Inpage Navigation Section: Overzicht
De nieuwe Ninja 1100SX Performance Tourer heeft het vermogen om je verder te brengen, letterlijk! Deze Sport Tourer vorm de ultieme combinatie tussen een sportieve machine en een comfortabele reismotor. Met zijn grotere cilinderinhoud en talloze andere vernieuwingen is de Ninja 1100SX Performance Tourer nog soepeler te rijden terwijl de moderne rijhulpsystemen en praktische features je maximaal vertrouwen en comfort bieden.
Kleur
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Vanaf €17.099,00
Edition Kit vanaf €1.199,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De Ninja 1100SX tilt sportief rijden naar een hoger niveau dankzij zijn grotere motorinhoud en verfijnde Quick Shifter (KQS). De sportieve handling, het supersport-geïnspireerde chassis en het dynamische Ninja-design zorgen samen voor pure rijbeleving in elke situatie.
De Ninja 1100SX tilt sportief rijden naar een hoger niveau dankzij zijn grotere motorinhoud en verfijnde Quick Shifter (KQS). De sportieve handling, het supersport-geïnspireerde chassis en het dynamische Ninja-design zorgen samen voor pure rijbeleving in elke situatie.
Dankzij het lagere brandstofverbruik, de langere versnellingen en de nieuwe USB Type-C aansluiting is de Ninja 1100SX nog beter geschikt voor lange ritten. De rechtop zitpositie, soepele vermogensafgifte en stabiele wegligging maken hem ideaal voor dagelijks gebruik, terwijl de uitstekende windbescherming, cruisecontrol en geïntegreerde kofferset bijdragen aan optimaal reiscomfort.
Dankzij het lagere brandstofverbruik, de langere versnellingen en de nieuwe USB Type-C aansluiting is de Ninja 1100SX nog beter geschikt voor lange ritten. De rechtop zitpositie, soepele vermogensafgifte en stabiele wegligging maken hem ideaal voor dagelijks gebruik, terwijl de uitstekende windbescherming, cruisecontrol en geïntegreerde kofferset bijdragen aan optimaal reiscomfort.
Gebaseerd op het beproefde motorblok van de Ninja 1000SX, levert het 1.099 cm³ blok van de Ninja 1100SX 11,5 kgf·m koppel. De vloeistofgekoelde vier-in-lijn reageert sterker in het lage en middentoerentalgebied, terwijl de krachtige prestaties bij hoge toeren behouden blijven. Het resultaat is een nog soepelere, krachtigere vermogensafgifte in elk toerengebied.
Gebaseerd op het beproefde motorblok van de Ninja 1000SX, levert het 1.099 cm³ blok van de Ninja 1100SX 11,5 kgf·m koppel. De vloeistofgekoelde vier-in-lijn reageert sterker in het lage en middentoerentalgebied, terwijl de krachtige prestaties bij hoge toeren behouden blijven. Het resultaat is een nog soepelere, krachtigere vermogensafgifte in elk toerengebied.
De vernieuwde tweerichtings-Quick Shifter (KQS) schakelt soepeler bij zowel accelereren als afremmen. De werking is verbeterd bij lagere toerentallen, wat zorgt voor een verfijnd schakelgevoel, ook bij ontspannen rijden.
De vernieuwde tweerichtings-Quick Shifter (KQS) schakelt soepeler bij zowel accelereren als afremmen. De werking is verbeterd bij lagere toerentallen, wat zorgt voor een verfijnd schakelgevoel, ook bij ontspannen rijden.
Het stijve aluminium frame van de Ninja 1100SX zorgt voor een optimaal zwaartepunt en een perfecte balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. De motor reageert direct op stuurinput, blijft stabiel bij hoge snelheid en biedt vertrouwen in elke bocht.
Het stijve aluminium frame van de Ninja 1100SX zorgt voor een optimaal zwaartepunt en een perfecte balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. De motor reageert direct op stuurinput, blijft stabiel bij hoge snelheid en biedt vertrouwen in elke bocht.
Dankzij vernieuwde motorcomponenten, langere overbrengingen in de vijfde en zesde versnelling en een lager maximaal toerental combineert de Ninja 1100SX meer vermogen met een verbeterde brandstofefficiëntie.
Dankzij vernieuwde motorcomponenten, langere overbrengingen in de vijfde en zesde versnelling en een lager maximaal toerental combineert de Ninja 1100SX meer vermogen met een verbeterde brandstofefficiëntie.
De Ninja 1100SX combineert controle en comfort met een ontspannen zithouding die geschikt is voor stadsritten, toertochten én sportief rijden. Deze uitgebalanceerde ergonomie laat de rijder in alle situaties genieten van het rijden.
De Ninja 1100SX combineert controle en comfort met een ontspannen zithouding die geschikt is voor stadsritten, toertochten én sportief rijden. Deze uitgebalanceerde ergonomie laat de rijder in alle situaties genieten van het rijden.
Het design benadrukt het sportieve karakter van de Ninja 1100SX met gestroomlijnde kuipdelen en een enkele demper aan de rechterzijde, wat bijdraagt aan een krachtig en modern silhouet.
Het design benadrukt het sportieve karakter van de Ninja 1100SX met gestroomlijnde kuipdelen en een enkele demper aan de rechterzijde, wat bijdraagt aan een krachtig en modern silhouet.
Een USB Type-C aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroomvoorziening voor het opladen van apparaten tijdens het rijden.
Een USB Type-C aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroomvoorziening voor het opladen van apparaten tijdens het rijden.
Het koffersysteem is eenvoudig te bevestigen en te verwijderen, en integreert naadloos met de achterzijde van de motor. De koffers zijn dicht bij het zwaartepunt geplaatst, waardoor het slanke silhouet behouden blijft – zelfs wanneer ze verwijderd zijn.
Het koffersysteem is eenvoudig te bevestigen en te verwijderen, en integreert naadloos met de achterzijde van de motor. De koffers zijn dicht bij het zwaartepunt geplaatst, waardoor het slanke silhouet behouden blijft – zelfs wanneer ze verwijderd zijn.
De Ninja 1100SX is uitgerust met een uitgebreid pakket aan elektronische hulpsystemen die de rijder ondersteunen om optimaal te genieten van de sportieve prestaties van deze machine.
De Ninja 1100SX is uitgerust met een uitgebreid pakket aan elektronische hulpsystemen die de rijder ondersteunen om optimaal te genieten van de sportieve prestaties van deze machine.
De ergonomie van de Ninja 1100SX biedt zowel controle als comfort. Dankzij de natuurlijke houding en goed gepositioneerde stuur- en voetsteunen voelt de motor zich thuis in elke omgeving – van stad tot snelweg.
De ergonomie van de Ninja 1100SX biedt zowel controle als comfort. Dankzij de natuurlijke houding en goed gepositioneerde stuur- en voetsteunen voelt de motor zich thuis in elke omgeving – van stad tot snelweg.
De langere overbrengingen van de vijfde en zesde versnelling zorgen ervoor dat de motor bij snelwegsnelheid in een lager toerental draait, wat het rijcomfort tijdens toeren verhoogt en het brandstofverbruik verbetert.
De langere overbrengingen van de vijfde en zesde versnelling zorgen ervoor dat de motor bij snelwegsnelheid in een lager toerental draait, wat het rijcomfort tijdens toeren verhoogt en het brandstofverbruik verbetert.
Dre Cruise Control van Kawasaki maakt het mogelijk om met één druk op de knop een constante snelheid aan te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten en verhoogt het rijcomfort aanzienlijk.
Dre Cruise Control van Kawasaki maakt het mogelijk om met één druk op de knop een constante snelheid aan te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten en verhoogt het rijcomfort aanzienlijk.
De toegevoegde gewichten in het stuur worden aangevuld met zwaardere stuureinden om trillingen tijdens het rijden tot een minimum te beperken.
De toegevoegde gewichten in het stuur worden aangevuld met zwaardere stuureinden om trillingen tijdens het rijden tot een minimum te beperken.
De volledige kuip biedt uitstekende windbescherming, aangevuld met een windscherm dat in vier standen met de hand verstelbaar is – zonder gereedschap.
De volledige kuip biedt uitstekende windbescherming, aangevuld met een windscherm dat in vier standen met de hand verstelbaar is – zonder gereedschap.
De Ninja 1100SX tilt sportief rijden naar een hoger niveau dankzij zijn grotere motorinhoud en verfijnde Quick Shifter (KQS). De sportieve handling, het supersport-geïnspireerde chassis en het dynamische Ninja-design zorgen samen voor pure rijbeleving in elke situatie.
De Ninja 1100SX tilt sportief rijden naar een hoger niveau dankzij zijn grotere motorinhoud en verfijnde Quick Shifter (KQS). De sportieve handling, het supersport-geïnspireerde chassis en het dynamische Ninja-design zorgen samen voor pure rijbeleving in elke situatie.
Dankzij het lagere brandstofverbruik, de langere versnellingen en de nieuwe USB Type-C aansluiting is de Ninja 1100SX nog beter geschikt voor lange ritten. De rechtop zitpositie, soepele vermogensafgifte en stabiele wegligging maken hem ideaal voor dagelijks gebruik, terwijl de uitstekende windbescherming, cruisecontrol en geïntegreerde kofferset bijdragen aan optimaal reiscomfort.
Dankzij het lagere brandstofverbruik, de langere versnellingen en de nieuwe USB Type-C aansluiting is de Ninja 1100SX nog beter geschikt voor lange ritten. De rechtop zitpositie, soepele vermogensafgifte en stabiele wegligging maken hem ideaal voor dagelijks gebruik, terwijl de uitstekende windbescherming, cruisecontrol en geïntegreerde kofferset bijdragen aan optimaal reiscomfort.
Gebaseerd op het beproefde motorblok van de Ninja 1000SX, levert het 1.099 cm³ blok van de Ninja 1100SX 11,5 kgf·m koppel. De vloeistofgekoelde vier-in-lijn reageert sterker in het lage en middentoerentalgebied, terwijl de krachtige prestaties bij hoge toeren behouden blijven. Het resultaat is een nog soepelere, krachtigere vermogensafgifte in elk toerengebied.
Gebaseerd op het beproefde motorblok van de Ninja 1000SX, levert het 1.099 cm³ blok van de Ninja 1100SX 11,5 kgf·m koppel. De vloeistofgekoelde vier-in-lijn reageert sterker in het lage en middentoerentalgebied, terwijl de krachtige prestaties bij hoge toeren behouden blijven. Het resultaat is een nog soepelere, krachtigere vermogensafgifte in elk toerengebied.
De vernieuwde tweerichtings-Quick Shifter (KQS) schakelt soepeler bij zowel accelereren als afremmen. De werking is verbeterd bij lagere toerentallen, wat zorgt voor een verfijnd schakelgevoel, ook bij ontspannen rijden.
De vernieuwde tweerichtings-Quick Shifter (KQS) schakelt soepeler bij zowel accelereren als afremmen. De werking is verbeterd bij lagere toerentallen, wat zorgt voor een verfijnd schakelgevoel, ook bij ontspannen rijden.
Het stijve aluminium frame van de Ninja 1100SX zorgt voor een optimaal zwaartepunt en een perfecte balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. De motor reageert direct op stuurinput, blijft stabiel bij hoge snelheid en biedt vertrouwen in elke bocht.
Het stijve aluminium frame van de Ninja 1100SX zorgt voor een optimaal zwaartepunt en een perfecte balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. De motor reageert direct op stuurinput, blijft stabiel bij hoge snelheid en biedt vertrouwen in elke bocht.
Dankzij vernieuwde motorcomponenten, langere overbrengingen in de vijfde en zesde versnelling en een lager maximaal toerental combineert de Ninja 1100SX meer vermogen met een verbeterde brandstofefficiëntie.
Dankzij vernieuwde motorcomponenten, langere overbrengingen in de vijfde en zesde versnelling en een lager maximaal toerental combineert de Ninja 1100SX meer vermogen met een verbeterde brandstofefficiëntie.
De Ninja 1100SX combineert controle en comfort met een ontspannen zithouding die geschikt is voor stadsritten, toertochten én sportief rijden. Deze uitgebalanceerde ergonomie laat de rijder in alle situaties genieten van het rijden.
De Ninja 1100SX combineert controle en comfort met een ontspannen zithouding die geschikt is voor stadsritten, toertochten én sportief rijden. Deze uitgebalanceerde ergonomie laat de rijder in alle situaties genieten van het rijden.
Het design benadrukt het sportieve karakter van de Ninja 1100SX met gestroomlijnde kuipdelen en een enkele demper aan de rechterzijde, wat bijdraagt aan een krachtig en modern silhouet.
Het design benadrukt het sportieve karakter van de Ninja 1100SX met gestroomlijnde kuipdelen en een enkele demper aan de rechterzijde, wat bijdraagt aan een krachtig en modern silhouet.
Een USB Type-C aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroomvoorziening voor het opladen van apparaten tijdens het rijden.
Een USB Type-C aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroomvoorziening voor het opladen van apparaten tijdens het rijden.
Het koffersysteem is eenvoudig te bevestigen en te verwijderen, en integreert naadloos met de achterzijde van de motor. De koffers zijn dicht bij het zwaartepunt geplaatst, waardoor het slanke silhouet behouden blijft – zelfs wanneer ze verwijderd zijn.
Het koffersysteem is eenvoudig te bevestigen en te verwijderen, en integreert naadloos met de achterzijde van de motor. De koffers zijn dicht bij het zwaartepunt geplaatst, waardoor het slanke silhouet behouden blijft – zelfs wanneer ze verwijderd zijn.
De Ninja 1100SX is uitgerust met een uitgebreid pakket aan elektronische hulpsystemen die de rijder ondersteunen om optimaal te genieten van de sportieve prestaties van deze machine.
De Ninja 1100SX is uitgerust met een uitgebreid pakket aan elektronische hulpsystemen die de rijder ondersteunen om optimaal te genieten van de sportieve prestaties van deze machine.
De ergonomie van de Ninja 1100SX biedt zowel controle als comfort. Dankzij de natuurlijke houding en goed gepositioneerde stuur- en voetsteunen voelt de motor zich thuis in elke omgeving – van stad tot snelweg.
De ergonomie van de Ninja 1100SX biedt zowel controle als comfort. Dankzij de natuurlijke houding en goed gepositioneerde stuur- en voetsteunen voelt de motor zich thuis in elke omgeving – van stad tot snelweg.
De langere overbrengingen van de vijfde en zesde versnelling zorgen ervoor dat de motor bij snelwegsnelheid in een lager toerental draait, wat het rijcomfort tijdens toeren verhoogt en het brandstofverbruik verbetert.
De langere overbrengingen van de vijfde en zesde versnelling zorgen ervoor dat de motor bij snelwegsnelheid in een lager toerental draait, wat het rijcomfort tijdens toeren verhoogt en het brandstofverbruik verbetert.
Dre Cruise Control van Kawasaki maakt het mogelijk om met één druk op de knop een constante snelheid aan te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten en verhoogt het rijcomfort aanzienlijk.
Dre Cruise Control van Kawasaki maakt het mogelijk om met één druk op de knop een constante snelheid aan te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten en verhoogt het rijcomfort aanzienlijk.
De toegevoegde gewichten in het stuur worden aangevuld met zwaardere stuureinden om trillingen tijdens het rijden tot een minimum te beperken.
De toegevoegde gewichten in het stuur worden aangevuld met zwaardere stuureinden om trillingen tijdens het rijden tot een minimum te beperken.
De volledige kuip biedt uitstekende windbescherming, aangevuld met een windscherm dat in vier standen met de hand verstelbaar is – zonder gereedschap.
De volledige kuip biedt uitstekende windbescherming, aangevuld met een windscherm dat in vier standen met de hand verstelbaar is – zonder gereedschap.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 77.0 x 59.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 1,099 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 38 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 100.0 kW {136 PS} / 9,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 113.0 N•m {11.5 kgf•m} / 7,600 rpm |
| CO2 uitstoot | 126 g/km |
| Brandstofverbruik | 5.6 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 126.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 5.6 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.528 (81/53) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.800 (42/15) |
| Type frame | Dubbel buis frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 98 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 141 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 190/50 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,100 x 805 x 1,190 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 31° / 31° |
| Wielbasis | 1,440 mm |
| Grondspeling | 135 mm |
| Brandstofcapaciteit | 19.0 liter |
| Zithoogte | 835 mm |
| Rijklaargewicht* | 235 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 214 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Radiaal gemonteerd, monobloc, tegenoverliggende 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 260 mm |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en handmatig instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessoires
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).