Inpage Navigation Section: Overzicht
De Ninja ZX-4RR heeft een 400cc vier-in-lijn met toonaangevende prestaties in een licht chassis met hoogwaardige vering en remmen, uniek in zijn klasse. Op het circuit of op straat, de Ninja ZX-4RR doet je verbazen met zijn hoogtoerige karakter, waanzinnig geluid en uiterst wendbare handling.
Kleuren
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Editie Accessoires
Vanaf €10.799,00
Edition Kit vanaf €1.299,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Kawasaki tilt de prestaties van 400cc-motoren naar een nieuw niveau en behaalt een ongekende 77 pk. Het huilende geluid van de motor bij toerentallen boven de 15.000 min⁻¹ versterkt de sensatie voor de rijder. Een snel in toeren klimmende motor en directe gasrespons worden aangevuld met een flexibel karakter: voldoende koppel in het lage tot middentoerengebied om rustig te rijden, en een hoogtoerig vermogen dat ideaal is voor sportief rijden!
Kawasaki tilt de prestaties van 400cc-motoren naar een nieuw niveau en behaalt een ongekende 77 pk. Het huilende geluid van de motor bij toerentallen boven de 15.000 min⁻¹ versterkt de sensatie voor de rijder. Een snel in toeren klimmende motor en directe gasrespons worden aangevuld met een flexibel karakter: voldoende koppel in het lage tot middentoerengebied om rustig te rijden, en een hoogtoerig vermogen dat ideaal is voor sportief rijden!
Een kenmerk van de ZX-serie is het messcherpe stuurgedrag met uitstekend feedbackgevoel dat direct vertrouwen wekt — en de Ninja ZX-4R vormt daarop geen uitzondering. Dit DNA komt rechtstreeks voort uit Kawasaki’s WorldSBK-raceprogramma en de ontwikkeling van de Ninja ZX-10R en Ninja ZX-6R. Het resultaat is dat de Ninja ZX-4RR hetzelfde herkenbare, precieze en overtuigende rijgedrag biedt als zijn grotere broers.
Een kenmerk van de ZX-serie is het messcherpe stuurgedrag met uitstekend feedbackgevoel dat direct vertrouwen wekt — en de Ninja ZX-4R vormt daarop geen uitzondering. Dit DNA komt rechtstreeks voort uit Kawasaki’s WorldSBK-raceprogramma en de ontwikkeling van de Ninja ZX-10R en Ninja ZX-6R. Het resultaat is dat de Ninja ZX-4RR hetzelfde herkenbare, precieze en overtuigende rijgedrag biedt als zijn grotere broers.
Stijl en prestaties komen samen in de hoogwaardige uitstraling en het premium pakket van de Ninja ZX-4RR. Het agressieve design wordt versterkt door geavanceerde features, zoals een TFT-kleurendisplay voor duidelijke informatie, geïntegreerde rijmodi die tractiecontrole en vermogensmodi koppelen voor eenvoudige afstemming, en een quickshifter.
Stijl en prestaties komen samen in de hoogwaardige uitstraling en het premium pakket van de Ninja ZX-4RR. Het agressieve design wordt versterkt door geavanceerde features, zoals een TFT-kleurendisplay voor duidelijke informatie, geïntegreerde rijmodi die tractiecontrole en vermogensmodi koppelen voor eenvoudige afstemming, en een quickshifter.
Aan de voorzijde bevindt zich een ø37 mm Upside Down SFF-BP voorvork, aan de achterzijde is er een schokdemper met horizontale back-link en progressief veerkarakter. Dit draagt bij aan de sportieve handling van de Ninja ZX-4R. De Ninja ZX-4RR-voorvork is voorzien van een instelbare veervoorspanning voor meer instelmogelijkheden.
Aan de voorzijde bevindt zich een ø37 mm Upside Down SFF-BP voorvork, aan de achterzijde is er een schokdemper met horizontale back-link en progressief veerkarakter. Dit draagt bij aan de sportieve handling van de Ninja ZX-4R. De Ninja ZX-4RR-voorvork is voorzien van een instelbare veervoorspanning voor meer instelmogelijkheden.
Het toerenlimiet van meer dan 15.000 min⁻¹ zorgt voor een sensationeel in- en uitlaatgeluid dat typerend is voor een Kawasaki vier-in-lijn.
Het toerenlimiet van meer dan 15.000 min⁻¹ zorgt voor een sensationeel in- en uitlaatgeluid dat typerend is voor een Kawasaki vier-in-lijn.
Met de Kawasaki Quick Shifter (KQS) kunnen rijders, zonder gebruik van de koppeling, naadloos op- en terugschakelen om zo alles uit Ninja ZX-4RR te halen.
Met de Kawasaki Quick Shifter (KQS) kunnen rijders, zonder gebruik van de koppeling, naadloos op- en terugschakelen om zo alles uit Ninja ZX-4RR te halen.
Belangrijke keuzes in het ontwerp van het chassis (zoals de positie van het zwaartepunt, de swingarm-pivot, de positie het motorblok, de casterhoek, enz.) zijn geïnspireerd op die van de Ninja ZX-10RR Superbike van het Kawasaki Racing Team.
Belangrijke keuzes in het ontwerp van het chassis (zoals de positie van het zwaartepunt, de swingarm-pivot, de positie het motorblok, de casterhoek, enz.) zijn geïnspireerd op die van de Ninja ZX-10RR Superbike van het Kawasaki Racing Team.
Via Bluetooth en de RIDEOLGY APP kunnen rijders via hun smartphone toegang krijgen tot allerhande motorinformatie zoals onderhoudsinformatie en ritlogboeken.
Via Bluetooth en de RIDEOLGY APP kunnen rijders via hun smartphone toegang krijgen tot allerhande motorinformatie zoals onderhoudsinformatie en ritlogboeken.
Dit trellis-frame van staal, dat is ontworpen met behulp van Kawasaki's geavanceerde dynamische stijfheidsanalyse, biedt de perfecte balans tussen sterkte en chassisflex voor het wendbare, supersportieve rijgedrag van de Ninja ZX-4RR.
Dit trellis-frame van staal, dat is ontworpen met behulp van Kawasaki's geavanceerde dynamische stijfheidsanalyse, biedt de perfecte balans tussen sterkte en chassisflex voor het wendbare, supersportieve rijgedrag van de Ninja ZX-4RR.
Het design van de Ninja ZX-4RR is scherp vormgegeven met kenmerkende Ninja styling elementen zoals de RAM-AIR inlaat aan de voorzijde. De look van een gedrongen en compacte Superbike past perfect bij de krachtigste machine in de 400cc-klasse.
Het design van de Ninja ZX-4RR is scherp vormgegeven met kenmerkende Ninja styling elementen zoals de RAM-AIR inlaat aan de voorzijde. De look van een gedrongen en compacte Superbike past perfect bij de krachtigste machine in de 400cc-klasse.
Door de hogergeplaatste clip-ons en goede windbescherming is het voor de rijder makkelijker om lang in het zadel te genieten. De smalle brandstoftank verbetert het gevoel met de motor.
Door de hogergeplaatste clip-ons en goede windbescherming is het voor de rijder makkelijker om lang in het zadel te genieten. De smalle brandstoftank verbetert het gevoel met de motor.
Vier geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het eenvoudig om snel het juiste niveau van tractiecontrole en vermogen te selecteren.
Vier geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het eenvoudig om snel het juiste niveau van tractiecontrole en vermogen te selecteren.
Als aanvulling op de centraal geplaatste Ram Air-luchtinlaat voert het Ram Air-kanaal aan de zijkant extra lucht naar de motor en draagt het bij aan geweldige prestaties. Het agressieve uiterlijk en inlaatgeluid dragen bij aan de kenmerkende gillende Vier-in-Lijn ervaring en maken de motor visueel herkenbaar als een van Kawasaki's Ninja ZX-modellen.
Als aanvulling op de centraal geplaatste Ram Air-luchtinlaat voert het Ram Air-kanaal aan de zijkant extra lucht naar de motor en draagt het bij aan geweldige prestaties. Het agressieve uiterlijk en inlaatgeluid dragen bij aan de kenmerkende gillende Vier-in-Lijn ervaring en maken de motor visueel herkenbaar als een van Kawasaki's Ninja ZX-modellen.
Van de koplampen tot het achterlicht, alle verlichting op de Ninja ZX-4RR is LED.
Van de koplampen tot het achterlicht, alle verlichting op de Ninja ZX-4RR is LED.
De voorremmen bestaan uit semi-zwevende dubbele remschijven van φ290 mm met radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen. Het rempakket zorgt voor veel remkracht en een uitstekend remgevoel en respons.
De voorremmen bestaan uit semi-zwevende dubbele remschijven van φ290 mm met radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen. Het rempakket zorgt voor veel remkracht en een uitstekend remgevoel en respons.
Achter de topkuip bevindt zich een modern 4,3’’ TFT-kleurendisplay. Het scherm is, naast een straatmodus met een grote hoeveelheid informatie, voorzien van een speciale circuitmodus die enkel rondetijden, versnellingsposities en toerentallen vanaf 10.000 tpm weergeeft.
Achter de topkuip bevindt zich een modern 4,3’’ TFT-kleurendisplay. Het scherm is, naast een straatmodus met een grote hoeveelheid informatie, voorzien van een speciale circuitmodus die enkel rondetijden, versnellingsposities en toerentallen vanaf 10.000 tpm weergeeft.
Kawasaki tilt de prestaties van 400cc-motoren naar een nieuw niveau en behaalt een ongekende 77 pk. Het huilende geluid van de motor bij toerentallen boven de 15.000 min⁻¹ versterkt de sensatie voor de rijder. Een snel in toeren klimmende motor en directe gasrespons worden aangevuld met een flexibel karakter: voldoende koppel in het lage tot middentoerengebied om rustig te rijden, en een hoogtoerig vermogen dat ideaal is voor sportief rijden!
Kawasaki tilt de prestaties van 400cc-motoren naar een nieuw niveau en behaalt een ongekende 77 pk. Het huilende geluid van de motor bij toerentallen boven de 15.000 min⁻¹ versterkt de sensatie voor de rijder. Een snel in toeren klimmende motor en directe gasrespons worden aangevuld met een flexibel karakter: voldoende koppel in het lage tot middentoerengebied om rustig te rijden, en een hoogtoerig vermogen dat ideaal is voor sportief rijden!
Een kenmerk van de ZX-serie is het messcherpe stuurgedrag met uitstekend feedbackgevoel dat direct vertrouwen wekt — en de Ninja ZX-4R vormt daarop geen uitzondering. Dit DNA komt rechtstreeks voort uit Kawasaki’s WorldSBK-raceprogramma en de ontwikkeling van de Ninja ZX-10R en Ninja ZX-6R. Het resultaat is dat de Ninja ZX-4RR hetzelfde herkenbare, precieze en overtuigende rijgedrag biedt als zijn grotere broers.
Een kenmerk van de ZX-serie is het messcherpe stuurgedrag met uitstekend feedbackgevoel dat direct vertrouwen wekt — en de Ninja ZX-4R vormt daarop geen uitzondering. Dit DNA komt rechtstreeks voort uit Kawasaki’s WorldSBK-raceprogramma en de ontwikkeling van de Ninja ZX-10R en Ninja ZX-6R. Het resultaat is dat de Ninja ZX-4RR hetzelfde herkenbare, precieze en overtuigende rijgedrag biedt als zijn grotere broers.
Stijl en prestaties komen samen in de hoogwaardige uitstraling en het premium pakket van de Ninja ZX-4RR. Het agressieve design wordt versterkt door geavanceerde features, zoals een TFT-kleurendisplay voor duidelijke informatie, geïntegreerde rijmodi die tractiecontrole en vermogensmodi koppelen voor eenvoudige afstemming, en een quickshifter.
Stijl en prestaties komen samen in de hoogwaardige uitstraling en het premium pakket van de Ninja ZX-4RR. Het agressieve design wordt versterkt door geavanceerde features, zoals een TFT-kleurendisplay voor duidelijke informatie, geïntegreerde rijmodi die tractiecontrole en vermogensmodi koppelen voor eenvoudige afstemming, en een quickshifter.
Aan de voorzijde bevindt zich een ø37 mm Upside Down SFF-BP voorvork, aan de achterzijde is er een schokdemper met horizontale back-link en progressief veerkarakter. Dit draagt bij aan de sportieve handling van de Ninja ZX-4R. De Ninja ZX-4RR-voorvork is voorzien van een instelbare veervoorspanning voor meer instelmogelijkheden.
Aan de voorzijde bevindt zich een ø37 mm Upside Down SFF-BP voorvork, aan de achterzijde is er een schokdemper met horizontale back-link en progressief veerkarakter. Dit draagt bij aan de sportieve handling van de Ninja ZX-4R. De Ninja ZX-4RR-voorvork is voorzien van een instelbare veervoorspanning voor meer instelmogelijkheden.
Het toerenlimiet van meer dan 15.000 min⁻¹ zorgt voor een sensationeel in- en uitlaatgeluid dat typerend is voor een Kawasaki vier-in-lijn.
Het toerenlimiet van meer dan 15.000 min⁻¹ zorgt voor een sensationeel in- en uitlaatgeluid dat typerend is voor een Kawasaki vier-in-lijn.
Met de Kawasaki Quick Shifter (KQS) kunnen rijders, zonder gebruik van de koppeling, naadloos op- en terugschakelen om zo alles uit Ninja ZX-4RR te halen.
Met de Kawasaki Quick Shifter (KQS) kunnen rijders, zonder gebruik van de koppeling, naadloos op- en terugschakelen om zo alles uit Ninja ZX-4RR te halen.
Belangrijke keuzes in het ontwerp van het chassis (zoals de positie van het zwaartepunt, de swingarm-pivot, de positie het motorblok, de casterhoek, enz.) zijn geïnspireerd op die van de Ninja ZX-10RR Superbike van het Kawasaki Racing Team.
Belangrijke keuzes in het ontwerp van het chassis (zoals de positie van het zwaartepunt, de swingarm-pivot, de positie het motorblok, de casterhoek, enz.) zijn geïnspireerd op die van de Ninja ZX-10RR Superbike van het Kawasaki Racing Team.
Via Bluetooth en de RIDEOLGY APP kunnen rijders via hun smartphone toegang krijgen tot allerhande motorinformatie zoals onderhoudsinformatie en ritlogboeken.
Via Bluetooth en de RIDEOLGY APP kunnen rijders via hun smartphone toegang krijgen tot allerhande motorinformatie zoals onderhoudsinformatie en ritlogboeken.
Dit trellis-frame van staal, dat is ontworpen met behulp van Kawasaki's geavanceerde dynamische stijfheidsanalyse, biedt de perfecte balans tussen sterkte en chassisflex voor het wendbare, supersportieve rijgedrag van de Ninja ZX-4RR.
Dit trellis-frame van staal, dat is ontworpen met behulp van Kawasaki's geavanceerde dynamische stijfheidsanalyse, biedt de perfecte balans tussen sterkte en chassisflex voor het wendbare, supersportieve rijgedrag van de Ninja ZX-4RR.
Het design van de Ninja ZX-4RR is scherp vormgegeven met kenmerkende Ninja styling elementen zoals de RAM-AIR inlaat aan de voorzijde. De look van een gedrongen en compacte Superbike past perfect bij de krachtigste machine in de 400cc-klasse.
Het design van de Ninja ZX-4RR is scherp vormgegeven met kenmerkende Ninja styling elementen zoals de RAM-AIR inlaat aan de voorzijde. De look van een gedrongen en compacte Superbike past perfect bij de krachtigste machine in de 400cc-klasse.
Door de hogergeplaatste clip-ons en goede windbescherming is het voor de rijder makkelijker om lang in het zadel te genieten. De smalle brandstoftank verbetert het gevoel met de motor.
Door de hogergeplaatste clip-ons en goede windbescherming is het voor de rijder makkelijker om lang in het zadel te genieten. De smalle brandstoftank verbetert het gevoel met de motor.
Vier geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het eenvoudig om snel het juiste niveau van tractiecontrole en vermogen te selecteren.
Vier geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het eenvoudig om snel het juiste niveau van tractiecontrole en vermogen te selecteren.
Als aanvulling op de centraal geplaatste Ram Air-luchtinlaat voert het Ram Air-kanaal aan de zijkant extra lucht naar de motor en draagt het bij aan geweldige prestaties. Het agressieve uiterlijk en inlaatgeluid dragen bij aan de kenmerkende gillende Vier-in-Lijn ervaring en maken de motor visueel herkenbaar als een van Kawasaki's Ninja ZX-modellen.
Als aanvulling op de centraal geplaatste Ram Air-luchtinlaat voert het Ram Air-kanaal aan de zijkant extra lucht naar de motor en draagt het bij aan geweldige prestaties. Het agressieve uiterlijk en inlaatgeluid dragen bij aan de kenmerkende gillende Vier-in-Lijn ervaring en maken de motor visueel herkenbaar als een van Kawasaki's Ninja ZX-modellen.
Van de koplampen tot het achterlicht, alle verlichting op de Ninja ZX-4RR is LED.
Van de koplampen tot het achterlicht, alle verlichting op de Ninja ZX-4RR is LED.
De voorremmen bestaan uit semi-zwevende dubbele remschijven van φ290 mm met radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen. Het rempakket zorgt voor veel remkracht en een uitstekend remgevoel en respons.
De voorremmen bestaan uit semi-zwevende dubbele remschijven van φ290 mm met radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen. Het rempakket zorgt voor veel remkracht en een uitstekend remgevoel en respons.
Achter de topkuip bevindt zich een modern 4,3’’ TFT-kleurendisplay. Het scherm is, naast een straatmodus met een grote hoeveelheid informatie, voorzien van een speciale circuitmodus die enkel rondetijden, versnellingsposities en toerentallen vanaf 10.000 tpm weergeeft.
Achter de topkuip bevindt zich een modern 4,3’’ TFT-kleurendisplay. Het scherm is, naast een straatmodus met een grote hoeveelheid informatie, voorzien van een speciale circuitmodus die enkel rondetijden, versnellingsposities en toerentallen vanaf 10.000 tpm weergeeft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 12.3:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 57.0 x 39.1 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 399 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 34 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 57.0 kW {77 PS} / 14,500 rpm |
|---|---|
| Maximum vermogen met RAM air | 58.7 kW {80 PS} / 14,500 rpm |
| Maximum koppel | 39.0 N•m {4.0 kgf•m} / 13,000 rpm |
| CO2 uitstoot | 120 g/km |
| Brandstofverbruik | 5.1 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.029 (69/34) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.929 (41/14) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.056 (37/18) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.619 (34/21) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.333 (32/24) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.154 (30/26) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.037 (28/27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.429 (48/14) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 97 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 124 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
| L x B x H | 1,990 x 765 x 1,110 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,380 mm |
| Grondspeling | 135 mm |
| Brandstofcapaciteit | 15.0 liter |
| Zithoogte | 800 mm |
| Rijklaargewicht* | 189 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 175 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 290 mm |
| Type remklauw voor | Radiaal gemonteerd, monobloc, tegenoverliggende 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Enkele A-arm met dubbele schokdempers |
| Diameter van voorvering | Ø 37 mm |
| Vering, achter | - |
Inpage Navigation Section: Accessoires
Semi-rigide nylon tanktas, speciaal gevormd voor de tank. Zwart/grijs met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Bovenvenster met doorvoer voor oortjes. Binnenindeling tegen verschuiven. Inclusief schouderriem en regenkap met venster. L350 × B223 × H150 mm, max. 2 kg, ca. 4 liter. Vereist bijpassende montagebeugel.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).