Inpage Navigation Section: Overzicht
De Vulcan S is een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig parellel-twin motorblok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse. En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was beschikt Kawasaki over een unieke lijn ERGO-FIT accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden.
Kleuren
Vanaf €9.999,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het lage eigengewicht, de geperfectioneerde stijfheidsbalans, de combinatie van een 18-inch voorwiel met 17-inch achterwiel en de afstelling van de vering zorgen samen voor een lichte, gemakkelijke besturing en goede manoeuvreerbaarheid.
Het lage eigengewicht, de geperfectioneerde stijfheidsbalans, de combinatie van een 18-inch voorwiel met 17-inch achterwiel en de afstelling van de vering zorgen samen voor een lichte, gemakkelijke besturing en goede manoeuvreerbaarheid.
De compacte motor is getuned voor optimale prestaties in het lage- en middentoerengebied en koppelt een goed doseerbaar vermogen aan een vlotte acceleratie.
De compacte motor is getuned voor optimale prestaties in het lage- en middentoerengebied en koppelt een goed doseerbaar vermogen aan een vlotte acceleratie.
De vloeiende lijnen, lage en langgerekte bouw en moderne elementen als de originele koplamp en gietwielen met vijf dubbele spaken maken van de Vulcan S een cruiser met een allesbehalve doorsnee uiterlijk.
De vloeiende lijnen, lage en langgerekte bouw en moderne elementen als de originele koplamp en gietwielen met vijf dubbele spaken maken van de Vulcan S een cruiser met een allesbehalve doorsnee uiterlijk.
Het lage zadel en de ranke bouw van de motorfiets maken het makkelijk beide voeten aan de grond te zetten.
Het lage zadel en de ranke bouw van de motorfiets maken het makkelijk beide voeten aan de grond te zetten.
Zowel de koppelings- als remhendel zijn in meerdere standen verstelbaar, zodat de rijder de afstand ervan tot het stuur aan de grootte van zijn handen en zijn voorkeuren kan aanpassen.
Zowel de koppelings- als remhendel zijn in meerdere standen verstelbaar, zodat de rijder de afstand ervan tot het stuur aan de grootte van zijn handen en zijn voorkeuren kan aanpassen.
Dankzij het compacte motorblok en het ranke frame heeft de motorfiets een smalle taille waardoor de rijder knieën en voeten dicht bij elkaar kan houden. De naar voren geplaatste voetsteunen zorgen voor een ontspannen zit in cruiser-stijl.
Dankzij het compacte motorblok en het ranke frame heeft de motorfiets een smalle taille waardoor de rijder knieën en voeten dicht bij elkaar kan houden. De naar voren geplaatste voetsteunen zorgen voor een ontspannen zit in cruiser-stijl.
De in drie standen verstelbare voetsteunen bieden de rijder de mogelijkheid de zitpositie aan zijn postuur en eigen voorkeur aan te passen. Drie standen mogelijk: Standaard, 25 mm naar voren, 25 mm naar achteren.
De in drie standen verstelbare voetsteunen bieden de rijder de mogelijkheid de zitpositie aan zijn postuur en eigen voorkeur aan te passen. Drie standen mogelijk: Standaard, 25 mm naar voren, 25 mm naar achteren.
De tankinhoud van 14 liter en het zuinige karakter van de parallel-twin zorgen voor een grote actieradius, wat tijd bespaart in de stad en langere etappes op toerritten mogelijk maakt.
De tankinhoud van 14 liter en het zuinige karakter van de parallel-twin zorgen voor een grote actieradius, wat tijd bespaart in de stad en langere etappes op toerritten mogelijk maakt.
De positionering van de uitlaatdemper onder het motorblok zorgt voor een laag zwaartepunt en maakt het gemakkelijk de voeten aan de grond te zetten doordat hij niet aan de zijkant uitsteekt. Zijn stijlvolle design versterkt de krachtige uitstraling van de motorfiets.
De positionering van de uitlaatdemper onder het motorblok zorgt voor een laag zwaartepunt en maakt het gemakkelijk de voeten aan de grond te zetten doordat hij niet aan de zijkant uitsteekt. Zijn stijlvolle design versterkt de krachtige uitstraling van de motorfiets.
Het origineel vormgegeven instrumentenpaneel bestaat uit een analoge toerenteller met een multifunctioneel LCD-display die de rijder van alle informatie voorzien die hij nodig heeft.
Het origineel vormgegeven instrumentenpaneel bestaat uit een analoge toerenteller met een multifunctioneel LCD-display die de rijder van alle informatie voorzien die hij nodig heeft.
De lange wielbasis biedt een uitgekiende balans tussen een lichte besturing en een goede rechtuitstabiliteit op de snelweg.
De lange wielbasis biedt een uitgekiende balans tussen een lichte besturing en een goede rechtuitstabiliteit op de snelweg.
Het geprofileerde zadel met dikke vulling biedt een voortreffelijk comfort en goede ondersteuning voor de heupen.
Het geprofileerde zadel met dikke vulling biedt een voortreffelijk comfort en goede ondersteuning voor de heupen.
Het ruggengraatdesign van het achterframe draagt bij aan de ranke bouw van de motorfiets en maakt het makkelijk de voeten aan de grond te zetten.
Het ruggengraatdesign van het achterframe draagt bij aan de ranke bouw van de motorfiets en maakt het makkelijk de voeten aan de grond te zetten.
De fraai in het zicht geplaatste monoschokdemper van de achterwielophanging vormt een bepalend element van de onderscheidende styling van de motorfiets. Het hevelsysteem zorgt voor een langere veerweg en daardoor hoger rijcomfort.
De fraai in het zicht geplaatste monoschokdemper van de achterwielophanging vormt een bepalend element van de onderscheidende styling van de motorfiets. Het hevelsysteem zorgt voor een langere veerweg en daardoor hoger rijcomfort.
De grote remschijven combineren een meer dan toereikende stopkracht met een goede doseerbaarheid voor beginnende rijders.
De grote remschijven combineren een meer dan toereikende stopkracht met een goede doseerbaarheid voor beginnende rijders.
Het lage eigengewicht, de geperfectioneerde stijfheidsbalans, de combinatie van een 18-inch voorwiel met 17-inch achterwiel en de afstelling van de vering zorgen samen voor een lichte, gemakkelijke besturing en goede manoeuvreerbaarheid.
Het lage eigengewicht, de geperfectioneerde stijfheidsbalans, de combinatie van een 18-inch voorwiel met 17-inch achterwiel en de afstelling van de vering zorgen samen voor een lichte, gemakkelijke besturing en goede manoeuvreerbaarheid.
De compacte motor is getuned voor optimale prestaties in het lage- en middentoerengebied en koppelt een goed doseerbaar vermogen aan een vlotte acceleratie.
De compacte motor is getuned voor optimale prestaties in het lage- en middentoerengebied en koppelt een goed doseerbaar vermogen aan een vlotte acceleratie.
De vloeiende lijnen, lage en langgerekte bouw en moderne elementen als de originele koplamp en gietwielen met vijf dubbele spaken maken van de Vulcan S een cruiser met een allesbehalve doorsnee uiterlijk.
De vloeiende lijnen, lage en langgerekte bouw en moderne elementen als de originele koplamp en gietwielen met vijf dubbele spaken maken van de Vulcan S een cruiser met een allesbehalve doorsnee uiterlijk.
Het lage zadel en de ranke bouw van de motorfiets maken het makkelijk beide voeten aan de grond te zetten.
Het lage zadel en de ranke bouw van de motorfiets maken het makkelijk beide voeten aan de grond te zetten.
Zowel de koppelings- als remhendel zijn in meerdere standen verstelbaar, zodat de rijder de afstand ervan tot het stuur aan de grootte van zijn handen en zijn voorkeuren kan aanpassen.
Zowel de koppelings- als remhendel zijn in meerdere standen verstelbaar, zodat de rijder de afstand ervan tot het stuur aan de grootte van zijn handen en zijn voorkeuren kan aanpassen.
Dankzij het compacte motorblok en het ranke frame heeft de motorfiets een smalle taille waardoor de rijder knieën en voeten dicht bij elkaar kan houden. De naar voren geplaatste voetsteunen zorgen voor een ontspannen zit in cruiser-stijl.
Dankzij het compacte motorblok en het ranke frame heeft de motorfiets een smalle taille waardoor de rijder knieën en voeten dicht bij elkaar kan houden. De naar voren geplaatste voetsteunen zorgen voor een ontspannen zit in cruiser-stijl.
De in drie standen verstelbare voetsteunen bieden de rijder de mogelijkheid de zitpositie aan zijn postuur en eigen voorkeur aan te passen. Drie standen mogelijk: Standaard, 25 mm naar voren, 25 mm naar achteren.
De in drie standen verstelbare voetsteunen bieden de rijder de mogelijkheid de zitpositie aan zijn postuur en eigen voorkeur aan te passen. Drie standen mogelijk: Standaard, 25 mm naar voren, 25 mm naar achteren.
De tankinhoud van 14 liter en het zuinige karakter van de parallel-twin zorgen voor een grote actieradius, wat tijd bespaart in de stad en langere etappes op toerritten mogelijk maakt.
De tankinhoud van 14 liter en het zuinige karakter van de parallel-twin zorgen voor een grote actieradius, wat tijd bespaart in de stad en langere etappes op toerritten mogelijk maakt.
De positionering van de uitlaatdemper onder het motorblok zorgt voor een laag zwaartepunt en maakt het gemakkelijk de voeten aan de grond te zetten doordat hij niet aan de zijkant uitsteekt. Zijn stijlvolle design versterkt de krachtige uitstraling van de motorfiets.
De positionering van de uitlaatdemper onder het motorblok zorgt voor een laag zwaartepunt en maakt het gemakkelijk de voeten aan de grond te zetten doordat hij niet aan de zijkant uitsteekt. Zijn stijlvolle design versterkt de krachtige uitstraling van de motorfiets.
Het origineel vormgegeven instrumentenpaneel bestaat uit een analoge toerenteller met een multifunctioneel LCD-display die de rijder van alle informatie voorzien die hij nodig heeft.
Het origineel vormgegeven instrumentenpaneel bestaat uit een analoge toerenteller met een multifunctioneel LCD-display die de rijder van alle informatie voorzien die hij nodig heeft.
De lange wielbasis biedt een uitgekiende balans tussen een lichte besturing en een goede rechtuitstabiliteit op de snelweg.
De lange wielbasis biedt een uitgekiende balans tussen een lichte besturing en een goede rechtuitstabiliteit op de snelweg.
Het geprofileerde zadel met dikke vulling biedt een voortreffelijk comfort en goede ondersteuning voor de heupen.
Het geprofileerde zadel met dikke vulling biedt een voortreffelijk comfort en goede ondersteuning voor de heupen.
Het ruggengraatdesign van het achterframe draagt bij aan de ranke bouw van de motorfiets en maakt het makkelijk de voeten aan de grond te zetten.
Het ruggengraatdesign van het achterframe draagt bij aan de ranke bouw van de motorfiets en maakt het makkelijk de voeten aan de grond te zetten.
De fraai in het zicht geplaatste monoschokdemper van de achterwielophanging vormt een bepalend element van de onderscheidende styling van de motorfiets. Het hevelsysteem zorgt voor een langere veerweg en daardoor hoger rijcomfort.
De fraai in het zicht geplaatste monoschokdemper van de achterwielophanging vormt een bepalend element van de onderscheidende styling van de motorfiets. Het hevelsysteem zorgt voor een langere veerweg en daardoor hoger rijcomfort.
De grote remschijven combineren een meer dan toereikende stopkracht met een goede doseerbaarheid voor beginnende rijders.
De grote remschijven combineren een meer dan toereikende stopkracht met een goede doseerbaarheid voor beginnende rijders.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 10.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 8 valves |
| Boring x Slag | 83.0 x 60.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 649 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 38 mm x 2 |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Accu & bobine (ontsteking met transistor) |
| Maximum vermogen | 44.7 kW {61 PS} / 7,500 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 62.4 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 rpm |
| CO2 uitstoot | 104 g/km |
| Brandstofverbruik | 4.5 l/100km |
| CO2 emission 35 kW kit | 102.0 g/km |
| Brandstofverbruik 35 kW kit | 4.4 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.095 (88 / 42) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.438 (39 / 16) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.714 (36 / 21) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.333 (32 / 24) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.111 (30 / 27) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 0.966 (28 / 29) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.852 (23 / 27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.067 (46 / 15) |
| Type frame | Buisvormige diamant frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 120 mm |
| Veerweg voor | 130 mm |
| Veerweg achter | 80 mm |
| Band, voor | 120/70 R18 M/C 59H |
| Band, achter | 160/60 R17 M/C 69H |
| L x B x H | 2,310 x 880 x 1,100 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,575 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 14.0 liter |
| Zithoogte | 705 mm |
| Rijklaargewicht* | 229 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 215 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Offset laydown enkele schokdemper, uitgerust met koppeling, met 7-voudig instelbare voorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories
Arrow matzwart uitlaatsysteem voor Vulcan S. Volledig systeem van roestvrij staal met katalysator en carbon eindkap. Lichter dan de standaarduitlaat en met een diepe sportieve sound. Goedgekeurd volgens EU-regelgeving (emissie en geluid) en voorzien van ECE-typegoedkeuring (Euro 5+ met dubbele lambdasensor).
Houd je spullen veilig met zadeltassen die de looks van je motor complementeren. Zwarte leren set met vormvaste versterking en quick-release systeem binnenin. Waterbestendig maritiem vinyl met echt lederen details, intern documentenvak en magnetische sluiting. KQR-montage voor eenvoudige installatie. Draagvermogen 2,2 kg per tas, binnenmaten 26×33×13 cm. Saddlebag Kit bestaat uit: 999940522 (tassen), 999940521B (beugels), 999940523B (KQR side bars). Niet compatibel met vaste backrest.
Grote Windscreen Kit voor verbeterde windbescherming en comfort. Dit windscherm kan op de voorvork worden gemonteerd zonder de voorvorkpoten te verwijderen. Helder windscherm met zwarte afwerkingsbeugels. Hoogte 54 cm (effectief 43 cm), breedte 45 cm. Complete kit bevat: Fork bracket 999940824, Windscreen bracket 999940825, Windscreen 999940823.
Medium Windscreen Kit voor betere windbescherming en comfort. Past op de voorvork zonder demontage van de vorkpoten. Helder scherm met zwarte brackets. Hoogte 47 cm (effectief 36 cm), breedte 39 cm. Bestaat uit: Fork bracket 999940824, Windscreen bracket 999940825, Windscreen 999940828.
Grote KQR Windscreen Kit voor verbeterde windbescherming en comfort. KQR-slot maakt snelle montage/demontage mogelijk. Bevestiging op de voorvork zonder demontage van de poten. Helder scherm met zwarte beugels. Hoogte 54 cm (effectief 43 cm), breedte 45 cm. Complete kit bestaat uit KQR vorkbeugel (999940546), KQR bracket met slot (999940526B) en Large Windscreen (K999940632EU).
Kawasaki Quick Release Passenger Backrest met gevoerde rugsteun en KQR-montagesysteem voor snelle montage/demontage. Key-lock beveiligd, 20 cm hoog vanaf zadel. Compatibel met optionele bagagedrager (apart verkocht) en vereist KQR-bracketkit. Chroomafwerking. Alleen combineerbaar met saddlebag kit met KQR-beugels.
Luggage Rack Chrome (Option for KQR backrest)
Gewatteerde comfortabele rugsteun voor passagier, gemakkelijke (de)montage. KQR™ montage systeem werkt met een sleutel en slot voor extra beveiliging. 20cm hoog. Ontworpen om optionele bagagerek te monteren (gescheiden verkocht).
(Kan alleen gecombineerd worden met een zadeltassenset met KQR beugels)
(antraciet/zwarte finish)
Passagier rugleuning bestaat uit 2 componenten:
1. KQR™ installatieplaat kit
2. KQR™ rugleuning met slot
18–21 L achtertas ter vervanging van het passagierszadel. Waterafstotend nylon met verstevigde foam body en deksel. Wordt gemonteerd op de spatbordbevestigingen via quad-straps en stalen middenbeugel met rubbercoating ter bescherming van lak. Uitbreidbaar met 7 cm (van 18 naar 21 L). Reflecterende biezen, logo op deksel. Afmetingen L45 × B25 × H20–28 cm. Niet gebruiken op satin/semi-gloss/flat bodywork.
Rugged, water-resistant nylon tank bag with reinforced foam body and lid to hold shape even when empty.
Expandable feature adds 7cm of storage capacity.
Clear window tray (13x10x4cm) for transponder, coins, etc. Dual outlet ports.
Reflective piping, front hook, magnetic skirt and rear strap. Non-scratch rubberized coating to protect paint finish.
Power/drink tube port at top of bag for direct access to electronic devices, hydration systems, etc. Including rain cover.
Volume 18-20L
L=43 W=28 H=15-22cm
Do not use on semi-gloss or matt/flat finish fuel tank surfaces
ERGO-FIT™ Reduced Reach. Aanbevolen voor rijders kleiner dan 170 cm. Verstelbare fabriekscomponenten en accessoires verkleinen de reikwijdte naar stuur en voetsteunen. Voetsteunen 25 mm dichterbij, Easy Reach-stuur verkleint de reikwijdte met 36 mm en de Easy Reach-zitting brengt de rijder ±50 mm naar voren met slanke zijkanten voor beter grondbereik.
ERGO-FIT™ Extended Reach. Aanbevolen voor rijders langer dan 183 cm. Verstelbare fabriekscomponenten en Extended Reach-accessoires zorgen voor meer ruimte, comfort en vertrouwen. Voetsteunen 25 mm naar voren, hendels verder van het lichaam en een 25 mm verder naar achter geplaatste gelzitting (voor- en achterzitting moeten gecombineerd worden).
Comfortabel verlengd achterzadel, ontworpen om samen met het verlengde voorzadel te worden gebruikt. Voorste gedeelte biedt extra ruimte voor de rijder, dikker zitkussen voor meer comfort, inclusief beugel. (Verlengd voorzadel moet samen met het verlengde achterzadel worden gebruikt.)
Relaiskit voor Vulcan S lightbar/sub-lamp, 12 V stopcontact, versnellingsindicator en overige elektrische accessoires. Slechts één Relaiskit nodig per Vulcan S.