Inpage Navigation Section: Overzicht
Level Up met de nieuwe Z650 S. Met zijn levendige paralleltwin motor, wendbaar chassis en laag rijklaargewicht is de Z650 S de perfecte balans tussen sportieve prestaties en gebruiksgemak. Onder het gespierde Sugomi design blijft hij opvallend toegankelijk. Een nieuw stuur en zadel zorgen voor meer controle en verhogen tegelijkertijd het comfort. Met slimme features als een Traction Control, Assist & Slipper Clutch en modern 4.3’’ TFT-Display beleef je deze Supernaked op een hoger niveau.
Kleuren
Vanaf €8.199,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De Z650 S behoudt zijn compacte chassis en wendbare karakter, maar krijgt een bredere en gespierdere uitstraling. De Sugomi-designtaal benadrukt kracht en controle, ideaal voor rijders die willen opvallen met een motor die zowel indrukwekkend als toegankelijk is.
De Z650 S behoudt zijn compacte chassis en wendbare karakter, maar krijgt een bredere en gespierdere uitstraling. De Sugomi-designtaal benadrukt kracht en controle, ideaal voor rijders die willen opvallen met een motor die zowel indrukwekkend als toegankelijk is.
De Z650 S is uitgerust met de nieuwste Kawasaki-technologie, waaronder tractiecontrole (KTRC), de optionele Kawasaki Quick Shifter (KQS) voor soepel schakelen, een 4,3” TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Alles is erop gericht om het rijden leuker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
De Z650 S is uitgerust met de nieuwste Kawasaki-technologie, waaronder tractiecontrole (KTRC), de optionele Kawasaki Quick Shifter (KQS) voor soepel schakelen, een 4,3” TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Alles is erop gericht om het rijden leuker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
De brede, gespierde zijpanelen geven de Z650 S een krachtige uitstraling die meteen opvalt. Vanuit het zadel komt het bodywork duidelijk in beeld, wat bijdraagt aan de sportieve beleving. De metalen accenten en de LED-verlichting voor en achter versterken de hoogwaardige, moderne uitstraling.
De brede, gespierde zijpanelen geven de Z650 S een krachtige uitstraling die meteen opvalt. Vanuit het zadel komt het bodywork duidelijk in beeld, wat bijdraagt aan de sportieve beleving. De metalen accenten en de LED-verlichting voor en achter versterken de hoogwaardige, moderne uitstraling.
Z-modellen zijn direct herkenbaar aan hun Sugomi-stijl en dynamische prestaties – en de nieuwe Z650 S vormt daarop geen uitzondering. De motor deelt het onmiskenbare silhouet en de typische Z-verhoudingen (voorovergebogen houding, laag front en oplopende achterzijde) die kenmerkend zijn voor de Supernaked-lijn. Details zoals de aluminium radiatordeksel en de agressieve LED-koplampen, gedeeld met andere Z-modellen, maken meteen duidelijk dat dit een échte Z is.
Z-modellen zijn direct herkenbaar aan hun Sugomi-stijl en dynamische prestaties – en de nieuwe Z650 S vormt daarop geen uitzondering. De motor deelt het onmiskenbare silhouet en de typische Z-verhoudingen (voorovergebogen houding, laag front en oplopende achterzijde) die kenmerkend zijn voor de Supernaked-lijn. Details zoals de aluminium radiatordeksel en de agressieve LED-koplampen, gedeeld met andere Z-modellen, maken meteen duidelijk dat dit een échte Z is.
De moderne Horizontal Back-Link-vering, bekend van Kawasaki’s Supersport- en Supernaked-modellen, biedt een ideale balans tussen comfort en sportieve controle. De progressieve demping zorgt voor voorspelbaar, soepel rijgedrag – zowel in de stad als op bochtige wegen.
De moderne Horizontal Back-Link-vering, bekend van Kawasaki’s Supersport- en Supernaked-modellen, biedt een ideale balans tussen comfort en sportieve controle. De progressieve demping zorgt voor voorspelbaar, soepel rijgedrag – zowel in de stad als op bochtige wegen.
Het geavanceerde KTRC-systeem voorkomt wielslip bij acceleratie en verhoogt de stabiliteit, zodat rijders met extra vertrouwen kunnen genieten van hun Z650 S, ongeacht het wegdek.
Het geavanceerde KTRC-systeem voorkomt wielslip bij acceleratie en verhoogt de stabiliteit, zodat rijders met extra vertrouwen kunnen genieten van hun Z650 S, ongeacht het wegdek.
Voor wie nog meer sensatie zoekt, is de Kawasaki Quick Shifter (KQS) beschikbaar als origineel accessoire. Hiermee kan zonder koppeling opgeschakeld worden voor vlottere acceleraties en extra rijplezier.
Voor wie nog meer sensatie zoekt, is de Kawasaki Quick Shifter (KQS) beschikbaar als origineel accessoire. Hiermee kan zonder koppeling opgeschakeld worden voor vlottere acceleraties en extra rijplezier.
De 649 cc paralleltwin levert een directe gasrespons met een krachtige, levendige karakteristiek. De nadruk ligt op sterk koppel in het lage en middentoerengebied, wat zorgt voor soepele controle bij lage snelheden en een stevige acceleratie bij het uitkomen van de bocht. Perfect voor zowel dagelijks gebruik als sportieve ritten.
De 649 cc paralleltwin levert een directe gasrespons met een krachtige, levendige karakteristiek. De nadruk ligt op sterk koppel in het lage en middentoerengebied, wat zorgt voor soepele controle bij lage snelheden en een stevige acceleratie bij het uitkomen van de bocht. Perfect voor zowel dagelijks gebruik als sportieve ritten.
Het volledig digitale 4,3” TFT-display met nieuwe lay-out geeft het cockpitgedeelte een hightech, hoogwaardige uitstraling. Alle rij-informatie is overzichtelijk weergegeven in een modern en sportief ontwerp.
Het volledig digitale 4,3” TFT-display met nieuwe lay-out geeft het cockpitgedeelte een hightech, hoogwaardige uitstraling. Alle rij-informatie is overzichtelijk weergegeven in een modern en sportief ontwerp.
Met Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone verbinden met de Z650 S om ritgegevens, instellingen en meldingen te bekijken. Een moderne toevoeging die elke rit praktischer en leuker maakt.
Met Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone verbinden met de Z650 S om ritgegevens, instellingen en meldingen te bekijken. Een moderne toevoeging die elke rit praktischer en leuker maakt.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
De nieuwe zithouding nodigt uit tot actief rijden. Het bredere stuur is verder naar voren geplaatst, in combinatie met een geoptimaliseerde zithoogte, waardoor de Z650 S een natuurlijke, sportieve houding biedt die vertrouwen wekt.
De nieuwe zithouding nodigt uit tot actief rijden. Het bredere stuur is verder naar voren geplaatst, in combinatie met een geoptimaliseerde zithoogte, waardoor de Z650 S een natuurlijke, sportieve houding biedt die vertrouwen wekt.
Dankzij het lichte stalen trellisframe en de swingarm van laag gewicht, ontwikkeld met Kawasaki’s eigen analysetechnologie, blinkt de Z650 S uit in soepel en precies stuurgedrag. Dit zorgt voor plezierige handling en vertrouwen bij zowel beginnende als ervaren rijders.
Dankzij het lichte stalen trellisframe en de swingarm van laag gewicht, ontwikkeld met Kawasaki’s eigen analysetechnologie, blinkt de Z650 S uit in soepel en precies stuurgedrag. Dit zorgt voor plezierige handling en vertrouwen bij zowel beginnende als ervaren rijders.
De Z650 S behoudt zijn compacte chassis en wendbare karakter, maar krijgt een bredere en gespierdere uitstraling. De Sugomi-designtaal benadrukt kracht en controle, ideaal voor rijders die willen opvallen met een motor die zowel indrukwekkend als toegankelijk is.
De Z650 S behoudt zijn compacte chassis en wendbare karakter, maar krijgt een bredere en gespierdere uitstraling. De Sugomi-designtaal benadrukt kracht en controle, ideaal voor rijders die willen opvallen met een motor die zowel indrukwekkend als toegankelijk is.
De Z650 S is uitgerust met de nieuwste Kawasaki-technologie, waaronder tractiecontrole (KTRC), de optionele Kawasaki Quick Shifter (KQS) voor soepel schakelen, een 4,3” TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Alles is erop gericht om het rijden leuker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
De Z650 S is uitgerust met de nieuwste Kawasaki-technologie, waaronder tractiecontrole (KTRC), de optionele Kawasaki Quick Shifter (KQS) voor soepel schakelen, een 4,3” TFT-kleurendisplay en smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Alles is erop gericht om het rijden leuker, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
De brede, gespierde zijpanelen geven de Z650 S een krachtige uitstraling die meteen opvalt. Vanuit het zadel komt het bodywork duidelijk in beeld, wat bijdraagt aan de sportieve beleving. De metalen accenten en de LED-verlichting voor en achter versterken de hoogwaardige, moderne uitstraling.
De brede, gespierde zijpanelen geven de Z650 S een krachtige uitstraling die meteen opvalt. Vanuit het zadel komt het bodywork duidelijk in beeld, wat bijdraagt aan de sportieve beleving. De metalen accenten en de LED-verlichting voor en achter versterken de hoogwaardige, moderne uitstraling.
Z-modellen zijn direct herkenbaar aan hun Sugomi-stijl en dynamische prestaties – en de nieuwe Z650 S vormt daarop geen uitzondering. De motor deelt het onmiskenbare silhouet en de typische Z-verhoudingen (voorovergebogen houding, laag front en oplopende achterzijde) die kenmerkend zijn voor de Supernaked-lijn. Details zoals de aluminium radiatordeksel en de agressieve LED-koplampen, gedeeld met andere Z-modellen, maken meteen duidelijk dat dit een échte Z is.
Z-modellen zijn direct herkenbaar aan hun Sugomi-stijl en dynamische prestaties – en de nieuwe Z650 S vormt daarop geen uitzondering. De motor deelt het onmiskenbare silhouet en de typische Z-verhoudingen (voorovergebogen houding, laag front en oplopende achterzijde) die kenmerkend zijn voor de Supernaked-lijn. Details zoals de aluminium radiatordeksel en de agressieve LED-koplampen, gedeeld met andere Z-modellen, maken meteen duidelijk dat dit een échte Z is.
De moderne Horizontal Back-Link-vering, bekend van Kawasaki’s Supersport- en Supernaked-modellen, biedt een ideale balans tussen comfort en sportieve controle. De progressieve demping zorgt voor voorspelbaar, soepel rijgedrag – zowel in de stad als op bochtige wegen.
De moderne Horizontal Back-Link-vering, bekend van Kawasaki’s Supersport- en Supernaked-modellen, biedt een ideale balans tussen comfort en sportieve controle. De progressieve demping zorgt voor voorspelbaar, soepel rijgedrag – zowel in de stad als op bochtige wegen.
Het geavanceerde KTRC-systeem voorkomt wielslip bij acceleratie en verhoogt de stabiliteit, zodat rijders met extra vertrouwen kunnen genieten van hun Z650 S, ongeacht het wegdek.
Het geavanceerde KTRC-systeem voorkomt wielslip bij acceleratie en verhoogt de stabiliteit, zodat rijders met extra vertrouwen kunnen genieten van hun Z650 S, ongeacht het wegdek.
Voor wie nog meer sensatie zoekt, is de Kawasaki Quick Shifter (KQS) beschikbaar als origineel accessoire. Hiermee kan zonder koppeling opgeschakeld worden voor vlottere acceleraties en extra rijplezier.
Voor wie nog meer sensatie zoekt, is de Kawasaki Quick Shifter (KQS) beschikbaar als origineel accessoire. Hiermee kan zonder koppeling opgeschakeld worden voor vlottere acceleraties en extra rijplezier.
De 649 cc paralleltwin levert een directe gasrespons met een krachtige, levendige karakteristiek. De nadruk ligt op sterk koppel in het lage en middentoerengebied, wat zorgt voor soepele controle bij lage snelheden en een stevige acceleratie bij het uitkomen van de bocht. Perfect voor zowel dagelijks gebruik als sportieve ritten.
De 649 cc paralleltwin levert een directe gasrespons met een krachtige, levendige karakteristiek. De nadruk ligt op sterk koppel in het lage en middentoerengebied, wat zorgt voor soepele controle bij lage snelheden en een stevige acceleratie bij het uitkomen van de bocht. Perfect voor zowel dagelijks gebruik als sportieve ritten.
Het volledig digitale 4,3” TFT-display met nieuwe lay-out geeft het cockpitgedeelte een hightech, hoogwaardige uitstraling. Alle rij-informatie is overzichtelijk weergegeven in een modern en sportief ontwerp.
Het volledig digitale 4,3” TFT-display met nieuwe lay-out geeft het cockpitgedeelte een hightech, hoogwaardige uitstraling. Alle rij-informatie is overzichtelijk weergegeven in een modern en sportief ontwerp.
Met Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone verbinden met de Z650 S om ritgegevens, instellingen en meldingen te bekijken. Een moderne toevoeging die elke rit praktischer en leuker maakt.
Met Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone verbinden met de Z650 S om ritgegevens, instellingen en meldingen te bekijken. Een moderne toevoeging die elke rit praktischer en leuker maakt.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
Het lage gewicht en de toegankelijke zithoogte maken de Z650 S uitzonderlijk makkelijk hanteerbaar – of je nu naast de motor loopt of manoeuvreert op lage snelheid. De soepele gasreactie en het sterke lage koppel zorgen voor vertrouwen en controle in elke situatie.
De nieuwe zithouding nodigt uit tot actief rijden. Het bredere stuur is verder naar voren geplaatst, in combinatie met een geoptimaliseerde zithoogte, waardoor de Z650 S een natuurlijke, sportieve houding biedt die vertrouwen wekt.
De nieuwe zithouding nodigt uit tot actief rijden. Het bredere stuur is verder naar voren geplaatst, in combinatie met een geoptimaliseerde zithoogte, waardoor de Z650 S een natuurlijke, sportieve houding biedt die vertrouwen wekt.
Dankzij het lichte stalen trellisframe en de swingarm van laag gewicht, ontwikkeld met Kawasaki’s eigen analysetechnologie, blinkt de Z650 S uit in soepel en precies stuurgedrag. Dit zorgt voor plezierige handling en vertrouwen bij zowel beginnende als ervaren rijders.
Dankzij het lichte stalen trellisframe en de swingarm van laag gewicht, ontwikkeld met Kawasaki’s eigen analysetechnologie, blinkt de Z650 S uit in soepel en precies stuurgedrag. Dit zorgt voor plezierige handling en vertrouwen bij zowel beginnende als ervaren rijders.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
KTRC biedt meerdere modi om sportief rijden en toeren met vertrouwen te ondersteunen.
KTRC, Kawasaki’s geavanceerde tractiecontrolesysteem, biedt meerdere standen met oplopend ingrijpniveau: de minder ingrijpende modi focussen op maximale drive uit de bocht bij sportief rijden, terwijl de meer ingrijpende standen bij detectie van wielspin het motorvermogen terugnemen zodat je zowel korte gladde stukken als langere trajecten met weinig grip – zoals nat asfalt, kasseien of gravel – met meer vertrouwen kunt nemen, zeker op modellen met IMU-feedback.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
KTRC biedt meerdere modi om sportief rijden en toeren met vertrouwen te ondersteunen.
KTRC, Kawasaki’s geavanceerde tractiecontrolesysteem, biedt meerdere standen met oplopend ingrijpniveau: de minder ingrijpende modi focussen op maximale drive uit de bocht bij sportief rijden, terwijl de meer ingrijpende standen bij detectie van wielspin het motorvermogen terugnemen zodat je zowel korte gladde stukken als langere trajecten met weinig grip – zoals nat asfalt, kasseien of gravel – met meer vertrouwen kunt nemen, zeker op modellen met IMU-feedback.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 10.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 8 valves |
| Boring x Slag | 83.0 x 60.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 649 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 36 mm x 2 |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 50.2 kW {68 PS} / 8,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 64.0 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.095 (88/42) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.438 (39/16) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.714 (36/21) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.333 (32/24) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.111 (30/27) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 0.966 (28/29) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.852 (23/27) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.067 (46/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 100 mm |
| Veerweg voor | 125 mm |
| Veerweg achter | 130 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
| L x B x H | 2,055 x 805 x 1,080 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,410 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 15.0 liter |
| Zithoogte | 805 mm |
| Rijklaargewicht* | 190 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 171 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories
Buddyseat Cover met centrale uitsparing voor een stoere, streetgerichte look. Sluit naadloos aan op de achterkant van de motor en accentueert de strakke lijnen. Verkrijgbaar in alle standaard fabriekskleuren. Inclusief rubberen pad. Vervangt het passagierszadel.
Help het lakwerk van de tank te beschermen tegen krassen en dagelijkse slijtage met deze set kniepads. Decoratieve zwarte folie met honingraatpatroon en Kawasaki-logo.
Quick Shifter voor naadloos opschakelen. Deze accessoire maakt het mogelijk om zonder koppeling op te schakelen voor vloeiende acceleratie, zodat rijders het sportieve karakter van de Z650 S nog beter kunnen benutten. Voor activering van de quickshifter in de ECU van de motor is ondersteuning van de dealer vereist.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Semi-zachte nylon zadeltassenset met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Binnennet houdt bagage op zijn plaats. Zijvak voor kleine items. Waterdichte binnentassen meegeleverd. Afmetingen per tas: L312 × B213 × H341 mm. Max laadgewicht 3 kg. ca. 14 liter per zijde. Totale breedte 815 mm. Vereist bijpassende beugelset. Niet combineerbaar met topkoffer of Arrow Full System.
Semi-zachte nylon zadeltassenset met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Binnennet houdt bagage op zijn plaats. Zijvak voor kleine items. Waterdichte binnentassen meegeleverd. Afmetingen per tas: L312 × B213 × H341 mm. Max laadgewicht 3 kg. ca. 14 liter per zijde. Totale breedte 815 mm. Vereist bijpassende beugelset. Niet combineerbaar met topkoffer of Arrow Full System.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Semi-rigide nylon tanktas, speciaal gevormd voor de tank. Zwart/grijs met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Bovenvenster met doorvoer voor oortjes. Binnenindeling tegen verschuiven. Inclusief schouderriem en regenkap met venster. L350 × B223 × H150 mm, max. 2 kg, ca. 4 liter. Vereist bijpassende montagebeugel.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).