Inpage Navigation Section: Overzicht
De Z650 kan terecht voortborduren op zijn immense populariteit als beste allround pakket in zijn segment. Naast een scherp design heeft de Z650 meer koppel, een prachtig TFT-display met Smartphone connectiviteit en LED verlichting. Kawasaki's geavanceerde Traction Control ondersteunt je bij sportief rijden en biedt maximale tractie in alle omstandigheden.
Kleur
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Editie Accessoires
Vanaf €8.099,00
Edition Kit vanaf €399,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Kawasaki’s geavanceerde Traction Control Systeem (KTRC) ondersteunt bij sportief rijden (mode 1) of biedt maximale tractie onder alle omstandigheden (mode 2). Hiernaast is het systeem ook volledig uit te schakelen. De 35kW (A2) versie is uitgerust met één KTRC-modus en hiernaast ook volledig uit te schakelen.
Kawasaki’s geavanceerde Traction Control Systeem (KTRC) ondersteunt bij sportief rijden (mode 1) of biedt maximale tractie onder alle omstandigheden (mode 2). Hiernaast is het systeem ook volledig uit te schakelen. De 35kW (A2) versie is uitgerust met één KTRC-modus en hiernaast ook volledig uit te schakelen.
Het volledig digitale TFT-kleurendisplay geeft de motorfiets een hightech uitstraling en maakt alle belangrijke voertuiginformatie gemakkelijk af te lezen.
Het volledig digitale TFT-kleurendisplay geeft de motorfiets een hightech uitstraling en maakt alle belangrijke voertuiginformatie gemakkelijk af te lezen.
Het lage totaalgewicht van de Z650 is te danken aan het lichte trellisframe, dat een laag zwaartepunt heeft voor wendbaar rijgedrag en zelfverzekerde controle bij lage snelheden. Het compacte trellisframe draagt bij aan een drooggewicht van slechts 173 kg.
Het lage totaalgewicht van de Z650 is te danken aan het lichte trellisframe, dat een laag zwaartepunt heeft voor wendbaar rijgedrag en zelfverzekerde controle bij lage snelheden. Het compacte trellisframe draagt bij aan een drooggewicht van slechts 173 kg.
Een aantal wijzigingen in het inlaat- en uitlaatsysteem zijn aangebracht om te zorgen voor schonere emissies en een verhoging van het koppel in het middengebied, zonder vermogen te verliezen.
Een aantal wijzigingen in het inlaat- en uitlaatsysteem zijn aangebracht om te zorgen voor schonere emissies en een verhoging van het koppel in het middengebied, zonder vermogen te verliezen.
De koplamp is scherper en compacter dan zij voorganger. De scherpe kin spoiler, het nieuwe windscherm en de meer naar voren aflopende lijnen dragen bij aan de Sugomi uitstraling.
De koplamp is scherper en compacter dan zij voorganger. De scherpe kin spoiler, het nieuwe windscherm en de meer naar voren aflopende lijnen dragen bij aan de Sugomi uitstraling.
Het uitzonderlijke lage gewicht van de Z650, gecombineerd met de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsport 2-banden, resulteren in de beste handling in zijn klasse.
Het uitzonderlijke lage gewicht van de Z650, gecombineerd met de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsport 2-banden, resulteren in de beste handling in zijn klasse.
Een Bluetooth-chip in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met de motorfiets. Met de RIDEOLOGY app zijn zo een aantal functies toegankelijk via een smartphone.
Een Bluetooth-chip in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met de motorfiets. Met de RIDEOLOGY app zijn zo een aantal functies toegankelijk via een smartphone.
Het bredere passagierszadel met dikker urethaan vulling (ongeveer 5 mm dikker in het midden, 10 mm dikker aan de zijkanten) geeft de passagier meer zitcomfort.
Het bredere passagierszadel met dikker urethaan vulling (ongeveer 5 mm dikker in het midden, 10 mm dikker aan de zijkanten) geeft de passagier meer zitcomfort.
Met een scherpere, compactere topkuip en meer gespierde schouders heeft de nieuwe Z650 een sterk Sugomi Design.
Met een scherpere, compactere topkuip en meer gespierde schouders heeft de nieuwe Z650 een sterk Sugomi Design.
Kawasaki’s geavanceerde Traction Control Systeem (KTRC) ondersteunt bij sportief rijden (mode 1) of biedt maximale tractie onder alle omstandigheden (mode 2). Hiernaast is het systeem ook volledig uit te schakelen. De 35kW (A2) versie is uitgerust met één KTRC-modus en hiernaast ook volledig uit te schakelen.
Kawasaki’s geavanceerde Traction Control Systeem (KTRC) ondersteunt bij sportief rijden (mode 1) of biedt maximale tractie onder alle omstandigheden (mode 2). Hiernaast is het systeem ook volledig uit te schakelen. De 35kW (A2) versie is uitgerust met één KTRC-modus en hiernaast ook volledig uit te schakelen.
Het volledig digitale TFT-kleurendisplay geeft de motorfiets een hightech uitstraling en maakt alle belangrijke voertuiginformatie gemakkelijk af te lezen.
Het volledig digitale TFT-kleurendisplay geeft de motorfiets een hightech uitstraling en maakt alle belangrijke voertuiginformatie gemakkelijk af te lezen.
Het lage totaalgewicht van de Z650 is te danken aan het lichte trellisframe, dat een laag zwaartepunt heeft voor wendbaar rijgedrag en zelfverzekerde controle bij lage snelheden. Het compacte trellisframe draagt bij aan een drooggewicht van slechts 173 kg.
Het lage totaalgewicht van de Z650 is te danken aan het lichte trellisframe, dat een laag zwaartepunt heeft voor wendbaar rijgedrag en zelfverzekerde controle bij lage snelheden. Het compacte trellisframe draagt bij aan een drooggewicht van slechts 173 kg.
Een aantal wijzigingen in het inlaat- en uitlaatsysteem zijn aangebracht om te zorgen voor schonere emissies en een verhoging van het koppel in het middengebied, zonder vermogen te verliezen.
Een aantal wijzigingen in het inlaat- en uitlaatsysteem zijn aangebracht om te zorgen voor schonere emissies en een verhoging van het koppel in het middengebied, zonder vermogen te verliezen.
De koplamp is scherper en compacter dan zij voorganger. De scherpe kin spoiler, het nieuwe windscherm en de meer naar voren aflopende lijnen dragen bij aan de Sugomi uitstraling.
De koplamp is scherper en compacter dan zij voorganger. De scherpe kin spoiler, het nieuwe windscherm en de meer naar voren aflopende lijnen dragen bij aan de Sugomi uitstraling.
Het uitzonderlijke lage gewicht van de Z650, gecombineerd met de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsport 2-banden, resulteren in de beste handling in zijn klasse.
Het uitzonderlijke lage gewicht van de Z650, gecombineerd met de nieuwe Dunlop Sportmax Roadsport 2-banden, resulteren in de beste handling in zijn klasse.
Een Bluetooth-chip in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met de motorfiets. Met de RIDEOLOGY app zijn zo een aantal functies toegankelijk via een smartphone.
Een Bluetooth-chip in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met de motorfiets. Met de RIDEOLOGY app zijn zo een aantal functies toegankelijk via een smartphone.
Het bredere passagierszadel met dikker urethaan vulling (ongeveer 5 mm dikker in het midden, 10 mm dikker aan de zijkanten) geeft de passagier meer zitcomfort.
Het bredere passagierszadel met dikker urethaan vulling (ongeveer 5 mm dikker in het midden, 10 mm dikker aan de zijkanten) geeft de passagier meer zitcomfort.
Met een scherpere, compactere topkuip en meer gespierde schouders heeft de nieuwe Z650 een sterk Sugomi Design.
Met een scherpere, compactere topkuip en meer gespierde schouders heeft de nieuwe Z650 een sterk Sugomi Design.
KTRC met 2 modi biedt tractiecontrole die past bij uiteenlopende rijomstandigheden.
Kawasaki’s geavanceerde KTRC-tractiecontrole combineert betere sportprestaties met extra geruststelling op gladde ondergrond: twee standen (en bij A2-uitvoeringen één stand) laten de rijder kiezen hoeveel ondersteuning gewenst is, van subtiel ingrijpen bij sportief rijden tot meer hulp op slechte of natte wegen, terwijl het systeem desgewenst ook volledig kan worden uitgeschakeld.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KTRC met 2 modi biedt tractiecontrole die past bij uiteenlopende rijomstandigheden.
Kawasaki’s geavanceerde KTRC-tractiecontrole combineert betere sportprestaties met extra geruststelling op gladde ondergrond: twee standen (en bij A2-uitvoeringen één stand) laten de rijder kiezen hoeveel ondersteuning gewenst is, van subtiel ingrijpen bij sportief rijden tot meer hulp op slechte of natte wegen, terwijl het systeem desgewenst ook volledig kan worden uitgeschakeld.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.
Bij Dual Throttle Valves beschikt elke cilinder naast de primaire, door de rijder bediende gaskleppen over een tweede set kleppen die door de ECU worden aangestuurd; deze secundaire kleppen temperen de luchtstroom zodat de motor soepeler en lineair reageert, de verbranding efficiënter wordt en het vermogen beter beheersbaar blijft, zelfs bij grote gasklepdiameters.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 10.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 8 valves |
| Boring x Slag | 83.0 x 60.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 649 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinjectie met dubbele gaskleppen: 36 mm x 2 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 50.2 kW {68 PS} / 8,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 64.0 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm |
| CO2 uitstoot | 107 g/km |
| Brandstofverbruik | 4.4 l/100km |
| CO2 emission 35 kW kit | 107.0 g/km |
| Brandstofverbruik 35 kW kit | 4.5 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.095 (88/42) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.438 (39/16) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.714 (36/21) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.333 (32/24) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.111 (30/27) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 0.966 (28/29) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.852 (23/27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.067 (46/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 100 mm |
| Veerweg voor | 125 mm |
| Veerweg achter | 130 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
| L x B x H | 2,055 x 765 x 1,065 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,410 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 15.0 liter |
| Zithoogte | 790 mm |
| Rijklaargewicht* | 188 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 173 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende wave-type schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele wave-type schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessoires
Arrow volledig uitlaatsysteem met katalysator en roestvrijstalen demper. Dit systeem is lichter dan de standaarduitlaat en produceert een puur sportief geluid. Voorzien van carbon eindkap en hitteschild, plus lasergeëtst logo. Het gehomologeerde Euro 5+-uitlaatsysteem voldoet aan EU-regelgeving en heeft ECE-typegoedkeuring. Niet compatibel met accessoire zijkoffers of 35kW-ombouw. Niet geschikt voor MY2023 Z650 met VIN beginnend op ML5ER650N… of MY2023 Ninja 650 met VIN beginnend op ML5EX650P… (één lambdasensor).
Akrapovič volledig uitlaatsysteem met katalysator en titanium demper. Dit systeem is ongeveer 2 kg lichter dan het originele uitlaatsysteem en levert een puur sportief geluid. De combinatie van racematerialen zoals een titanium buitenmantel en carbon eindkap geeft de uitlaat een echte racelook. Laser-geëtst logo. Dit gehomologeerde uitlaatsysteem voldoet aan EU-regelgeving en heeft EC/ECE-typegoedkeuring. Geschikt voor Euro-5+ motoren met voor- en achterste lambdasensor. Voor modeljaren vanaf 2024.
Arrow volledig uitlaatsysteem met katalysator en roestvrijstalen demper. Lichter dan de standaarduitlaat en met een sterk sportief geluid. Carbon eindkap en hitteschild inbegrepen. Lasergeëtst logo. Euro 5+-gehomologeerd en voorzien van ECE-typegoedkeuring. Niet compatibel met accessoire zijkoffers of 35kW-ombouw. Niet geschikt voor MY2023 Z650 met VIN beginnend op ML5ER650N… of MY2023 Ninja 650 met VIN beginnend op ML5EX650P… (één lambdasensor).
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Semi-zachte nylon zadeltassenset met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Binnennet houdt bagage op zijn plaats. Zijvak voor kleine items. Waterdichte binnentassen meegeleverd. Afmetingen per tas: L312 × B213 × H341 mm. Max laadgewicht 3 kg. ca. 14 liter per zijde. Totale breedte 815 mm. Vereist bijpassende beugelset. Niet combineerbaar met topkoffer of Arrow Full System.
Semi-zachte nylon zadeltassenset met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Binnennet houdt bagage op zijn plaats. Zijvak voor kleine items. Waterdichte binnentassen meegeleverd. Afmetingen per tas: L312 × B213 × H341 mm. Max laadgewicht 3 kg. ca. 14 liter per zijde. Totale breedte 815 mm. Vereist bijpassende beugelset. Niet combineerbaar met topkoffer of Arrow Full System.
Speciaal op maat ontworpen voor de Z650 of Ninja 650: dit zadel verhoogt het rijcomfort voor langere rijders. 30 mm hoger dan standaard, volledig voorgemonteerd, originele zadelbasis, PVC-foam met vinyl bekleding, inclusief alle onderdelen, met carbonlook afwerking en geborduurd Kawasaki-logo.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Customize jouw Kawasaki met deze Wheel Striping. Set van 4 ringen voor 1 motorfiets
Semi-rigide nylon tanktas, speciaal gevormd voor de tank. Zwart/grijs met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Bovenvenster met doorvoer voor oortjes. Binnenindeling tegen verschuiven. Inclusief schouderriem en regenkap met venster. L350 × B223 × H150 mm, max. 2 kg, ca. 4 liter. Vereist bijpassende montagebeugel.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).