Kawasaki
Technologie

Onze missie is om motorrijders de mogelijkheid te geven de high-performance machines beter te controleren en daarnaast het rijplezier te behouden. Het doel van de Kawasaki technologie is om motorrijders met dit simpele en aangeboren verlangen te helpen.

Chassis management technologie

Het resultaat van onze geavanceerde technieken, grondige testing en
continue streven naar superieure betrouwbaarheid, veiligheid en prestaties.

FCW

FCW (Forward Collision Warning) waarschuwt de rijder wanneer het systeem vaststelt dat doorrijden met de huidige snelheid zou kunnen resulteren in een botsing met de voorligger.

LEES MEER

ABS

ABS (Anti-lock Brake System, oftewel AntiBlokkeerSysteem) zorgt voor veilig en stabiel remmen door het voorkomen van blokkerende wielen.

LEES MEER

Monocoque Frame

Kawasaki’s bijzondere monocoque-frame is een holle constructie van meerdere aluminium delen. Doordat het over het blok heen loopt en meerdere functies integreert, ontstaat een slank en stijf geheel.

LEES MEER

KIPASS

KIPASS (Kawasaki Intelligent Proximity Activation Start System) is een systeem waarbij een hoofdsleutel met ingebouwd zendertje op afstand het contact activeert en het stuurslot ontgrendelt.

LEES MEER

K-ACT ABS

K-ACT (Kawasaki Advanced Co-active braking Technology) ABS is een geavanceerd antiblokkeer-remsysteem waarbij voor- en achterrem aan elkaar worden gekoppeld.

LEES MEER

KIBS

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.

LEES MEER

Tyre Pressure Monitoring System

TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) is een systeem dat continu de bandenspanning controleert en weergeeft op het dashboard.

LEES MEER

Horizontal Back-link Rear Suspension

Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.

LEES MEER

Smart Regulator

De Smart Regulator is een zeer efficiënte spanningsregelaar voor lichte motoren. Dit levert een lager benzineverbruik op, door de spanningsregelaar zo weinig mogelijk motorvermogen te laten gebruiken.

LEES MEER

VHA

VHA (Vehicle Hold Assist) wordt geactiveerd wanneer de motorfiets tot stilstand komt en de rijder de rem(men) hard inknijpt c.q. intrapt. VHA schakelt dan de achterrem in, zodat de rijder niet zelf de rem hoeft vast te houden.

LEES MEER

ERGO-FIT

Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.

LEES MEER

ESS

ESS (Emergency Stop Signal) zorgt ervoor dat het remlicht gaat knipperen tijdens hard remmen, zodat het opvalt dat de motor snel vaart mindert.

LEES MEER

Cornering Lights

Bochtverlichting geeft aanvullende verlichting bij het nemen van bochten, waardoor een breder verlichtingsveld ontstaat in de bocht.

LEES MEER

SPIN

Kawasaki SPIN is een infotainment-app voor smartphones. Deze maakt het mogelijk dat diverse applicaties van derden kunnen worden gedownload en op het TFT-scherm van het dashboard worden weergegeven.

LEES MEER

BSD

BSD (Blind-Spot Detection) houdt de omgeving van de motor in de gaten en waarschuwt de rijder als er een voertuig nadert in de dode hoek van zijn blikveld.

LEES MEER

KECS

De KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) van Kawasaki staat voor real time adaptieve vering die zich aanpast aan elke rijsituatie. 

LEES MEER

AHB

AHB (Auto Hi Beam) schakelt automatisch van grootlicht naar dimlicht wanneer het een voorligger detecteert.

LEES MEER

Kawasaki spiegeleffect-zilverlak

De spiegelende eigenschappen worden gecreëerd door het opwekken van een zilverspiegelreactie (een chemische reactie tussen een oplossing van zilver-ionen en een reduceermiddel) waarbij een laag van puur zilver wordt gevormd. Deze zilverlaag is verantwoordelijk voor de glasachtige metalen uitstraling van de lak.

LEES MEER
BEKIJK MEER CLOSE

Motor management technologie

Sinds onze eerste motorfiets motor in 1950, streeft Kawasaki voortdurend naar nieuwe technologieën in de ontwikkeling van onze high-performance motoren.

BEKIJK MEER CLOSE