Kawasaki
Technologie Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

Dual Throttle Valves

Dual Throttle Valves zorgen voor meer vermogen en betere rijeigenschappen als gevolg van aansturing van die secundaire kleppen door de ECU.

Moderne sportmotoren gebruiken vaak gasklephuizen met een grote doorlaat, om zo meer vermogen te genereren. Echter, bij gasklephuizen met zo’n grote diameter komt het vermogen er zeer abrupt in bij direct openen van het gas. De dubbele gaskleptechniek is ontwikkeld om deze eerste aanzet controleerbaarder te maken en tegelijkertijd voor betere prestaties te zorgen.
Bij modellen met brandstofinjectie hebben de gasklephuizen meestal maar één gasklep per cilinder. Bij modellen met een dubbele gasklep zijn er twee gaskleppen per cilinder. Naast de primaire klep, die fysiek vastzit aan het gashendel en dus volledig door de berijder bediend wordt, is er een tweede klep die door de ECU geopend en gesloten wordt, waarmee de luchtstroom perfect gereguleerd kan worden en zo voor een lineaire, natuurlijke gasrespons zorgt. Door de verbeterde luchtstroom verbetert het verbrandingsproces en wordt er meer vermogen ontwikkeld.
Net zoals alle Kawasaki motormanagementsystemen zijn ook de dubbele gaskleppen ontwikkeld met “volg de intentie van de rijder en biedt natuurlijk aanvoelende ondersteuning” als basisgedachte.