Inpage Navigation Section: Overzicht
Een icoon in de Kawasaki line-up: de Ninja ZX-6R. Deze 636cc vier-in-lijn supersport combineert rijplezier op straat met geweldige circuitprestaties. Uitgerust met Kawasaki Traction Control, Quickshifter en Slipper Clutch zodat jij je volledig kunt concentreren op de volgende apex.
Kleuren
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Vanaf €13.899,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De styling is geïnspireerd belichaamt het Ninja imago. Nieuwe top- en zijkuipen creëren een design dat vloeiend overgaat van voor tot achter. Compacte nieuwe koplampen en een gelaagde voorkuip geven de Ninja ZX-6R zijn nieuwe "gezicht", terwijl zwarte motordeksels en volledige LED verlichting het geheel modern afmaken.
De styling is geïnspireerd belichaamt het Ninja imago. Nieuwe top- en zijkuipen creëren een design dat vloeiend overgaat van voor tot achter. Compacte nieuwe koplampen en een gelaagde voorkuip geven de Ninja ZX-6R zijn nieuwe "gezicht", terwijl zwarte motordeksels en volledige LED verlichting het geheel modern afmaken.
De Ninja ZX-6R weet als geen andere supersport rijplezier op straat te combineren met geweldige circuitprestaties.
De Ninja ZX-6R weet als geen andere supersport rijplezier op straat te combineren met geweldige circuitprestaties.
Traction Control, Kawasaki Intelligent Brake System, gïntegreerde rijmodi en een quickshifter zijn allemaal onderdeel van de standaarduitrusting.
Traction Control, Kawasaki Intelligent Brake System, gïntegreerde rijmodi en een quickshifter zijn allemaal onderdeel van de standaarduitrusting.
In de cockpit huist een nieuw 4,3’’ TFT-kleurendisplay met bluetooth smartphone connectiviteit. Het display toont, naast een toerenteller met schakelindicator en huidige versnelling, een grote hoeveelheid optionele informatie als dubbele tripmeters, actieradius, accuspanning en nog veel meer. Met de Rideology app kan op afstand voertuiginformatie worden uitgelezen evenals onderhoudsreminders. De helderheid van het scherm schakelt automatisch tussen drie niveaus, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk licht.
In de cockpit huist een nieuw 4,3’’ TFT-kleurendisplay met bluetooth smartphone connectiviteit. Het display toont, naast een toerenteller met schakelindicator en huidige versnelling, een grote hoeveelheid optionele informatie als dubbele tripmeters, actieradius, accuspanning en nog veel meer. Met de Rideology app kan op afstand voertuiginformatie worden uitgelezen evenals onderhoudsreminders. De helderheid van het scherm schakelt automatisch tussen drie niveaus, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk licht.
De vier beschikbare geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het voor de rijder eenvoudig om de instelling te kiezen die past bij de omstandigheden.
De vier beschikbare geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het voor de rijder eenvoudig om de instelling te kiezen die past bij de omstandigheden.
Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot.
Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot.
De zeer stijve, radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden een stevig en direct gevoel aan de remhendel, wat zorgt voor maximale controle. Grote Ø 310 mm remschijven en een radiale hoofdremcilinder vormen samen het voorremsysteem, goed voor krachtige remprestaties met uitstekend gevoel. Achter zorgt een Ø 220 mm remschijf met lichtgewicht remklauw voor betrouwbare vertraging.
De zeer stijve, radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden een stevig en direct gevoel aan de remhendel, wat zorgt voor maximale controle. Grote Ø 310 mm remschijven en een radiale hoofdremcilinder vormen samen het voorremsysteem, goed voor krachtige remprestaties met uitstekend gevoel. Achter zorgt een Ø 220 mm remschijf met lichtgewicht remklauw voor betrouwbare vertraging.
Het korte windscherm versterkt de supersportuitstraling van de Ninja ZX-6R. Openingen in het windscherm verminderen de drukopbouw erachter, waardoor turbulentie bij hogere snelheden wordt beperkt.
Het korte windscherm versterkt de supersportuitstraling van de Ninja ZX-6R. Openingen in het windscherm verminderen de drukopbouw erachter, waardoor turbulentie bij hogere snelheden wordt beperkt.
De compleet nieuwe top kuip ademt het scherpe Ninja DNA. Zo vallen de nieuwe LED-projector koplampen en in kleur gespoten Ram-Air inlaat meteen op. Het ‘’gelaagde’’ 3D ontwerp van de kuip is voorzien van openingen om meer downforce te generen en rijwind weg te leiden van de rijder. De chin spoiler is schuin naar beneden geplaatst om zo meer downforce te creëren in bochten.
De compleet nieuwe top kuip ademt het scherpe Ninja DNA. Zo vallen de nieuwe LED-projector koplampen en in kleur gespoten Ram-Air inlaat meteen op. Het ‘’gelaagde’’ 3D ontwerp van de kuip is voorzien van openingen om meer downforce te generen en rijwind weg te leiden van de rijder. De chin spoiler is schuin naar beneden geplaatst om zo meer downforce te creëren in bochten.
Net als het ontwerp van de achterkuip, maken de voor- en zijkappen gebruik van in elkaar overlopende lagen om een 3D-effect te creëren, waarbij de vele lagen bijdragen aan het hoogwaardige design.
Net als het ontwerp van de achterkuip, maken de voor- en zijkappen gebruik van in elkaar overlopende lagen om een 3D-effect te creëren, waarbij de vele lagen bijdragen aan het hoogwaardige design.
Het, in de racerij ontwikkelde, perimeterframe vormt de basis van de uitzonderlijke balans van de Ninja ZX-6R: licht en precies insturen, opmerkelijke stabiliteit midden in de bocht en de flexibiliteit om direct van lijn te veranderen wanneer de rijder dat vraagt — allemaal gecombineerd met uitstekend chassisfeedback.
Het, in de racerij ontwikkelde, perimeterframe vormt de basis van de uitzonderlijke balans van de Ninja ZX-6R: licht en precies insturen, opmerkelijke stabiliteit midden in de bocht en de flexibiliteit om direct van lijn te veranderen wanneer de rijder dat vraagt — allemaal gecombineerd met uitstekend chassisfeedback.
De standaard gemonteerde quickshifter maakt opschakelen zonder koppeling mogelijk, wat het sportieve rijplezier nog verder vergroot.
De standaard gemonteerde quickshifter maakt opschakelen zonder koppeling mogelijk, wat het sportieve rijplezier nog verder vergroot.
De, voor sportief rijden, ideale zithouding voelt direct vertrouwd aan en geeft de rijder meteen vertrouwen. Tank, zadel en achterframe bieden veel contact met de motor, wat zorgt voor extra feedback en een precieze verbinding tussen rijder en machine.
De, voor sportief rijden, ideale zithouding voelt direct vertrouwd aan en geeft de rijder meteen vertrouwen. Tank, zadel en achterframe bieden veel contact met de motor, wat zorgt voor extra feedback en een precieze verbinding tussen rijder en machine.
Door de eigenschappen van Showa SFF en BPF te combineren, biedt deze geavanceerde voorvork zowel circuitwaardige prestaties als dagelijks gebruiksgemak. De veervoorspanning en demping (rebound en compressie) zijn gescheiden, wat het afstellen eenvoudiger en nauwkeuriger maakt.
Door de eigenschappen van Showa SFF en BPF te combineren, biedt deze geavanceerde voorvork zowel circuitwaardige prestaties als dagelijks gebruiksgemak. De veervoorspanning en demping (rebound en compressie) zijn gescheiden, wat het afstellen eenvoudiger en nauwkeuriger maakt.
Rijders kunnen kiezen tussen een Full en Low power mode.
Drie KTRC modi dekken een brede range aan rijomstandigheden. Ze bieden ofwel extra ondersteuning voor sportief rijden, of juist meer gemoedsrust op ondergronden met minder grip, zodat je ook in uitdagende situaties met vertrouwen kunt blijven rijden.
Drie KTRC modi dekken een brede range aan rijomstandigheden. Ze bieden ofwel extra ondersteuning voor sportief rijden, of juist meer gemoedsrust op ondergronden met minder grip, zodat je ook in uitdagende situaties met vertrouwen kunt blijven rijden.
Kawasaki’s Supersport-remmanagementsysteem met hoge precisie, ontwikkeld met oog voor de specifieke rijeigenschappen van Supersport-motorfietsen, zorgt voor uiterst efficiënte remprestaties met minimale tussenkomst van de elektronica tijdens sportief rijden.
Kawasaki’s Supersport-remmanagementsysteem met hoge precisie, ontwikkeld met oog voor de specifieke rijeigenschappen van Supersport-motorfietsen, zorgt voor uiterst efficiënte remprestaties met minimale tussenkomst van de elektronica tijdens sportief rijden.
De styling is geïnspireerd belichaamt het Ninja imago. Nieuwe top- en zijkuipen creëren een design dat vloeiend overgaat van voor tot achter. Compacte nieuwe koplampen en een gelaagde voorkuip geven de Ninja ZX-6R zijn nieuwe "gezicht", terwijl zwarte motordeksels en volledige LED verlichting het geheel modern afmaken.
De styling is geïnspireerd belichaamt het Ninja imago. Nieuwe top- en zijkuipen creëren een design dat vloeiend overgaat van voor tot achter. Compacte nieuwe koplampen en een gelaagde voorkuip geven de Ninja ZX-6R zijn nieuwe "gezicht", terwijl zwarte motordeksels en volledige LED verlichting het geheel modern afmaken.
De Ninja ZX-6R weet als geen andere supersport rijplezier op straat te combineren met geweldige circuitprestaties.
De Ninja ZX-6R weet als geen andere supersport rijplezier op straat te combineren met geweldige circuitprestaties.
Traction Control, Kawasaki Intelligent Brake System, gïntegreerde rijmodi en een quickshifter zijn allemaal onderdeel van de standaarduitrusting.
Traction Control, Kawasaki Intelligent Brake System, gïntegreerde rijmodi en een quickshifter zijn allemaal onderdeel van de standaarduitrusting.
In de cockpit huist een nieuw 4,3’’ TFT-kleurendisplay met bluetooth smartphone connectiviteit. Het display toont, naast een toerenteller met schakelindicator en huidige versnelling, een grote hoeveelheid optionele informatie als dubbele tripmeters, actieradius, accuspanning en nog veel meer. Met de Rideology app kan op afstand voertuiginformatie worden uitgelezen evenals onderhoudsreminders. De helderheid van het scherm schakelt automatisch tussen drie niveaus, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk licht.
In de cockpit huist een nieuw 4,3’’ TFT-kleurendisplay met bluetooth smartphone connectiviteit. Het display toont, naast een toerenteller met schakelindicator en huidige versnelling, een grote hoeveelheid optionele informatie als dubbele tripmeters, actieradius, accuspanning en nog veel meer. Met de Rideology app kan op afstand voertuiginformatie worden uitgelezen evenals onderhoudsreminders. De helderheid van het scherm schakelt automatisch tussen drie niveaus, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk licht.
De vier beschikbare geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het voor de rijder eenvoudig om de instelling te kiezen die past bij de omstandigheden.
De vier beschikbare geïntegreerde rijmodi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het voor de rijder eenvoudig om de instelling te kiezen die past bij de omstandigheden.
Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot.
Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot.
De zeer stijve, radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden een stevig en direct gevoel aan de remhendel, wat zorgt voor maximale controle. Grote Ø 310 mm remschijven en een radiale hoofdremcilinder vormen samen het voorremsysteem, goed voor krachtige remprestaties met uitstekend gevoel. Achter zorgt een Ø 220 mm remschijf met lichtgewicht remklauw voor betrouwbare vertraging.
De zeer stijve, radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden een stevig en direct gevoel aan de remhendel, wat zorgt voor maximale controle. Grote Ø 310 mm remschijven en een radiale hoofdremcilinder vormen samen het voorremsysteem, goed voor krachtige remprestaties met uitstekend gevoel. Achter zorgt een Ø 220 mm remschijf met lichtgewicht remklauw voor betrouwbare vertraging.
Het korte windscherm versterkt de supersportuitstraling van de Ninja ZX-6R. Openingen in het windscherm verminderen de drukopbouw erachter, waardoor turbulentie bij hogere snelheden wordt beperkt.
Het korte windscherm versterkt de supersportuitstraling van de Ninja ZX-6R. Openingen in het windscherm verminderen de drukopbouw erachter, waardoor turbulentie bij hogere snelheden wordt beperkt.
De compleet nieuwe top kuip ademt het scherpe Ninja DNA. Zo vallen de nieuwe LED-projector koplampen en in kleur gespoten Ram-Air inlaat meteen op. Het ‘’gelaagde’’ 3D ontwerp van de kuip is voorzien van openingen om meer downforce te generen en rijwind weg te leiden van de rijder. De chin spoiler is schuin naar beneden geplaatst om zo meer downforce te creëren in bochten.
De compleet nieuwe top kuip ademt het scherpe Ninja DNA. Zo vallen de nieuwe LED-projector koplampen en in kleur gespoten Ram-Air inlaat meteen op. Het ‘’gelaagde’’ 3D ontwerp van de kuip is voorzien van openingen om meer downforce te generen en rijwind weg te leiden van de rijder. De chin spoiler is schuin naar beneden geplaatst om zo meer downforce te creëren in bochten.
Net als het ontwerp van de achterkuip, maken de voor- en zijkappen gebruik van in elkaar overlopende lagen om een 3D-effect te creëren, waarbij de vele lagen bijdragen aan het hoogwaardige design.
Net als het ontwerp van de achterkuip, maken de voor- en zijkappen gebruik van in elkaar overlopende lagen om een 3D-effect te creëren, waarbij de vele lagen bijdragen aan het hoogwaardige design.
Het, in de racerij ontwikkelde, perimeterframe vormt de basis van de uitzonderlijke balans van de Ninja ZX-6R: licht en precies insturen, opmerkelijke stabiliteit midden in de bocht en de flexibiliteit om direct van lijn te veranderen wanneer de rijder dat vraagt — allemaal gecombineerd met uitstekend chassisfeedback.
Het, in de racerij ontwikkelde, perimeterframe vormt de basis van de uitzonderlijke balans van de Ninja ZX-6R: licht en precies insturen, opmerkelijke stabiliteit midden in de bocht en de flexibiliteit om direct van lijn te veranderen wanneer de rijder dat vraagt — allemaal gecombineerd met uitstekend chassisfeedback.
De standaard gemonteerde quickshifter maakt opschakelen zonder koppeling mogelijk, wat het sportieve rijplezier nog verder vergroot.
De standaard gemonteerde quickshifter maakt opschakelen zonder koppeling mogelijk, wat het sportieve rijplezier nog verder vergroot.
De, voor sportief rijden, ideale zithouding voelt direct vertrouwd aan en geeft de rijder meteen vertrouwen. Tank, zadel en achterframe bieden veel contact met de motor, wat zorgt voor extra feedback en een precieze verbinding tussen rijder en machine.
De, voor sportief rijden, ideale zithouding voelt direct vertrouwd aan en geeft de rijder meteen vertrouwen. Tank, zadel en achterframe bieden veel contact met de motor, wat zorgt voor extra feedback en een precieze verbinding tussen rijder en machine.
Door de eigenschappen van Showa SFF en BPF te combineren, biedt deze geavanceerde voorvork zowel circuitwaardige prestaties als dagelijks gebruiksgemak. De veervoorspanning en demping (rebound en compressie) zijn gescheiden, wat het afstellen eenvoudiger en nauwkeuriger maakt.
Door de eigenschappen van Showa SFF en BPF te combineren, biedt deze geavanceerde voorvork zowel circuitwaardige prestaties als dagelijks gebruiksgemak. De veervoorspanning en demping (rebound en compressie) zijn gescheiden, wat het afstellen eenvoudiger en nauwkeuriger maakt.
Rijders kunnen kiezen tussen een Full en Low power mode.
Drie KTRC modi dekken een brede range aan rijomstandigheden. Ze bieden ofwel extra ondersteuning voor sportief rijden, of juist meer gemoedsrust op ondergronden met minder grip, zodat je ook in uitdagende situaties met vertrouwen kunt blijven rijden.
Drie KTRC modi dekken een brede range aan rijomstandigheden. Ze bieden ofwel extra ondersteuning voor sportief rijden, of juist meer gemoedsrust op ondergronden met minder grip, zodat je ook in uitdagende situaties met vertrouwen kunt blijven rijden.
Kawasaki’s Supersport-remmanagementsysteem met hoge precisie, ontwikkeld met oog voor de specifieke rijeigenschappen van Supersport-motorfietsen, zorgt voor uiterst efficiënte remprestaties met minimale tussenkomst van de elektronica tijdens sportief rijden.
Kawasaki’s Supersport-remmanagementsysteem met hoge precisie, ontwikkeld met oog voor de specifieke rijeigenschappen van Supersport-motorfietsen, zorgt voor uiterst efficiënte remprestaties met minimale tussenkomst van de elektronica tijdens sportief rijden.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 12.9:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 67.0 x 45.1 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 636 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinjectie met ovale smoorkleppen: 38 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 91.0 kW {124 PS} / 13,000 rpm |
|---|---|
| Maximum vermogen met RAM air | 95.2 kW {129 PS} / 13,000 rpm |
| Maximum koppel | 69.0 N•m {7.0 kgf•m} / 10,800 rpm |
| CO2 uitstoot | 145 g/km |
| Brandstofverbruik | 6.1 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 147.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 6.2 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.900 (76/40) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.846 (37/13) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.200 (33/15) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.850 (37/20) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.600 (32/20) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.421 (27/19) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.300 (26/20) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.867 (43/15) |
| Type frame | Perimeter frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 101 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 151 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,025 x 710 x 1,105 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 27° / 27° |
| Wielbasis | 1,400 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 830 mm |
| Rijklaargewicht* | 198 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 179 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 310 mm |
| Type remklauw voor | Radiaal gemonteerd, monobloc, tegenoverliggende 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Stiftschuif met enkele boring |
| Vering, voor | Omgekeerde Separate Function-voorvork (SFF-BP) met instelbare ingaande en uitgaande demping, instelbare veervoorspanning en top-out-veren |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer |
Inpage Navigation Section: Accessories
Dit sportieve en lichtgewicht slip-on systeem met vlinderklep biedt uitstekende prestaties en vormt de eerste stap in het afstemmen van het uitlaatsysteem. Speciaal ontworpen voor de Ninja ZX-6R, met het “Designed for Ninja ZX-6R”-logo en een hitteschild van carbon. Goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.
Voorkom omvalschade aan je vooras, asmoer, vorkpoten en remklauwen. Gemaakt van hoogwaardig ABS-kunststof in een functioneel, stijlvol en compact ontwerp. Inclusief de benodigde beugels, montagematerialen en montage-instructies. Let op: front axle sliders bieden extra bescherming maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Frame Slider Set vervaardigd uit hoogwaardig ABS-materiaal met metalen montagebeugels. De zijkuip moet worden uitgeboord voor montage. Vervangingspads (39156-1913) zijn afzonderlijk verkrijgbaar. Let op: frame sliders helpen je motor te beschermen, maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).