Inpage Navigation Section: Overzicht
De Ninja ZX-10R staat al meer dan twintig jaar synoniem voor prestaties op het hoogste niveau. Een superbike die zijn legendarische status heeft verdiend met maar liefst zeven WorldSBK-titels. Voor 2026 introduceert Kawasaki een nieuwe Ninja ZX-10R met een geavanceerd aero pakket, verbeterde handling, een modern display en het scherpste Ninja-design tot nu toe. Klaar om de limieten nog verder te pushen.
Kleuren
Show all
Show less
Vanaf €21.399,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De nieuwste kuipdelen van de ZX-10R zijn ontwikkeld met aerodynamische prestaties als hoogste prioriteit. De vernieuwde voorkuip met grote winglets genereert aanzienlijk meer downforce bij hoge snelheden. In combinatie met de aangepaste chassisgeometrie resulteert dit in meer stabiliteit, betere wendbaarheid in bochten en verbeterde controle op topsnelheid.
De nieuwste kuipdelen van de ZX-10R zijn ontwikkeld met aerodynamische prestaties als hoogste prioriteit. De vernieuwde voorkuip met grote winglets genereert aanzienlijk meer downforce bij hoge snelheden. In combinatie met de aangepaste chassisgeometrie resulteert dit in meer stabiliteit, betere wendbaarheid in bochten en verbeterde controle op topsnelheid.
Met een motor en chassis die rechtstreeks zijn ontwikkeld voor de racebaan, biedt de Ninja ZX-10R uitzonderlijke circuitcapaciteiten. De geometrie van het frame werd nauwkeurig afgestemd op de verbeterde aerodynamica, zodat elke ZX-10R dezelfde precisie en balans biedt als Kawasaki’s kampioensmachines uit het WorldSBK-programma.
Met een motor en chassis die rechtstreeks zijn ontwikkeld voor de racebaan, biedt de Ninja ZX-10R uitzonderlijke circuitcapaciteiten. De geometrie van het frame werd nauwkeurig afgestemd op de verbeterde aerodynamica, zodat elke ZX-10R dezelfde precisie en balans biedt als Kawasaki’s kampioensmachines uit het WorldSBK-programma.
Aangestuurd door Kawasaki’s eigen dynamische modelleersysteem, met input van een Bosch IMU, tilt het elektronische platform van de ZX-10R prestaties en controle naar een hoger niveau. Functies zoals geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol en TFT-instrumentatie met navigatiefunctie bieden extra comfort, gebruiksgemak en rijplezier – zowel op de weg als op het circuit.
Aangestuurd door Kawasaki’s eigen dynamische modelleersysteem, met input van een Bosch IMU, tilt het elektronische platform van de ZX-10R prestaties en controle naar een hoger niveau. Functies zoals geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol en TFT-instrumentatie met navigatiefunctie bieden extra comfort, gebruiksgemak en rijplezier – zowel op de weg als op het circuit.
De twee Brembo M50 monoblock-remklauwen met Ø 330 mm remschijven en een speciaal ontwikkelde radiale hoofdremcilinder zorgen voor krachtige, progressieve remprestaties. De remkracht laat zich perfect doseren – essentieel bij sportief rijden op straat én op het circuit.
De twee Brembo M50 monoblock-remklauwen met Ø 330 mm remschijven en een speciaal ontwikkelde radiale hoofdremcilinder zorgen voor krachtige, progressieve remprestaties. De remkracht laat zich perfect doseren – essentieel bij sportief rijden op straat én op het circuit.
De verfijnde geometrie van het rijwielgedeelte, afgestemd op het effect van de nieuwe aerodynamische winglets, verbetert zowel de tractie van het achterwiel als de balans in snelle bochten. De Ninja ZX-10R stuurt licht en precies, met een verbeterde feedback vanuit het chassis – ideaal voor rijders die het maximale uit elke apex willen halen.
De verfijnde geometrie van het rijwielgedeelte, afgestemd op het effect van de nieuwe aerodynamische winglets, verbetert zowel de tractie van het achterwiel als de balans in snelle bochten. De Ninja ZX-10R stuurt licht en precies, met een verbeterde feedback vanuit het chassis – ideaal voor rijders die het maximale uit elke apex willen halen.
De circuitgerichte afstelling van de in het WorldSBK ontwikkelde BFF (Balance Free Front Fork) en BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion) achterdemper zorgt voor een optimale gewichtsverplaatsing tussen voor- en achterzijde. Dit draagt bij aan een precieze, lichte handling en stabiel rijgedrag bij hoge snelheden en op het circuit.
De circuitgerichte afstelling van de in het WorldSBK ontwikkelde BFF (Balance Free Front Fork) en BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion) achterdemper zorgt voor een optimale gewichtsverplaatsing tussen voor- en achterzijde. Dit draagt bij aan een precieze, lichte handling en stabiel rijgedrag bij hoge snelheden en op het circuit.
Voor rijders die hun Ninja ook buiten het circuit gebruiken, biedt de ZX-10R een reeks functies die comfort en gebruiksgemak vergroten. Geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol, smartphoneconnectie en een volledig kleurentft-display met hellingshoekindicator en turn-by-turn navigatie* maken elke rit nog aangenamer. *Navigatiefuncties zijn alleen beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Voor rijders die hun Ninja ook buiten het circuit gebruiken, biedt de ZX-10R een reeks functies die comfort en gebruiksgemak vergroten. Geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol, smartphoneconnectie en een volledig kleurentft-display met hellingshoekindicator en turn-by-turn navigatie* maken elke rit nog aangenamer. *Navigatiefuncties zijn alleen beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
De positie van het stuur en de voetsteunen is ontworpen voor een agressieve, circuitgerichte houding. Deze compacte, aerodynamische zitpositie helpt de rijder de luchtweerstand te minimaliseren bij hoge snelheden, bijvoorbeeld bij acceleratie op het rechte stuk.
De positie van het stuur en de voetsteunen is ontworpen voor een agressieve, circuitgerichte houding. Deze compacte, aerodynamische zitpositie helpt de rijder de luchtweerstand te minimaliseren bij hoge snelheden, bijvoorbeeld bij acceleratie op het rechte stuk.
De vloeistofgekoelde 998 ccc viercilinder combineert pure kracht met verfijnde beheersing. Het lineaire vermogensverloop biedt maximale controle tijdens elke fase van de bocht – bij het insturen, halverwege de curve en bij het uitaccelereren. De motor behoudt de indrukwekkende prestaties van zijn voorganger, maar voldoet nu aan de strengere emissienormen.
De vloeistofgekoelde 998 ccc viercilinder combineert pure kracht met verfijnde beheersing. Het lineaire vermogensverloop biedt maximale controle tijdens elke fase van de bocht – bij het insturen, halverwege de curve en bij het uitaccelereren. De motor behoudt de indrukwekkende prestaties van zijn voorganger, maar voldoet nu aan de strengere emissienormen.
De hybride LED-projectorkoplampen, de centraal geplaatste Ram Air-inlaat en de prominente winglets geven de ZX-10R een volledig nieuw “gezicht” en versterken het krachtige Ninja-DNA. Het scherpe, agressieve bodywork creëert een dynamisch silhouet dat de essentie van de volgende Ninja-generatie samenvat.
De hybride LED-projectorkoplampen, de centraal geplaatste Ram Air-inlaat en de prominente winglets geven de ZX-10R een volledig nieuw “gezicht” en versterken het krachtige Ninja-DNA. Het scherpe, agressieve bodywork creëert een dynamisch silhouet dat de essentie van de volgende Ninja-generatie samenvat.
De nieuw ontworpen winglets aan weerszijden van de kuip verbeteren niet alleen de aerodynamische efficiëntie, maar genereren ook extra downforce. Hierdoor neemt de druk op het voorwiel toe, wat zorgt voor een beter gevoel en meer vertrouwen bij het insturen van bochten.
De nieuw ontworpen winglets aan weerszijden van de kuip verbeteren niet alleen de aerodynamische efficiëntie, maar genereren ook extra downforce. Hierdoor neemt de druk op het voorwiel toe, wat zorgt voor een beter gevoel en meer vertrouwen bij het insturen van bochten.
De elektronische systemen van Kawasaki helpen de rijder het volle potentieel van de Ninja ZX-10R te benutten. Deze technologie, rechtstreeks afgeleid van de WorldSBK-raceontwikkeling, ondersteunt nauwkeurige controle op het circuit en laat rijders ervaren hoe het is om een high-performance superbike tot op de limiet te rijden.
De elektronische systemen van Kawasaki helpen de rijder het volle potentieel van de Ninja ZX-10R te benutten. Deze technologie, rechtstreeks afgeleid van de WorldSBK-raceontwikkeling, ondersteunt nauwkeurige controle op het circuit en laat rijders ervaren hoe het is om een high-performance superbike tot op de limiet te rijden.
De nieuwste kuipdelen van de ZX-10R zijn ontwikkeld met aerodynamische prestaties als hoogste prioriteit. De vernieuwde voorkuip met grote winglets genereert aanzienlijk meer downforce bij hoge snelheden. In combinatie met de aangepaste chassisgeometrie resulteert dit in meer stabiliteit, betere wendbaarheid in bochten en verbeterde controle op topsnelheid.
De nieuwste kuipdelen van de ZX-10R zijn ontwikkeld met aerodynamische prestaties als hoogste prioriteit. De vernieuwde voorkuip met grote winglets genereert aanzienlijk meer downforce bij hoge snelheden. In combinatie met de aangepaste chassisgeometrie resulteert dit in meer stabiliteit, betere wendbaarheid in bochten en verbeterde controle op topsnelheid.
Met een motor en chassis die rechtstreeks zijn ontwikkeld voor de racebaan, biedt de Ninja ZX-10R uitzonderlijke circuitcapaciteiten. De geometrie van het frame werd nauwkeurig afgestemd op de verbeterde aerodynamica, zodat elke ZX-10R dezelfde precisie en balans biedt als Kawasaki’s kampioensmachines uit het WorldSBK-programma.
Met een motor en chassis die rechtstreeks zijn ontwikkeld voor de racebaan, biedt de Ninja ZX-10R uitzonderlijke circuitcapaciteiten. De geometrie van het frame werd nauwkeurig afgestemd op de verbeterde aerodynamica, zodat elke ZX-10R dezelfde precisie en balans biedt als Kawasaki’s kampioensmachines uit het WorldSBK-programma.
Aangestuurd door Kawasaki’s eigen dynamische modelleersysteem, met input van een Bosch IMU, tilt het elektronische platform van de ZX-10R prestaties en controle naar een hoger niveau. Functies zoals geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol en TFT-instrumentatie met navigatiefunctie bieden extra comfort, gebruiksgemak en rijplezier – zowel op de weg als op het circuit.
Aangestuurd door Kawasaki’s eigen dynamische modelleersysteem, met input van een Bosch IMU, tilt het elektronische platform van de ZX-10R prestaties en controle naar een hoger niveau. Functies zoals geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol en TFT-instrumentatie met navigatiefunctie bieden extra comfort, gebruiksgemak en rijplezier – zowel op de weg als op het circuit.
De twee Brembo M50 monoblock-remklauwen met Ø 330 mm remschijven en een speciaal ontwikkelde radiale hoofdremcilinder zorgen voor krachtige, progressieve remprestaties. De remkracht laat zich perfect doseren – essentieel bij sportief rijden op straat én op het circuit.
De twee Brembo M50 monoblock-remklauwen met Ø 330 mm remschijven en een speciaal ontwikkelde radiale hoofdremcilinder zorgen voor krachtige, progressieve remprestaties. De remkracht laat zich perfect doseren – essentieel bij sportief rijden op straat én op het circuit.
De verfijnde geometrie van het rijwielgedeelte, afgestemd op het effect van de nieuwe aerodynamische winglets, verbetert zowel de tractie van het achterwiel als de balans in snelle bochten. De Ninja ZX-10R stuurt licht en precies, met een verbeterde feedback vanuit het chassis – ideaal voor rijders die het maximale uit elke apex willen halen.
De verfijnde geometrie van het rijwielgedeelte, afgestemd op het effect van de nieuwe aerodynamische winglets, verbetert zowel de tractie van het achterwiel als de balans in snelle bochten. De Ninja ZX-10R stuurt licht en precies, met een verbeterde feedback vanuit het chassis – ideaal voor rijders die het maximale uit elke apex willen halen.
De circuitgerichte afstelling van de in het WorldSBK ontwikkelde BFF (Balance Free Front Fork) en BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion) achterdemper zorgt voor een optimale gewichtsverplaatsing tussen voor- en achterzijde. Dit draagt bij aan een precieze, lichte handling en stabiel rijgedrag bij hoge snelheden en op het circuit.
De circuitgerichte afstelling van de in het WorldSBK ontwikkelde BFF (Balance Free Front Fork) en BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion) achterdemper zorgt voor een optimale gewichtsverplaatsing tussen voor- en achterzijde. Dit draagt bij aan een precieze, lichte handling en stabiel rijgedrag bij hoge snelheden en op het circuit.
Voor rijders die hun Ninja ook buiten het circuit gebruiken, biedt de ZX-10R een reeks functies die comfort en gebruiksgemak vergroten. Geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol, smartphoneconnectie en een volledig kleurentft-display met hellingshoekindicator en turn-by-turn navigatie* maken elke rit nog aangenamer. *Navigatiefuncties zijn alleen beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Voor rijders die hun Ninja ook buiten het circuit gebruiken, biedt de ZX-10R een reeks functies die comfort en gebruiksgemak vergroten. Geïntegreerde rijmodi, elektronische cruisecontrol, smartphoneconnectie en een volledig kleurentft-display met hellingshoekindicator en turn-by-turn navigatie* maken elke rit nog aangenamer. *Navigatiefuncties zijn alleen beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
De positie van het stuur en de voetsteunen is ontworpen voor een agressieve, circuitgerichte houding. Deze compacte, aerodynamische zitpositie helpt de rijder de luchtweerstand te minimaliseren bij hoge snelheden, bijvoorbeeld bij acceleratie op het rechte stuk.
De positie van het stuur en de voetsteunen is ontworpen voor een agressieve, circuitgerichte houding. Deze compacte, aerodynamische zitpositie helpt de rijder de luchtweerstand te minimaliseren bij hoge snelheden, bijvoorbeeld bij acceleratie op het rechte stuk.
De vloeistofgekoelde 998 ccc viercilinder combineert pure kracht met verfijnde beheersing. Het lineaire vermogensverloop biedt maximale controle tijdens elke fase van de bocht – bij het insturen, halverwege de curve en bij het uitaccelereren. De motor behoudt de indrukwekkende prestaties van zijn voorganger, maar voldoet nu aan de strengere emissienormen.
De vloeistofgekoelde 998 ccc viercilinder combineert pure kracht met verfijnde beheersing. Het lineaire vermogensverloop biedt maximale controle tijdens elke fase van de bocht – bij het insturen, halverwege de curve en bij het uitaccelereren. De motor behoudt de indrukwekkende prestaties van zijn voorganger, maar voldoet nu aan de strengere emissienormen.
De hybride LED-projectorkoplampen, de centraal geplaatste Ram Air-inlaat en de prominente winglets geven de ZX-10R een volledig nieuw “gezicht” en versterken het krachtige Ninja-DNA. Het scherpe, agressieve bodywork creëert een dynamisch silhouet dat de essentie van de volgende Ninja-generatie samenvat.
De hybride LED-projectorkoplampen, de centraal geplaatste Ram Air-inlaat en de prominente winglets geven de ZX-10R een volledig nieuw “gezicht” en versterken het krachtige Ninja-DNA. Het scherpe, agressieve bodywork creëert een dynamisch silhouet dat de essentie van de volgende Ninja-generatie samenvat.
De nieuw ontworpen winglets aan weerszijden van de kuip verbeteren niet alleen de aerodynamische efficiëntie, maar genereren ook extra downforce. Hierdoor neemt de druk op het voorwiel toe, wat zorgt voor een beter gevoel en meer vertrouwen bij het insturen van bochten.
De nieuw ontworpen winglets aan weerszijden van de kuip verbeteren niet alleen de aerodynamische efficiëntie, maar genereren ook extra downforce. Hierdoor neemt de druk op het voorwiel toe, wat zorgt voor een beter gevoel en meer vertrouwen bij het insturen van bochten.
De elektronische systemen van Kawasaki helpen de rijder het volle potentieel van de Ninja ZX-10R te benutten. Deze technologie, rechtstreeks afgeleid van de WorldSBK-raceontwikkeling, ondersteunt nauwkeurige controle op het circuit en laat rijders ervaren hoe het is om een high-performance superbike tot op de limiet te rijden.
De elektronische systemen van Kawasaki helpen de rijder het volle potentieel van de Ninja ZX-10R te benutten. Deze technologie, rechtstreeks afgeleid van de WorldSBK-raceontwikkeling, ondersteunt nauwkeurige controle op het circuit en laat rijders ervaren hoe het is om een high-performance superbike tot op de limiet te rijden.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
S-KTRC is een voorspellende tractiecontrole geïnspireerd op racetechnologie die maximale acceleratie op het circuit mogelijk maakt.
S-KTRC is Kawasaki’s voorspellende tractiecontrole, gebaseerd op racetechnologie, die continu het slippercentage van het achterwiel en parameters zoals toerental, gasstand en acceleratie analyseert; door al in te grijpen vóór de grens van de grip wordt bereikt, blijft de acceleratie extreem vloeiend en kan de rijder op het circuit dichter tegen de limiet aan rijden zonder abrupte vermogensdip.
KLCM optimaliseert acceleratie vanuit stilstand door motorvermogen elektronisch te beheren en wielspin te voorkomen.
KLCM ondersteunt de rijder bij maximale acceleratie vanuit stilstand: met het gas vol open en de koppeling ingetrokken begrenst het systeem het toerental, regelt vervolgens het vermogen bij het wegrijden om wielspin te voorkomen en het voorwiel laag te houden, en schakelt automatisch uit bij hoge snelheid of in de derde versnelling, zodat je telkens een gecontroleerde, snelle launch hebt.
Met KEBC kan de rijder zelf bepalen hoeveel motorrem gewenst is: wie minder sterke vertraging bij het sluiten van het gas wil – bijvoorbeeld op het circuit – kan de motorrem laten verminderen, waardoor de machine rustiger instuurt en er minder verstoringen in de lijn ontstaan.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
S-KTRC is een voorspellende tractiecontrole geïnspireerd op racetechnologie die maximale acceleratie op het circuit mogelijk maakt.
S-KTRC is Kawasaki’s voorspellende tractiecontrole, gebaseerd op racetechnologie, die continu het slippercentage van het achterwiel en parameters zoals toerental, gasstand en acceleratie analyseert; door al in te grijpen vóór de grens van de grip wordt bereikt, blijft de acceleratie extreem vloeiend en kan de rijder op het circuit dichter tegen de limiet aan rijden zonder abrupte vermogensdip.
KLCM optimaliseert acceleratie vanuit stilstand door motorvermogen elektronisch te beheren en wielspin te voorkomen.
KLCM ondersteunt de rijder bij maximale acceleratie vanuit stilstand: met het gas vol open en de koppeling ingetrokken begrenst het systeem het toerental, regelt vervolgens het vermogen bij het wegrijden om wielspin te voorkomen en het voorwiel laag te houden, en schakelt automatisch uit bij hoge snelheid of in de derde versnelling, zodat je telkens een gecontroleerde, snelle launch hebt.
Met KEBC kan de rijder zelf bepalen hoeveel motorrem gewenst is: wie minder sterke vertraging bij het sluiten van het gas wil – bijvoorbeeld op het circuit – kan de motorrem laten verminderen, waardoor de machine rustiger instuurt en er minder verstoringen in de lijn ontstaan.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 13.0:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 76.0 x 55.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 998 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting met dubbele inspuiting: 47 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 144.0 kW {196 PS} / 13,000 rpm |
|---|---|
| Maximum vermogen met RAM air | 151.2 kW {206 PS} / 13,000 rpm |
| Maximum koppel | 110.0 N•m {11.2 kgf•m} / 11,400 rpm |
| CO2 uitstoot | 146 g/km |
| Brandstofverbruik | 6.2 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 154.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 6.6 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.681 (79/47) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.158 (41/19) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.882 (32/17) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.650 (33/20) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.476 (31/21) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.304 (30/23) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.412 (41/17) |
| Type frame | Dubbele ligger frame, gegoten aluminium |
|---|---|
| Spoor | 105 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 107 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
| L x B x H | 2,085 x 750 x 1,180 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 27° / 27° |
| Wielbasis | 1,450 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 825 mm |
| Rijklaargewicht* | 209 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 192 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende Brembo schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 330 mm |
| Type remklauw voor | Brembo radiaal gemonteerd, M50 monobloc, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Stiftschuif met enkele boring |
| Vering, voor | Upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren |
| Diameter van voorvering | Ø 43 mm |
| Vering, achter | - |
Inpage Navigation Section: Accessories
oud je handen warm onderweg met een handvatverwarmingssysteem dat ergonomisch is ontworpen om de diameter van het handvat minimaal te vergroten.