Inpage Navigation Section: Overzicht
De Z900 SE tilt het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers naar een hoger niveau en combineert streetfighter mentaliteit met premium rem- en veercomponenten van Brembo en Öhlins. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling. Verder zijn er moderne features waaronder een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Kleur
Show all
Show less
Vanaf €13.549,00
Edition Kit vanaf €1.349,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het scherpe nieuwe design van de Z900, gecentreerd rond de motor, maakt een onvergetelijke indruk. Elegante, nauwsluitende bodypanelen worden aangevuld met metalen accenten, wat bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling. Van de intense blik van de agressieve voorkant tot de futuristische look van het geavanceerde achterlicht – het design straalt een roofdier uit wat klaar staat voor de aanval.
Het scherpe nieuwe design van de Z900, gecentreerd rond de motor, maakt een onvergetelijke indruk. Elegante, nauwsluitende bodypanelen worden aangevuld met metalen accenten, wat bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling. Van de intense blik van de agressieve voorkant tot de futuristische look van het geavanceerde achterlicht – het design straalt een roofdier uit wat klaar staat voor de aanval.
Remcomponenten van Brembo en hoogwaardige ophangingsonderdelen, waaronder een Öhlins achterschokdemper zorgen voor verbeterde rijeigenschappen met meer controle en rijplezier.
Remcomponenten van Brembo en hoogwaardige ophangingsonderdelen, waaronder een Öhlins achterschokdemper zorgen voor verbeterde rijeigenschappen met meer controle en rijplezier.
Kawasaki’s geavanceerde elektronische systemen ondersteunen de rijder, zodat er nog meer genoten kan worden van de rijervaring. Feedback van de IMU verhoogt onder andere de precisie van het ABS.
Kawasaki’s geavanceerde elektronische systemen ondersteunen de rijder, zodat er nog meer genoten kan worden van de rijervaring. Feedback van de IMU verhoogt onder andere de precisie van het ABS.
De wendbaarheid van de Z900 is mede te danken aan het lichte Trellis frame. Samen met de vernieuwde vering maakt zorgt dit voor meer vertrouwen en controle zonder nerveus aan te voelen.
De wendbaarheid van de Z900 is mede te danken aan het lichte Trellis frame. Samen met de vernieuwde vering maakt zorgt dit voor meer vertrouwen en controle zonder nerveus aan te voelen.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde elementen rond het contactslot en een metalen delen boven het zadel met het Kawasaki-logo zorgen voor een premium, metalen look.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde elementen rond het contactslot en een metalen delen boven het zadel met het Kawasaki-logo zorgen voor een premium, metalen look.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch ontwerp met een 3D-effect dat perfect past bij de Sugomi styling van de Z900 en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch ontwerp met een 3D-effect dat perfect past bij de Sugomi styling van de Z900 en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Naast de prestaties en het soepele rijgedrag zorgen functies zoals het grote, informatieve display, spraakbediening, up/down quickshifter en elektronische cruise control voor extra rijplezier – elke rit opnieuw.
Naast de prestaties en het soepele rijgedrag zorgen functies zoals het grote, informatieve display, spraakbediening, up/down quickshifter en elektronische cruise control voor extra rijplezier – elke rit opnieuw.
Het volledig digitale 5” TFT-display geeft het dashboard een hightech uitstraling. Dankzij de glasgebonden IPS LCD-technologie is het scherm uitstekend afleesbaar onder alle omstandigheden.
Het volledig digitale 5” TFT-display geeft het dashboard een hightech uitstraling. Dankzij de glasgebonden IPS LCD-technologie is het scherm uitstekend afleesbaar onder alle omstandigheden.
In het nieuwe TFT-display kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het zodat de rijder direct ziet waar hij moet afslaan. Dankzij de ‘’RIDEOLOGY MOTORCYCLE’’ app kunnen verschillende functies ook via spraakbesturing worden aangestuurd.* *Spraakbesturing en navigatiefuncties zijn enkel beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
In het nieuwe TFT-display kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het zodat de rijder direct ziet waar hij moet afslaan. Dankzij de ‘’RIDEOLOGY MOTORCYCLE’’ app kunnen verschillende functies ook via spraakbesturing worden aangestuurd.* *Spraakbesturing en navigatiefuncties zijn enkel beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Dankzij de quickshifter kunnen rijders zonder gebruik van de koppeling op- en terugschakelen voor naadloze acceleratie en gecontroleerd afremmen.
Dankzij de quickshifter kunnen rijders zonder gebruik van de koppeling op- en terugschakelen voor naadloze acceleratie en gecontroleerd afremmen.
De nieuwe Dunlop Sportmax Q5A-banden met speciale compound bieden veel vertrouwen en grip in bochten, wat het sportieve rijplezier versterkt.
De nieuwe Dunlop Sportmax Q5A-banden met speciale compound bieden veel vertrouwen en grip in bochten, wat het sportieve rijplezier versterkt.
Sugomi-Prestaties zorgen voor een opwindende rijervaring die intenser wordt naarmate het toerental stijgt. Het directe karakter van de vier-in-lijnmotor wordt perfect in balans gebracht door het sublieme rijgedrag. Intens en stabiel – een perfecte combinatie.
Sugomi-Prestaties zorgen voor een opwindende rijervaring die intenser wordt naarmate het toerental stijgt. Het directe karakter van de vier-in-lijnmotor wordt perfect in balans gebracht door het sublieme rijgedrag. Intens en stabiel – een perfecte combinatie.
Met een druk op de knop kunnen rijders eenvoudig een constante snelheid aanhouden zonder het gas open te hoeven houden. Dit maakt cruisen nog comfortabeler.
Met een druk op de knop kunnen rijders eenvoudig een constante snelheid aanhouden zonder het gas open te hoeven houden. Dit maakt cruisen nog comfortabeler.
Een belangrijk onderdeel van de scherpere voorkant is de nieuwe, compactere koplamp, die volledig geïntegreerd is in de Sugomi-styling van de Z. De slankere voorkuip zorgt voor een compacte, agressieve uitstraling.
Een belangrijk onderdeel van de scherpere voorkant is de nieuwe, compactere koplamp, die volledig geïntegreerd is in de Sugomi-styling van de Z. De slankere voorkuip zorgt voor een compacte, agressieve uitstraling.
De krachtige 948cc vier-in-lijn motor blinkt uit door zijn souplesse, sterke koppel in lage toeren en de sensationele vermogensafgifte in hoge toeren. Het verslavende inlaatgeluid verleid de rijder keer op keer om het gas open te draaien. Ondanks zijn kracht is de vermogensafgifte en gasrespons van de Z900 uitzonderlijk soepel. De precieze aansturing via de nieuwe elektronische gaskleppen zorgt voor soepele, lineaire acceleratie, wat het vertrouwen en plezier in bochten vergroot.
De krachtige 948cc vier-in-lijn motor blinkt uit door zijn souplesse, sterke koppel in lage toeren en de sensationele vermogensafgifte in hoge toeren. Het verslavende inlaatgeluid verleid de rijder keer op keer om het gas open te draaien. Ondanks zijn kracht is de vermogensafgifte en gasrespons van de Z900 uitzonderlijk soepel. De precieze aansturing via de nieuwe elektronische gaskleppen zorgt voor soepele, lineaire acceleratie, wat het vertrouwen en plezier in bochten vergroot.
Het scherpe nieuwe design van de Z900, gecentreerd rond de motor, maakt een onvergetelijke indruk. Elegante, nauwsluitende bodypanelen worden aangevuld met metalen accenten, wat bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling. Van de intense blik van de agressieve voorkant tot de futuristische look van het geavanceerde achterlicht – het design straalt een roofdier uit wat klaar staat voor de aanval.
Het scherpe nieuwe design van de Z900, gecentreerd rond de motor, maakt een onvergetelijke indruk. Elegante, nauwsluitende bodypanelen worden aangevuld met metalen accenten, wat bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling. Van de intense blik van de agressieve voorkant tot de futuristische look van het geavanceerde achterlicht – het design straalt een roofdier uit wat klaar staat voor de aanval.
Remcomponenten van Brembo en hoogwaardige ophangingsonderdelen, waaronder een Öhlins achterschokdemper zorgen voor verbeterde rijeigenschappen met meer controle en rijplezier.
Remcomponenten van Brembo en hoogwaardige ophangingsonderdelen, waaronder een Öhlins achterschokdemper zorgen voor verbeterde rijeigenschappen met meer controle en rijplezier.
Kawasaki’s geavanceerde elektronische systemen ondersteunen de rijder, zodat er nog meer genoten kan worden van de rijervaring. Feedback van de IMU verhoogt onder andere de precisie van het ABS.
Kawasaki’s geavanceerde elektronische systemen ondersteunen de rijder, zodat er nog meer genoten kan worden van de rijervaring. Feedback van de IMU verhoogt onder andere de precisie van het ABS.
De wendbaarheid van de Z900 is mede te danken aan het lichte Trellis frame. Samen met de vernieuwde vering maakt zorgt dit voor meer vertrouwen en controle zonder nerveus aan te voelen.
De wendbaarheid van de Z900 is mede te danken aan het lichte Trellis frame. Samen met de vernieuwde vering maakt zorgt dit voor meer vertrouwen en controle zonder nerveus aan te voelen.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde elementen rond het contactslot en een metalen delen boven het zadel met het Kawasaki-logo zorgen voor een premium, metalen look.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde elementen rond het contactslot en een metalen delen boven het zadel met het Kawasaki-logo zorgen voor een premium, metalen look.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch ontwerp met een 3D-effect dat perfect past bij de Sugomi styling van de Z900 en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch ontwerp met een 3D-effect dat perfect past bij de Sugomi styling van de Z900 en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Naast de prestaties en het soepele rijgedrag zorgen functies zoals het grote, informatieve display, spraakbediening, up/down quickshifter en elektronische cruise control voor extra rijplezier – elke rit opnieuw.
Naast de prestaties en het soepele rijgedrag zorgen functies zoals het grote, informatieve display, spraakbediening, up/down quickshifter en elektronische cruise control voor extra rijplezier – elke rit opnieuw.
Het volledig digitale 5” TFT-display geeft het dashboard een hightech uitstraling. Dankzij de glasgebonden IPS LCD-technologie is het scherm uitstekend afleesbaar onder alle omstandigheden.
Het volledig digitale 5” TFT-display geeft het dashboard een hightech uitstraling. Dankzij de glasgebonden IPS LCD-technologie is het scherm uitstekend afleesbaar onder alle omstandigheden.
In het nieuwe TFT-display kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het zodat de rijder direct ziet waar hij moet afslaan. Dankzij de ‘’RIDEOLOGY MOTORCYCLE’’ app kunnen verschillende functies ook via spraakbesturing worden aangestuurd.* *Spraakbesturing en navigatiefuncties zijn enkel beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
In het nieuwe TFT-display kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het zodat de rijder direct ziet waar hij moet afslaan. Dankzij de ‘’RIDEOLOGY MOTORCYCLE’’ app kunnen verschillende functies ook via spraakbesturing worden aangestuurd.* *Spraakbesturing en navigatiefuncties zijn enkel beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Dankzij de quickshifter kunnen rijders zonder gebruik van de koppeling op- en terugschakelen voor naadloze acceleratie en gecontroleerd afremmen.
Dankzij de quickshifter kunnen rijders zonder gebruik van de koppeling op- en terugschakelen voor naadloze acceleratie en gecontroleerd afremmen.
De nieuwe Dunlop Sportmax Q5A-banden met speciale compound bieden veel vertrouwen en grip in bochten, wat het sportieve rijplezier versterkt.
De nieuwe Dunlop Sportmax Q5A-banden met speciale compound bieden veel vertrouwen en grip in bochten, wat het sportieve rijplezier versterkt.
Sugomi-Prestaties zorgen voor een opwindende rijervaring die intenser wordt naarmate het toerental stijgt. Het directe karakter van de vier-in-lijnmotor wordt perfect in balans gebracht door het sublieme rijgedrag. Intens en stabiel – een perfecte combinatie.
Sugomi-Prestaties zorgen voor een opwindende rijervaring die intenser wordt naarmate het toerental stijgt. Het directe karakter van de vier-in-lijnmotor wordt perfect in balans gebracht door het sublieme rijgedrag. Intens en stabiel – een perfecte combinatie.
Met een druk op de knop kunnen rijders eenvoudig een constante snelheid aanhouden zonder het gas open te hoeven houden. Dit maakt cruisen nog comfortabeler.
Met een druk op de knop kunnen rijders eenvoudig een constante snelheid aanhouden zonder het gas open te hoeven houden. Dit maakt cruisen nog comfortabeler.
Een belangrijk onderdeel van de scherpere voorkant is de nieuwe, compactere koplamp, die volledig geïntegreerd is in de Sugomi-styling van de Z. De slankere voorkuip zorgt voor een compacte, agressieve uitstraling.
Een belangrijk onderdeel van de scherpere voorkant is de nieuwe, compactere koplamp, die volledig geïntegreerd is in de Sugomi-styling van de Z. De slankere voorkuip zorgt voor een compacte, agressieve uitstraling.
De krachtige 948cc vier-in-lijn motor blinkt uit door zijn souplesse, sterke koppel in lage toeren en de sensationele vermogensafgifte in hoge toeren. Het verslavende inlaatgeluid verleid de rijder keer op keer om het gas open te draaien. Ondanks zijn kracht is de vermogensafgifte en gasrespons van de Z900 uitzonderlijk soepel. De precieze aansturing via de nieuwe elektronische gaskleppen zorgt voor soepele, lineaire acceleratie, wat het vertrouwen en plezier in bochten vergroot.
De krachtige 948cc vier-in-lijn motor blinkt uit door zijn souplesse, sterke koppel in lage toeren en de sensationele vermogensafgifte in hoge toeren. Het verslavende inlaatgeluid verleid de rijder keer op keer om het gas open te draaien. Ondanks zijn kracht is de vermogensafgifte en gasrespons van de Z900 uitzonderlijk soepel. De precieze aansturing via de nieuwe elektronische gaskleppen zorgt voor soepele, lineaire acceleratie, wat het vertrouwen en plezier in bochten vergroot.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 73.4 x 56.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 948 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 36 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 91.0 kW {124 PS} / 9,500 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 97.4 N•m {9.9 kgf•m} / 7,700 rpm |
| CO2 uitstoot | 117 g/km |
| Brandstofverbruik | 4.8 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 117.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 4.8 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.627 (83/51) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.933 (44/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 110 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 140 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,065 x 830 x 1,110 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 33° / 33° |
| Wielbasis | 1,450 mm |
| Grondspeling | 145 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 830 mm |
| Rijklaargewicht* | 214 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 194 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende Brembo schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Brembo radiaal gemonteerd, M4.32 monobloc, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontal Back-link, Öhlins S46 gas-charged rear shock with rebound damping adjustability and remote spring preload adjustability |
Inpage Navigation Section: Accessoires
Help je motor te beschermen tegen omvalschade. Frame sliders van hoogwaardig zwart ABS-kunststof met Kawasaki-logo worden gemonteerd met fabrieksontworpen metalen beugels. Inclusief de benodigde beugels, montagematerialen en montage-instructies. Frame sliders bieden extra bescherming maar voorkomen niet alle vormen van schade. Geschikt voor de >2019 Z900.
Gemaakt van duurzaam ABS-nylon. Het functionele, stijlvolle en compacte ontwerp van deze vooras-slider biedt een extra beschermingsniveau en helpt de vork te beschermen tegen mogelijke omvalschade. Inclusief montage-instructies en alle benodigde montagematerialen. Let op: vooras-sliders helpen te beschermen maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Semi-rigide nylon tanktas, speciaal gevormd voor de tank. Zwart/grijs met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Bovenvenster met doorvoer voor oortjes. Binnenindeling tegen verschuiven. Inclusief schouderriem en regenkap met venster. L350 × B223 × H150 mm, max. 2 kg, ca. 4 liter. Vereist bijpassende montagebeugel.