Inpage Navigation Section: Overzicht
De Z900 zet het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers voort en combineert streetfighter mentaliteit met een premium uitstraling en moderne features. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling. Verder zijn een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie onderdeel van zijn uitgebreide standaarduitrusting.
Kleuren
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Vanaf €11.299,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Met een sensatie die toeneemt naarmate het toerental stijgt, maakt de Sugomi-performance van de Z900 elke rit tot een intense ervaring. De directe gasrespons van de krachtige vier-in-lijn wordt perfect in balans gebracht door het lichte, wendbare rijgedrag. Spannend zonder intimiderend te zijn.
Met een sensatie die toeneemt naarmate het toerental stijgt, maakt de Sugomi-performance van de Z900 elke rit tot een intense ervaring. De directe gasrespons van de krachtige vier-in-lijn wordt perfect in balans gebracht door het lichte, wendbare rijgedrag. Spannend zonder intimiderend te zijn.
Het scherpe design van de Z900 draait volledig om de motor als visueel middelpunt. Strakke lijnen, metalen details en compacte vormen zorgen voor een krachtige, moderne uitstraling. Van de agressieve neus tot het futuristische achterlichtontwerp: elke lijn ademt Sugomi.
Het scherpe design van de Z900 draait volledig om de motor als visueel middelpunt. Strakke lijnen, metalen details en compacte vormen zorgen voor een krachtige, moderne uitstraling. Van de agressieve neus tot het futuristische achterlichtontwerp: elke lijn ademt Sugomi.
Naast zijn opwindende motor en scherpe handling biedt de Z900 extra comfort dankzij features als het grote nieuwe display, spraakbediening en elektronische cruisecontrol — voor nog meer rijplezier, elke dag opnieuw.
Naast zijn opwindende motor en scherpe handling biedt de Z900 extra comfort dankzij features als het grote nieuwe display, spraakbediening en elektronische cruisecontrol — voor nog meer rijplezier, elke dag opnieuw.
Het volledig digitale 5'' TFT-display is groter dan dat van het vorige model en geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Het glasgebonde scherm met IPS-technologie biedt bovendien uitstekende leesbaarheid vanuit elke hoek.
Het volledig digitale 5'' TFT-display is groter dan dat van het vorige model en geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Het glasgebonde scherm met IPS-technologie biedt bovendien uitstekende leesbaarheid vanuit elke hoek.
Voor het eerst bij Kawasaki kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het instrumentenpaneel, zodat de rijder precies kan zien waar de volgende afslag komt. Dankzij de compatibiliteit met RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE kan de rijder bovendien verschillende functies bedienen via spraakcommando’s. Spraakbediening en navigatiefuncties zijn uitsluitend beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Voor het eerst bij Kawasaki kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het instrumentenpaneel, zodat de rijder precies kan zien waar de volgende afslag komt. Dankzij de compatibiliteit met RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE kan de rijder bovendien verschillende functies bedienen via spraakcommando’s. Spraakbediening en navigatiefuncties zijn uitsluitend beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
De Quick Shifter maakt opschakelen en terugschakelen zonder koppeling mogelijk, voor naadloze acceleratie en soepele vertraging.
De Quick Shifter maakt opschakelen en terugschakelen zonder koppeling mogelijk, voor naadloze acceleratie en soepele vertraging.
Met één druk op de knop houd je eenvoudig een constante snelheid aan, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
Met één druk op de knop houd je eenvoudig een constante snelheid aan, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
De geavanceerde elektronische systemen van Kawasaki ondersteunen de rijder en maken het mogelijk om de sportieve, precieze controle van de Z900 volledig te benutten. Dankzij IMU-feedback werkt het ABS nog nauwkeuriger.
De geavanceerde elektronische systemen van Kawasaki ondersteunen de rijder en maken het mogelijk om de sportieve, precieze controle van de Z900 volledig te benutten. Dankzij IMU-feedback werkt het ABS nog nauwkeuriger.
De voorremmen met nieuwe radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen bieden een lineaire remwerking en uitstekende controle.
De voorremmen met nieuwe radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen bieden een lineaire remwerking en uitstekende controle.
De compacte LED-koplampen vormen een essentieel onderdeel van het vernieuwde Sugomi-design. Ze zorgen voor een slankere voorkuip en een agressieve, moderne uitstraling die direct herkenbaar is als een echte Supernaked Z. De zwarte omlijsting rondom de koplampen versterkt het krachtige karakter van de voorzijde.
De compacte LED-koplampen vormen een essentieel onderdeel van het vernieuwde Sugomi-design. Ze zorgen voor een slankere voorkuip en een agressieve, moderne uitstraling die direct herkenbaar is als een echte Supernaked Z. De zwarte omlijsting rondom de koplampen versterkt het krachtige karakter van de voorzijde.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde details rond het contactslot en een metalen sierdeel met Kawasaki-logo boven het zadel versterken de hoogwaardige uitstraling van de Z900 en geven hem een uitgesproken premium look.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde details rond het contactslot en een metalen sierdeel met Kawasaki-logo boven het zadel versterken de hoogwaardige uitstraling van de Z900 en geven hem een uitgesproken premium look.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch 3D-effect dat het scherpe, agressieve design van de Z900 benadrukt en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch 3D-effect dat het scherpe, agressieve design van de Z900 benadrukt en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
De krachtige 948 cc vloeistofgekoelde viercilinder levert een directe gasrespons, met een sterk middengebied dat doortrekt tot aan de rode lijn. De kenmerkende inlaatklank nodigt uit om het gas verder open te draaien, terwijl de soepele vermogensafgifte zorgt voor controle, comfort en vertrouwen. De nieuwe elektronische gaskleppen dragen bij aan een vloeiende, lineaire acceleratie die de rijbeleving versterkt.
De krachtige 948 cc vloeistofgekoelde viercilinder levert een directe gasrespons, met een sterk middengebied dat doortrekt tot aan de rode lijn. De kenmerkende inlaatklank nodigt uit om het gas verder open te draaien, terwijl de soepele vermogensafgifte zorgt voor controle, comfort en vertrouwen. De nieuwe elektronische gaskleppen dragen bij aan een vloeiende, lineaire acceleratie die de rijbeleving versterkt.
De Z900 dankt zijn wendbaarheid aan het lichte trellisframe en zorgvuldig afgestelde vering. De vernieuwde instellingen zorgen voor meer vertrouwen en sportieve controle bij actief rijden.
De Z900 dankt zijn wendbaarheid aan het lichte trellisframe en zorgvuldig afgestelde vering. De vernieuwde instellingen zorgen voor meer vertrouwen en sportieve controle bij actief rijden.
De Dunlop Sportmax Q5A-banden met een nieuw rubbermengsel bieden een sterk, stabiel gevoel in bochten en verhogen het rijplezier tijdens sportief rijden.
De Dunlop Sportmax Q5A-banden met een nieuw rubbermengsel bieden een sterk, stabiel gevoel in bochten en verhogen het rijplezier tijdens sportief rijden.
Met een sensatie die toeneemt naarmate het toerental stijgt, maakt de Sugomi-performance van de Z900 elke rit tot een intense ervaring. De directe gasrespons van de krachtige vier-in-lijn wordt perfect in balans gebracht door het lichte, wendbare rijgedrag. Spannend zonder intimiderend te zijn.
Met een sensatie die toeneemt naarmate het toerental stijgt, maakt de Sugomi-performance van de Z900 elke rit tot een intense ervaring. De directe gasrespons van de krachtige vier-in-lijn wordt perfect in balans gebracht door het lichte, wendbare rijgedrag. Spannend zonder intimiderend te zijn.
Het scherpe design van de Z900 draait volledig om de motor als visueel middelpunt. Strakke lijnen, metalen details en compacte vormen zorgen voor een krachtige, moderne uitstraling. Van de agressieve neus tot het futuristische achterlichtontwerp: elke lijn ademt Sugomi.
Het scherpe design van de Z900 draait volledig om de motor als visueel middelpunt. Strakke lijnen, metalen details en compacte vormen zorgen voor een krachtige, moderne uitstraling. Van de agressieve neus tot het futuristische achterlichtontwerp: elke lijn ademt Sugomi.
Naast zijn opwindende motor en scherpe handling biedt de Z900 extra comfort dankzij features als het grote nieuwe display, spraakbediening en elektronische cruisecontrol — voor nog meer rijplezier, elke dag opnieuw.
Naast zijn opwindende motor en scherpe handling biedt de Z900 extra comfort dankzij features als het grote nieuwe display, spraakbediening en elektronische cruisecontrol — voor nog meer rijplezier, elke dag opnieuw.
Het volledig digitale 5'' TFT-display is groter dan dat van het vorige model en geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Het glasgebonde scherm met IPS-technologie biedt bovendien uitstekende leesbaarheid vanuit elke hoek.
Het volledig digitale 5'' TFT-display is groter dan dat van het vorige model en geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Het glasgebonde scherm met IPS-technologie biedt bovendien uitstekende leesbaarheid vanuit elke hoek.
Voor het eerst bij Kawasaki kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het instrumentenpaneel, zodat de rijder precies kan zien waar de volgende afslag komt. Dankzij de compatibiliteit met RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE kan de rijder bovendien verschillende functies bedienen via spraakcommando’s. Spraakbediening en navigatiefuncties zijn uitsluitend beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
Voor het eerst bij Kawasaki kan turn-by-turn navigatie worden weergegeven op het instrumentenpaneel, zodat de rijder precies kan zien waar de volgende afslag komt. Dankzij de compatibiliteit met RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE kan de rijder bovendien verschillende functies bedienen via spraakcommando’s. Spraakbediening en navigatiefuncties zijn uitsluitend beschikbaar voor gebruikers met een licentie.
De Quick Shifter maakt opschakelen en terugschakelen zonder koppeling mogelijk, voor naadloze acceleratie en soepele vertraging.
De Quick Shifter maakt opschakelen en terugschakelen zonder koppeling mogelijk, voor naadloze acceleratie en soepele vertraging.
Met één druk op de knop houd je eenvoudig een constante snelheid aan, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
Met één druk op de knop houd je eenvoudig een constante snelheid aan, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
De geavanceerde elektronische systemen van Kawasaki ondersteunen de rijder en maken het mogelijk om de sportieve, precieze controle van de Z900 volledig te benutten. Dankzij IMU-feedback werkt het ABS nog nauwkeuriger.
De geavanceerde elektronische systemen van Kawasaki ondersteunen de rijder en maken het mogelijk om de sportieve, precieze controle van de Z900 volledig te benutten. Dankzij IMU-feedback werkt het ABS nog nauwkeuriger.
De voorremmen met nieuwe radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen bieden een lineaire remwerking en uitstekende controle.
De voorremmen met nieuwe radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen bieden een lineaire remwerking en uitstekende controle.
De compacte LED-koplampen vormen een essentieel onderdeel van het vernieuwde Sugomi-design. Ze zorgen voor een slankere voorkuip en een agressieve, moderne uitstraling die direct herkenbaar is als een echte Supernaked Z. De zwarte omlijsting rondom de koplampen versterkt het krachtige karakter van de voorzijde.
De compacte LED-koplampen vormen een essentieel onderdeel van het vernieuwde Sugomi-design. Ze zorgen voor een slankere voorkuip en een agressieve, moderne uitstraling die direct herkenbaar is als een echte Supernaked Z. De zwarte omlijsting rondom de koplampen versterkt het krachtige karakter van de voorzijde.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde details rond het contactslot en een metalen sierdeel met Kawasaki-logo boven het zadel versterken de hoogwaardige uitstraling van de Z900 en geven hem een uitgesproken premium look.
Geborstelde aluminium zijpanelen, verchroomde details rond het contactslot en een metalen sierdeel met Kawasaki-logo boven het zadel versterken de hoogwaardige uitstraling van de Z900 en geven hem een uitgesproken premium look.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch 3D-effect dat het scherpe, agressieve design van de Z900 benadrukt en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
Het geavanceerde LED-achterlicht met lichtgeleidingstechnologie creëert een futuristisch 3D-effect dat het scherpe, agressieve design van de Z900 benadrukt en bijdraagt aan een hoogwaardige uitstraling.
De krachtige 948 cc vloeistofgekoelde viercilinder levert een directe gasrespons, met een sterk middengebied dat doortrekt tot aan de rode lijn. De kenmerkende inlaatklank nodigt uit om het gas verder open te draaien, terwijl de soepele vermogensafgifte zorgt voor controle, comfort en vertrouwen. De nieuwe elektronische gaskleppen dragen bij aan een vloeiende, lineaire acceleratie die de rijbeleving versterkt.
De krachtige 948 cc vloeistofgekoelde viercilinder levert een directe gasrespons, met een sterk middengebied dat doortrekt tot aan de rode lijn. De kenmerkende inlaatklank nodigt uit om het gas verder open te draaien, terwijl de soepele vermogensafgifte zorgt voor controle, comfort en vertrouwen. De nieuwe elektronische gaskleppen dragen bij aan een vloeiende, lineaire acceleratie die de rijbeleving versterkt.
De Z900 dankt zijn wendbaarheid aan het lichte trellisframe en zorgvuldig afgestelde vering. De vernieuwde instellingen zorgen voor meer vertrouwen en sportieve controle bij actief rijden.
De Z900 dankt zijn wendbaarheid aan het lichte trellisframe en zorgvuldig afgestelde vering. De vernieuwde instellingen zorgen voor meer vertrouwen en sportieve controle bij actief rijden.
De Dunlop Sportmax Q5A-banden met een nieuw rubbermengsel bieden een sterk, stabiel gevoel in bochten en verhogen het rijplezier tijdens sportief rijden.
De Dunlop Sportmax Q5A-banden met een nieuw rubbermengsel bieden een sterk, stabiel gevoel in bochten en verhogen het rijplezier tijdens sportief rijden.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 73.4 x 56.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 948 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 36 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 91.0 kW {124 PS} / 9,500 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 97.4 N•m {9.9 kgf•m} / 7,700 rpm |
| CO2 uitstoot | 117 g/km |
| Brandstofverbruik | 4.8 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 117.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 4.8 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.627 (83/51) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.933 (44/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 110 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 140 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,065 x 830 x 1,075 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 33° / 33° |
| Wielbasis | 1,450 mm |
| Grondspeling | 145 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 830 mm |
| Rijklaargewicht* | 213 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 193 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Radiaal gemonteerd, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met rebounddemping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories
De Slip-On Line vormt de eerste stap in uitlaatafstemming en biedt een prestatieverbetering voor de Z900. Het kleinere, kortere, conische ontwerp geeft de motor een strakker uiterlijk. Gemaakt van lichtgewicht titanium van hoge kwaliteit, met een handgemaakte carbon eindkap voor extra uitstraling. Zorgt voor een rijkere sound. Goedgekeurd volgens EC/ECE-typekeur. Carbon hitteschild afzonderlijk verkrijgbaar. Geschikt voor de nieuwe 2025 Z900.
Help je motor te beschermen tegen omvalschade. Frame sliders van hoogwaardig zwart ABS-kunststof met Kawasaki-logo worden gemonteerd met fabrieksontworpen metalen beugels. Inclusief de benodigde beugels, montagematerialen en montage-instructies. Frame sliders bieden extra bescherming maar voorkomen niet alle vormen van schade. Geschikt voor de >2019 Z900.
Gemaakt van duurzaam ABS-nylon. Het functionele, stijlvolle en compacte ontwerp van deze vooras-slider biedt een extra beschermingsniveau en helpt de vork te beschermen tegen mogelijke omvalschade. Inclusief montage-instructies en alle benodigde montagematerialen. Let op: vooras-sliders helpen te beschermen maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Semi-rigide nylon tanktas, speciaal gevormd voor de tank. Zwart/grijs met reflectiepiping en Kawasaki-logo. Bovenvenster met doorvoer voor oortjes. Binnenindeling tegen verschuiven. Inclusief schouderriem en regenkap met venster. L350 × B223 × H150 mm, max. 2 kg, ca. 4 liter. Vereist bijpassende montagebeugel.