Inpage Navigation Section: Overzicht
De SE-uitvoering van de nieuwe Z1100 tilt Sugomi naar een nog hoger niveau. Naast de brute kracht van de grotere viercilindermotor en geavanceerde rijhulpsystemen is de Z1100 SE uitgerust met Brembo remmen en een hoogwaardige Öhlins schokdemper voor een uitstekende handling. Hightech features waaronder een Up/Down Quickshifter, Traction Control en Cornering Management helpen je dit roofdier te temmen terwijl Cruise Control, en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie zorgen voor meer comfort.
Kleur
Vanaf €14.999,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Sugomi is meer dan design: het is de combinatie van meeslepende prestaties en uitstraling. De Z1100 voelt als een gespannen roofdier, klaar om toe te slaan. De agressieve look en messcherpe handling bieden de unieke Supernaked‑ervaring die alleen Kawasaki kan leveren.
Sugomi is meer dan design: het is de combinatie van meeslepende prestaties en uitstraling. De Z1100 voelt als een gespannen roofdier, klaar om toe te slaan. De agressieve look en messcherpe handling bieden de unieke Supernaked‑ervaring die alleen Kawasaki kan leveren.
De Z1100 belichaamt de ultieme Supernaked: een krachtig viercilinderblok met een meeslepende rijervaring, ondersteund door moderne rijhulpsystemen. Het nieuwe 5” TFT‑display met smartphoneconnectiviteit geeft niet alleen praktische informatie, maar tilt de rijbeleving naar een hoger niveau.
De Z1100 belichaamt de ultieme Supernaked: een krachtig viercilinderblok met een meeslepende rijervaring, ondersteund door moderne rijhulpsystemen. Het nieuwe 5” TFT‑display met smartphoneconnectiviteit geeft niet alleen praktische informatie, maar tilt de rijbeleving naar een hoger niveau.
De nieuwe 1.099 cc vier‑in‑lijn levert extra koppel in het lage- en middelhoge toeren, daar waar rijders op straat het vermogen écht kunnen benutten. De lineaire vermogensafgifte bij hogere toeren zorgt voor krachtige acceleratie. Dankzij moderne rijhulpsystemen en verbeterde ergonomie met breder en verder naar voren geplaatst stuur voelt de Z1100 directer en preciezer aan, in elke situatie.
De nieuwe 1.099 cc vier‑in‑lijn levert extra koppel in het lage- en middelhoge toeren, daar waar rijders op straat het vermogen écht kunnen benutten. De lineaire vermogensafgifte bij hogere toeren zorgt voor krachtige acceleratie. Dankzij moderne rijhulpsystemen en verbeterde ergonomie met breder en verder naar voren geplaatst stuur voelt de Z1100 directer en preciezer aan, in elke situatie.
De Z1100 SE is uitgerust met radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen en Brembo-schijven, plus staalomvlochten remleidingen. Achter huist een Öhlins S46-achterschokdemper met externe veervoorspanningsregelaar welke de handling naar een nóg hoger niveau tillen.
De Z1100 SE is uitgerust met radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen en Brembo-schijven, plus staalomvlochten remleidingen. Achter huist een Öhlins S46-achterschokdemper met externe veervoorspanningsregelaar welke de handling naar een nóg hoger niveau tillen.
Het aluminium twin‑tube frame, de SFF‑BP-voorvork en de Horizontal Back‑link achtervering zorgen voor stabiliteit en scherp stuurgedrag. 310mm grote remschijven met radiale monobloc remklauwen geven vertrouwen en krachtige remprestaties. Samen creëren ze een directe verbinding tussen rijder en wegdek.
Het aluminium twin‑tube frame, de SFF‑BP-voorvork en de Horizontal Back‑link achtervering zorgen voor stabiliteit en scherp stuurgedrag. 310mm grote remschijven met radiale monobloc remklauwen geven vertrouwen en krachtige remprestaties. Samen creëren ze een directe verbinding tussen rijder en wegdek.
Een vernieuwde zithouding met breder en verder naar voren geplaatst stuur maakt de Z1100 wendbaarder en beter controleerbaar. Het lichte en scherpe stuurgedrag versterkt het vertrouwen, zowel bij lage snelheden als bij dynamisch rijden op bochtige wegen.
Een vernieuwde zithouding met breder en verder naar voren geplaatst stuur maakt de Z1100 wendbaarder en beter controleerbaar. Het lichte en scherpe stuurgedrag versterkt het vertrouwen, zowel bij lage snelheden als bij dynamisch rijden op bochtige wegen.
De Z1100 straalt pure Sugomi uit: een roofdierachtige houding, agressieve lijnen en gespierde oppervlakken die indruk maken zelfs wanneer de motor stilstaat. Van de indringende koplampen tot de nauwsluitende kuipdelen en afwerking – elk detail benadrukt de filosofie.
De Z1100 straalt pure Sugomi uit: een roofdierachtige houding, agressieve lijnen en gespierde oppervlakken die indruk maken zelfs wanneer de motor stilstaat. Van de indringende koplampen tot de nauwsluitende kuipdelen en afwerking – elk detail benadrukt de filosofie.
Het volledig digitale 5” TFT‑kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige, hightech uitstraling. De Rideology smartphone app maakt is er turn-by-turn en spraakbesturing mogelijk.
Het volledig digitale 5” TFT‑kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige, hightech uitstraling. De Rideology smartphone app maakt is er turn-by-turn en spraakbesturing mogelijk.
Met elektronische aangestuurde gaskleppen zorgen voor een preciezere respons en een uitgebreide reeks rijhulpsystemen ondersteund door een 6‑assige IMU, beschikt de Z1100 over technologie op topniveau. Cruise Control, Up/Down Quickshifter, Traction Controle, Cornering Management en hellingshoekafhankelijke ABS dragen allemaal bij aan een sportieve rijervaring met maximale controle.
Met elektronische aangestuurde gaskleppen zorgen voor een preciezere respons en een uitgebreide reeks rijhulpsystemen ondersteund door een 6‑assige IMU, beschikt de Z1100 over technologie op topniveau. Cruise Control, Up/Down Quickshifter, Traction Controle, Cornering Management en hellingshoekafhankelijke ABS dragen allemaal bij aan een sportieve rijervaring met maximale controle.
Het nieuwe 1.099cc viercilinderblok levert 113Nm koppel en biedt een sterker karakter in lage en middelhoge toeren. Rijders merken direct hoe soepel en krachtig de motor oppakt. In hogere toeren zorgt de scherpe gasrespons voor prestaties die passen bij het rauwe karakter van deze Z.
Het nieuwe 1.099cc viercilinderblok levert 113Nm koppel en biedt een sterker karakter in lage en middelhoge toeren. Rijders merken direct hoe soepel en krachtig de motor oppakt. In hogere toeren zorgt de scherpe gasrespons voor prestaties die passen bij het rauwe karakter van deze Z.
Als aanvulling op het krachtige motorkarakter van de Z1100 maakt de quickshifter het mogelijk om zonder koppeling zowel op- als terug te schakelen. Het resultaat is naadloze acceleratie en snel, gecontroleerd afremmen.
Als aanvulling op het krachtige motorkarakter van de Z1100 maakt de quickshifter het mogelijk om zonder koppeling zowel op- als terug te schakelen. Het resultaat is naadloze acceleratie en snel, gecontroleerd afremmen.
De elektronische Cruise Control zorgt voor meer ontspanning bij lange ritten. Met één druk op de knop wordt een constante snelheid aangehouden, waardoor de rechterhand ontlast wordt. Dit verhoogt het comfort op snelwegen en draagt bij aan een relaxte rijervaring.
De elektronische Cruise Control zorgt voor meer ontspanning bij lange ritten. Met één druk op de knop wordt een constante snelheid aangehouden, waardoor de rechterhand ontlast wordt. Dit verhoogt het comfort op snelwegen en draagt bij aan een relaxte rijervaring.
Sugomi is meer dan design: het is de combinatie van meeslepende prestaties en uitstraling. De Z1100 voelt als een gespannen roofdier, klaar om toe te slaan. De agressieve look en messcherpe handling bieden de unieke Supernaked‑ervaring die alleen Kawasaki kan leveren.
Sugomi is meer dan design: het is de combinatie van meeslepende prestaties en uitstraling. De Z1100 voelt als een gespannen roofdier, klaar om toe te slaan. De agressieve look en messcherpe handling bieden de unieke Supernaked‑ervaring die alleen Kawasaki kan leveren.
De Z1100 belichaamt de ultieme Supernaked: een krachtig viercilinderblok met een meeslepende rijervaring, ondersteund door moderne rijhulpsystemen. Het nieuwe 5” TFT‑display met smartphoneconnectiviteit geeft niet alleen praktische informatie, maar tilt de rijbeleving naar een hoger niveau.
De Z1100 belichaamt de ultieme Supernaked: een krachtig viercilinderblok met een meeslepende rijervaring, ondersteund door moderne rijhulpsystemen. Het nieuwe 5” TFT‑display met smartphoneconnectiviteit geeft niet alleen praktische informatie, maar tilt de rijbeleving naar een hoger niveau.
De nieuwe 1.099 cc vier‑in‑lijn levert extra koppel in het lage- en middelhoge toeren, daar waar rijders op straat het vermogen écht kunnen benutten. De lineaire vermogensafgifte bij hogere toeren zorgt voor krachtige acceleratie. Dankzij moderne rijhulpsystemen en verbeterde ergonomie met breder en verder naar voren geplaatst stuur voelt de Z1100 directer en preciezer aan, in elke situatie.
De nieuwe 1.099 cc vier‑in‑lijn levert extra koppel in het lage- en middelhoge toeren, daar waar rijders op straat het vermogen écht kunnen benutten. De lineaire vermogensafgifte bij hogere toeren zorgt voor krachtige acceleratie. Dankzij moderne rijhulpsystemen en verbeterde ergonomie met breder en verder naar voren geplaatst stuur voelt de Z1100 directer en preciezer aan, in elke situatie.
De Z1100 SE is uitgerust met radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen en Brembo-schijven, plus staalomvlochten remleidingen. Achter huist een Öhlins S46-achterschokdemper met externe veervoorspanningsregelaar welke de handling naar een nóg hoger niveau tillen.
De Z1100 SE is uitgerust met radiaal gemonteerde Brembo monobloc remklauwen en Brembo-schijven, plus staalomvlochten remleidingen. Achter huist een Öhlins S46-achterschokdemper met externe veervoorspanningsregelaar welke de handling naar een nóg hoger niveau tillen.
Het aluminium twin‑tube frame, de SFF‑BP-voorvork en de Horizontal Back‑link achtervering zorgen voor stabiliteit en scherp stuurgedrag. 310mm grote remschijven met radiale monobloc remklauwen geven vertrouwen en krachtige remprestaties. Samen creëren ze een directe verbinding tussen rijder en wegdek.
Het aluminium twin‑tube frame, de SFF‑BP-voorvork en de Horizontal Back‑link achtervering zorgen voor stabiliteit en scherp stuurgedrag. 310mm grote remschijven met radiale monobloc remklauwen geven vertrouwen en krachtige remprestaties. Samen creëren ze een directe verbinding tussen rijder en wegdek.
Een vernieuwde zithouding met breder en verder naar voren geplaatst stuur maakt de Z1100 wendbaarder en beter controleerbaar. Het lichte en scherpe stuurgedrag versterkt het vertrouwen, zowel bij lage snelheden als bij dynamisch rijden op bochtige wegen.
Een vernieuwde zithouding met breder en verder naar voren geplaatst stuur maakt de Z1100 wendbaarder en beter controleerbaar. Het lichte en scherpe stuurgedrag versterkt het vertrouwen, zowel bij lage snelheden als bij dynamisch rijden op bochtige wegen.
De Z1100 straalt pure Sugomi uit: een roofdierachtige houding, agressieve lijnen en gespierde oppervlakken die indruk maken zelfs wanneer de motor stilstaat. Van de indringende koplampen tot de nauwsluitende kuipdelen en afwerking – elk detail benadrukt de filosofie.
De Z1100 straalt pure Sugomi uit: een roofdierachtige houding, agressieve lijnen en gespierde oppervlakken die indruk maken zelfs wanneer de motor stilstaat. Van de indringende koplampen tot de nauwsluitende kuipdelen en afwerking – elk detail benadrukt de filosofie.
Het volledig digitale 5” TFT‑kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige, hightech uitstraling. De Rideology smartphone app maakt is er turn-by-turn en spraakbesturing mogelijk.
Het volledig digitale 5” TFT‑kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige, hightech uitstraling. De Rideology smartphone app maakt is er turn-by-turn en spraakbesturing mogelijk.
Met elektronische aangestuurde gaskleppen zorgen voor een preciezere respons en een uitgebreide reeks rijhulpsystemen ondersteund door een 6‑assige IMU, beschikt de Z1100 over technologie op topniveau. Cruise Control, Up/Down Quickshifter, Traction Controle, Cornering Management en hellingshoekafhankelijke ABS dragen allemaal bij aan een sportieve rijervaring met maximale controle.
Met elektronische aangestuurde gaskleppen zorgen voor een preciezere respons en een uitgebreide reeks rijhulpsystemen ondersteund door een 6‑assige IMU, beschikt de Z1100 over technologie op topniveau. Cruise Control, Up/Down Quickshifter, Traction Controle, Cornering Management en hellingshoekafhankelijke ABS dragen allemaal bij aan een sportieve rijervaring met maximale controle.
Het nieuwe 1.099cc viercilinderblok levert 113Nm koppel en biedt een sterker karakter in lage en middelhoge toeren. Rijders merken direct hoe soepel en krachtig de motor oppakt. In hogere toeren zorgt de scherpe gasrespons voor prestaties die passen bij het rauwe karakter van deze Z.
Het nieuwe 1.099cc viercilinderblok levert 113Nm koppel en biedt een sterker karakter in lage en middelhoge toeren. Rijders merken direct hoe soepel en krachtig de motor oppakt. In hogere toeren zorgt de scherpe gasrespons voor prestaties die passen bij het rauwe karakter van deze Z.
Als aanvulling op het krachtige motorkarakter van de Z1100 maakt de quickshifter het mogelijk om zonder koppeling zowel op- als terug te schakelen. Het resultaat is naadloze acceleratie en snel, gecontroleerd afremmen.
Als aanvulling op het krachtige motorkarakter van de Z1100 maakt de quickshifter het mogelijk om zonder koppeling zowel op- als terug te schakelen. Het resultaat is naadloze acceleratie en snel, gecontroleerd afremmen.
De elektronische Cruise Control zorgt voor meer ontspanning bij lange ritten. Met één druk op de knop wordt een constante snelheid aangehouden, waardoor de rechterhand ontlast wordt. Dit verhoogt het comfort op snelwegen en draagt bij aan een relaxte rijervaring.
De elektronische Cruise Control zorgt voor meer ontspanning bij lange ritten. Met één druk op de knop wordt een constante snelheid aangehouden, waardoor de rechterhand ontlast wordt. Dit verhoogt het comfort op snelwegen en draagt bij aan een relaxte rijervaring.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 77.0 x 59.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 1,099 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 38 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 100.0 kW {136 PS} / 9,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 113.0 N•m {11.5 kgf•m} / 7,600 rpm |
| CO2 uitstoot | 126 g/km |
| Brandstofverbruik | 5.6 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 126.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 5.6 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.528 (81/53) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.800 (42/15) |
| Type frame | Dubbel buis frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 101 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 136 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 190/50 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,055 x 825 x 1,085 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 29° / 29° |
| Wielbasis | 1,440 mm |
| Grondspeling | 125 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 815 mm |
| Rijklaargewicht* | 221 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 201 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende Brembo schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 310 mm |
| Type remklauw voor | Brembo radiaal gemonteerd, M4.32 monobloc, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 260 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontal Back-link, Öhlins S46 gas-charged rear shock with rebound damping adjustability and remote spring preload adjustability |
Inpage Navigation Section: Accessories
Help je motor te beschermen tegen omvalschade. Frame sliders van hoogwaardig zwart ABS-kunststof met Kawasaki-logo worden gemonteerd met fabrieksontworpen metalen beugels. Inclusief de benodigde beugels, montagematerialen en montage-instructies. Frame sliders bieden extra bescherming maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Geef je Kawasaki een sportievere look met de zeshoekige carbon Akrapovič-demper. Bestaat uit een roestvrijstalen inlaat, een carbon buitenmantel en eindkap, een carbon demperklem en een co-branded “Akrapovič Designed for Z1100”-logo. Inclusief carbon hitteschildset en montagekit. Voldoet aan de geldende Europese normen.
Gemaakt van duurzaam ABS-nylon. Het functionele, stijlvolle en compacte ontwerp van deze vooras-slider biedt een extra beschermingsniveau en helpt de vork te beschermen tegen mogelijke omvalschade. Inclusief montage-instructies en alle benodigde montagematerialen. Let op: vooras-sliders helpen te beschermen maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).