Inpage Navigation Section: Overzicht
De KX-modellen hebben vele kampioenen voortgebracht maar onze drang om meer te bereiken is nooit afgezwakt. Onze KX450 biedt alle componenten en power om op het hoogste niveau de baan te domineren. In de loop der decennia hebben we geleerd wat er nodig is om te winnen en aan de top te blijven en de KX450 is hier het resultaat van.
Kleur
Vanaf €10.549,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappingen van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhouds- en installatielogboeken zijn ook beschikbaar via de app.
Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappingen van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhouds- en installatielogboeken zijn ook beschikbaar via de app.
Medium-compound ODI Lock-On Grips bieden een uitstekend gripgevoel, terwijl deze handvatten dankzij hun schroefbevestigingssysteem aanzienlijk eenvoudiger te vervangen zijn.
Medium-compound ODI Lock-On Grips bieden een uitstekend gripgevoel, terwijl deze handvatten dankzij hun schroefbevestigingssysteem aanzienlijk eenvoudiger te vervangen zijn.
Met behulp van de Mode (M)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappingen (Normal, Milde respons) die in de ECU zijn geprogrammeerd.
Met behulp van de Mode (M)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappingen (Normal, Milde respons) die in de ECU zijn geprogrammeerd.
Een ø49 mm upside-down voorvork met schroefveren, zoals die door de fabrieks-teams wordt gebruikt, biedt samen met de nieuwe Uni Trak achterwielophanging raceklare veereigenschappen en riante instelmogelijkheden, waarmee rijders en rijdsters het veerkarakter aan de omstandigheden kunnen aanpassen.
Een ø49 mm upside-down voorvork met schroefveren, zoals die door de fabrieks-teams wordt gebruikt, biedt samen met de nieuwe Uni Trak achterwielophanging raceklare veereigenschappen en riante instelmogelijkheden, waarmee rijders en rijdsters het veerkarakter aan de omstandigheden kunnen aanpassen.
De KX450 en KX450X staan bekend om hun uitstekende ergonomie. De nieuw ontworpen panelen, zijkappen en achterspatbord zijn steviger en gladder, waardoor de beweging van de rijder of rijdster verder wordt vergemakkelijkt.
De KX450 en KX450X staan bekend om hun uitstekende ergonomie. De nieuw ontworpen panelen, zijkappen en achterspatbord zijn steviger en gladder, waardoor de beweging van de rijder of rijdster verder wordt vergemakkelijkt.
In vergelijking met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel en een lichtere bediening. Minder speling als de koppeling tijdens intensief gebruik opwarmt resulteert in een consistenter gevoel.
In vergelijking met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel en een lichtere bediening. Minder speling als de koppeling tijdens intensief gebruik opwarmt resulteert in een consistenter gevoel.
De KX450 is uitgerust met selecteerbare Power Modes en Kawasaki Traction Control, beide eenvoudig te bedienen met een druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien rechtstreeks via hun smartphone de motormaps aanpassen.
De KX450 is uitgerust met selecteerbare Power Modes en Kawasaki Traction Control, beide eenvoudig te bedienen met een druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien rechtstreeks via hun smartphone de motormaps aanpassen.
De krachtbron van de KX450 stond altijd al bekend als een sterk punt, maar Kawasaki-ingenieurs wisten hem opnieuw naar een hoger niveau te tillen. De nieuwe, krachtigere motor levert meer performance over het volledige toerenbereik en wordt ondersteund door features zoals Launch Control Mode, elektrische start en een hydraulische koppeling – stuk voor stuk bewezen voordelen die rijders een voorsprong geven op het circuit.
De krachtbron van de KX450 stond altijd al bekend als een sterk punt, maar Kawasaki-ingenieurs wisten hem opnieuw naar een hoger niveau te tillen. De nieuwe, krachtigere motor levert meer performance over het volledige toerenbereik en wordt ondersteund door features zoals Launch Control Mode, elektrische start en een hydraulische koppeling – stuk voor stuk bewezen voordelen die rijders een voorsprong geven op het circuit.
Het geheel nieuw ontworpen frame biedt ruimte voor de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de krachtbron en combineert een grote mate van wendbaarheid met en een evenwichtig gevoel. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een betere feedback van het voorwiel, wat zich vertaalt in verbeterde stuureigenschappen in een breder scala aan omstandigheden.
Het geheel nieuw ontworpen frame biedt ruimte voor de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de krachtbron en combineert een grote mate van wendbaarheid met en een evenwichtig gevoel. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een betere feedback van het voorwiel, wat zich vertaalt in verbeterde stuureigenschappen in een breder scala aan omstandigheden.
Het launch control-systeem, zoals dat op fabrieksmachines wordt toegepast, verhoogt de kans op een goede start doordat het de tractie bij het starten op een oppervlak met weinig grip maximaliseert.
Het launch control-systeem, zoals dat op fabrieksmachines wordt toegepast, verhoogt de kans op een goede start doordat het de tractie bij het starten op een oppervlak met weinig grip maximaliseert.
Met behulp van de Traction (T)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders en rijdsters snel en eenvoudig kiezen uit twee niveaus (Zwak, Sterk) om de tractiecontrole aan de omstandigheden en voorkeur aan te passen. Het systeem kan ook worden uitgeschakeld.
Met behulp van de Traction (T)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders en rijdsters snel en eenvoudig kiezen uit twee niveaus (Zwak, Sterk) om de tractiecontrole aan de omstandigheden en voorkeur aan te passen. Het systeem kan ook worden uitgeschakeld.
Een keuze uit vier stuurposities en twee voetsteunposities stelt rijders en rijdsters in staat om hun rijpositie aan te passen aan de lichaamsgrootte en voorkeur.
Een keuze uit vier stuurposities en twee voetsteunposities stelt rijders en rijdsters in staat om hun rijpositie aan te passen aan de lichaamsgrootte en voorkeur.
De KX450 is voorzien van een verbeterd remsysteem met geperforeerde Braking/Sunstar remschijven (ø270/240 mm). De voorrem is uitgerust met een Brembo-remklauw en rempomp, een Nissin-remklauw en rempomp verzorgen de remkracht aan de achterzijde. Dit high-performance remsysteem biedt een betere controleerbaarheid, waardoor je met meer vertrouwen de bochten kunt insturen.
De KX450 is voorzien van een verbeterd remsysteem met geperforeerde Braking/Sunstar remschijven (ø270/240 mm). De voorrem is uitgerust met een Brembo-remklauw en rempomp, een Nissin-remklauw en rempomp verzorgen de remkracht aan de achterzijde. Dit high-performance remsysteem biedt een betere controleerbaarheid, waardoor je met meer vertrouwen de bochten kunt insturen.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, waardoor het luchtfilterelement gemakkelijker kan worden bereikt.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, waardoor het luchtfilterelement gemakkelijker kan worden bereikt.
Naast zijn befaamde rechtuitstabiliteit en wendbare handling biedt het vernieuwde frame – met een geoptimaliseerde stijfheidsbalans – een verbeterde bochtprestatie die onder uiteenlopende omstandigheden consistent blijft. De verder gecentraliseerde massa draagt eveneens bij aan de scherpere handling. Premium Brembo-remcomponenten en ODI Lock-On handvatten versterken zowel de prestaties als de professionele uitstraling.
Naast zijn befaamde rechtuitstabiliteit en wendbare handling biedt het vernieuwde frame – met een geoptimaliseerde stijfheidsbalans – een verbeterde bochtprestatie die onder uiteenlopende omstandigheden consistent blijft. De verder gecentraliseerde massa draagt eveneens bij aan de scherpere handling. Premium Brembo-remcomponenten en ODI Lock-On handvatten versterken zowel de prestaties als de professionele uitstraling.
Een valstroom inlaatsysteem en een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaatkanalen zorgen voor een sterke gasreactie en soepele koppeleigenschappen bij lage toerentallen. Het nieuw ontworpen inlaatsysteem biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel, wat een betere cilindervulling geeft. De centraal geplaatste uitlaatpoort ligt op één lijn met de inlaat voor een optimale flow. Beide dragen bij aan verbeterde prestaties.
Een valstroom inlaatsysteem en een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaatkanalen zorgen voor een sterke gasreactie en soepele koppeleigenschappen bij lage toerentallen. Het nieuw ontworpen inlaatsysteem biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel, wat een betere cilindervulling geeft. De centraal geplaatste uitlaatpoort ligt op één lijn met de inlaat voor een optimale flow. Beide dragen bij aan verbeterde prestaties.
Als je de motor na een slippertje snel kunt starten kan dat het verschil maken tussen je voorsprong behouden of je een weg terugvechten door het peloton. Dankzij een elektrisch startsysteem start je de motor eenvoudig met een druk op de startknop.
Als je de motor na een slippertje snel kunt starten kan dat het verschil maken tussen je voorsprong behouden of je een weg terugvechten door het peloton. Dankzij een elektrisch startsysteem start je de motor eenvoudig met een druk op de startknop.
Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappingen van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhouds- en installatielogboeken zijn ook beschikbaar via de app.
Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappingen van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhouds- en installatielogboeken zijn ook beschikbaar via de app.
Medium-compound ODI Lock-On Grips bieden een uitstekend gripgevoel, terwijl deze handvatten dankzij hun schroefbevestigingssysteem aanzienlijk eenvoudiger te vervangen zijn.
Medium-compound ODI Lock-On Grips bieden een uitstekend gripgevoel, terwijl deze handvatten dankzij hun schroefbevestigingssysteem aanzienlijk eenvoudiger te vervangen zijn.
Met behulp van de Mode (M)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappingen (Normal, Milde respons) die in de ECU zijn geprogrammeerd.
Met behulp van de Mode (M)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappingen (Normal, Milde respons) die in de ECU zijn geprogrammeerd.
Een ø49 mm upside-down voorvork met schroefveren, zoals die door de fabrieks-teams wordt gebruikt, biedt samen met de nieuwe Uni Trak achterwielophanging raceklare veereigenschappen en riante instelmogelijkheden, waarmee rijders en rijdsters het veerkarakter aan de omstandigheden kunnen aanpassen.
Een ø49 mm upside-down voorvork met schroefveren, zoals die door de fabrieks-teams wordt gebruikt, biedt samen met de nieuwe Uni Trak achterwielophanging raceklare veereigenschappen en riante instelmogelijkheden, waarmee rijders en rijdsters het veerkarakter aan de omstandigheden kunnen aanpassen.
De KX450 en KX450X staan bekend om hun uitstekende ergonomie. De nieuw ontworpen panelen, zijkappen en achterspatbord zijn steviger en gladder, waardoor de beweging van de rijder of rijdster verder wordt vergemakkelijkt.
De KX450 en KX450X staan bekend om hun uitstekende ergonomie. De nieuw ontworpen panelen, zijkappen en achterspatbord zijn steviger en gladder, waardoor de beweging van de rijder of rijdster verder wordt vergemakkelijkt.
In vergelijking met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel en een lichtere bediening. Minder speling als de koppeling tijdens intensief gebruik opwarmt resulteert in een consistenter gevoel.
In vergelijking met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel en een lichtere bediening. Minder speling als de koppeling tijdens intensief gebruik opwarmt resulteert in een consistenter gevoel.
De KX450 is uitgerust met selecteerbare Power Modes en Kawasaki Traction Control, beide eenvoudig te bedienen met een druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien rechtstreeks via hun smartphone de motormaps aanpassen.
De KX450 is uitgerust met selecteerbare Power Modes en Kawasaki Traction Control, beide eenvoudig te bedienen met een druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien rechtstreeks via hun smartphone de motormaps aanpassen.
De krachtbron van de KX450 stond altijd al bekend als een sterk punt, maar Kawasaki-ingenieurs wisten hem opnieuw naar een hoger niveau te tillen. De nieuwe, krachtigere motor levert meer performance over het volledige toerenbereik en wordt ondersteund door features zoals Launch Control Mode, elektrische start en een hydraulische koppeling – stuk voor stuk bewezen voordelen die rijders een voorsprong geven op het circuit.
De krachtbron van de KX450 stond altijd al bekend als een sterk punt, maar Kawasaki-ingenieurs wisten hem opnieuw naar een hoger niveau te tillen. De nieuwe, krachtigere motor levert meer performance over het volledige toerenbereik en wordt ondersteund door features zoals Launch Control Mode, elektrische start en een hydraulische koppeling – stuk voor stuk bewezen voordelen die rijders een voorsprong geven op het circuit.
Het geheel nieuw ontworpen frame biedt ruimte voor de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de krachtbron en combineert een grote mate van wendbaarheid met en een evenwichtig gevoel. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een betere feedback van het voorwiel, wat zich vertaalt in verbeterde stuureigenschappen in een breder scala aan omstandigheden.
Het geheel nieuw ontworpen frame biedt ruimte voor de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de krachtbron en combineert een grote mate van wendbaarheid met en een evenwichtig gevoel. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een betere feedback van het voorwiel, wat zich vertaalt in verbeterde stuureigenschappen in een breder scala aan omstandigheden.
Het launch control-systeem, zoals dat op fabrieksmachines wordt toegepast, verhoogt de kans op een goede start doordat het de tractie bij het starten op een oppervlak met weinig grip maximaliseert.
Het launch control-systeem, zoals dat op fabrieksmachines wordt toegepast, verhoogt de kans op een goede start doordat het de tractie bij het starten op een oppervlak met weinig grip maximaliseert.
Met behulp van de Traction (T)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders en rijdsters snel en eenvoudig kiezen uit twee niveaus (Zwak, Sterk) om de tractiecontrole aan de omstandigheden en voorkeur aan te passen. Het systeem kan ook worden uitgeschakeld.
Met behulp van de Traction (T)-knop op de linker stuurhelft kunnen rijders en rijdsters snel en eenvoudig kiezen uit twee niveaus (Zwak, Sterk) om de tractiecontrole aan de omstandigheden en voorkeur aan te passen. Het systeem kan ook worden uitgeschakeld.
Een keuze uit vier stuurposities en twee voetsteunposities stelt rijders en rijdsters in staat om hun rijpositie aan te passen aan de lichaamsgrootte en voorkeur.
Een keuze uit vier stuurposities en twee voetsteunposities stelt rijders en rijdsters in staat om hun rijpositie aan te passen aan de lichaamsgrootte en voorkeur.
De KX450 is voorzien van een verbeterd remsysteem met geperforeerde Braking/Sunstar remschijven (ø270/240 mm). De voorrem is uitgerust met een Brembo-remklauw en rempomp, een Nissin-remklauw en rempomp verzorgen de remkracht aan de achterzijde. Dit high-performance remsysteem biedt een betere controleerbaarheid, waardoor je met meer vertrouwen de bochten kunt insturen.
De KX450 is voorzien van een verbeterd remsysteem met geperforeerde Braking/Sunstar remschijven (ø270/240 mm). De voorrem is uitgerust met een Brembo-remklauw en rempomp, een Nissin-remklauw en rempomp verzorgen de remkracht aan de achterzijde. Dit high-performance remsysteem biedt een betere controleerbaarheid, waardoor je met meer vertrouwen de bochten kunt insturen.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, waardoor het luchtfilterelement gemakkelijker kan worden bereikt.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, waardoor het luchtfilterelement gemakkelijker kan worden bereikt.
Naast zijn befaamde rechtuitstabiliteit en wendbare handling biedt het vernieuwde frame – met een geoptimaliseerde stijfheidsbalans – een verbeterde bochtprestatie die onder uiteenlopende omstandigheden consistent blijft. De verder gecentraliseerde massa draagt eveneens bij aan de scherpere handling. Premium Brembo-remcomponenten en ODI Lock-On handvatten versterken zowel de prestaties als de professionele uitstraling.
Naast zijn befaamde rechtuitstabiliteit en wendbare handling biedt het vernieuwde frame – met een geoptimaliseerde stijfheidsbalans – een verbeterde bochtprestatie die onder uiteenlopende omstandigheden consistent blijft. De verder gecentraliseerde massa draagt eveneens bij aan de scherpere handling. Premium Brembo-remcomponenten en ODI Lock-On handvatten versterken zowel de prestaties als de professionele uitstraling.
Een valstroom inlaatsysteem en een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaatkanalen zorgen voor een sterke gasreactie en soepele koppeleigenschappen bij lage toerentallen. Het nieuw ontworpen inlaatsysteem biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel, wat een betere cilindervulling geeft. De centraal geplaatste uitlaatpoort ligt op één lijn met de inlaat voor een optimale flow. Beide dragen bij aan verbeterde prestaties.
Een valstroom inlaatsysteem en een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaatkanalen zorgen voor een sterke gasreactie en soepele koppeleigenschappen bij lage toerentallen. Het nieuw ontworpen inlaatsysteem biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel, wat een betere cilindervulling geeft. De centraal geplaatste uitlaatpoort ligt op één lijn met de inlaat voor een optimale flow. Beide dragen bij aan verbeterde prestaties.
Als je de motor na een slippertje snel kunt starten kan dat het verschil maken tussen je voorsprong behouden of je een weg terugvechten door het peloton. Dankzij een elektrisch startsysteem start je de motor eenvoudig met een druk op de startknop.
Als je de motor na een slippertje snel kunt starten kan dat het verschil maken tussen je voorsprong behouden of je een weg terugvechten door het peloton. Dankzij een elektrisch startsysteem start je de motor eenvoudig met een druk op de startknop.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Launch Control helpt rijders sneller weg te rijden door wielspin bij de start te minimaliseren.
In de motocross is een goede start cruciaal; Launch Control helpt de rijder sneller weg te rijden door motormanagement te combineren met rijtechniek: een aparte mapping, afgeleid van de fabrieksracers, tempert het sterke koppel in de eerste twee versnellingen door de ontsteking iets te verstellen, beperkt wielspin bij het wegkomen en schakelt automatisch uit zodra je naar de derde versnelling opschakelt, waardoor je met meer vertrouwen om de holeshot kunt strijden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Launch Control helpt rijders sneller weg te rijden door wielspin bij de start te minimaliseren.
In de motocross is een goede start cruciaal; Launch Control helpt de rijder sneller weg te rijden door motormanagement te combineren met rijtechniek: een aparte mapping, afgeleid van de fabrieksracers, tempert het sterke koppel in de eerste twee versnellingen door de ontsteking iets te verstellen, beperkt wielspin bij het wegkomen en schakelt automatisch uit zodra je naar de derde versnelling opschakelt, waardoor je met meer vertrouwen om de holeshot kunt strijden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 12.5:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 4 valves |
| Boring x Slag | 96.0 x 62.1 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 449 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 44 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal DC-CDI |
| Transmissie | 5 versnellingen |
|---|---|
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.727 (60/22) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 1.750 (28/16) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.412 (24/17) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.188 (19/16) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.000 (19/19) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 0.875 (21/24) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.846 (50/13) |
| Type frame | Perimeter frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 115 mm |
| Veerweg voor | 305 mm |
| Veerweg achter | 307 mm |
| Band, voor | 80/100-21 51M |
| Band, achter | 120/80-19 63M |
| L x B x H | 2,180 x 820 x 1,270 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 42° / 42° |
| Wielbasis | 1,480 mm |
| Grondspeling | 345 mm |
| Brandstofcapaciteit | 6.2 liter |
| Zithoogte | 960 mm |
| Rijklaar gewicht | 112.9 kg |
| Remmen, voor | Enkele semi-zwevende wave-type schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 270 mm |
| Type remklauw voor | Brembo dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele wave-type schijf |
| Diameter achterrem | Ø 240 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping |
| Diameter van voorvering | Ø 49 mm |
| Vering, achter | Uni-Trak met 22-voudig lage snelheid, 2-voudig of meer hoge snelheid compressiedemping, 22-voudig uitveerdemping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories