Inpage Navigation Section: Overzicht
Deze KX250 is de meest competitieve KX tot nu toe. Met een nieuw motorblok, frame en de toevoeging van Traction Control en selecteerbare Power Modes kom je dichter bij een factory MX2 crosser dan ooit tevoren. Stel ‘m in op jouw voorkeur met de verschillende ERGO-FIT onderdelen en pas de mapping aan via je smartphone. Met de nieuwe KX250 heb je alles binnen handbereik om de volgende kampioen te worden.
Kleur
Vanaf €10.049,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.
Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.
De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.
De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.
Het frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.
Het frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.
Het frame van de KX250 is gebaseerd op dat van de KX450, met updates om plaats te maken voor de nieuwe inlaat- en uitlaatlayout. Dit resulteert in een nog scherpere handling. Het gladde, gestroomlijnde bodywork maakt vrije rijdersbeweging en optimale controle mogelijk, terwijl verfijnde vering- en remcomponenten bijdragen aan de lichte, wendbare rijeigenschappen. Nieuwe ODI Lock-On handvatten en een zijpaneel met snelsluiting verhogen bovendien het gebruiksgemak.
Het frame van de KX250 is gebaseerd op dat van de KX450, met updates om plaats te maken voor de nieuwe inlaat- en uitlaatlayout. Dit resulteert in een nog scherpere handling. Het gladde, gestroomlijnde bodywork maakt vrije rijdersbeweging en optimale controle mogelijk, terwijl verfijnde vering- en remcomponenten bijdragen aan de lichte, wendbare rijeigenschappen. Nieuwe ODI Lock-On handvatten en een zijpaneel met snelsluiting verhogen bovendien het gebruiksgemak.
Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.
Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.
Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.
Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.
Met de Traction-knop (T) op het linker stuur kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen tussen twee standen (Weak, Strong), afgestemd op de omstandigheden en persoonlijke voorkeur. Uiteraard kan het systeem ook volledig worden uitgeschakeld.
Met de Traction-knop (T) op het linker stuur kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen tussen twee standen (Weak, Strong), afgestemd op de omstandigheden en persoonlijke voorkeur. Uiteraard kan het systeem ook volledig worden uitgeschakeld.
Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.
Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.
Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.
Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.
In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.
In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.
De fundamenten die de KX250-motor tot een van de toppers in zijn klasse maken—finger-follower klepbediening, een rechtdoorstromende downdraft-inlaat en dubbele injectoren—worden nu aangevuld met een herzien in- en uitlaatontwerp en een primaire balancer met één as. Het resultaat is een krachtigere totaalpackage met meer controle, nog beter in staat om competitieve raceprestaties neer te zetten.
De fundamenten die de KX250-motor tot een van de toppers in zijn klasse maken—finger-follower klepbediening, een rechtdoorstromende downdraft-inlaat en dubbele injectoren—worden nu aangevuld met een herzien in- en uitlaatontwerp en een primaire balancer met één as. Het resultaat is een krachtigere totaalpackage met meer controle, nog beter in staat om competitieve raceprestaties neer te zetten.
Een symmetrisch uitgelijnde inlaat en uitlaat zorgen voor sterk overtoeren en soepele koppelafgifte bij lage toerentallen. De opnieuw ontworpen inlaat biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel richting de cilinder, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort perfect aansluit op de inlaat voor een hoge luchtdoorstroming. Beide factoren dragen bij aan de verhoogde prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat versterkt bovendien het koppel in het lage toerengebied.
Een symmetrisch uitgelijnde inlaat en uitlaat zorgen voor sterk overtoeren en soepele koppelafgifte bij lage toerentallen. De opnieuw ontworpen inlaat biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel richting de cilinder, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort perfect aansluit op de inlaat voor een hoge luchtdoorstroming. Beide factoren dragen bij aan de verhoogde prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat versterkt bovendien het koppel in het lage toerengebied.
De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.
De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.
De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.
De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.
Met de smartphone-applicatie “RIDEOLOGY THE APP KX” kunnen rijders de motormappings van hun motor raadplegen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van de brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de accessoire KX FI Calibration Kit die bij eerdere modellen werd gebruikt. Ook onderhouds- en setuplogs zijn beschikbaar.
Met de smartphone-applicatie “RIDEOLOGY THE APP KX” kunnen rijders de motormappings van hun motor raadplegen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van de brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de accessoire KX FI Calibration Kit die bij eerdere modellen werd gebruikt. Ook onderhouds- en setuplogs zijn beschikbaar.
Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.
Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.
Naast een vernieuwde Launch Control Mode bieden de nieuwe KX250 en KX250X nu ook Power Mode-selectie en Kawasaki Traction Control, direct met één druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien de motormappings eenvoudig aanpassen via hun smartphone.
Naast een vernieuwde Launch Control Mode bieden de nieuwe KX250 en KX250X nu ook Power Mode-selectie en Kawasaki Traction Control, direct met één druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien de motormappings eenvoudig aanpassen via hun smartphone.
Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.
Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.
De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.
De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.
Het frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.
Het frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.
Het frame van de KX250 is gebaseerd op dat van de KX450, met updates om plaats te maken voor de nieuwe inlaat- en uitlaatlayout. Dit resulteert in een nog scherpere handling. Het gladde, gestroomlijnde bodywork maakt vrije rijdersbeweging en optimale controle mogelijk, terwijl verfijnde vering- en remcomponenten bijdragen aan de lichte, wendbare rijeigenschappen. Nieuwe ODI Lock-On handvatten en een zijpaneel met snelsluiting verhogen bovendien het gebruiksgemak.
Het frame van de KX250 is gebaseerd op dat van de KX450, met updates om plaats te maken voor de nieuwe inlaat- en uitlaatlayout. Dit resulteert in een nog scherpere handling. Het gladde, gestroomlijnde bodywork maakt vrije rijdersbeweging en optimale controle mogelijk, terwijl verfijnde vering- en remcomponenten bijdragen aan de lichte, wendbare rijeigenschappen. Nieuwe ODI Lock-On handvatten en een zijpaneel met snelsluiting verhogen bovendien het gebruiksgemak.
Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.
Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.
Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.
Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.
Met de Traction-knop (T) op het linker stuur kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen tussen twee standen (Weak, Strong), afgestemd op de omstandigheden en persoonlijke voorkeur. Uiteraard kan het systeem ook volledig worden uitgeschakeld.
Met de Traction-knop (T) op het linker stuur kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen tussen twee standen (Weak, Strong), afgestemd op de omstandigheden en persoonlijke voorkeur. Uiteraard kan het systeem ook volledig worden uitgeschakeld.
Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.
Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.
Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.
Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.
In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.
In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.
De fundamenten die de KX250-motor tot een van de toppers in zijn klasse maken—finger-follower klepbediening, een rechtdoorstromende downdraft-inlaat en dubbele injectoren—worden nu aangevuld met een herzien in- en uitlaatontwerp en een primaire balancer met één as. Het resultaat is een krachtigere totaalpackage met meer controle, nog beter in staat om competitieve raceprestaties neer te zetten.
De fundamenten die de KX250-motor tot een van de toppers in zijn klasse maken—finger-follower klepbediening, een rechtdoorstromende downdraft-inlaat en dubbele injectoren—worden nu aangevuld met een herzien in- en uitlaatontwerp en een primaire balancer met één as. Het resultaat is een krachtigere totaalpackage met meer controle, nog beter in staat om competitieve raceprestaties neer te zetten.
Een symmetrisch uitgelijnde inlaat en uitlaat zorgen voor sterk overtoeren en soepele koppelafgifte bij lage toerentallen. De opnieuw ontworpen inlaat biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel richting de cilinder, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort perfect aansluit op de inlaat voor een hoge luchtdoorstroming. Beide factoren dragen bij aan de verhoogde prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat versterkt bovendien het koppel in het lage toerengebied.
Een symmetrisch uitgelijnde inlaat en uitlaat zorgen voor sterk overtoeren en soepele koppelafgifte bij lage toerentallen. De opnieuw ontworpen inlaat biedt een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel richting de cilinder, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort perfect aansluit op de inlaat voor een hoge luchtdoorstroming. Beide factoren dragen bij aan de verhoogde prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat versterkt bovendien het koppel in het lage toerengebied.
De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.
De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.
De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.
De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.
Met de smartphone-applicatie “RIDEOLOGY THE APP KX” kunnen rijders de motormappings van hun motor raadplegen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van de brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de accessoire KX FI Calibration Kit die bij eerdere modellen werd gebruikt. Ook onderhouds- en setuplogs zijn beschikbaar.
Met de smartphone-applicatie “RIDEOLOGY THE APP KX” kunnen rijders de motormappings van hun motor raadplegen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van de brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de accessoire KX FI Calibration Kit die bij eerdere modellen werd gebruikt. Ook onderhouds- en setuplogs zijn beschikbaar.
Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.
Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.
Het zijpaneel kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.
Naast een vernieuwde Launch Control Mode bieden de nieuwe KX250 en KX250X nu ook Power Mode-selectie en Kawasaki Traction Control, direct met één druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien de motormappings eenvoudig aanpassen via hun smartphone.
Naast een vernieuwde Launch Control Mode bieden de nieuwe KX250 en KX250X nu ook Power Mode-selectie en Kawasaki Traction Control, direct met één druk op de knop. Dankzij smartphoneconnectiviteit kunnen rijders bovendien de motormappings eenvoudig aanpassen via hun smartphone.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Launch Control helpt rijders sneller weg te rijden door wielspin bij de start te minimaliseren.
In de motocross is een goede start cruciaal; Launch Control helpt de rijder sneller weg te rijden door motormanagement te combineren met rijtechniek: een aparte mapping, afgeleid van de fabrieksracers, tempert het sterke koppel in de eerste twee versnellingen door de ontsteking iets te verstellen, beperkt wielspin bij het wegkomen en schakelt automatisch uit zodra je naar de derde versnelling opschakelt, waardoor je met meer vertrouwen om de holeshot kunt strijden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Launch Control helpt rijders sneller weg te rijden door wielspin bij de start te minimaliseren.
In de motocross is een goede start cruciaal; Launch Control helpt de rijder sneller weg te rijden door motormanagement te combineren met rijtechniek: een aparte mapping, afgeleid van de fabrieksracers, tempert het sterke koppel in de eerste twee versnellingen door de ontsteking iets te verstellen, beperkt wielspin bij het wegkomen en schakelt automatisch uit zodra je naar de derde versnelling opschakelt, waardoor je met meer vertrouwen om de holeshot kunt strijden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 14.0:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 4 valves |
| Boring x Slag | 78.0 x 52.2 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 249 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 44 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Transmissie | 5 versnellingen |
|---|---|
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 3.350 (67/20) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.077 (27/13) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.688 (27/16) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.438 (23/16) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.235 (21/17) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.045 (23/22) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.846 (50/13) |
| Type frame | Perimeter frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 118 mm |
| Veerweg voor | 305 mm |
| Veerweg achter | 307 mm |
| Band, voor | 80/100-21 51M |
| Band, achter | 110/90-19 62M |
| L x B x H | 2,190 x 820 x 1,265 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 42° / 42° |
| Wielbasis | 1,485 mm |
| Grondspeling | 340 mm |
| Brandstofcapaciteit | 6.2 liter |
| Zithoogte | 955 mm |
| Rijklaar gewicht | 109.5 kg |
| Remmen, voor | Enkele semi-zwevende wave-type schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 270 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele wave-type schijf |
| Diameter achterrem | Ø 240 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping |
| Diameter van voorvering | Ø 49 mm |
| Vering, achter | Uni-Trak met 22-voudig lage snelheid, 2-voudig of meer hoge snelheid compressiedemping, 22-voudig uitveerdemping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories