Inpage Navigation Section: Overzicht
De KLX140R is de perfecte kennismaking met offroad voor jonge rijders of om de jeugd klaar te stomen voor de hoogste trede op het motocross podium. De gemakkelijk te berijden KLX140R heeft een 144cc-motor en soepele vering.
Kleur
Vanaf €4.399,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het lichte perimeterframe uit hoogwaardig staal biedt veel stijfheid en duurzaamheid. Door het slanke profiel kunnen jonge rijders de motor gemakkelijker vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. In combinatie met de capabele vering en het lichte chassis ontstaat rijgedrag dat vertrouwen uitstraalt, zowel tijdens het oefenen als op het parcours. De KLX140R L gaat een stap verder met grotere wielen (19” voor, 16” achter), een hogere zithoogte van 800 mm en 255 mm bodemvrijheid. Hierdoor voelt de motor stabieler aan en past hij perfect bij rijders die klaar zijn voor de volgende stap.
Het lichte perimeterframe uit hoogwaardig staal biedt veel stijfheid en duurzaamheid. Door het slanke profiel kunnen jonge rijders de motor gemakkelijker vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. In combinatie met de capabele vering en het lichte chassis ontstaat rijgedrag dat vertrouwen uitstraalt, zowel tijdens het oefenen als op het parcours. De KLX140R L gaat een stap verder met grotere wielen (19” voor, 16” achter), een hogere zithoogte van 800 mm en 255 mm bodemvrijheid. Hierdoor voelt de motor stabieler aan en past hij perfect bij rijders die klaar zijn voor de volgende stap.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 186 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 186 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
Het lichte perimeterframe uit hoogwaardig staal biedt veel stijfheid en duurzaamheid. Door het slanke profiel kunnen jonge rijders de motor gemakkelijker vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. In combinatie met de capabele vering en het lichte chassis ontstaat rijgedrag dat vertrouwen uitstraalt, zowel tijdens het oefenen als op het parcours. De KLX140R L gaat een stap verder met grotere wielen (19” voor, 16” achter), een hogere zithoogte van 800 mm en 255 mm bodemvrijheid. Hierdoor voelt de motor stabieler aan en past hij perfect bij rijders die klaar zijn voor de volgende stap.
Het lichte perimeterframe uit hoogwaardig staal biedt veel stijfheid en duurzaamheid. Door het slanke profiel kunnen jonge rijders de motor gemakkelijker vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. In combinatie met de capabele vering en het lichte chassis ontstaat rijgedrag dat vertrouwen uitstraalt, zowel tijdens het oefenen als op het parcours. De KLX140R L gaat een stap verder met grotere wielen (19” voor, 16” achter), een hogere zithoogte van 800 mm en 255 mm bodemvrijheid. Hierdoor voelt de motor stabieler aan en past hij perfect bij rijders die klaar zijn voor de volgende stap.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 186 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 186 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
| Type motor | Luchtgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 9.5:1 |
| Kleppensysteem | SOHC, 2 valves |
| Boring x Slag | 58.0 x 54.4 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 144 cm³ |
| Brandstofsysteem | Carburateur |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Transmissie | 5 versnellingen |
|---|---|
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.880 (72/25) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.667 (40/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.895 (36/19) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.474 (28/19) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.182 (26/22) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.000 (24/24) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.923 (51/13) |
| Type frame | Perimeter frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 96 mm |
| Veerweg voor | 180 mm |
| Veerweg achter | 180 mm |
| Band, voor | 70/100-19 42M |
| Band, achter | 90/100-16 52M |
| L x B x H | 1,895 x 790 x 1,075 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 41° / 41° |
| Wielbasis | 1,285 mm |
| Grondspeling | 255 mm |
| Brandstofcapaciteit | 5.8 liter |
| Zithoogte | 800 mm |
| Rijklaargewicht* | 95 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 89 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele wave-type schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 192 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele wave-type schijf |
| Diameter achterrem | Ø 150 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Vering, achter | Uni-Trak swingarm |
Inpage Navigation Section: Accessories