Inpage Navigation Section: Overzicht
De KLX140R is de perfecte kennismaking met offroad voor jonge rijders of om de jeugd klaar te stomen voor de hoogste trede op het motocross podium. De gemakkelijk te berijden KLX140R heeft een 144cc-motor en soepele vering.
Kleur
Vanaf €4.699,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het lichte perimeterframe van hoogwaardig staal combineert stijfheid met duurzaamheid. Dankzij het slanke ontwerp kunnen jonge rijders de motor makkelijk vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. Samen met de capabele vering en het lichte chassis zorgt dit voor rijgedrag dat veel vertrouwen geeft, zowel tijdens het leren als op het parcours. De KLX140R F voegt daar full-size wielen (21” voor, 18” achter) en 315 mm bodemvrijheid aan toe. Dat maakt hem stabieler op ruw terrein en ideaal voor rijders die klaar zijn voor een grotere, volwaardige offroadmachine.
Het lichte perimeterframe van hoogwaardig staal combineert stijfheid met duurzaamheid. Dankzij het slanke ontwerp kunnen jonge rijders de motor makkelijk vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. Samen met de capabele vering en het lichte chassis zorgt dit voor rijgedrag dat veel vertrouwen geeft, zowel tijdens het leren als op het parcours. De KLX140R F voegt daar full-size wielen (21” voor, 18” achter) en 315 mm bodemvrijheid aan toe. Dat maakt hem stabieler op ruw terrein en ideaal voor rijders die klaar zijn voor een grotere, volwaardige offroadmachine.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 190 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 190 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
Het lichte perimeterframe van hoogwaardig staal combineert stijfheid met duurzaamheid. Dankzij het slanke ontwerp kunnen jonge rijders de motor makkelijk vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. Samen met de capabele vering en het lichte chassis zorgt dit voor rijgedrag dat veel vertrouwen geeft, zowel tijdens het leren als op het parcours. De KLX140R F voegt daar full-size wielen (21” voor, 18” achter) en 315 mm bodemvrijheid aan toe. Dat maakt hem stabieler op ruw terrein en ideaal voor rijders die klaar zijn voor een grotere, volwaardige offroadmachine.
Het lichte perimeterframe van hoogwaardig staal combineert stijfheid met duurzaamheid. Dankzij het slanke ontwerp kunnen jonge rijders de motor makkelijk vastgrijpen en soepel bewegen op de bike. Samen met de capabele vering en het lichte chassis zorgt dit voor rijgedrag dat veel vertrouwen geeft, zowel tijdens het leren als op het parcours. De KLX140R F voegt daar full-size wielen (21” voor, 18” achter) en 315 mm bodemvrijheid aan toe. Dat maakt hem stabieler op ruw terrein en ideaal voor rijders die klaar zijn voor een grotere, volwaardige offroadmachine.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 190 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
Voor- en achterremmen met schijf leveren sterke, doseerbare remkracht. Vooraan zorgt een 220 mm wave-schijf met dubbelzuigerremklauw voor krachtige vertraging, terwijl achteraan een 190 mm wave-schijf met enkelzuigerremklauw extra controle biedt. Samen geven ze jonge rijders vertrouwen op het parcours.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
De hoogtoerige 144 cm³ luchtgekoelde SOHC viertaktmotor start eenvoudig met één druk op de knop. Dankzij de luchtkoeling zijn radiatoren niet nodig, waardoor het chassis slank en licht blijft. Een 5-versnellingsbak met handkoppeling zorgt voor soepele schakelmomenten en een geleidelijke, controleerbare acceleratie — ideaal voor jonge rijders die hun vaardigheden willen opbouwen.
| Type motor | Luchtgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 9.5:1 |
| Kleppensysteem | SOHC, 2 valves |
| Boring x Slag | 58.0 x 54.4 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 144 cm³ |
| Brandstofsysteem | Carburateur |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Transmissie | 5 versnellingen |
|---|---|
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.880 (72/25) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.667 (40/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.895 (36/19) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.474 (28/19) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.182 (26/22) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.000 (24/24) |
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 4.385 (57/13) |
| Type frame | Perimeter frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 116 mm |
| Veerweg voor | 190 mm |
| Veerweg achter | 200 mm |
| Band, voor | 2.75-21 45M |
| Band, achter | 4.10-18 59M |
| L x B x H | 2,005 x 790 x 1,135 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 41° / 41° |
| Wielbasis | 1,330 mm |
| Grondspeling | 315 mm |
| Brandstofcapaciteit | 5.8 liter |
| Zithoogte | 860 mm |
| Rijklaargewicht* | 99 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 93 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele wave-type schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 192 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele wave-type schijf |
| Diameter achterrem | Ø 156 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Vering, achter | Uni-Trak swingarm |
Inpage Navigation Section: Accessories