Inpage Navigation Section: Overzicht
Haal plezier uit je dagelijkse rit. Kawasaki brengt nieuwe manieren van rijden met zijn volledig elektrische motorfietsen. Begin je dag met een positieve lading op de Ninja e-1.
Kleur
Editie Accessoires
Vanaf €5.999,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Kawasaki's eerste EV's voor op straat worden aangedreven door een compacte, borstelloze elektromotor, die een sterke acceleratie vanuit stilstand en een directe gasrespons biedt. Door de rijder selecteerbare vermogensniveaus dragen bij aan het vertrouwen van de rijder, terwijl unieke EV-functies zoals E-Boost en WALK-modus bijdragen aan een prettige ervaring. De elektromotor is ook schoon en stil.
Kawasaki's eerste EV's voor op straat worden aangedreven door een compacte, borstelloze elektromotor, die een sterke acceleratie vanuit stilstand en een directe gasrespons biedt. Door de rijder selecteerbare vermogensniveaus dragen bij aan het vertrouwen van de rijder, terwijl unieke EV-functies zoals E-Boost en WALK-modus bijdragen aan een prettige ervaring. De elektromotor is ook schoon en stil.
Hoewel de Ninja e-1 en Z e-1 voornamelijk gericht zijn op forensen, hebben de ingenieurs van Kawasaki hard gewerkt om ervoor te zorgen dat ze wel de rij-opwinding bieden waar Kawasaki-motorfietsen beroemd om zijn. Een zorgvuldig ontworpen balans tussen voorspelbaar rijgedrag en hoge mate van wendbaarheid zorgen dat ook e-rijders met ongeduld uitkijken naar hun dagelijkse woon-werkverkeer.
Hoewel de Ninja e-1 en Z e-1 voornamelijk gericht zijn op forensen, hebben de ingenieurs van Kawasaki hard gewerkt om ervoor te zorgen dat ze wel de rij-opwinding bieden waar Kawasaki-motorfietsen beroemd om zijn. Een zorgvuldig ontworpen balans tussen voorspelbaar rijgedrag en hoge mate van wendbaarheid zorgen dat ook e-rijders met ongeduld uitkijken naar hun dagelijkse woon-werkverkeer.
Als aanvulling op de opvallende styling zorgen de zilveren en matte limegroene kleurstelling voor een frisse, futuristische uitstraling van Kawasaki’s EV-modellen.
Als aanvulling op de opvallende styling zorgen de zilveren en matte limegroene kleurstelling voor een frisse, futuristische uitstraling van Kawasaki’s EV-modellen.
Omdat de Ninja en Z e-1 door een elektromotor worden aangedreven, hebben ze geen uitstoot tijdens gebruik.
Omdat de Ninja en Z e-1 door een elektromotor worden aangedreven, hebben ze geen uitstoot tijdens gebruik.
De schone en stille motor, met een vermogen van 5,0 kW (max. 9,0 kW), biedt een snelle respons en een krachtig vermogen bij lage toerentallen, wat de controle vergemakkelijkt en een snelle acceleratie vanuit stilstand mogelijk maakt.
De schone en stille motor, met een vermogen van 5,0 kW (max. 9,0 kW), biedt een snelle respons en een krachtig vermogen bij lage toerentallen, wat de controle vergemakkelijkt en een snelle acceleratie vanuit stilstand mogelijk maakt.
Dankzij het regeneratieve systeem wordt de remenergie teruggewonnen en teruggevoerd naar de batterij, wanneer de rijder van het gas gaat. Dit draagt bij aan een grotere actieradius.
Dankzij het regeneratieve systeem wordt de remenergie teruggewonnen en teruggevoerd naar de batterij, wanneer de rijder van het gas gaat. Dit draagt bij aan een grotere actieradius.
Omdat er geen koppeling nodig is – de rijder hoeft alleen het “gas” maar open te draaien – is de bediening aanzienlijk eenvoudiger, wat bijdraagt aan een rijdersvriendelijk geheel.
Omdat er geen koppeling nodig is – de rijder hoeft alleen het “gas” maar open te draaien – is de bediening aanzienlijk eenvoudiger, wat bijdraagt aan een rijdersvriendelijk geheel.
Met e-boost hebben rijders ongeveer 15 seconden beschikking over extra vermogen. Bij activering is de acceleratie sterker en wordt de topsnelheid verhoogd.
Met e-boost hebben rijders ongeveer 15 seconden beschikking over extra vermogen. Bij activering is de acceleratie sterker en wordt de topsnelheid verhoogd.
Met een zeer laag gewicht van, respectievelijk, slechts 140 kg en 135 kg bieden de Ninja en Z e-1 een uiterst benaderbare rijervaring.
Met een zeer laag gewicht van, respectievelijk, slechts 140 kg en 135 kg bieden de Ninja en Z e-1 een uiterst benaderbare rijervaring.
De Ninja e-1 en Z e-1 zijn voorzien van dubbele, uitneembare lithium-ion batterijen. Meerdere oplaadopties zorgen voor meer flexibiliteit en maken het dagelijks gebruik nog gemakkelijker. De beide lithium-ion batterijen wegen elk 11,5 kg. Extern opladen* kan plaatsvinden door de motorfiets op een speciale oplader aan te sluiten, die wordt gevoed door een gewoon 220V stopcontact. Als alternatief kunnen de batterijen worden uitgenomen en separaat worden opgeladen. De oplaadtijd per batterij is ongeveer 3,7 uur voor een volledige lading, 1,6 uur voor een gedeeltelijke (20% >> 85%) lading. *Extern opladen verwijst naar laadsystemen die niet eigen zijn aan het voertuig zelf. Aangezien de acculader (die wisselstroom opneemt en omzet in de gelijkstroom die nodig is om de accu's op te laden) zich buiten de fiets bevindt, is dit een voorbeeld van extern opladen.
De Ninja e-1 en Z e-1 zijn voorzien van dubbele, uitneembare lithium-ion batterijen. Meerdere oplaadopties zorgen voor meer flexibiliteit en maken het dagelijks gebruik nog gemakkelijker. De beide lithium-ion batterijen wegen elk 11,5 kg. Extern opladen* kan plaatsvinden door de motorfiets op een speciale oplader aan te sluiten, die wordt gevoed door een gewoon 220V stopcontact. Als alternatief kunnen de batterijen worden uitgenomen en separaat worden opgeladen. De oplaadtijd per batterij is ongeveer 3,7 uur voor een volledige lading, 1,6 uur voor een gedeeltelijke (20% >> 85%) lading. *Extern opladen verwijst naar laadsystemen die niet eigen zijn aan het voertuig zelf. Aangezien de acculader (die wisselstroom opneemt en omzet in de gelijkstroom die nodig is om de accu's op te laden) zich buiten de fiets bevindt, is dit een voorbeeld van extern opladen.
Naast de normale modus (ROAD) kunnen rijders ook kiezen voor snelheidsbeperkte modus (ECO). De topsnelheid in de ROAD-modus bedraagt 88 km/u (85 km/u voor de Z e-1), terwijl de topsnelheid in de ECO-modus is begrensd op 64 km/u (62 km/u voor de Z e-1).
Naast de normale modus (ROAD) kunnen rijders ook kiezen voor snelheidsbeperkte modus (ECO). De topsnelheid in de ROAD-modus bedraagt 88 km/u (85 km/u voor de Z e-1), terwijl de topsnelheid in de ECO-modus is begrensd op 64 km/u (62 km/u voor de Z e-1).
Onder het deksel van de bagageruimte vind je een gemakkelijke toegankelijk opbergvak met 5 liter inhoud voor kleine items zoals handschoenen of regenkleding. (Max 3 kg)
Onder het deksel van de bagageruimte vind je een gemakkelijke toegankelijk opbergvak met 5 liter inhoud voor kleine items zoals handschoenen of regenkleding. (Max 3 kg)
De ontspannen zitpositie past rijders van diverse posturen en sluit aan bij een breed scala aan rijsituaties, wat een zeer rijdersvriendelijk karakter geeft. De relatief rechte zitpositie en de iets naar voren geplaatste voetsteunen geven optimale controle en maximaal comfort.
De ontspannen zitpositie past rijders van diverse posturen en sluit aan bij een breed scala aan rijsituaties, wat een zeer rijdersvriendelijk karakter geeft. De relatief rechte zitpositie en de iets naar voren geplaatste voetsteunen geven optimale controle en maximaal comfort.
Een frame gebaseerd op Kawasaki’s Ninja/Z400-modellen zorgt voor een stabiel en vertrouwd rijgedrag dat vertrouwen geeft. Gebouwd door een motorfabrikant die wereldwijd geroemd wordt om zijn betrouwbaarheid, bieden de Ninja e-1 en Z e-1 dezelfde degelijke bouwkwaliteit als alle Kawasaki-motoren.
Een frame gebaseerd op Kawasaki’s Ninja/Z400-modellen zorgt voor een stabiel en vertrouwd rijgedrag dat vertrouwen geeft. Gebouwd door een motorfabrikant die wereldwijd geroemd wordt om zijn betrouwbaarheid, bieden de Ninja e-1 en Z e-1 dezelfde degelijke bouwkwaliteit als alle Kawasaki-motoren.
Kawasaki’s nieuwe elektrische commuters combineren de uitstraling van een volwaardige motorfiets met scherp design en met nieuwe kleuren en graphics die zorgen voor een uniek karakter.
Kawasaki’s nieuwe elektrische commuters combineren de uitstraling van een volwaardige motorfiets met scherp design en met nieuwe kleuren en graphics die zorgen voor een uniek karakter.
Het volledig digitale, 4,3 inch TFT-kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige hightech-uitstraling, terwijl mogelijkheid om het dashboard draadloos met een smartphone te verbinden de rijervaring naar een hoger niveau tilt.
Het volledig digitale, 4,3 inch TFT-kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige hightech-uitstraling, terwijl mogelijkheid om het dashboard draadloos met een smartphone te verbinden de rijervaring naar een hoger niveau tilt.
Deze handige modus helpt bij het manoeuvreren op bijvoorbeeld een parkeerplaats. Wanneer geactiveerd, laat een draai aan het gashendel de motor vooruit rijden op loopsnelheid. Draai je het gas dicht voorbij het ‘nul’-punt, dan rijdt de motor achteruit.
Deze handige modus helpt bij het manoeuvreren op bijvoorbeeld een parkeerplaats. Wanneer geactiveerd, laat een draai aan het gashendel de motor vooruit rijden op loopsnelheid. Draai je het gas dicht voorbij het ‘nul’-punt, dan rijdt de motor achteruit.
Een frame met zorgvuldig afgestemde stijfheidsbalans, in combinatie met geoptimaliseerde veerinstellingen, zorgt bij de Ninja e-1 en Z e-1 voor licht, voorspelbaar rijgedrag en een gebruiksvriendelijke respons.
Een frame met zorgvuldig afgestemde stijfheidsbalans, in combinatie met geoptimaliseerde veerinstellingen, zorgt bij de Ninja e-1 en Z e-1 voor licht, voorspelbaar rijgedrag en een gebruiksvriendelijke respons.
Schijfremmen voor en achter zorgen voor betrouwbare remprestaties, terwijl ABS voor extra vertrouwen zorgt.
Schijfremmen voor en achter zorgen voor betrouwbare remprestaties, terwijl ABS voor extra vertrouwen zorgt.
Kawasaki's eerste EV's voor op straat worden aangedreven door een compacte, borstelloze elektromotor, die een sterke acceleratie vanuit stilstand en een directe gasrespons biedt. Door de rijder selecteerbare vermogensniveaus dragen bij aan het vertrouwen van de rijder, terwijl unieke EV-functies zoals E-Boost en WALK-modus bijdragen aan een prettige ervaring. De elektromotor is ook schoon en stil.
Kawasaki's eerste EV's voor op straat worden aangedreven door een compacte, borstelloze elektromotor, die een sterke acceleratie vanuit stilstand en een directe gasrespons biedt. Door de rijder selecteerbare vermogensniveaus dragen bij aan het vertrouwen van de rijder, terwijl unieke EV-functies zoals E-Boost en WALK-modus bijdragen aan een prettige ervaring. De elektromotor is ook schoon en stil.
Hoewel de Ninja e-1 en Z e-1 voornamelijk gericht zijn op forensen, hebben de ingenieurs van Kawasaki hard gewerkt om ervoor te zorgen dat ze wel de rij-opwinding bieden waar Kawasaki-motorfietsen beroemd om zijn. Een zorgvuldig ontworpen balans tussen voorspelbaar rijgedrag en hoge mate van wendbaarheid zorgen dat ook e-rijders met ongeduld uitkijken naar hun dagelijkse woon-werkverkeer.
Hoewel de Ninja e-1 en Z e-1 voornamelijk gericht zijn op forensen, hebben de ingenieurs van Kawasaki hard gewerkt om ervoor te zorgen dat ze wel de rij-opwinding bieden waar Kawasaki-motorfietsen beroemd om zijn. Een zorgvuldig ontworpen balans tussen voorspelbaar rijgedrag en hoge mate van wendbaarheid zorgen dat ook e-rijders met ongeduld uitkijken naar hun dagelijkse woon-werkverkeer.
Als aanvulling op de opvallende styling zorgen de zilveren en matte limegroene kleurstelling voor een frisse, futuristische uitstraling van Kawasaki’s EV-modellen.
Als aanvulling op de opvallende styling zorgen de zilveren en matte limegroene kleurstelling voor een frisse, futuristische uitstraling van Kawasaki’s EV-modellen.
Omdat de Ninja en Z e-1 door een elektromotor worden aangedreven, hebben ze geen uitstoot tijdens gebruik.
Omdat de Ninja en Z e-1 door een elektromotor worden aangedreven, hebben ze geen uitstoot tijdens gebruik.
De schone en stille motor, met een vermogen van 5,0 kW (max. 9,0 kW), biedt een snelle respons en een krachtig vermogen bij lage toerentallen, wat de controle vergemakkelijkt en een snelle acceleratie vanuit stilstand mogelijk maakt.
De schone en stille motor, met een vermogen van 5,0 kW (max. 9,0 kW), biedt een snelle respons en een krachtig vermogen bij lage toerentallen, wat de controle vergemakkelijkt en een snelle acceleratie vanuit stilstand mogelijk maakt.
Dankzij het regeneratieve systeem wordt de remenergie teruggewonnen en teruggevoerd naar de batterij, wanneer de rijder van het gas gaat. Dit draagt bij aan een grotere actieradius.
Dankzij het regeneratieve systeem wordt de remenergie teruggewonnen en teruggevoerd naar de batterij, wanneer de rijder van het gas gaat. Dit draagt bij aan een grotere actieradius.
Omdat er geen koppeling nodig is – de rijder hoeft alleen het “gas” maar open te draaien – is de bediening aanzienlijk eenvoudiger, wat bijdraagt aan een rijdersvriendelijk geheel.
Omdat er geen koppeling nodig is – de rijder hoeft alleen het “gas” maar open te draaien – is de bediening aanzienlijk eenvoudiger, wat bijdraagt aan een rijdersvriendelijk geheel.
Met e-boost hebben rijders ongeveer 15 seconden beschikking over extra vermogen. Bij activering is de acceleratie sterker en wordt de topsnelheid verhoogd.
Met e-boost hebben rijders ongeveer 15 seconden beschikking over extra vermogen. Bij activering is de acceleratie sterker en wordt de topsnelheid verhoogd.
Met een zeer laag gewicht van, respectievelijk, slechts 140 kg en 135 kg bieden de Ninja en Z e-1 een uiterst benaderbare rijervaring.
Met een zeer laag gewicht van, respectievelijk, slechts 140 kg en 135 kg bieden de Ninja en Z e-1 een uiterst benaderbare rijervaring.
De Ninja e-1 en Z e-1 zijn voorzien van dubbele, uitneembare lithium-ion batterijen. Meerdere oplaadopties zorgen voor meer flexibiliteit en maken het dagelijks gebruik nog gemakkelijker. De beide lithium-ion batterijen wegen elk 11,5 kg. Extern opladen* kan plaatsvinden door de motorfiets op een speciale oplader aan te sluiten, die wordt gevoed door een gewoon 220V stopcontact. Als alternatief kunnen de batterijen worden uitgenomen en separaat worden opgeladen. De oplaadtijd per batterij is ongeveer 3,7 uur voor een volledige lading, 1,6 uur voor een gedeeltelijke (20% >> 85%) lading. *Extern opladen verwijst naar laadsystemen die niet eigen zijn aan het voertuig zelf. Aangezien de acculader (die wisselstroom opneemt en omzet in de gelijkstroom die nodig is om de accu's op te laden) zich buiten de fiets bevindt, is dit een voorbeeld van extern opladen.
De Ninja e-1 en Z e-1 zijn voorzien van dubbele, uitneembare lithium-ion batterijen. Meerdere oplaadopties zorgen voor meer flexibiliteit en maken het dagelijks gebruik nog gemakkelijker. De beide lithium-ion batterijen wegen elk 11,5 kg. Extern opladen* kan plaatsvinden door de motorfiets op een speciale oplader aan te sluiten, die wordt gevoed door een gewoon 220V stopcontact. Als alternatief kunnen de batterijen worden uitgenomen en separaat worden opgeladen. De oplaadtijd per batterij is ongeveer 3,7 uur voor een volledige lading, 1,6 uur voor een gedeeltelijke (20% >> 85%) lading. *Extern opladen verwijst naar laadsystemen die niet eigen zijn aan het voertuig zelf. Aangezien de acculader (die wisselstroom opneemt en omzet in de gelijkstroom die nodig is om de accu's op te laden) zich buiten de fiets bevindt, is dit een voorbeeld van extern opladen.
Naast de normale modus (ROAD) kunnen rijders ook kiezen voor snelheidsbeperkte modus (ECO). De topsnelheid in de ROAD-modus bedraagt 88 km/u (85 km/u voor de Z e-1), terwijl de topsnelheid in de ECO-modus is begrensd op 64 km/u (62 km/u voor de Z e-1).
Naast de normale modus (ROAD) kunnen rijders ook kiezen voor snelheidsbeperkte modus (ECO). De topsnelheid in de ROAD-modus bedraagt 88 km/u (85 km/u voor de Z e-1), terwijl de topsnelheid in de ECO-modus is begrensd op 64 km/u (62 km/u voor de Z e-1).
Onder het deksel van de bagageruimte vind je een gemakkelijke toegankelijk opbergvak met 5 liter inhoud voor kleine items zoals handschoenen of regenkleding. (Max 3 kg)
Onder het deksel van de bagageruimte vind je een gemakkelijke toegankelijk opbergvak met 5 liter inhoud voor kleine items zoals handschoenen of regenkleding. (Max 3 kg)
De ontspannen zitpositie past rijders van diverse posturen en sluit aan bij een breed scala aan rijsituaties, wat een zeer rijdersvriendelijk karakter geeft. De relatief rechte zitpositie en de iets naar voren geplaatste voetsteunen geven optimale controle en maximaal comfort.
De ontspannen zitpositie past rijders van diverse posturen en sluit aan bij een breed scala aan rijsituaties, wat een zeer rijdersvriendelijk karakter geeft. De relatief rechte zitpositie en de iets naar voren geplaatste voetsteunen geven optimale controle en maximaal comfort.
Een frame gebaseerd op Kawasaki’s Ninja/Z400-modellen zorgt voor een stabiel en vertrouwd rijgedrag dat vertrouwen geeft. Gebouwd door een motorfabrikant die wereldwijd geroemd wordt om zijn betrouwbaarheid, bieden de Ninja e-1 en Z e-1 dezelfde degelijke bouwkwaliteit als alle Kawasaki-motoren.
Een frame gebaseerd op Kawasaki’s Ninja/Z400-modellen zorgt voor een stabiel en vertrouwd rijgedrag dat vertrouwen geeft. Gebouwd door een motorfabrikant die wereldwijd geroemd wordt om zijn betrouwbaarheid, bieden de Ninja e-1 en Z e-1 dezelfde degelijke bouwkwaliteit als alle Kawasaki-motoren.
Kawasaki’s nieuwe elektrische commuters combineren de uitstraling van een volwaardige motorfiets met scherp design en met nieuwe kleuren en graphics die zorgen voor een uniek karakter.
Kawasaki’s nieuwe elektrische commuters combineren de uitstraling van een volwaardige motorfiets met scherp design en met nieuwe kleuren en graphics die zorgen voor een uniek karakter.
Het volledig digitale, 4,3 inch TFT-kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige hightech-uitstraling, terwijl mogelijkheid om het dashboard draadloos met een smartphone te verbinden de rijervaring naar een hoger niveau tilt.
Het volledig digitale, 4,3 inch TFT-kleurendisplay geeft de cockpit een hoogwaardige hightech-uitstraling, terwijl mogelijkheid om het dashboard draadloos met een smartphone te verbinden de rijervaring naar een hoger niveau tilt.
Deze handige modus helpt bij het manoeuvreren op bijvoorbeeld een parkeerplaats. Wanneer geactiveerd, laat een draai aan het gashendel de motor vooruit rijden op loopsnelheid. Draai je het gas dicht voorbij het ‘nul’-punt, dan rijdt de motor achteruit.
Deze handige modus helpt bij het manoeuvreren op bijvoorbeeld een parkeerplaats. Wanneer geactiveerd, laat een draai aan het gashendel de motor vooruit rijden op loopsnelheid. Draai je het gas dicht voorbij het ‘nul’-punt, dan rijdt de motor achteruit.
Een frame met zorgvuldig afgestemde stijfheidsbalans, in combinatie met geoptimaliseerde veerinstellingen, zorgt bij de Ninja e-1 en Z e-1 voor licht, voorspelbaar rijgedrag en een gebruiksvriendelijke respons.
Een frame met zorgvuldig afgestemde stijfheidsbalans, in combinatie met geoptimaliseerde veerinstellingen, zorgt bij de Ninja e-1 en Z e-1 voor licht, voorspelbaar rijgedrag en een gebruiksvriendelijke respons.
Schijfremmen voor en achter zorgen voor betrouwbare remprestaties, terwijl ABS voor extra vertrouwen zorgt.
Schijfremmen voor en achter zorgen voor betrouwbare remprestaties, terwijl ABS voor extra vertrouwen zorgt.
Elektrisch aangedreven Kawasaki EV-modellen bieden schoon, stil rijplezier zonder in te leveren op de typische Kawasaki-beleving.
Terwijl de wereld richting carbonneutraliteit beweegt, bieden elektrisch aangedreven Kawasaki EV-modellen een schoon en stil alternatief voor verbrandingsmotoren, met sterk aanspreekvermogen vanaf stilstand, lichte en vertrouwenwekkende rijeigenschappen en een volwaardige motorfietsuitstraling, zodat het typische Kawasaki-rijplezier ook zonder uitlaatgas en motorgeluid behouden blijft.
Wanneer de motorfiets uitsluitend op de elektromotor rijdt, worden er geen emissies uitgestoten.
De e-boost-functie geeft tijdelijk extra vermogen voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid.
Uniek voor Kawasaki’s EV- en HEV-modellen biedt de e-boost-functie de mogelijkheid om gedurende een beperkte tijd extra vermogen en koppel vrij te geven voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid; zodra de voorwaarden zijn vervuld verschijnt de e-boost-indicator, kan de rijder de functie met een knop op het stuur activeren en telt een speciale teller de resterende e-boost-tijd af tot de accu weer klaar is voor een volgende boost.
WALK Mode helpt bij manoeuvreren; gas openen laat de motor stapvoets vooruit rijden, dichtdraaien voorbij nul laat hem achteruit rijden.
WALK Mode is een handige parkeerhulp waarbij de motor stapvoets vooruit rijdt wanneer je het gas licht opent, en achteruit beweegt wanneer je het gas voorbij het nulpunt dichtdraait; met de motor stil en het gas gesloten activeer je Walk Mode via een speciale knop, waarna de bediening en een afwijkende schermkleur duidelijk maken dat de motor in manoeuvreerstand staat.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Elektrisch aangedreven Kawasaki EV-modellen bieden schoon, stil rijplezier zonder in te leveren op de typische Kawasaki-beleving.
Terwijl de wereld richting carbonneutraliteit beweegt, bieden elektrisch aangedreven Kawasaki EV-modellen een schoon en stil alternatief voor verbrandingsmotoren, met sterk aanspreekvermogen vanaf stilstand, lichte en vertrouwenwekkende rijeigenschappen en een volwaardige motorfietsuitstraling, zodat het typische Kawasaki-rijplezier ook zonder uitlaatgas en motorgeluid behouden blijft.
Wanneer de motorfiets uitsluitend op de elektromotor rijdt, worden er geen emissies uitgestoten.
De e-boost-functie geeft tijdelijk extra vermogen voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid.
Uniek voor Kawasaki’s EV- en HEV-modellen biedt de e-boost-functie de mogelijkheid om gedurende een beperkte tijd extra vermogen en koppel vrij te geven voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid; zodra de voorwaarden zijn vervuld verschijnt de e-boost-indicator, kan de rijder de functie met een knop op het stuur activeren en telt een speciale teller de resterende e-boost-tijd af tot de accu weer klaar is voor een volgende boost.
WALK Mode helpt bij manoeuvreren; gas openen laat de motor stapvoets vooruit rijden, dichtdraaien voorbij nul laat hem achteruit rijden.
WALK Mode is een handige parkeerhulp waarbij de motor stapvoets vooruit rijdt wanneer je het gas licht opent, en achteruit beweegt wanneer je het gas voorbij het nulpunt dichtdraait; met de motor stil en het gas gesloten activeer je Walk Mode via een speciale knop, waarna de bediening en een afwijkende schermkleur duidelijk maken dat de motor in manoeuvreerstand staat.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Met de Traction-knop op het linker stuur kan de rijder snel kiezen uit twee niveaus (zwak of sterk) van KTRC-tractiecontrole, of het systeem volledig uitschakelen, zodat de mate van ingrijpen eenvoudig aan te passen is aan wegcondities en persoonlijke voorkeur.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Primaire overbrengingsverhouding | 3.211 (61/19) |
|---|---|
| Eindaandrijving | Ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.867 (58/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 93 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 133 mm |
| Band, voor | 100/80-17 M/C 52S |
| Band, achter | 130/70-17 M/C 62S |
| L x B x H | 1,980 x 690 x 1,105 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,370 mm |
| Grondspeling | 160 mm |
| Zithoogte | 785 mm |
| Rijklaar gewicht | 140 kg |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 290 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Dubbele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper en instelbare voorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).