Inpage Navigation Section: Overzicht
De Ninja 7 Hybrid is ‘s wereld eerste hybride motorfiets. Dit revolutionaire model weet de voordelen van een conventionele verbrandingsmotor en elektrische tractiemotor naadloos te combineren. Met drie verschillende rijmodi (waaronder een volledige EV-modus) die elk een geheel eigen karakter hebben, acceleratie uit stilstand op het niveau van een sportieve 1000cc en een verbruik vergelijkbaar met een 250cc motorfiets is de Ninja 7 Hybrid een echte Game Changer.
Kleur
Show all
Show less
Vanaf €8.999,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De drie rijmodi waaruit je kunt kiezen (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID en EV bij lage snelheden voor korte afstanden) bieden de veelzijdigheid om je aan te passen aan de meest uiteenlopende rijsituaties.
De drie rijmodi waaruit je kunt kiezen (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID en EV bij lage snelheden voor korte afstanden) bieden de veelzijdigheid om je aan te passen aan de meest uiteenlopende rijsituaties.
De uniek door Kawasaki ontwikkelde, elektronisch aangestuurde 6-versnellingsbak schakelt soepel dankzij eigen schakellogica die zowel de versnellingen als de hydraulische koppeling automatisch bedient. Omdat de motor het schakel- en koppelingswerk voor zijn rekening neemt, kan de rijder zich volledig richten op gasdosering en controle.
De uniek door Kawasaki ontwikkelde, elektronisch aangestuurde 6-versnellingsbak schakelt soepel dankzij eigen schakellogica die zowel de versnellingen als de hydraulische koppeling automatisch bedient. Omdat de motor het schakel- en koppelingswerk voor zijn rekening neemt, kan de rijder zich volledig richten op gasdosering en controle.
Achter de cilinders van de 451 cc paralleltwin is een compacte tractiemotor geïntegreerd, waardoor deze hybride aandrijfeenheid de eerste in zijn soort is op een motorfiets. De verbrandingsmotor en elektrische tractiemotor werken naadloos samen en leveren een rijdervriendelijk karakter met krachtig koppel in het lage en middentoerengebied.
Achter de cilinders van de 451 cc paralleltwin is een compacte tractiemotor geïntegreerd, waardoor deze hybride aandrijfeenheid de eerste in zijn soort is op een motorfiets. De verbrandingsmotor en elektrische tractiemotor werken naadloos samen en leveren een rijdervriendelijk karakter met krachtig koppel in het lage en middentoerengebied.
Tot nu toe konden motorfietsen met een combinatie van verbrandingsmotor en elektrische aandrijving vaak niet volledig onafhankelijk functioneren. Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie maakt dat wél mogelijk: rijden kan volledig elektrisch, alleen op de verbrandingsmotor, of met een krachtige combinatie van beide systemen. Dat biedt rijders ongekende flexibiliteit en efficiëntie in uiteenlopende situaties.
Tot nu toe konden motorfietsen met een combinatie van verbrandingsmotor en elektrische aandrijving vaak niet volledig onafhankelijk functioneren. Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie maakt dat wél mogelijk: rijden kan volledig elektrisch, alleen op de verbrandingsmotor, of met een krachtige combinatie van beide systemen. Dat biedt rijders ongekende flexibiliteit en efficiëntie in uiteenlopende situaties.
Naast het verhogen van het totale vermogen, kan de Ninja 7 Hybrid met ingeschakelde e-boost de acceleratie van een sportieve 1000cc evenaren of zelfs overtreffen
Naast het verhogen van het totale vermogen, kan de Ninja 7 Hybrid met ingeschakelde e-boost de acceleratie van een sportieve 1000cc evenaren of zelfs overtreffen
Dankzij Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie kan de Ninja 7 Hybrid volledig elektrisch rijden wanneer dat gewenst is. In EV Mode rijdt hij emissievrij en bijna geruisloos, ideaal voor woonwijken of stiltezones. Je kunt ook kiezen voor alleen de verbrandingsmotor, of voor een combinatie van beide, afhankelijk van de omstandigheden.
Dankzij Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie kan de Ninja 7 Hybrid volledig elektrisch rijden wanneer dat gewenst is. In EV Mode rijdt hij emissievrij en bijna geruisloos, ideaal voor woonwijken of stiltezones. Je kunt ook kiezen voor alleen de verbrandingsmotor, of voor een combinatie van beide, afhankelijk van de omstandigheden.
De compacte opbouw van de aandrijflijn is bijzonder efficiënt uitgevoerd. De 451 cc verbrandingsmotor is aangepast voor zowel volautomatisch schakelen als handmatig selecteerbare versnellingen, terwijl de watergekoelde elektromotor direct achter de tweecilinder is geplaatst. Die slimme positionering vormt één compact geheel en draagt bij aan een optimale gewichtsverdeling en een uitgebalanceerd rijgevoel.
De compacte opbouw van de aandrijflijn is bijzonder efficiënt uitgevoerd. De 451 cc verbrandingsmotor is aangepast voor zowel volautomatisch schakelen als handmatig selecteerbare versnellingen, terwijl de watergekoelde elektromotor direct achter de tweecilinder is geplaatst. Die slimme positionering vormt één compact geheel en draagt bij aan een optimale gewichtsverdeling en een uitgebalanceerd rijgevoel.
In steden en dorpskernen kan de Ninja 7 Hybrid uitsluitend elektrisch rijden. Wanneer de lading van de lithium-ionbatterij bijna is uitgeput, schakelt de verbrandingsmotor automatisch bij om stroom op te wekken en het batterijpakket bij te laden. Zo blijft elektrisch rijden mogelijk, zelfs wanneer de accu bijna leeg is.
In steden en dorpskernen kan de Ninja 7 Hybrid uitsluitend elektrisch rijden. Wanneer de lading van de lithium-ionbatterij bijna is uitgeput, schakelt de verbrandingsmotor automatisch bij om stroom op te wekken en het batterijpakket bij te laden. Zo blijft elektrisch rijden mogelijk, zelfs wanneer de accu bijna leeg is.
Voor de Ninja 7 Hybrid verschijnt een nieuwe versie van Rideology The App. De app biedt dezelfde algemene voertuig- en ritinformatie die je van andere Kawasaki-modellen kent, aangevuld met specifieke gegevens en inzichten voor hybride aandrijving. Zo krijg je een helder beeld van hoe het HEV-systeem werkt en presteert tijdens dagelijks gebruik.
Voor de Ninja 7 Hybrid verschijnt een nieuwe versie van Rideology The App. De app biedt dezelfde algemene voertuig- en ritinformatie die je van andere Kawasaki-modellen kent, aangevuld met specifieke gegevens en inzichten voor hybride aandrijving. Zo krijg je een helder beeld van hoe het HEV-systeem werkt en presteert tijdens dagelijks gebruik.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus vertrekt de motor volledig elektrisch en schakelt hij automatisch over naar de verbrandingsmotor zodra de snelheid toeneemt. Dit gebeurt naadloos, zonder dat de rijder iets hoeft te doen.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus vertrekt de motor volledig elektrisch en schakelt hij automatisch over naar de verbrandingsmotor zodra de snelheid toeneemt. Dit gebeurt naadloos, zonder dat de rijder iets hoeft te doen.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus bepaal je zelf hoe je schakelt. In EV Mode rijdt de Ninja 7 Hybrid volledig automatisch, in SPORTHYBRID kun je met button-shift zelf de versnellingen kiezen, en in ECO-HYBRID laat je de motor werken zoals jij dat het liefst hebt.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus bepaal je zelf hoe je schakelt. In EV Mode rijdt de Ninja 7 Hybrid volledig automatisch, in SPORTHYBRID kun je met button-shift zelf de versnellingen kiezen, en in ECO-HYBRID laat je de motor werken zoals jij dat het liefst hebt.
In ECO-HYBRID schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit zodra je volledig tot stilstand komt. Dat bespaart brandstof en verhoogt de efficiëntie in stadsverkeer.
In ECO-HYBRID schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit zodra je volledig tot stilstand komt. Dat bespaart brandstof en verhoogt de efficiëntie in stadsverkeer.
Voor de opbouw van de Ninja 7 Hybrid werd dezelfde ontwerpfilosofie gebruikt als bij Kawasaki’s sportmotoren. Alle onderdelen van de hybride aandrijflijn — verbrandingsmotor, tractiemotor, batterijpakket en ISG — zijn zorgvuldig gepositioneerd in het lichte trellisframe. Die doordachte lay-out zorgt voor het lichte, wendbare stuurgedrag dat zo typisch is voor Kawasaki’s sportieve modellen.
Voor de opbouw van de Ninja 7 Hybrid werd dezelfde ontwerpfilosofie gebruikt als bij Kawasaki’s sportmotoren. Alle onderdelen van de hybride aandrijflijn — verbrandingsmotor, tractiemotor, batterijpakket en ISG — zijn zorgvuldig gepositioneerd in het lichte trellisframe. Die doordachte lay-out zorgt voor het lichte, wendbare stuurgedrag dat zo typisch is voor Kawasaki’s sportieve modellen.
Wanneer de Ninja 7 Hybrid tot stilstand komt, wordt de transmissie automatisch teruggezet naar de 1e versnelling om het wegrijden te vergemakkelijken.
Wanneer de Ninja 7 Hybrid tot stilstand komt, wordt de transmissie automatisch teruggezet naar de 1e versnelling om het wegrijden te vergemakkelijken.
De combinatie van Silver en Lime Green met een halfmatte afwerking geeft de Ninja 7 Hybrid een frisse, futuristische uitstraling. De kleur- en graphicset benadrukt zijn rol als nieuwe generatie Kawasaki HEV-model.
De combinatie van Silver en Lime Green met een halfmatte afwerking geeft de Ninja 7 Hybrid een frisse, futuristische uitstraling. De kleur- en graphicset benadrukt zijn rol als nieuwe generatie Kawasaki HEV-model.
Omdat de batterij tijdens het rijden automatisch wordt opgeladen, hoef je niet steeds aan het stopcontact. Dat geeft rust en laat je je volledig concentreren op wat telt: de rit zelf.
Omdat de batterij tijdens het rijden automatisch wordt opgeladen, hoef je niet steeds aan het stopcontact. Dat geeft rust en laat je je volledig concentreren op wat telt: de rit zelf.
Het 4,3-inch full-colour TFT-display geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Dankzij de draadloze smartphonekoppeling heb je toegang tot extra informatie en functies, wat de rijervaring nog completer maakt.
Het 4,3-inch full-colour TFT-display geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Dankzij de draadloze smartphonekoppeling heb je toegang tot extra informatie en functies, wat de rijervaring nog completer maakt.
Van koplamp tot achterlicht is de Ninja 7 Hybrid uitgerust met LED-verlichting wat bijdraagt aan de moderne styling.
Van koplamp tot achterlicht is de Ninja 7 Hybrid uitgerust met LED-verlichting wat bijdraagt aan de moderne styling.
In deze handige manoeuvreermodus wordt verplaatsen op lage snelheid een stuk eenvoudiger, bijvoorbeeld in een parkeersituatie. Zodra WALK Mode actief is, rijdt de motor vooruit op loopsnelheid wanneer je het gas opendraait. Draai je het gas voorbij het nulpunt dicht, dan rijdt de motor achteruit. Zo manoeuvreer je moeiteloos, zelfs in krappe ruimtes.
In deze handige manoeuvreermodus wordt verplaatsen op lage snelheid een stuk eenvoudiger, bijvoorbeeld in een parkeersituatie. Zodra WALK Mode actief is, rijdt de motor vooruit op loopsnelheid wanneer je het gas opendraait. Draai je het gas voorbij het nulpunt dicht, dan rijdt de motor achteruit. Zo manoeuvreer je moeiteloos, zelfs in krappe ruimtes.
Zowel de ontspannen maar sportieve zitpositie, geschikt voor een brede groep rijders, als de doordachte indeling van de bedieningselementen zijn ontworpen om meteen vertrouwd aan te voelen. Alles aan de Ninja 7 Hybrid is afgestemd op een intuïtieve en zelfverzekerde rijervaring.
Zowel de ontspannen maar sportieve zitpositie, geschikt voor een brede groep rijders, als de doordachte indeling van de bedieningselementen zijn ontworpen om meteen vertrouwd aan te voelen. Alles aan de Ninja 7 Hybrid is afgestemd op een intuïtieve en zelfverzekerde rijervaring.
Dankzij de ondersteuning van de tractiemotor verbruikt de Ninja 7 Hybrid zelfs minder brandstof dan Kawasaki’s eigen Ninja 250. Dat levert prestaties in een hogere klasse, met het verbruik van een lichte motorfiets.
Dankzij de ondersteuning van de tractiemotor verbruikt de Ninja 7 Hybrid zelfs minder brandstof dan Kawasaki’s eigen Ninja 250. Dat levert prestaties in een hogere klasse, met het verbruik van een lichte motorfiets.
Qua styling is de Ninja 7 Hybrid voorzien van een unieke HEV-elementen zoals een speciale kleurstelling en een ‘’doorzichtig’’ kuipdeel welke de accu toont. Functionele onderdelen, zoals de koelopeningen voor de accu, zijn naadloos geïntegreerd in het strakke Next Gen design.
Qua styling is de Ninja 7 Hybrid voorzien van een unieke HEV-elementen zoals een speciale kleurstelling en een ‘’doorzichtig’’ kuipdeel welke de accu toont. Functionele onderdelen, zoals de koelopeningen voor de accu, zijn naadloos geïntegreerd in het strakke Next Gen design.
De drie rijmodi waaruit je kunt kiezen (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID en EV bij lage snelheden voor korte afstanden) bieden de veelzijdigheid om je aan te passen aan de meest uiteenlopende rijsituaties.
De drie rijmodi waaruit je kunt kiezen (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID en EV bij lage snelheden voor korte afstanden) bieden de veelzijdigheid om je aan te passen aan de meest uiteenlopende rijsituaties.
De uniek door Kawasaki ontwikkelde, elektronisch aangestuurde 6-versnellingsbak schakelt soepel dankzij eigen schakellogica die zowel de versnellingen als de hydraulische koppeling automatisch bedient. Omdat de motor het schakel- en koppelingswerk voor zijn rekening neemt, kan de rijder zich volledig richten op gasdosering en controle.
De uniek door Kawasaki ontwikkelde, elektronisch aangestuurde 6-versnellingsbak schakelt soepel dankzij eigen schakellogica die zowel de versnellingen als de hydraulische koppeling automatisch bedient. Omdat de motor het schakel- en koppelingswerk voor zijn rekening neemt, kan de rijder zich volledig richten op gasdosering en controle.
Achter de cilinders van de 451 cc paralleltwin is een compacte tractiemotor geïntegreerd, waardoor deze hybride aandrijfeenheid de eerste in zijn soort is op een motorfiets. De verbrandingsmotor en elektrische tractiemotor werken naadloos samen en leveren een rijdervriendelijk karakter met krachtig koppel in het lage en middentoerengebied.
Achter de cilinders van de 451 cc paralleltwin is een compacte tractiemotor geïntegreerd, waardoor deze hybride aandrijfeenheid de eerste in zijn soort is op een motorfiets. De verbrandingsmotor en elektrische tractiemotor werken naadloos samen en leveren een rijdervriendelijk karakter met krachtig koppel in het lage en middentoerengebied.
Tot nu toe konden motorfietsen met een combinatie van verbrandingsmotor en elektrische aandrijving vaak niet volledig onafhankelijk functioneren. Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie maakt dat wél mogelijk: rijden kan volledig elektrisch, alleen op de verbrandingsmotor, of met een krachtige combinatie van beide systemen. Dat biedt rijders ongekende flexibiliteit en efficiëntie in uiteenlopende situaties.
Tot nu toe konden motorfietsen met een combinatie van verbrandingsmotor en elektrische aandrijving vaak niet volledig onafhankelijk functioneren. Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie maakt dat wél mogelijk: rijden kan volledig elektrisch, alleen op de verbrandingsmotor, of met een krachtige combinatie van beide systemen. Dat biedt rijders ongekende flexibiliteit en efficiëntie in uiteenlopende situaties.
Naast het verhogen van het totale vermogen, kan de Ninja 7 Hybrid met ingeschakelde e-boost de acceleratie van een sportieve 1000cc evenaren of zelfs overtreffen
Naast het verhogen van het totale vermogen, kan de Ninja 7 Hybrid met ingeschakelde e-boost de acceleratie van een sportieve 1000cc evenaren of zelfs overtreffen
Dankzij Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie kan de Ninja 7 Hybrid volledig elektrisch rijden wanneer dat gewenst is. In EV Mode rijdt hij emissievrij en bijna geruisloos, ideaal voor woonwijken of stiltezones. Je kunt ook kiezen voor alleen de verbrandingsmotor, of voor een combinatie van beide, afhankelijk van de omstandigheden.
Dankzij Kawasaki’s Strong Hybrid-technologie kan de Ninja 7 Hybrid volledig elektrisch rijden wanneer dat gewenst is. In EV Mode rijdt hij emissievrij en bijna geruisloos, ideaal voor woonwijken of stiltezones. Je kunt ook kiezen voor alleen de verbrandingsmotor, of voor een combinatie van beide, afhankelijk van de omstandigheden.
De compacte opbouw van de aandrijflijn is bijzonder efficiënt uitgevoerd. De 451 cc verbrandingsmotor is aangepast voor zowel volautomatisch schakelen als handmatig selecteerbare versnellingen, terwijl de watergekoelde elektromotor direct achter de tweecilinder is geplaatst. Die slimme positionering vormt één compact geheel en draagt bij aan een optimale gewichtsverdeling en een uitgebalanceerd rijgevoel.
De compacte opbouw van de aandrijflijn is bijzonder efficiënt uitgevoerd. De 451 cc verbrandingsmotor is aangepast voor zowel volautomatisch schakelen als handmatig selecteerbare versnellingen, terwijl de watergekoelde elektromotor direct achter de tweecilinder is geplaatst. Die slimme positionering vormt één compact geheel en draagt bij aan een optimale gewichtsverdeling en een uitgebalanceerd rijgevoel.
In steden en dorpskernen kan de Ninja 7 Hybrid uitsluitend elektrisch rijden. Wanneer de lading van de lithium-ionbatterij bijna is uitgeput, schakelt de verbrandingsmotor automatisch bij om stroom op te wekken en het batterijpakket bij te laden. Zo blijft elektrisch rijden mogelijk, zelfs wanneer de accu bijna leeg is.
In steden en dorpskernen kan de Ninja 7 Hybrid uitsluitend elektrisch rijden. Wanneer de lading van de lithium-ionbatterij bijna is uitgeput, schakelt de verbrandingsmotor automatisch bij om stroom op te wekken en het batterijpakket bij te laden. Zo blijft elektrisch rijden mogelijk, zelfs wanneer de accu bijna leeg is.
Voor de Ninja 7 Hybrid verschijnt een nieuwe versie van Rideology The App. De app biedt dezelfde algemene voertuig- en ritinformatie die je van andere Kawasaki-modellen kent, aangevuld met specifieke gegevens en inzichten voor hybride aandrijving. Zo krijg je een helder beeld van hoe het HEV-systeem werkt en presteert tijdens dagelijks gebruik.
Voor de Ninja 7 Hybrid verschijnt een nieuwe versie van Rideology The App. De app biedt dezelfde algemene voertuig- en ritinformatie die je van andere Kawasaki-modellen kent, aangevuld met specifieke gegevens en inzichten voor hybride aandrijving. Zo krijg je een helder beeld van hoe het HEV-systeem werkt en presteert tijdens dagelijks gebruik.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus vertrekt de motor volledig elektrisch en schakelt hij automatisch over naar de verbrandingsmotor zodra de snelheid toeneemt. Dit gebeurt naadloos, zonder dat de rijder iets hoeft te doen.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus vertrekt de motor volledig elektrisch en schakelt hij automatisch over naar de verbrandingsmotor zodra de snelheid toeneemt. Dit gebeurt naadloos, zonder dat de rijder iets hoeft te doen.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus bepaal je zelf hoe je schakelt. In EV Mode rijdt de Ninja 7 Hybrid volledig automatisch, in SPORTHYBRID kun je met button-shift zelf de versnellingen kiezen, en in ECO-HYBRID laat je de motor werken zoals jij dat het liefst hebt.
Afhankelijk van de gekozen rijmodus bepaal je zelf hoe je schakelt. In EV Mode rijdt de Ninja 7 Hybrid volledig automatisch, in SPORTHYBRID kun je met button-shift zelf de versnellingen kiezen, en in ECO-HYBRID laat je de motor werken zoals jij dat het liefst hebt.
In ECO-HYBRID schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit zodra je volledig tot stilstand komt. Dat bespaart brandstof en verhoogt de efficiëntie in stadsverkeer.
In ECO-HYBRID schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit zodra je volledig tot stilstand komt. Dat bespaart brandstof en verhoogt de efficiëntie in stadsverkeer.
Voor de opbouw van de Ninja 7 Hybrid werd dezelfde ontwerpfilosofie gebruikt als bij Kawasaki’s sportmotoren. Alle onderdelen van de hybride aandrijflijn — verbrandingsmotor, tractiemotor, batterijpakket en ISG — zijn zorgvuldig gepositioneerd in het lichte trellisframe. Die doordachte lay-out zorgt voor het lichte, wendbare stuurgedrag dat zo typisch is voor Kawasaki’s sportieve modellen.
Voor de opbouw van de Ninja 7 Hybrid werd dezelfde ontwerpfilosofie gebruikt als bij Kawasaki’s sportmotoren. Alle onderdelen van de hybride aandrijflijn — verbrandingsmotor, tractiemotor, batterijpakket en ISG — zijn zorgvuldig gepositioneerd in het lichte trellisframe. Die doordachte lay-out zorgt voor het lichte, wendbare stuurgedrag dat zo typisch is voor Kawasaki’s sportieve modellen.
Wanneer de Ninja 7 Hybrid tot stilstand komt, wordt de transmissie automatisch teruggezet naar de 1e versnelling om het wegrijden te vergemakkelijken.
Wanneer de Ninja 7 Hybrid tot stilstand komt, wordt de transmissie automatisch teruggezet naar de 1e versnelling om het wegrijden te vergemakkelijken.
De combinatie van Silver en Lime Green met een halfmatte afwerking geeft de Ninja 7 Hybrid een frisse, futuristische uitstraling. De kleur- en graphicset benadrukt zijn rol als nieuwe generatie Kawasaki HEV-model.
De combinatie van Silver en Lime Green met een halfmatte afwerking geeft de Ninja 7 Hybrid een frisse, futuristische uitstraling. De kleur- en graphicset benadrukt zijn rol als nieuwe generatie Kawasaki HEV-model.
Omdat de batterij tijdens het rijden automatisch wordt opgeladen, hoef je niet steeds aan het stopcontact. Dat geeft rust en laat je je volledig concentreren op wat telt: de rit zelf.
Omdat de batterij tijdens het rijden automatisch wordt opgeladen, hoef je niet steeds aan het stopcontact. Dat geeft rust en laat je je volledig concentreren op wat telt: de rit zelf.
Het 4,3-inch full-colour TFT-display geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Dankzij de draadloze smartphonekoppeling heb je toegang tot extra informatie en functies, wat de rijervaring nog completer maakt.
Het 4,3-inch full-colour TFT-display geeft het cockpitgedeelte een moderne, hoogwaardige uitstraling. Dankzij de draadloze smartphonekoppeling heb je toegang tot extra informatie en functies, wat de rijervaring nog completer maakt.
Van koplamp tot achterlicht is de Ninja 7 Hybrid uitgerust met LED-verlichting wat bijdraagt aan de moderne styling.
Van koplamp tot achterlicht is de Ninja 7 Hybrid uitgerust met LED-verlichting wat bijdraagt aan de moderne styling.
In deze handige manoeuvreermodus wordt verplaatsen op lage snelheid een stuk eenvoudiger, bijvoorbeeld in een parkeersituatie. Zodra WALK Mode actief is, rijdt de motor vooruit op loopsnelheid wanneer je het gas opendraait. Draai je het gas voorbij het nulpunt dicht, dan rijdt de motor achteruit. Zo manoeuvreer je moeiteloos, zelfs in krappe ruimtes.
In deze handige manoeuvreermodus wordt verplaatsen op lage snelheid een stuk eenvoudiger, bijvoorbeeld in een parkeersituatie. Zodra WALK Mode actief is, rijdt de motor vooruit op loopsnelheid wanneer je het gas opendraait. Draai je het gas voorbij het nulpunt dicht, dan rijdt de motor achteruit. Zo manoeuvreer je moeiteloos, zelfs in krappe ruimtes.
Zowel de ontspannen maar sportieve zitpositie, geschikt voor een brede groep rijders, als de doordachte indeling van de bedieningselementen zijn ontworpen om meteen vertrouwd aan te voelen. Alles aan de Ninja 7 Hybrid is afgestemd op een intuïtieve en zelfverzekerde rijervaring.
Zowel de ontspannen maar sportieve zitpositie, geschikt voor een brede groep rijders, als de doordachte indeling van de bedieningselementen zijn ontworpen om meteen vertrouwd aan te voelen. Alles aan de Ninja 7 Hybrid is afgestemd op een intuïtieve en zelfverzekerde rijervaring.
Dankzij de ondersteuning van de tractiemotor verbruikt de Ninja 7 Hybrid zelfs minder brandstof dan Kawasaki’s eigen Ninja 250. Dat levert prestaties in een hogere klasse, met het verbruik van een lichte motorfiets.
Dankzij de ondersteuning van de tractiemotor verbruikt de Ninja 7 Hybrid zelfs minder brandstof dan Kawasaki’s eigen Ninja 250. Dat levert prestaties in een hogere klasse, met het verbruik van een lichte motorfiets.
Qua styling is de Ninja 7 Hybrid voorzien van een unieke HEV-elementen zoals een speciale kleurstelling en een ‘’doorzichtig’’ kuipdeel welke de accu toont. Functionele onderdelen, zoals de koelopeningen voor de accu, zijn naadloos geïntegreerd in het strakke Next Gen design.
Qua styling is de Ninja 7 Hybrid voorzien van een unieke HEV-elementen zoals een speciale kleurstelling en een ‘’doorzichtig’’ kuipdeel welke de accu toont. Functionele onderdelen, zoals de koelopeningen voor de accu, zijn naadloos geïntegreerd in het strakke Next Gen design.
Kawasaki HEV-modellen combineren een verbrandingsmotor met een compacte elektromotor voor nieuwe rijervaringen en veelzijdige prestaties.
Kawasaki HEV-modellen combineren een verbrandingsmotor met een compacte elektromotor in één aandrijflijn en bieden zo meerdere rijmodi: van zuinig en stil elektrisch rijden tot krachtige hybride-boost met e-boost, Button Shift en WALK Mode, zodat prestaties, verbruik en beleving flexibel kunnen worden afgestemd zonder in te leveren op de kenmerkende Kawasaki-funfactor.
De e-boost-functie geeft tijdelijk extra vermogen voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid.
Uniek voor Kawasaki’s EV- en HEV-modellen biedt de e-boost-functie de mogelijkheid om gedurende een beperkte tijd extra vermogen en koppel vrij te geven voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid; zodra de voorwaarden zijn vervuld verschijnt de e-boost-indicator, kan de rijder de functie met een knop op het stuur activeren en telt een speciale teller de resterende e-boost-tijd af tot de accu weer klaar is voor een volgende boost.
De Geautomatiseerde Handmatige Transmissie schakelt en bedient de koppeling elektronisch zodat de rijder zich op het gas kan concentreren.
Kawasaki’s unieke Geautomatiseerde Handmatige Transmissie gebruikt eigen logica om automatisch te schakelen en de koppeling te bedienen: een elektrische schakelmotor en hydraulisch bediende koppeling nemen de taken van hendel en pedaal over, zodat de rijder kan kiezen tussen volautomatisch of schakelen via knoppen, en zich volledig kan concentreren op gasdosering en voertuigcontrole, vooral in druk verkeer of bij manoeuvreren op lage snelheid.
Button Shift is een nieuwe rijervaring waarbij de rijder niet met een schakelpedaal, maar met duim- en vingerschakelaars op het linker stuur van versnelling wisselt; de Geautomatiseerde Handmatige Transmissie verzorgt daarbij de daadwerkelijke schakel- en koppelingsactie, zodat snel en precies schakelen mogelijk is zonder de voeten te hoeven verplaatsen.
Wanneer de motorfiets volledig stopt, schakelt het Start/Stop Systeem de motor uit om brandstof te besparen.
Op modellen zoals de Ninja 7 Hybrid en Z7 Hybrid zorgt de Idling Stop Function voor extra gemak en een lager verbruik in stadsverkeer: zodra de motorfiets volledig tot stilstand komt, schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit, om bij wegrijden weer vloeiend en vrijwel ongemerkt te starten.
WALK Mode helpt bij manoeuvreren; gas openen laat de motor stapvoets vooruit rijden, dichtdraaien voorbij nul laat hem achteruit rijden.
WALK Mode is een handige parkeerhulp waarbij de motor stapvoets vooruit rijdt wanneer je het gas licht opent, en achteruit beweegt wanneer je het gas voorbij het nulpunt dichtdraait; met de motor stil en het gas gesloten activeer je Walk Mode via een speciale knop, waarna de bediening en een afwijkende schermkleur duidelijk maken dat de motor in manoeuvreerstand staat.
Wanneer de motorfiets uitsluitend op de elektromotor rijdt, worden er geen emissies uitgestoten.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Kawasaki HEV-modellen combineren een verbrandingsmotor met een compacte elektromotor voor nieuwe rijervaringen en veelzijdige prestaties.
Kawasaki HEV-modellen combineren een verbrandingsmotor met een compacte elektromotor in één aandrijflijn en bieden zo meerdere rijmodi: van zuinig en stil elektrisch rijden tot krachtige hybride-boost met e-boost, Button Shift en WALK Mode, zodat prestaties, verbruik en beleving flexibel kunnen worden afgestemd zonder in te leveren op de kenmerkende Kawasaki-funfactor.
De e-boost-functie geeft tijdelijk extra vermogen voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid.
Uniek voor Kawasaki’s EV- en HEV-modellen biedt de e-boost-functie de mogelijkheid om gedurende een beperkte tijd extra vermogen en koppel vrij te geven voor sterkere acceleratie en een hogere topsnelheid; zodra de voorwaarden zijn vervuld verschijnt de e-boost-indicator, kan de rijder de functie met een knop op het stuur activeren en telt een speciale teller de resterende e-boost-tijd af tot de accu weer klaar is voor een volgende boost.
De Geautomatiseerde Handmatige Transmissie schakelt en bedient de koppeling elektronisch zodat de rijder zich op het gas kan concentreren.
Kawasaki’s unieke Geautomatiseerde Handmatige Transmissie gebruikt eigen logica om automatisch te schakelen en de koppeling te bedienen: een elektrische schakelmotor en hydraulisch bediende koppeling nemen de taken van hendel en pedaal over, zodat de rijder kan kiezen tussen volautomatisch of schakelen via knoppen, en zich volledig kan concentreren op gasdosering en voertuigcontrole, vooral in druk verkeer of bij manoeuvreren op lage snelheid.
Button Shift is een nieuwe rijervaring waarbij de rijder niet met een schakelpedaal, maar met duim- en vingerschakelaars op het linker stuur van versnelling wisselt; de Geautomatiseerde Handmatige Transmissie verzorgt daarbij de daadwerkelijke schakel- en koppelingsactie, zodat snel en precies schakelen mogelijk is zonder de voeten te hoeven verplaatsen.
Wanneer de motorfiets volledig stopt, schakelt het Start/Stop Systeem de motor uit om brandstof te besparen.
Op modellen zoals de Ninja 7 Hybrid en Z7 Hybrid zorgt de Idling Stop Function voor extra gemak en een lager verbruik in stadsverkeer: zodra de motorfiets volledig tot stilstand komt, schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit, om bij wegrijden weer vloeiend en vrijwel ongemerkt te starten.
WALK Mode helpt bij manoeuvreren; gas openen laat de motor stapvoets vooruit rijden, dichtdraaien voorbij nul laat hem achteruit rijden.
WALK Mode is een handige parkeerhulp waarbij de motor stapvoets vooruit rijdt wanneer je het gas licht opent, en achteruit beweegt wanneer je het gas voorbij het nulpunt dichtdraait; met de motor stil en het gas gesloten activeer je Walk Mode via een speciale knop, waarna de bediening en een afwijkende schermkleur duidelijk maken dat de motor in manoeuvreerstand staat.
Wanneer de motorfiets uitsluitend op de elektromotor rijdt, worden er geen emissies uitgestoten.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.7:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 8 valves |
| Boring x Slag | 70.0 x 58.6 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 451 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 36 mm x 2 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Geïntegreerde startgenerator |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 51.1 kW {69 PS} / 10,500 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 60.4 N•m {6.2 kgf•m} / 2,800 rpm |
| CO2 emission ECO-HYBRID (AT) mode | 86 g/km |
| Fuel consumption ECO-HYBRID (AT) mode | 3.7 L/100 km [WMTC Class 3-2] |
| CO2 emission SPORT-HYBRID (MT) mode | 92 g/km |
| Fuel consumption SPORT-HYBRID (MT) mode | 4.0* L/100 km [WMTC Class 3-2] |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.219 (71/32) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.235 (38/17) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.800 (36/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.500 (33/22) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.240 (31/25) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.074 (29/27) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.964 (27/28) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.071 (43/14) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 104 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 114 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
| L x B x H | 2,145 x 750 x 1,135 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 30° / 30° |
| Wielbasis | 1,535 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 14.0 liter |
| Zithoogte | 795 mm |
| Rijklaar gewicht | 227 kg |
| Remmen, voor | Dubbele schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Dubbele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | - |
Inpage Navigation Section: Accessories
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).