Inpage Navigation Section: Overzicht
Ga verder dan ooit tevoren met je ultieme reisgenoot. De Versys 1100 biedt comfort voor lange afstanden, vertrouwen op elke weg en een motorblok met meer vermogen en koppel voor meer souplesse. Bereid je voor om je horizon te verbreden met flexibele bagagemogelijkheden en moderne rijhulpsystemen.
Kleur
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Editie Accessoires
Show all
Show less
Vanaf €15.549,00
Edition Kit vanaf €1.899,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het moderne design van de Versys 1100 loopt naadloos door van voor naar achter, terwijl een gebalanceerd gebruik van kleuren en materialen de functionele schoonheid benadrukt. Het kuipwerk is gevormd met het comfort van de rijder in gedachten.
Het moderne design van de Versys 1100 loopt naadloos door van voor naar achter, terwijl een gebalanceerd gebruik van kleuren en materialen de functionele schoonheid benadrukt. Het kuipwerk is gevormd met het comfort van de rijder in gedachten.
Het zadel van zowel rijder als passagier is voorzien van dik urethaanschuim voor extra comfort, waardoor lange ritten comfortabeler worden.
Het zadel van zowel rijder als passagier is voorzien van dik urethaanschuim voor extra comfort, waardoor lange ritten comfortabeler worden.
Het traploos verstelbare windscherm biedt extra windbescherming naast de brede kuip en zijpanelen. Vanuit het zadel kan het scherm gemakkelijk op de juiste hoogte gezet worden.
Het traploos verstelbare windscherm biedt extra windbescherming naast de brede kuip en zijpanelen. Vanuit het zadel kan het scherm gemakkelijk op de juiste hoogte gezet worden.
Naast het sportieve rijgedrag biedt de Versys 1100 ook uitstekend comfort en veel bagagemogelijkheden, zodat je gemakkelijk lange afstanden kunnen afleggen. Het comfortabele zadel en windbescherming, samen met de ontspannen rijpositie, maken het eenvoudiger om lange ritten vol te houden. De passagier profiteert ook van veel comfort, zodat het rijplezier gedeeld kan worden. De lange veerwegen bieden stabiliteit op verschillende wegdekken en de elektronische vering met Skyhook-technologie verhoogt het rijcomfort voor zowel de rijder als de passagier. Het hoge laadvermogen maakt het mogelijk om zowel zijkoffers als een topkoffer te monteren.
Naast het sportieve rijgedrag biedt de Versys 1100 ook uitstekend comfort en veel bagagemogelijkheden, zodat je gemakkelijk lange afstanden kunnen afleggen. Het comfortabele zadel en windbescherming, samen met de ontspannen rijpositie, maken het eenvoudiger om lange ritten vol te houden. De passagier profiteert ook van veel comfort, zodat het rijplezier gedeeld kan worden. De lange veerwegen bieden stabiliteit op verschillende wegdekken en de elektronische vering met Skyhook-technologie verhoogt het rijcomfort voor zowel de rijder als de passagier. Het hoge laadvermogen maakt het mogelijk om zowel zijkoffers als een topkoffer te monteren.
Het motorblok en chassis van de Versys 1100 zijn ontworpen voor maximaal rijplezier op de weg. Of je nu bochtige achterwegen verkent of op lange tochten gaat, de viercilindermotor levert een koppel bij elk toerental en in elke versnelling. Het verbeterde motorvermogen gaat samen met het sportieve chassis en lange veerwegen, wat zorgt voor optimale controle, feedback en vertrouwen.
Het motorblok en chassis van de Versys 1100 zijn ontworpen voor maximaal rijplezier op de weg. Of je nu bochtige achterwegen verkent of op lange tochten gaat, de viercilindermotor levert een koppel bij elk toerental en in elke versnelling. Het verbeterde motorvermogen gaat samen met het sportieve chassis en lange veerwegen, wat zorgt voor optimale controle, feedback en vertrouwen.
De sportieve vormgeving van de Versys 1100 biedt uitstekende windbescherming voor zowel de rijder als de passagier, wat het comfort tijdens lange ritten aanzienlijk verhoogt.
De sportieve vormgeving van de Versys 1100 biedt uitstekende windbescherming voor zowel de rijder als de passagier, wat het comfort tijdens lange ritten aanzienlijk verhoogt.
Een USB Type-C-aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroombron voor het opladen van apparaten.
Een USB Type-C-aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroombron voor het opladen van apparaten.
Diverse rijhulpsystemen verhogen het vertrouwen van de rijder in verschillende rijsituaties en laten de sportieve prestaties van de Versys 1100 optimaal tot hun recht komen.
Diverse rijhulpsystemen verhogen het vertrouwen van de rijder in verschillende rijsituaties en laten de sportieve prestaties van de Versys 1100 optimaal tot hun recht komen.
De zijkoffers zijn eenvoudig te bevestigen en te verwijderen voor extra gebruiksgemak. Via het ‘’Clean-Mount’’ systeem worden de koffers bevestigd aan de passagiershandgrepen. Hierdoor blijft er geen montagemateriaal zichtbaar nadat de koffers zijn verwijderd.
De zijkoffers zijn eenvoudig te bevestigen en te verwijderen voor extra gebruiksgemak. Via het ‘’Clean-Mount’’ systeem worden de koffers bevestigd aan de passagiershandgrepen. Hierdoor blijft er geen montagemateriaal zichtbaar nadat de koffers zijn verwijderd.
Alle verlichting op de Versys 1100 is LED voor een modernere uitstraling en uitstekend lichtopbrengst.
Alle verlichting op de Versys 1100 is LED voor een modernere uitstraling en uitstekend lichtopbrengst.
Het elektronische cruisecontrolsysteem maakt het mogelijk om met één druk op de knop een gewenste snelheid vast te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten, wat zorgt voor ontspannen cruisen en bijdraagt aan een hoog rijcomfort.
Het elektronische cruisecontrolsysteem maakt het mogelijk om met één druk op de knop een gewenste snelheid vast te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten, wat zorgt voor ontspannen cruisen en bijdraagt aan een hoog rijcomfort.
De motorinhoud is verhoogd van 1.043 cc naar 1.099 cc, waardoor het vermogen stijgt van 120 pk naar 135 pk. Dit verbeterde middengebied en extra vermogen hoger in de toeren verhogen het rijcomfort op de snelweg en maken lange afstanden gemakkelijker. De soepele krachtopbouw, sterke trekkracht in alle toerentallen en het typerende inlaatgeluid dragen bij aan een meeslepende rijervaring.
De motorinhoud is verhoogd van 1.043 cc naar 1.099 cc, waardoor het vermogen stijgt van 120 pk naar 135 pk. Dit verbeterde middengebied en extra vermogen hoger in de toeren verhogen het rijcomfort op de snelweg en maken lange afstanden gemakkelijker. De soepele krachtopbouw, sterke trekkracht in alle toerentallen en het typerende inlaatgeluid dragen bij aan een meeslepende rijervaring.
De ruime, rechtop rijpositie biedt optimale controle over de motor in diverse omstandigheden en draagt bij aan het rijcomfort. Door het brede stuur laat de Versys zich gemakkelijk de bocht in drukken.
De ruime, rechtop rijpositie biedt optimale controle over de motor in diverse omstandigheden en draagt bij aan het rijcomfort. Door het brede stuur laat de Versys zich gemakkelijk de bocht in drukken.
Dankzij een 21-liter brandstoftank en langere 5de en 6de versnelling is de Versys 1100 zuinig en hoef je minder vaak te tanken.
Dankzij een 21-liter brandstoftank en langere 5de en 6de versnelling is de Versys 1100 zuinig en hoef je minder vaak te tanken.
De lange veerweg zorgt ervoor dat de Versys 1100 goed omgaat met elk wegdek, waardoor de motor stabiel blijft op verschillende soorten wegen. De lichte 17” wielen voor en achter dragen bij aan een sportieve, wendbare handling. De Versys modellen zijn bewust ontworpen voor straatgebruik in plaats van een compromis tussen on- en off-road gebruik en hebben daardoor de beste handling in hun klasse.
De lange veerweg zorgt ervoor dat de Versys 1100 goed omgaat met elk wegdek, waardoor de motor stabiel blijft op verschillende soorten wegen. De lichte 17” wielen voor en achter dragen bij aan een sportieve, wendbare handling. De Versys modellen zijn bewust ontworpen voor straatgebruik in plaats van een compromis tussen on- en off-road gebruik en hebben daardoor de beste handling in hun klasse.
Het moderne design van de Versys 1100 loopt naadloos door van voor naar achter, terwijl een gebalanceerd gebruik van kleuren en materialen de functionele schoonheid benadrukt. Het kuipwerk is gevormd met het comfort van de rijder in gedachten.
Het moderne design van de Versys 1100 loopt naadloos door van voor naar achter, terwijl een gebalanceerd gebruik van kleuren en materialen de functionele schoonheid benadrukt. Het kuipwerk is gevormd met het comfort van de rijder in gedachten.
Het zadel van zowel rijder als passagier is voorzien van dik urethaanschuim voor extra comfort, waardoor lange ritten comfortabeler worden.
Het zadel van zowel rijder als passagier is voorzien van dik urethaanschuim voor extra comfort, waardoor lange ritten comfortabeler worden.
Het traploos verstelbare windscherm biedt extra windbescherming naast de brede kuip en zijpanelen. Vanuit het zadel kan het scherm gemakkelijk op de juiste hoogte gezet worden.
Het traploos verstelbare windscherm biedt extra windbescherming naast de brede kuip en zijpanelen. Vanuit het zadel kan het scherm gemakkelijk op de juiste hoogte gezet worden.
Naast het sportieve rijgedrag biedt de Versys 1100 ook uitstekend comfort en veel bagagemogelijkheden, zodat je gemakkelijk lange afstanden kunnen afleggen. Het comfortabele zadel en windbescherming, samen met de ontspannen rijpositie, maken het eenvoudiger om lange ritten vol te houden. De passagier profiteert ook van veel comfort, zodat het rijplezier gedeeld kan worden. De lange veerwegen bieden stabiliteit op verschillende wegdekken en de elektronische vering met Skyhook-technologie verhoogt het rijcomfort voor zowel de rijder als de passagier. Het hoge laadvermogen maakt het mogelijk om zowel zijkoffers als een topkoffer te monteren.
Naast het sportieve rijgedrag biedt de Versys 1100 ook uitstekend comfort en veel bagagemogelijkheden, zodat je gemakkelijk lange afstanden kunnen afleggen. Het comfortabele zadel en windbescherming, samen met de ontspannen rijpositie, maken het eenvoudiger om lange ritten vol te houden. De passagier profiteert ook van veel comfort, zodat het rijplezier gedeeld kan worden. De lange veerwegen bieden stabiliteit op verschillende wegdekken en de elektronische vering met Skyhook-technologie verhoogt het rijcomfort voor zowel de rijder als de passagier. Het hoge laadvermogen maakt het mogelijk om zowel zijkoffers als een topkoffer te monteren.
Het motorblok en chassis van de Versys 1100 zijn ontworpen voor maximaal rijplezier op de weg. Of je nu bochtige achterwegen verkent of op lange tochten gaat, de viercilindermotor levert een koppel bij elk toerental en in elke versnelling. Het verbeterde motorvermogen gaat samen met het sportieve chassis en lange veerwegen, wat zorgt voor optimale controle, feedback en vertrouwen.
Het motorblok en chassis van de Versys 1100 zijn ontworpen voor maximaal rijplezier op de weg. Of je nu bochtige achterwegen verkent of op lange tochten gaat, de viercilindermotor levert een koppel bij elk toerental en in elke versnelling. Het verbeterde motorvermogen gaat samen met het sportieve chassis en lange veerwegen, wat zorgt voor optimale controle, feedback en vertrouwen.
De sportieve vormgeving van de Versys 1100 biedt uitstekende windbescherming voor zowel de rijder als de passagier, wat het comfort tijdens lange ritten aanzienlijk verhoogt.
De sportieve vormgeving van de Versys 1100 biedt uitstekende windbescherming voor zowel de rijder als de passagier, wat het comfort tijdens lange ritten aanzienlijk verhoogt.
Een USB Type-C-aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroombron voor het opladen van apparaten.
Een USB Type-C-aansluiting op het linker stuur biedt een handige stroombron voor het opladen van apparaten.
Diverse rijhulpsystemen verhogen het vertrouwen van de rijder in verschillende rijsituaties en laten de sportieve prestaties van de Versys 1100 optimaal tot hun recht komen.
Diverse rijhulpsystemen verhogen het vertrouwen van de rijder in verschillende rijsituaties en laten de sportieve prestaties van de Versys 1100 optimaal tot hun recht komen.
De zijkoffers zijn eenvoudig te bevestigen en te verwijderen voor extra gebruiksgemak. Via het ‘’Clean-Mount’’ systeem worden de koffers bevestigd aan de passagiershandgrepen. Hierdoor blijft er geen montagemateriaal zichtbaar nadat de koffers zijn verwijderd.
De zijkoffers zijn eenvoudig te bevestigen en te verwijderen voor extra gebruiksgemak. Via het ‘’Clean-Mount’’ systeem worden de koffers bevestigd aan de passagiershandgrepen. Hierdoor blijft er geen montagemateriaal zichtbaar nadat de koffers zijn verwijderd.
Alle verlichting op de Versys 1100 is LED voor een modernere uitstraling en uitstekend lichtopbrengst.
Alle verlichting op de Versys 1100 is LED voor een modernere uitstraling en uitstekend lichtopbrengst.
Het elektronische cruisecontrolsysteem maakt het mogelijk om met één druk op de knop een gewenste snelheid vast te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten, wat zorgt voor ontspannen cruisen en bijdraagt aan een hoog rijcomfort.
Het elektronische cruisecontrolsysteem maakt het mogelijk om met één druk op de knop een gewenste snelheid vast te houden. Dit vermindert de belasting van de rechterhand tijdens lange ritten, wat zorgt voor ontspannen cruisen en bijdraagt aan een hoog rijcomfort.
De motorinhoud is verhoogd van 1.043 cc naar 1.099 cc, waardoor het vermogen stijgt van 120 pk naar 135 pk. Dit verbeterde middengebied en extra vermogen hoger in de toeren verhogen het rijcomfort op de snelweg en maken lange afstanden gemakkelijker. De soepele krachtopbouw, sterke trekkracht in alle toerentallen en het typerende inlaatgeluid dragen bij aan een meeslepende rijervaring.
De motorinhoud is verhoogd van 1.043 cc naar 1.099 cc, waardoor het vermogen stijgt van 120 pk naar 135 pk. Dit verbeterde middengebied en extra vermogen hoger in de toeren verhogen het rijcomfort op de snelweg en maken lange afstanden gemakkelijker. De soepele krachtopbouw, sterke trekkracht in alle toerentallen en het typerende inlaatgeluid dragen bij aan een meeslepende rijervaring.
De ruime, rechtop rijpositie biedt optimale controle over de motor in diverse omstandigheden en draagt bij aan het rijcomfort. Door het brede stuur laat de Versys zich gemakkelijk de bocht in drukken.
De ruime, rechtop rijpositie biedt optimale controle over de motor in diverse omstandigheden en draagt bij aan het rijcomfort. Door het brede stuur laat de Versys zich gemakkelijk de bocht in drukken.
Dankzij een 21-liter brandstoftank en langere 5de en 6de versnelling is de Versys 1100 zuinig en hoef je minder vaak te tanken.
Dankzij een 21-liter brandstoftank en langere 5de en 6de versnelling is de Versys 1100 zuinig en hoef je minder vaak te tanken.
De lange veerweg zorgt ervoor dat de Versys 1100 goed omgaat met elk wegdek, waardoor de motor stabiel blijft op verschillende soorten wegen. De lichte 17” wielen voor en achter dragen bij aan een sportieve, wendbare handling. De Versys modellen zijn bewust ontworpen voor straatgebruik in plaats van een compromis tussen on- en off-road gebruik en hebben daardoor de beste handling in hun klasse.
De lange veerweg zorgt ervoor dat de Versys 1100 goed omgaat met elk wegdek, waardoor de motor stabiel blijft op verschillende soorten wegen. De lichte 17” wielen voor en achter dragen bij aan een sportieve, wendbare handling. De Versys modellen zijn bewust ontworpen voor straatgebruik in plaats van een compromis tussen on- en off-road gebruik en hebben daardoor de beste handling in hun klasse.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki's meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.
3-mode KTRC combineert de stabiliteit van 1-mode KTRC met de sportieve, voorspellende werking van S-KTRC in één systeem: via de stuurschakelaar kies je direct tussen drie modi, waarvan 1 en 2 ideaal zijn voor sportief rijden met maximale drive uit de bocht, terwijl modus 3 juist vermogen terugneemt op gladde of natte ondergronden, zodat je in elke situatie de gewenste mate van ingrijpen hebt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 77.0 x 59.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 1,099 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 38 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 99.0 kW {135 PS} / 9,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 112.0 N•m {11.4 kgf•m} / 7,600 rpm |
| CO2 uitstoot | 128 g/km |
| Brandstofverbruik | 5.6 l/100km |
| CO2 uitstoot kit 85kW | 128.0 g/km |
| Brandstofverbruik 85 kW kit | 5.6 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.528 (81/53) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.800 (42/15) |
| Type frame | Dubbel buis frame, aluminium |
|---|---|
| Spoor | 106 mm |
| Veerweg voor | 150 mm |
| Veerweg achter | 152 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,270 x 895 x 1,400 mm (1,465 mm high position screen) |
| Stuurhoek links / rechts | 34° / 34° |
| Wielbasis | 1,520 mm |
| Grondspeling | 150 mm |
| Brandstofcapaciteit | 21.0 liter |
| Zithoogte | 840 mm |
| Rijklaargewicht* | 255 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 233 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 310 mm |
| Type remklauw voor | Radiaal gemonteerd, monobloc, tegenoverliggende 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 260 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde voorvork met instelbare rebounddemping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 43 mm |
| Vering, achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en handmatig instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessoires
Top Case 47 L Kit voor MY26 Versys 1100. Biedt ruimte voor twee integraalhelmen; drager met zijdelingse demping voor meer stabiliteit. One-Key System inbegrepen. Bevat: Top Case 999940899, Carrier Plate 999940482A, Cover 99994057768P, Aluminium Deco Plate 999940656, Lock 999941496. Optioneel: rugkussen, binnentas.
Akrapovic Black Titanium Slip-On Exhaust
Een combinatie van lichtgewicht racematerialen zoals titanium voor de buitenmantel van de demper en een carbon end cap geeft deze uitlaat een sportieve uitstraling en een krachtig geluid.
Dit gehomologeerde uitlaatsysteem voldoet aan de Euro5+ regelgeving (emissie en geluid) en heeft EC/ECE-typegoedkeuring.