Inpage Navigation Section: Overzicht
De gloednieuwe KLE500 SE is een avontuurlijke machine die het beste van twee werelden combineert: off-road DNA en overtuigende rijeigenschappen op de weg. Met zijn uitgesproken rally-styling, ultramoderne parallel twin motor en hoog comfortniveau is de KLE500 klaar voor elk avontuur – op het asfalt én ver daarbuiten. De SE-uitvoering is uitgerust met een luxe TFT-display, LED-knipperlichten, handkappen, een groter windscherm en een robuuste skidplate.
Kleuren
Vanaf €8.399,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Dankzij het uitgebalanceerde rijwielgedeelte en de lichte, voorspelbare handling voelt elke onverharde weg als een uitnodiging tot ontdekken. De doordachte zithouding zorgt voor een natuurlijke balans, zowel zittend als staand, terwijl het slanke bodywork de bewegingsvrijheid vergroot. De gecontroleerde, toegankelijke vermogensafgifte maakt de KLE500 SE de perfecte metgezel voor lange avontuurlijke ritten.
Dankzij het uitgebalanceerde rijwielgedeelte en de lichte, voorspelbare handling voelt elke onverharde weg als een uitnodiging tot ontdekken. De doordachte zithouding zorgt voor een natuurlijke balans, zowel zittend als staand, terwijl het slanke bodywork de bewegingsvrijheid vergroot. De gecontroleerde, toegankelijke vermogensafgifte maakt de KLE500 SE de perfecte metgezel voor lange avontuurlijke ritten.
Het onderscheidende rallydesign geeft de KLE500 een krachtige en doelgerichte uitstraling. Deze Adventure Bike oogt net zo thuis op onverharde paden als op lange snelwegritten. Een mix van drie stijlinvloeden – rally-raid design, herkenbare wegmotor-elementen en KX-motocrossdetails – vormt Kawasaki’s nieuwe Adventure-identiteit.
Het onderscheidende rallydesign geeft de KLE500 een krachtige en doelgerichte uitstraling. Deze Adventure Bike oogt net zo thuis op onverharde paden als op lange snelwegritten. Een mix van drie stijlinvloeden – rally-raid design, herkenbare wegmotor-elementen en KX-motocrossdetails – vormt Kawasaki’s nieuwe Adventure-identiteit.
Onderweg naar het volgende avontuur glijdt de KLE500 soepel over het asfalt. Het in drie standen verstelbare windscherm houdt winddruk onder controle, terwijl het goed gevoerde zadel bijdraagt aan hoog rijcomfort. De gunstige verbruikscijfers beperken het aantal tankstops tot een minimum tijdens lange trajecten.
Onderweg naar het volgende avontuur glijdt de KLE500 soepel over het asfalt. Het in drie standen verstelbare windscherm houdt winddruk onder controle, terwijl het goed gevoerde zadel bijdraagt aan hoog rijcomfort. De gunstige verbruikscijfers beperken het aantal tankstops tot een minimum tijdens lange trajecten.
De rally-stijl tank is hoog gepositioneerd voor extra bodemvrijheid en biedt met 16 liter inhoud een groot bereik. In combinatie met het lage brandstofverbruik garandeert dit ruime actieradius op één tank – ideaal voor lange ritten.
De rally-stijl tank is hoog gepositioneerd voor extra bodemvrijheid en biedt met 16 liter inhoud een groot bereik. In combinatie met het lage brandstofverbruik garandeert dit ruime actieradius op één tank – ideaal voor lange ritten.
De speciaal ontwikkelde KYB cartridge-type USD-voorvork werkt samen met het nieuwe Uni-Trak achtervering¬systeem voor klasseleidende veerwegen (210 mm voor, 200 mm achter). De afstelling biedt een perfecte balans tussen rijgedrag op straat en veercomfort in het terrein.
De speciaal ontwikkelde KYB cartridge-type USD-voorvork werkt samen met het nieuwe Uni-Trak achtervering¬systeem voor klasseleidende veerwegen (210 mm voor, 200 mm achter). De afstelling biedt een perfecte balans tussen rijgedrag op straat en veercomfort in het terrein.
De 21” voor- en 17” achterwielen met spaken geven de KLE500 zijn authentieke rallylook en zorgen voor uitstekende off-roadcapaciteiten. Deze wielcombinatie is een eerbetoon aan de oorspronkelijke KLE-serie, die vanaf het begin deze configuratie gebruikte.
De 21” voor- en 17” achterwielen met spaken geven de KLE500 zijn authentieke rallylook en zorgen voor uitstekende off-roadcapaciteiten. Deze wielcombinatie is een eerbetoon aan de oorspronkelijke KLE-serie, die vanaf het begin deze configuratie gebruikte.
Het originele stalen vakwerkframe vormt de stevige basis van de KLE500. Ontwikkeld voor veelzijdig rijplezier op zowel verharde als onverharde wegen, met een optimaal evenwicht tussen stijfheid en gewicht. Uitgebreide testen in realistische off-roadomstandigheden leidden tot een chassis dat vertrouwen geeft op elk terrein.
Het originele stalen vakwerkframe vormt de stevige basis van de KLE500. Ontwikkeld voor veelzijdig rijplezier op zowel verharde als onverharde wegen, met een optimaal evenwicht tussen stijfheid en gewicht. Uitgebreide testen in realistische off-roadomstandigheden leidden tot een chassis dat vertrouwen geeft op elk terrein.
Met de optionele ERGO-FIT lage duozitting en lage voorkantzitting zijn vier combinaties mogelijk. Zo kan elke rijder zijn ideale zithoogte vinden: van de standaardconfiguratie voor maximaal comfort op de weg, tot een volledig vlakke opstelling die meer bewegingsvrijheid biedt bij off-road rijden.
Met de optionele ERGO-FIT lage duozitting en lage voorkantzitting zijn vier combinaties mogelijk. Zo kan elke rijder zijn ideale zithoogte vinden: van de standaardconfiguratie voor maximaal comfort op de weg, tot een volledig vlakke opstelling die meer bewegingsvrijheid biedt bij off-road rijden.
Het windscherm is in drie standen verstelbaar. De laagste stand biedt optimaal zicht bij off-road rijden, terwijl de hoogste positie de meeste windbescherming geeft bij hogere snelheden.
Het windscherm is in drie standen verstelbaar. De laagste stand biedt optimaal zicht bij off-road rijden, terwijl de hoogste positie de meeste windbescherming geeft bij hogere snelheden.
De KLE500 biedt de ideale mix van comfort en controle, in alle omstandigheden. Het brede, naar voren geplaatste stuur, de goed gepositioneerde voetsteunen en het comfortabele zadel zorgen samen voor maximale bewegingsvrijheid – zittend of staand.
De KLE500 biedt de ideale mix van comfort en controle, in alle omstandigheden. Het brede, naar voren geplaatste stuur, de goed gepositioneerde voetsteunen en het comfortabele zadel zorgen samen voor maximale bewegingsvrijheid – zittend of staand.
De krachtige schijfremmen voor en achter bieden uitstekende remprestaties. Het uitschakelbare ABS-systeem geeft rijders de vrijheid om het remsysteem aan te passen aan hun voorkeur of terrein.
De krachtige schijfremmen voor en achter bieden uitstekende remprestaties. Het uitschakelbare ABS-systeem geeft rijders de vrijheid om het remsysteem aan te passen aan hun voorkeur of terrein.
De vloeistofgekoelde 451 cc paralleltwin reageert soepel en direct, met een breed inzetbaar vermogensbereik dat zich even goed thuis voelt op zandpaden als op de snelweg. De gecontroleerde vermogensafgifte en het gebruiksvriendelijke karakter zorgen voor vertrouwen en rijplezier in elke situatie.
De vloeistofgekoelde 451 cc paralleltwin reageert soepel en direct, met een breed inzetbaar vermogensbereik dat zich even goed thuis voelt op zandpaden als op de snelweg. De gecontroleerde vermogensafgifte en het gebruiksvriendelijke karakter zorgen voor vertrouwen en rijplezier in elke situatie.
De SE-uitvoering voegt off-roadgerichte uitrusting toe om ongebaande wegen te verkennen, terwijl het comfort op de weg verder toeneemt. Een groot windscherm en handkappen verbeteren het rijcomfort onder uiteenlopende omstandigheden, terwijl de robuuste skid plate de motor beschermt en vertrouwen geeft buiten het asfalt.
De SE-uitvoering voegt off-roadgerichte uitrusting toe om ongebaande wegen te verkennen, terwijl het comfort op de weg verder toeneemt. Een groot windscherm en handkappen verbeteren het rijcomfort onder uiteenlopende omstandigheden, terwijl de robuuste skid plate de motor beschermt en vertrouwen geeft buiten het asfalt.
Dankzij het versterkte achterframe kan de KLE500 tegelijk twee zijkoffers en een topkoffer dragen (verkrijgbaar als originele Kawasaki-accessoires). Zo kunnen rijders eenvoudig hun ideale tourconfiguratie samenstellen, zonder in te leveren op stabiliteit bij hogere snelheden.
Dankzij het versterkte achterframe kan de KLE500 tegelijk twee zijkoffers en een topkoffer dragen (verkrijgbaar als originele Kawasaki-accessoires). Zo kunnen rijders eenvoudig hun ideale tourconfiguratie samenstellen, zonder in te leveren op stabiliteit bij hogere snelheden.
Zowel het LCD-display op de standaardversie als het TFT-kleurenscherm van de SE bieden.smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Rijders kunnen draadloos verbinding maken om ritgegevens, instellingen en notificaties te beheren – een moderne, verbonden rijervaring.
Zowel het LCD-display op de standaardversie als het TFT-kleurenscherm van de SE bieden.smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Rijders kunnen draadloos verbinding maken om ritgegevens, instellingen en notificaties te beheren – een moderne, verbonden rijervaring.
De prominente voorkuip vormt het hart van de rally-styling van de KLE500. Het instrumentenpaneel is onder een ideale hoek geplaatst en blijft goed zichtbaar, zelfs bij staand rijden in rally-stijl. Heldere kunststof zijpanelen versterken de windbescherming en geven het front een compacte, functionele uitstraling.
De prominente voorkuip vormt het hart van de rally-styling van de KLE500. Het instrumentenpaneel is onder een ideale hoek geplaatst en blijft goed zichtbaar, zelfs bij staand rijden in rally-stijl. Heldere kunststof zijpanelen versterken de windbescherming en geven het front een compacte, functionele uitstraling.
Ervaring uit de KX-serie vormde de basis voor de stuur- en voetsteunposities, wat zorgt voor optimale controle bij staand rijden. Ook het bodywork en de motorkappen zijn volgens dezelfde filosofie ontworpen: slank, glad en vrij van obstakels, zodat de rijder zijn gewicht moeiteloos kan verplaatsen.
Ervaring uit de KX-serie vormde de basis voor de stuur- en voetsteunposities, wat zorgt voor optimale controle bij staand rijden. Ook het bodywork en de motorkappen zijn volgens dezelfde filosofie ontworpen: slank, glad en vrij van obstakels, zodat de rijder zijn gewicht moeiteloos kan verplaatsen.
Dankzij het uitgebalanceerde rijwielgedeelte en de lichte, voorspelbare handling voelt elke onverharde weg als een uitnodiging tot ontdekken. De doordachte zithouding zorgt voor een natuurlijke balans, zowel zittend als staand, terwijl het slanke bodywork de bewegingsvrijheid vergroot. De gecontroleerde, toegankelijke vermogensafgifte maakt de KLE500 SE de perfecte metgezel voor lange avontuurlijke ritten.
Dankzij het uitgebalanceerde rijwielgedeelte en de lichte, voorspelbare handling voelt elke onverharde weg als een uitnodiging tot ontdekken. De doordachte zithouding zorgt voor een natuurlijke balans, zowel zittend als staand, terwijl het slanke bodywork de bewegingsvrijheid vergroot. De gecontroleerde, toegankelijke vermogensafgifte maakt de KLE500 SE de perfecte metgezel voor lange avontuurlijke ritten.
Het onderscheidende rallydesign geeft de KLE500 een krachtige en doelgerichte uitstraling. Deze Adventure Bike oogt net zo thuis op onverharde paden als op lange snelwegritten. Een mix van drie stijlinvloeden – rally-raid design, herkenbare wegmotor-elementen en KX-motocrossdetails – vormt Kawasaki’s nieuwe Adventure-identiteit.
Het onderscheidende rallydesign geeft de KLE500 een krachtige en doelgerichte uitstraling. Deze Adventure Bike oogt net zo thuis op onverharde paden als op lange snelwegritten. Een mix van drie stijlinvloeden – rally-raid design, herkenbare wegmotor-elementen en KX-motocrossdetails – vormt Kawasaki’s nieuwe Adventure-identiteit.
Onderweg naar het volgende avontuur glijdt de KLE500 soepel over het asfalt. Het in drie standen verstelbare windscherm houdt winddruk onder controle, terwijl het goed gevoerde zadel bijdraagt aan hoog rijcomfort. De gunstige verbruikscijfers beperken het aantal tankstops tot een minimum tijdens lange trajecten.
Onderweg naar het volgende avontuur glijdt de KLE500 soepel over het asfalt. Het in drie standen verstelbare windscherm houdt winddruk onder controle, terwijl het goed gevoerde zadel bijdraagt aan hoog rijcomfort. De gunstige verbruikscijfers beperken het aantal tankstops tot een minimum tijdens lange trajecten.
De rally-stijl tank is hoog gepositioneerd voor extra bodemvrijheid en biedt met 16 liter inhoud een groot bereik. In combinatie met het lage brandstofverbruik garandeert dit ruime actieradius op één tank – ideaal voor lange ritten.
De rally-stijl tank is hoog gepositioneerd voor extra bodemvrijheid en biedt met 16 liter inhoud een groot bereik. In combinatie met het lage brandstofverbruik garandeert dit ruime actieradius op één tank – ideaal voor lange ritten.
De speciaal ontwikkelde KYB cartridge-type USD-voorvork werkt samen met het nieuwe Uni-Trak achtervering¬systeem voor klasseleidende veerwegen (210 mm voor, 200 mm achter). De afstelling biedt een perfecte balans tussen rijgedrag op straat en veercomfort in het terrein.
De speciaal ontwikkelde KYB cartridge-type USD-voorvork werkt samen met het nieuwe Uni-Trak achtervering¬systeem voor klasseleidende veerwegen (210 mm voor, 200 mm achter). De afstelling biedt een perfecte balans tussen rijgedrag op straat en veercomfort in het terrein.
De 21” voor- en 17” achterwielen met spaken geven de KLE500 zijn authentieke rallylook en zorgen voor uitstekende off-roadcapaciteiten. Deze wielcombinatie is een eerbetoon aan de oorspronkelijke KLE-serie, die vanaf het begin deze configuratie gebruikte.
De 21” voor- en 17” achterwielen met spaken geven de KLE500 zijn authentieke rallylook en zorgen voor uitstekende off-roadcapaciteiten. Deze wielcombinatie is een eerbetoon aan de oorspronkelijke KLE-serie, die vanaf het begin deze configuratie gebruikte.
Het originele stalen vakwerkframe vormt de stevige basis van de KLE500. Ontwikkeld voor veelzijdig rijplezier op zowel verharde als onverharde wegen, met een optimaal evenwicht tussen stijfheid en gewicht. Uitgebreide testen in realistische off-roadomstandigheden leidden tot een chassis dat vertrouwen geeft op elk terrein.
Het originele stalen vakwerkframe vormt de stevige basis van de KLE500. Ontwikkeld voor veelzijdig rijplezier op zowel verharde als onverharde wegen, met een optimaal evenwicht tussen stijfheid en gewicht. Uitgebreide testen in realistische off-roadomstandigheden leidden tot een chassis dat vertrouwen geeft op elk terrein.
Met de optionele ERGO-FIT lage duozitting en lage voorkantzitting zijn vier combinaties mogelijk. Zo kan elke rijder zijn ideale zithoogte vinden: van de standaardconfiguratie voor maximaal comfort op de weg, tot een volledig vlakke opstelling die meer bewegingsvrijheid biedt bij off-road rijden.
Met de optionele ERGO-FIT lage duozitting en lage voorkantzitting zijn vier combinaties mogelijk. Zo kan elke rijder zijn ideale zithoogte vinden: van de standaardconfiguratie voor maximaal comfort op de weg, tot een volledig vlakke opstelling die meer bewegingsvrijheid biedt bij off-road rijden.
Het windscherm is in drie standen verstelbaar. De laagste stand biedt optimaal zicht bij off-road rijden, terwijl de hoogste positie de meeste windbescherming geeft bij hogere snelheden.
Het windscherm is in drie standen verstelbaar. De laagste stand biedt optimaal zicht bij off-road rijden, terwijl de hoogste positie de meeste windbescherming geeft bij hogere snelheden.
De KLE500 biedt de ideale mix van comfort en controle, in alle omstandigheden. Het brede, naar voren geplaatste stuur, de goed gepositioneerde voetsteunen en het comfortabele zadel zorgen samen voor maximale bewegingsvrijheid – zittend of staand.
De KLE500 biedt de ideale mix van comfort en controle, in alle omstandigheden. Het brede, naar voren geplaatste stuur, de goed gepositioneerde voetsteunen en het comfortabele zadel zorgen samen voor maximale bewegingsvrijheid – zittend of staand.
De krachtige schijfremmen voor en achter bieden uitstekende remprestaties. Het uitschakelbare ABS-systeem geeft rijders de vrijheid om het remsysteem aan te passen aan hun voorkeur of terrein.
De krachtige schijfremmen voor en achter bieden uitstekende remprestaties. Het uitschakelbare ABS-systeem geeft rijders de vrijheid om het remsysteem aan te passen aan hun voorkeur of terrein.
De vloeistofgekoelde 451 cc paralleltwin reageert soepel en direct, met een breed inzetbaar vermogensbereik dat zich even goed thuis voelt op zandpaden als op de snelweg. De gecontroleerde vermogensafgifte en het gebruiksvriendelijke karakter zorgen voor vertrouwen en rijplezier in elke situatie.
De vloeistofgekoelde 451 cc paralleltwin reageert soepel en direct, met een breed inzetbaar vermogensbereik dat zich even goed thuis voelt op zandpaden als op de snelweg. De gecontroleerde vermogensafgifte en het gebruiksvriendelijke karakter zorgen voor vertrouwen en rijplezier in elke situatie.
De SE-uitvoering voegt off-roadgerichte uitrusting toe om ongebaande wegen te verkennen, terwijl het comfort op de weg verder toeneemt. Een groot windscherm en handkappen verbeteren het rijcomfort onder uiteenlopende omstandigheden, terwijl de robuuste skid plate de motor beschermt en vertrouwen geeft buiten het asfalt.
De SE-uitvoering voegt off-roadgerichte uitrusting toe om ongebaande wegen te verkennen, terwijl het comfort op de weg verder toeneemt. Een groot windscherm en handkappen verbeteren het rijcomfort onder uiteenlopende omstandigheden, terwijl de robuuste skid plate de motor beschermt en vertrouwen geeft buiten het asfalt.
Dankzij het versterkte achterframe kan de KLE500 tegelijk twee zijkoffers en een topkoffer dragen (verkrijgbaar als originele Kawasaki-accessoires). Zo kunnen rijders eenvoudig hun ideale tourconfiguratie samenstellen, zonder in te leveren op stabiliteit bij hogere snelheden.
Dankzij het versterkte achterframe kan de KLE500 tegelijk twee zijkoffers en een topkoffer dragen (verkrijgbaar als originele Kawasaki-accessoires). Zo kunnen rijders eenvoudig hun ideale tourconfiguratie samenstellen, zonder in te leveren op stabiliteit bij hogere snelheden.
Zowel het LCD-display op de standaardversie als het TFT-kleurenscherm van de SE bieden.smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Rijders kunnen draadloos verbinding maken om ritgegevens, instellingen en notificaties te beheren – een moderne, verbonden rijervaring.
Zowel het LCD-display op de standaardversie als het TFT-kleurenscherm van de SE bieden.smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle. Rijders kunnen draadloos verbinding maken om ritgegevens, instellingen en notificaties te beheren – een moderne, verbonden rijervaring.
De prominente voorkuip vormt het hart van de rally-styling van de KLE500. Het instrumentenpaneel is onder een ideale hoek geplaatst en blijft goed zichtbaar, zelfs bij staand rijden in rally-stijl. Heldere kunststof zijpanelen versterken de windbescherming en geven het front een compacte, functionele uitstraling.
De prominente voorkuip vormt het hart van de rally-styling van de KLE500. Het instrumentenpaneel is onder een ideale hoek geplaatst en blijft goed zichtbaar, zelfs bij staand rijden in rally-stijl. Heldere kunststof zijpanelen versterken de windbescherming en geven het front een compacte, functionele uitstraling.
Ervaring uit de KX-serie vormde de basis voor de stuur- en voetsteunposities, wat zorgt voor optimale controle bij staand rijden. Ook het bodywork en de motorkappen zijn volgens dezelfde filosofie ontworpen: slank, glad en vrij van obstakels, zodat de rijder zijn gewicht moeiteloos kan verplaatsen.
Ervaring uit de KX-serie vormde de basis voor de stuur- en voetsteunposities, wat zorgt voor optimale controle bij staand rijden. Ook het bodywork en de motorkappen zijn volgens dezelfde filosofie ontworpen: slank, glad en vrij van obstakels, zodat de rijder zijn gewicht moeiteloos kan verplaatsen.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.3:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 8 valves |
| Boring x Slag | 70.0 x 58.6 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 451 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 32 mm x 2 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 33.4 kW {45.4 PS} / 9,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 rpm |
| CO2 uitstoot | 93 g/km |
| Brandstofverbruik | 4.0 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.029 (69/34) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.929 (41/14) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.056 (37/18) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.619 (34/21) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.333 (32/24) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.154 (30/26) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.037 (28/27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.067 (46/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 104 mm |
| Veerweg voor | 210 mm |
| Veerweg achter | 196 mm |
| Band, voor | 90/90-21 M/C 54S |
| Band, achter | 140/70-17 M/C 66S |
| L x B x H | 2,300 x 980 x 1,460 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 40° / 40° |
| Wielbasis | 1,555 mm |
| Grondspeling | 185 mm |
| Brandstofcapaciteit | 16.0 liter |
| Zithoogte | 870 mm |
| Rijklaargewicht* | 195 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 176 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 230 mm |
| Type achterremklauw | Dubbele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde voorvork |
| Diameter van voorvering | Ø 43 mm |
| Vering, achter | Uni-Trak swingarm |
Inpage Navigation Section: Accessories
Geef je KLE500 een rally look én sound met deze lichtgewicht Akrapovic slip-on. De nieuw ontworpen titanium Akrapovic-demper is speciaal ontwikkeld voor de KLE en heeft een geprofileerd oppervlak voor extra duurzaamheid en een dynamische uitstraling.Net als bij rally-raid motoren is de uitlaat omhoog geplaatst en hoog gemonteerd, zodat hij beter beschermd is op ruwer terrein. De uitlaat is voorzien van een carbon hitteschild en titanium eindkap, en levert een diepe, krachtige sound. Deze gehomologeerde uitlaat voldoet aan de Euro 5+ normen (emissie en geluid) en beschikt over EC- en ECE-typegoedkeuring. Let op: niet te gebruiken in combinatie met de optionele 2x21L zijkoffers
Stevige bagagedrager van zilverkleurig buisstaal met een sterke centrale montageplaat die rechtstreeks op het achterframe wordt bevestigd. Biedt een draagvermogen van circa 9 kg en is geschikt voor montage van een topkoffer. De montageplaat (ongeveer 25 x 25 cm) beschikt over vier openingen voor het vastzetten van bagagerollen met spanbanden of haken.
Handvatverwarming met volledige rondomverwarming en een geïntegreerde bedieningsknop met indicatorlampje in het handvat zelf. Voorzien van een automatische batterijbesparingsfunctie: wanneer de accuspanning te laag wordt tijdens gebruik, schakelt de verwarming automatisch uit en begint het controlelampje te knipperen. De handvatten bieden drie warmtestanden (100%, 60%, 20%). Voor correcte montage en gebruik is een Relais Kit vereist
Laag rally-stijl passagierszadel. Hiermee kunnen rijders hun ideale zitpositie vinden dankzij het volledig vlakke ontwerp, dat meer bewegingsvrijheid biedt tijdens off-road rijden. Dit Ergo-Fit vlakke achterzadel kan worden gecombineerd met het originele of het lage voorzadel en heeft hetzelfde tweekleurige grijs/zwarte design als het originele zadel.
Bewaar je persoonlijke spullen veilig in twee afsluitbare koffers van elk 21 liter.
De set maakt gebruik van het One-Key System, waarmee je de koffers kunt vergrendelen en ontgrendelen met dezelfde sleutel als het contactslot van je motorfiets.
Deze kit bevat:
Bewaar je persoonlijke spullen veilig in twee afsluitbare koffers van elk 21 liter. De set maakt gebruik van het One-Key System, waardoor je de koffers kunt vergrendelen en ontgrendelen met dezelfde sleutel als het contactslot van je motorfiets. Deze kit bevat:
Bewaar je persoonlijke spullen veilig in een afsluitbare topkoffer met een inhoud van 42 liter. De set maakt gebruik van het One-Key System, waarmee je de topkoffer kunt vergrendelen en ontgrendelen met dezelfde sleutel als het contactslot van je motorfiets. Deze set bevat: