Inpage Navigation Section: Overzicht
Maak kennis met de Z125 van Kawasaki. De Z125 biedt de kenmerkende, compromisloze uitstraling waar de Z-serie om bekend staat, maar met volwassen afmetingen en een A1 motorblok van 15 pk (11kW). Daarmee is de Z125 de ideale opstap in het zo populaire naked segment dat door de Kawasaki Z-familie wordt gedomineerd. Welkom bij de Z-familie.
Kleuren
Vanaf €5.699,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Gebruiksgemak staat centraal: het compacte chassis is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn. Dankzij de lichte constructie, wendbaarheid en optimale massacentralisatie biedt het chassis een voorspelbaar rijgedrag met veel gevoel en vertrouwen voor een brede groep rijders. De makkelijke handling maakt het manoeuvreren, bijvoorbeeld tijdens het parkeren, bovendien een stuk eenvoudiger.
Gebruiksgemak staat centraal: het compacte chassis is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn. Dankzij de lichte constructie, wendbaarheid en optimale massacentralisatie biedt het chassis een voorspelbaar rijgedrag met veel gevoel en vertrouwen voor een brede groep rijders. De makkelijke handling maakt het manoeuvreren, bijvoorbeeld tijdens het parkeren, bovendien een stuk eenvoudiger.
De Z125 heeft een full-size chassis. Met een slank, compact trellisframe, sportieve vering en lichtgewicht 17" wielen is het lichte, wendbare rijgedrag ideaal voor nieuwe rijders om vertrouwd te raken met het besturen van een full-size motorfiets. Het Trellis-frame maakt een slank, compact pakket mogelijk dat gemakkelijk te beheren is en dat het gemakkelijk maakt om voeten aan de grond te zetten.
De Z125 heeft een full-size chassis. Met een slank, compact trellisframe, sportieve vering en lichtgewicht 17" wielen is het lichte, wendbare rijgedrag ideaal voor nieuwe rijders om vertrouwd te raken met het besturen van een full-size motorfiets. Het Trellis-frame maakt een slank, compact pakket mogelijk dat gemakkelijk te beheren is en dat het gemakkelijk maakt om voeten aan de grond te zetten.
De Uni Trak achtervering zorgt voor een goede wegligging en absorptie van hobbels. De schokdemper link vermindert de hefboomwerking op de schokdemper doordat de vering wordt samengedrukt: kleine hobbels worden zeer licht gedempt, terwijl grote hobbels veel demping krijgen. De schokdemper heeft een 5-voudig instelbereik van totaal 60 mm, wat bijdraagt aan de balans tussen een lichte besturing en een rustig karakter. Met de 5-voudig instelbare preload kan de rijder gemakkelijk de rijhoogte wijzigen, of de motor instellen voor een passagier of bagage.
De Uni Trak achtervering zorgt voor een goede wegligging en absorptie van hobbels. De schokdemper link vermindert de hefboomwerking op de schokdemper doordat de vering wordt samengedrukt: kleine hobbels worden zeer licht gedempt, terwijl grote hobbels veel demping krijgen. De schokdemper heeft een 5-voudig instelbereik van totaal 60 mm, wat bijdraagt aan de balans tussen een lichte besturing en een rustig karakter. Met de 5-voudig instelbare preload kan de rijder gemakkelijk de rijhoogte wijzigen, of de motor instellen voor een passagier of bagage.
Net als zijn grotere broers in de Z-serie, geeft de agressieve styling van de Z125 aanwijzingen voor zijn sportieve potentieel. Een dynamisch ontwerp dat wordt gecreëerd door zijn slanke, zandloperfiguur wordt aangevuld met nauwsluitend bodywork en een prachtig trellis frame.
Net als zijn grotere broers in de Z-serie, geeft de agressieve styling van de Z125 aanwijzingen voor zijn sportieve potentieel. Een dynamisch ontwerp dat wordt gecreëerd door zijn slanke, zandloperfiguur wordt aangevuld met nauwsluitend bodywork en een prachtig trellis frame.
Voor en achter zorgen schijfremmen voor indrukwekkende remprestaties. Dubbelzuigerremklauwen grijpen op een Ø 290 mm remschijf vóór en een Ø 220 mm schijf achter. Het petal-schijfdesign draagt bij aan de sportieve Kawasaki-uitstraling.
Voor en achter zorgen schijfremmen voor indrukwekkende remprestaties. Dubbelzuigerremklauwen grijpen op een Ø 290 mm remschijf vóór en een Ø 220 mm schijf achter. Het petal-schijfdesign draagt bij aan de sportieve Kawasaki-uitstraling.
ERGO-FIT-zadels stellen de rijder in staat om zadels te kiezen die optimaal passen. Voor de Z125 is een ERGO-FIT verlaagd zadel (-25 mm) beschikbaar.
ERGO-FIT-zadels stellen de rijder in staat om zadels te kiezen die optimaal passen. Voor de Z125 is een ERGO-FIT verlaagd zadel (-25 mm) beschikbaar.
De soepele vermogensafgifte draagt bij aan de prestaties van de Z125. Net als een typische Kawasaki-motor levert de motor een goede "punch" bij hoge toerentallen en blijft hij tot aan de toerenbegrenzer trekken.
De soepele vermogensafgifte draagt bij aan de prestaties van de Z125. Net als een typische Kawasaki-motor levert de motor een goede "punch" bij hoge toerentallen en blijft hij tot aan de toerenbegrenzer trekken.
Het volledig digitale instrumentenpaneel geeft de cockpit een moderne, sportieve uitstraling.
Het volledig digitale instrumentenpaneel geeft de cockpit een moderne, sportieve uitstraling.
De standaard ABS draagt bij aan de geruststelling van de berijder. Het hightech systeem is speciaal ontworpen voor motorfietsen en heeft een zeer compacte ABS-unit. Onafhankelijke activering maximaliseert de sportieve controle.
De standaard ABS draagt bij aan de geruststelling van de berijder. Het hightech systeem is speciaal ontworpen voor motorfietsen en heeft een zeer compacte ABS-unit. Onafhankelijke activering maximaliseert de sportieve controle.
Het lichte, wendbare karakter van de Z125, samen met de rechtop zitpositie en het brede stuur, zorgen ervoor dat de rijder in de ideale positie zit voor actieve controle, wat dynamisch en sportief rijden vergemakkelijkt, waardoor de Z125 rijder behendig kan navigeren door het verkeer in de stad.
Het lichte, wendbare karakter van de Z125, samen met de rechtop zitpositie en het brede stuur, zorgen ervoor dat de rijder in de ideale positie zit voor actieve controle, wat dynamisch en sportief rijden vergemakkelijkt, waardoor de Z125 rijder behendig kan navigeren door het verkeer in de stad.
De telescopische vork van ø37 mm draagt bij aan zowel een licht en wendbaar en stabiel rijgedrag. Kawasaki's originele Uni Trak-achtervering zorgt voor een soepele rit onder alle omstandigheden.
De telescopische vork van ø37 mm draagt bij aan zowel een licht en wendbaar en stabiel rijgedrag. Kawasaki's originele Uni Trak-achtervering zorgt voor een soepele rit onder alle omstandigheden.
Het scherpe design van het achterlicht past perfect bij de sportieve uitstraling.
Het scherpe design van het achterlicht past perfect bij de sportieve uitstraling.
De soepel schakelende zesversnellingsbak vult de sportieve prestaties op straat aan en biedt een versnelling voor elke situatie. De koppeling grijpt soepel aan en ontkoppelt soepel, waardoor hij gemakkelijk te bedienen is voor nieuwe rijders.
De soepel schakelende zesversnellingsbak vult de sportieve prestaties op straat aan en biedt een versnelling voor elke situatie. De koppeling grijpt soepel aan en ontkoppelt soepel, waardoor hij gemakkelijk te bedienen is voor nieuwe rijders.
Gebruiksgemak staat centraal: het compacte chassis is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn. Dankzij de lichte constructie, wendbaarheid en optimale massacentralisatie biedt het chassis een voorspelbaar rijgedrag met veel gevoel en vertrouwen voor een brede groep rijders. De makkelijke handling maakt het manoeuvreren, bijvoorbeeld tijdens het parkeren, bovendien een stuk eenvoudiger.
Gebruiksgemak staat centraal: het compacte chassis is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn. Dankzij de lichte constructie, wendbaarheid en optimale massacentralisatie biedt het chassis een voorspelbaar rijgedrag met veel gevoel en vertrouwen voor een brede groep rijders. De makkelijke handling maakt het manoeuvreren, bijvoorbeeld tijdens het parkeren, bovendien een stuk eenvoudiger.
De Z125 heeft een full-size chassis. Met een slank, compact trellisframe, sportieve vering en lichtgewicht 17" wielen is het lichte, wendbare rijgedrag ideaal voor nieuwe rijders om vertrouwd te raken met het besturen van een full-size motorfiets. Het Trellis-frame maakt een slank, compact pakket mogelijk dat gemakkelijk te beheren is en dat het gemakkelijk maakt om voeten aan de grond te zetten.
De Z125 heeft een full-size chassis. Met een slank, compact trellisframe, sportieve vering en lichtgewicht 17" wielen is het lichte, wendbare rijgedrag ideaal voor nieuwe rijders om vertrouwd te raken met het besturen van een full-size motorfiets. Het Trellis-frame maakt een slank, compact pakket mogelijk dat gemakkelijk te beheren is en dat het gemakkelijk maakt om voeten aan de grond te zetten.
De Uni Trak achtervering zorgt voor een goede wegligging en absorptie van hobbels. De schokdemper link vermindert de hefboomwerking op de schokdemper doordat de vering wordt samengedrukt: kleine hobbels worden zeer licht gedempt, terwijl grote hobbels veel demping krijgen. De schokdemper heeft een 5-voudig instelbereik van totaal 60 mm, wat bijdraagt aan de balans tussen een lichte besturing en een rustig karakter. Met de 5-voudig instelbare preload kan de rijder gemakkelijk de rijhoogte wijzigen, of de motor instellen voor een passagier of bagage.
De Uni Trak achtervering zorgt voor een goede wegligging en absorptie van hobbels. De schokdemper link vermindert de hefboomwerking op de schokdemper doordat de vering wordt samengedrukt: kleine hobbels worden zeer licht gedempt, terwijl grote hobbels veel demping krijgen. De schokdemper heeft een 5-voudig instelbereik van totaal 60 mm, wat bijdraagt aan de balans tussen een lichte besturing en een rustig karakter. Met de 5-voudig instelbare preload kan de rijder gemakkelijk de rijhoogte wijzigen, of de motor instellen voor een passagier of bagage.
Net als zijn grotere broers in de Z-serie, geeft de agressieve styling van de Z125 aanwijzingen voor zijn sportieve potentieel. Een dynamisch ontwerp dat wordt gecreëerd door zijn slanke, zandloperfiguur wordt aangevuld met nauwsluitend bodywork en een prachtig trellis frame.
Net als zijn grotere broers in de Z-serie, geeft de agressieve styling van de Z125 aanwijzingen voor zijn sportieve potentieel. Een dynamisch ontwerp dat wordt gecreëerd door zijn slanke, zandloperfiguur wordt aangevuld met nauwsluitend bodywork en een prachtig trellis frame.
Voor en achter zorgen schijfremmen voor indrukwekkende remprestaties. Dubbelzuigerremklauwen grijpen op een Ø 290 mm remschijf vóór en een Ø 220 mm schijf achter. Het petal-schijfdesign draagt bij aan de sportieve Kawasaki-uitstraling.
Voor en achter zorgen schijfremmen voor indrukwekkende remprestaties. Dubbelzuigerremklauwen grijpen op een Ø 290 mm remschijf vóór en een Ø 220 mm schijf achter. Het petal-schijfdesign draagt bij aan de sportieve Kawasaki-uitstraling.
ERGO-FIT-zadels stellen de rijder in staat om zadels te kiezen die optimaal passen. Voor de Z125 is een ERGO-FIT verlaagd zadel (-25 mm) beschikbaar.
ERGO-FIT-zadels stellen de rijder in staat om zadels te kiezen die optimaal passen. Voor de Z125 is een ERGO-FIT verlaagd zadel (-25 mm) beschikbaar.
De soepele vermogensafgifte draagt bij aan de prestaties van de Z125. Net als een typische Kawasaki-motor levert de motor een goede "punch" bij hoge toerentallen en blijft hij tot aan de toerenbegrenzer trekken.
De soepele vermogensafgifte draagt bij aan de prestaties van de Z125. Net als een typische Kawasaki-motor levert de motor een goede "punch" bij hoge toerentallen en blijft hij tot aan de toerenbegrenzer trekken.
Het volledig digitale instrumentenpaneel geeft de cockpit een moderne, sportieve uitstraling.
Het volledig digitale instrumentenpaneel geeft de cockpit een moderne, sportieve uitstraling.
De standaard ABS draagt bij aan de geruststelling van de berijder. Het hightech systeem is speciaal ontworpen voor motorfietsen en heeft een zeer compacte ABS-unit. Onafhankelijke activering maximaliseert de sportieve controle.
De standaard ABS draagt bij aan de geruststelling van de berijder. Het hightech systeem is speciaal ontworpen voor motorfietsen en heeft een zeer compacte ABS-unit. Onafhankelijke activering maximaliseert de sportieve controle.
Het lichte, wendbare karakter van de Z125, samen met de rechtop zitpositie en het brede stuur, zorgen ervoor dat de rijder in de ideale positie zit voor actieve controle, wat dynamisch en sportief rijden vergemakkelijkt, waardoor de Z125 rijder behendig kan navigeren door het verkeer in de stad.
Het lichte, wendbare karakter van de Z125, samen met de rechtop zitpositie en het brede stuur, zorgen ervoor dat de rijder in de ideale positie zit voor actieve controle, wat dynamisch en sportief rijden vergemakkelijkt, waardoor de Z125 rijder behendig kan navigeren door het verkeer in de stad.
De telescopische vork van ø37 mm draagt bij aan zowel een licht en wendbaar en stabiel rijgedrag. Kawasaki's originele Uni Trak-achtervering zorgt voor een soepele rit onder alle omstandigheden.
De telescopische vork van ø37 mm draagt bij aan zowel een licht en wendbaar en stabiel rijgedrag. Kawasaki's originele Uni Trak-achtervering zorgt voor een soepele rit onder alle omstandigheden.
Het scherpe design van het achterlicht past perfect bij de sportieve uitstraling.
Het scherpe design van het achterlicht past perfect bij de sportieve uitstraling.
De soepel schakelende zesversnellingsbak vult de sportieve prestaties op straat aan en biedt een versnelling voor elke situatie. De koppeling grijpt soepel aan en ontkoppelt soepel, waardoor hij gemakkelijk te bedienen is voor nieuwe rijders.
De soepel schakelende zesversnellingsbak vult de sportieve prestaties op straat aan en biedt een versnelling voor elke situatie. De koppeling grijpt soepel aan en ontkoppelt soepel, waardoor hij gemakkelijk te bedienen is voor nieuwe rijders.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.7:1 |
| Kleppensysteem | DOHC |
| Boring x Slag | 58.0 x 47.2 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 125 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 28 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 10.4 kW / 10,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 11.7 N•m {} / 7,700 rpm |
| CO2 uitstoot | 61 g/km |
| Brandstofverbruik | 2.7 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.966 (86/29) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.833 (34/12) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.875 (30/16) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.444 (26/18 |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.208 (29/24) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.056 (19/18) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.962 (25/26) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.500 (56/16) |
| Type frame | Buisvormige diamant frame, staal |
|---|---|
| Spoor | 90 mm |
| Veerweg voor | 110 mm |
| Veerweg achter | 120 mm |
| Band, voor | 100/80-17 M/C 52S |
| Band, achter | 130/70-17 M/C 62S |
| L x B x H | 1,935 x 740 x 1,015 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,320 mm |
| Grondspeling | 185 mm |
| Brandstofcapaciteit | 11.0 liter |
| Zithoogte | 815 mm |
| Rijklaargewicht* | 147 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 137 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Vering, achter | Uni-Trak swingarm |
Inpage Navigation Section: Accessories
Maak je leven makkelijker met de versnellingsindicator voor zowel de Z125 als Ninja 125. Deze vooraf geprogrammeerde indicator (ontwikkeld in samenwerking met HealTech Electronics) is plug-and-play. Voor de Z125 wordt het optionele bracket aanbevolen voor een ergonomische kijkhoek. Automatische helderheidsregeling, verborgen touchsensor, IP68-waterdicht, geheugenopslag en montagematerialen inbegrepen.
Maak je leven makkelijker met de versnellingsindicator voor zowel de Z125 als Ninja 125. Deze vooraf geprogrammeerde indicator (ontwikkeld in samenwerking met HealTech Electronics) is plug-and-play. Voor de Z125 wordt het optionele bracket aanbevolen voor een ergonomische kijkhoek. Automatische helderheidsregeling, verborgen touchsensor, IP68-waterdicht, geheugenopslag en montagematerialen inbegrepen.
Premium achterbok die demontabel is voor eenvoudig transport. Geleverd in stevige draagkoffer. Gemaakt van hoogwaardig staal met groene/zwarte afwerking en laser-gesneden Kawasaki-logo. Optionele adapters: Y-vorken voor bobbins (163JAY0021) of L-vorken voor ondersteuning op de swingarm (163JAY0022).