Inpage Navigation Section: Overzicht
Het verleden, heden en de toekomst komen samen in de nieuwe Z900RS SE. Designelementen zoals de druppelvormige tank, ducktail, dubbele tellers en vintage logo’s zijn een ode aan de legendarische Z1. De krachtige vier-in-lijn blinkt uit in souplesse en karakter door het getunede uitlaatgeluid. Door moderne features als een Quick Shifter, Cruise Control en hellingshoekafhankelijke rijhulpsystemen gaat deze legende mee met zijn tijd zonder afstand te nemen van zijn iconische roots. Door de Öhlins schokdemper, Brembo remmen en iconische kleurstelling beleef je met de SE-uitvoering Retro Sport op z’n allerbest.
Kleur
Vanaf €16.199,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Een perfecte balans tussen Z1-invloeden en moderne afwerking. Van de iconische druppelvormige tank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht: elk detail is met zorg vormgegeven. De combinatie van eenvoud, functionaliteit en verfijnde afwerking resulteert in een pure, hoogwaardige uitstraling die de essentie van Retro Sport belichaamt.
Een perfecte balans tussen Z1-invloeden en moderne afwerking. Van de iconische druppelvormige tank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht: elk detail is met zorg vormgegeven. De combinatie van eenvoud, functionaliteit en verfijnde afwerking resulteert in een pure, hoogwaardige uitstraling die de essentie van Retro Sport belichaamt.
Dankzij de soepele viercilinder en het lichte trellisframe biedt de Z900RS een unieke, ontspannen rijervaring binnen het retrosegment. Motor en chassis reageren met natuurlijke precisie, waardoor de machine aanvoelt als een verlengstuk van de rijder. Het karakteristieke uitlaatgeluid versterkt dat gevoel vanaf het moment dat de motor start tot aan lage kruissnelheden – een klank die direct herinnert aan Kawasaki’s rijke erfgoed.
Dankzij de soepele viercilinder en het lichte trellisframe biedt de Z900RS een unieke, ontspannen rijervaring binnen het retrosegment. Motor en chassis reageren met natuurlijke precisie, waardoor de machine aanvoelt als een verlengstuk van de rijder. Het karakteristieke uitlaatgeluid versterkt dat gevoel vanaf het moment dat de motor start tot aan lage kruissnelheden – een klank die direct herinnert aan Kawasaki’s rijke erfgoed.
De Z900RS koppelt zijn gebruiksvriendelijke prestaties aan moderne technologie. De nieuwste generatie rijhulpsystemen omvat IMU-feedback, Kawasaki Quick Shifter (KQS) met op- en terugschakelfunctie, en elektronische cruisecontrol. De smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle maakt de rijervaring persoonlijker en praktischer dan ooit.
De Z900RS koppelt zijn gebruiksvriendelijke prestaties aan moderne technologie. De nieuwste generatie rijhulpsystemen omvat IMU-feedback, Kawasaki Quick Shifter (KQS) met op- en terugschakelfunctie, en elektronische cruisecontrol. De smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle maakt de rijervaring persoonlijker en praktischer dan ooit.
De 300 mm Brembo-remmen met M4.32 radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden krachtige, precies doseerbare remprestaties. In combinatie met de Nissin radiale hoofdremcilinder met kleinere diameter (Ø17,5 mm in plaats van Ø19,1 mm) en staalomvlochten remleidingen levert dit systeem meer remkracht, een lineaire drukopbouw en een uitzonderlijk gevoel bij het bedienen van de remhendel.
De 300 mm Brembo-remmen met M4.32 radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden krachtige, precies doseerbare remprestaties. In combinatie met de Nissin radiale hoofdremcilinder met kleinere diameter (Ø17,5 mm in plaats van Ø19,1 mm) en staalomvlochten remleidingen levert dit systeem meer remkracht, een lineaire drukopbouw en een uitzonderlijk gevoel bij het bedienen van de remhendel.
De Öhlins S46-achterschokdemper heeft een aluminium behuizing met éénbuisconstructie, een grote zuiger van 46 mm en gescheiden olie- en gaskamers door een zwevende zuiger. Dit zorgt voor een superieur gevoel van grip en verfijnde handling. De verbeterde werking van de Öhlins-achtervering draagt bovendien bij aan een soepelere en meer gecontroleerde rit. In tegenstelling tot de aftermarket-variant is de speciaal voor Kawasaki’s Z-modellen ontwikkelde Öhlins-demper voorzien van een dubbel afgedichte stofring, wat zorgt voor een optimale afdichting en duurzaamheid.
De Öhlins S46-achterschokdemper heeft een aluminium behuizing met éénbuisconstructie, een grote zuiger van 46 mm en gescheiden olie- en gaskamers door een zwevende zuiger. Dit zorgt voor een superieur gevoel van grip en verfijnde handling. De verbeterde werking van de Öhlins-achtervering draagt bovendien bij aan een soepelere en meer gecontroleerde rit. In tegenstelling tot de aftermarket-variant is de speciaal voor Kawasaki’s Z-modellen ontwikkelde Öhlins-demper voorzien van een dubbel afgedichte stofring, wat zorgt voor een optimale afdichting en duurzaamheid.
Het stijve, maar lichte trellisframe draagt bij aan de natuurlijke, moeiteloze handling van de Z900RS. Al bij het optillen van de zijstandaard is het lage gewicht merkbaar. De zorgvuldig afgestelde framegeometrie zorgt voor voorspelbaar stuurgedrag – de motor volgt intuïtief elke input van de rijder, zonder weerstand.
Het stijve, maar lichte trellisframe draagt bij aan de natuurlijke, moeiteloze handling van de Z900RS. Al bij het optillen van de zijstandaard is het lage gewicht merkbaar. De zorgvuldig afgestelde framegeometrie zorgt voor voorspelbaar stuurgedrag – de motor volgt intuïtief elke input van de rijder, zonder weerstand.
De slanke, sportieve megaphone-demper met vernieuwde eindkap benadrukt het Retro Sport-karakter van de Z900RS en sluit visueel aan bij het klassieke lijnenspel.
De slanke, sportieve megaphone-demper met vernieuwde eindkap benadrukt het Retro Sport-karakter van de Z900RS en sluit visueel aan bij het klassieke lijnenspel.
Net als bij eerdere generaties is de uitlaat zorgvuldig ‘sound tuned’ om de perfecte klank te creëren. Het diepe, resonerende geluid doet denken aan een klassieke 4-in-1 configuratie en versterkt de emotie van elke rit – van de start tot de diepe tonen bij lage snelheid.
Net als bij eerdere generaties is de uitlaat zorgvuldig ‘sound tuned’ om de perfecte klank te creëren. Het diepe, resonerende geluid doet denken aan een klassieke 4-in-1 configuratie en versterkt de emotie van elke rit – van de start tot de diepe tonen bij lage snelheid.
De geïntegreerde koelribben in de cilinderkop wekken de indruk van een luchtgekoelde motor en verwijzen naar het klassieke Z1-design. De traditionele aluminium motorafdekkingen en zorgvuldig afgewerkte details benadrukken het authentieke karakter en de hoge kwaliteitsbeleving.
De geïntegreerde koelribben in de cilinderkop wekken de indruk van een luchtgekoelde motor en verwijzen naar het klassieke Z1-design. De traditionele aluminium motorafdekkingen en zorgvuldig afgewerkte details benadrukken het authentieke karakter en de hoge kwaliteitsbeleving.
Net als de iconische Z1 combineert de 948 cc vier-in-lijn motor kracht met souplesse en controle. De elektronische gasklephuizen verbeteren de doseerbaarheid bij lage en middelhoge toeren, terwijl extra vermogen in het hogere bereik zorgt voor een opwindend, sportief karakter.
Net als de iconische Z1 combineert de 948 cc vier-in-lijn motor kracht met souplesse en controle. De elektronische gasklephuizen verbeteren de doseerbaarheid bij lage en middelhoge toeren, terwijl extra vermogen in het hogere bereik zorgt voor een opwindend, sportief karakter.
De elegant gevormde druppelvormige brandstoftank vormt het hart van het ontwerp en verwijst rechtstreeks naar de legendarische Z1. De vloeiende lijnen lopen door naar de kenmerkende ducktail, waardoor het silhouet een harmonieuze balans heeft tussen klassiek en modern. Details zoals de ronde LED-koplamp, dubbele analoge tellers en ovale LED-achterlichtunit eren de tijdloze charme van de originele Z1.
De elegant gevormde druppelvormige brandstoftank vormt het hart van het ontwerp en verwijst rechtstreeks naar de legendarische Z1. De vloeiende lijnen lopen door naar de kenmerkende ducktail, waardoor het silhouet een harmonieuze balans heeft tussen klassiek en modern. Details zoals de ronde LED-koplamp, dubbele analoge tellers en ovale LED-achterlichtunit eren de tijdloze charme van de originele Z1.
De Z900RS is leverbaar in drie varianten: de klassieke Z900RS, de stijlvolle Black Ball Edition en de exclusieve SE. De standaardversie krijgt een Candy Tone Red kleurstelling geïnspireerd op de Z-modellen uit de jaren ’70, terwijl de Black Ball Edition een volledig zwart uiterlijk combineert met klassiek Z1-logo. De SE onderscheidt zich met het opvallende Fireball-design en goudkleurige veringselementen voor een premium uitstraling.
De Z900RS is leverbaar in drie varianten: de klassieke Z900RS, de stijlvolle Black Ball Edition en de exclusieve SE. De standaardversie krijgt een Candy Tone Red kleurstelling geïnspireerd op de Z-modellen uit de jaren ’70, terwijl de Black Ball Edition een volledig zwart uiterlijk combineert met klassiek Z1-logo. De SE onderscheidt zich met het opvallende Fireball-design en goudkleurige veringselementen voor een premium uitstraling.
Of het nu in de stad is of op bochtige buitenwegen: de rechtop en ontspannen zithouding van de Z900RS biedt comfort en controle in gelijke mate. Bij uitvoeringen met het lage zadel zorgt een smaller stuur voor extra vertrouwen bij kleinere rijders.
Of het nu in de stad is of op bochtige buitenwegen: de rechtop en ontspannen zithouding van de Z900RS biedt comfort en controle in gelijke mate. Bij uitvoeringen met het lage zadel zorgt een smaller stuur voor extra vertrouwen bij kleinere rijders.
De geavanceerde elektronische managementsystemen van Kawasaki ondersteunen de rijder om maximaal te genieten van het verfijnde, precieze karakter van de Z900RS. Dankzij feedback van de IMU werkt het ABS met nog meer nauwkeurigheid, wat bijdraagt aan controle en vertrouwen in elke situatie.
De geavanceerde elektronische managementsystemen van Kawasaki ondersteunen de rijder om maximaal te genieten van het verfijnde, precieze karakter van de Z900RS. Dankzij feedback van de IMU werkt het ABS met nog meer nauwkeurigheid, wat bijdraagt aan controle en vertrouwen in elke situatie.
Via Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone draadloos verbinden met de motorfiets. Zo hebben ze altijd toegang tot ritgegevens, instellingen en meldingen – een moderne toevoeging aan een tijdloos icoon.
Via Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone draadloos verbinden met de motorfiets. Zo hebben ze altijd toegang tot ritgegevens, instellingen en meldingen – een moderne toevoeging aan een tijdloos icoon.
Met één druk op de knop kan een constante snelheid worden ingesteld, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
Met één druk op de knop kan een constante snelheid worden ingesteld, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
De vering en remmen van de Z900RS zijn van supersport-niveau. De 41 mm USD-voorvork met instelbare demping en de Horizontale Back-Link achtervering zorgen voor comfort én precisie. Radiaal gemonteerde remklauwen leveren een krachtig, lineair remgevoel met optimale controle.
De vering en remmen van de Z900RS zijn van supersport-niveau. De 41 mm USD-voorvork met instelbare demping en de Horizontale Back-Link achtervering zorgen voor comfort én precisie. Radiaal gemonteerde remklauwen leveren een krachtig, lineair remgevoel met optimale controle.
Met de Quick Shifter kan zonder koppeling worden op- én teruggeschakeld, wat zorgt voor soepele acceleraties en gecontroleerd afremmen – perfect in lijn met het sportieve, verfijnde karakter van de Z900RS.
Met de Quick Shifter kan zonder koppeling worden op- én teruggeschakeld, wat zorgt voor soepele acceleraties en gecontroleerd afremmen – perfect in lijn met het sportieve, verfijnde karakter van de Z900RS.
Een perfecte balans tussen Z1-invloeden en moderne afwerking. Van de iconische druppelvormige tank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht: elk detail is met zorg vormgegeven. De combinatie van eenvoud, functionaliteit en verfijnde afwerking resulteert in een pure, hoogwaardige uitstraling die de essentie van Retro Sport belichaamt.
Een perfecte balans tussen Z1-invloeden en moderne afwerking. Van de iconische druppelvormige tank tot het innovatieve ovale LED-achterlicht: elk detail is met zorg vormgegeven. De combinatie van eenvoud, functionaliteit en verfijnde afwerking resulteert in een pure, hoogwaardige uitstraling die de essentie van Retro Sport belichaamt.
Dankzij de soepele viercilinder en het lichte trellisframe biedt de Z900RS een unieke, ontspannen rijervaring binnen het retrosegment. Motor en chassis reageren met natuurlijke precisie, waardoor de machine aanvoelt als een verlengstuk van de rijder. Het karakteristieke uitlaatgeluid versterkt dat gevoel vanaf het moment dat de motor start tot aan lage kruissnelheden – een klank die direct herinnert aan Kawasaki’s rijke erfgoed.
Dankzij de soepele viercilinder en het lichte trellisframe biedt de Z900RS een unieke, ontspannen rijervaring binnen het retrosegment. Motor en chassis reageren met natuurlijke precisie, waardoor de machine aanvoelt als een verlengstuk van de rijder. Het karakteristieke uitlaatgeluid versterkt dat gevoel vanaf het moment dat de motor start tot aan lage kruissnelheden – een klank die direct herinnert aan Kawasaki’s rijke erfgoed.
De Z900RS koppelt zijn gebruiksvriendelijke prestaties aan moderne technologie. De nieuwste generatie rijhulpsystemen omvat IMU-feedback, Kawasaki Quick Shifter (KQS) met op- en terugschakelfunctie, en elektronische cruisecontrol. De smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle maakt de rijervaring persoonlijker en praktischer dan ooit.
De Z900RS koppelt zijn gebruiksvriendelijke prestaties aan moderne technologie. De nieuwste generatie rijhulpsystemen omvat IMU-feedback, Kawasaki Quick Shifter (KQS) met op- en terugschakelfunctie, en elektronische cruisecontrol. De smartphoneconnectie via Rideology The App Motorcycle maakt de rijervaring persoonlijker en praktischer dan ooit.
De 300 mm Brembo-remmen met M4.32 radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden krachtige, precies doseerbare remprestaties. In combinatie met de Nissin radiale hoofdremcilinder met kleinere diameter (Ø17,5 mm in plaats van Ø19,1 mm) en staalomvlochten remleidingen levert dit systeem meer remkracht, een lineaire drukopbouw en een uitzonderlijk gevoel bij het bedienen van de remhendel.
De 300 mm Brembo-remmen met M4.32 radiaal gemonteerde monoblock-remklauwen bieden krachtige, precies doseerbare remprestaties. In combinatie met de Nissin radiale hoofdremcilinder met kleinere diameter (Ø17,5 mm in plaats van Ø19,1 mm) en staalomvlochten remleidingen levert dit systeem meer remkracht, een lineaire drukopbouw en een uitzonderlijk gevoel bij het bedienen van de remhendel.
De Öhlins S46-achterschokdemper heeft een aluminium behuizing met éénbuisconstructie, een grote zuiger van 46 mm en gescheiden olie- en gaskamers door een zwevende zuiger. Dit zorgt voor een superieur gevoel van grip en verfijnde handling. De verbeterde werking van de Öhlins-achtervering draagt bovendien bij aan een soepelere en meer gecontroleerde rit. In tegenstelling tot de aftermarket-variant is de speciaal voor Kawasaki’s Z-modellen ontwikkelde Öhlins-demper voorzien van een dubbel afgedichte stofring, wat zorgt voor een optimale afdichting en duurzaamheid.
De Öhlins S46-achterschokdemper heeft een aluminium behuizing met éénbuisconstructie, een grote zuiger van 46 mm en gescheiden olie- en gaskamers door een zwevende zuiger. Dit zorgt voor een superieur gevoel van grip en verfijnde handling. De verbeterde werking van de Öhlins-achtervering draagt bovendien bij aan een soepelere en meer gecontroleerde rit. In tegenstelling tot de aftermarket-variant is de speciaal voor Kawasaki’s Z-modellen ontwikkelde Öhlins-demper voorzien van een dubbel afgedichte stofring, wat zorgt voor een optimale afdichting en duurzaamheid.
Het stijve, maar lichte trellisframe draagt bij aan de natuurlijke, moeiteloze handling van de Z900RS. Al bij het optillen van de zijstandaard is het lage gewicht merkbaar. De zorgvuldig afgestelde framegeometrie zorgt voor voorspelbaar stuurgedrag – de motor volgt intuïtief elke input van de rijder, zonder weerstand.
Het stijve, maar lichte trellisframe draagt bij aan de natuurlijke, moeiteloze handling van de Z900RS. Al bij het optillen van de zijstandaard is het lage gewicht merkbaar. De zorgvuldig afgestelde framegeometrie zorgt voor voorspelbaar stuurgedrag – de motor volgt intuïtief elke input van de rijder, zonder weerstand.
De slanke, sportieve megaphone-demper met vernieuwde eindkap benadrukt het Retro Sport-karakter van de Z900RS en sluit visueel aan bij het klassieke lijnenspel.
De slanke, sportieve megaphone-demper met vernieuwde eindkap benadrukt het Retro Sport-karakter van de Z900RS en sluit visueel aan bij het klassieke lijnenspel.
Net als bij eerdere generaties is de uitlaat zorgvuldig ‘sound tuned’ om de perfecte klank te creëren. Het diepe, resonerende geluid doet denken aan een klassieke 4-in-1 configuratie en versterkt de emotie van elke rit – van de start tot de diepe tonen bij lage snelheid.
Net als bij eerdere generaties is de uitlaat zorgvuldig ‘sound tuned’ om de perfecte klank te creëren. Het diepe, resonerende geluid doet denken aan een klassieke 4-in-1 configuratie en versterkt de emotie van elke rit – van de start tot de diepe tonen bij lage snelheid.
De geïntegreerde koelribben in de cilinderkop wekken de indruk van een luchtgekoelde motor en verwijzen naar het klassieke Z1-design. De traditionele aluminium motorafdekkingen en zorgvuldig afgewerkte details benadrukken het authentieke karakter en de hoge kwaliteitsbeleving.
De geïntegreerde koelribben in de cilinderkop wekken de indruk van een luchtgekoelde motor en verwijzen naar het klassieke Z1-design. De traditionele aluminium motorafdekkingen en zorgvuldig afgewerkte details benadrukken het authentieke karakter en de hoge kwaliteitsbeleving.
Net als de iconische Z1 combineert de 948 cc vier-in-lijn motor kracht met souplesse en controle. De elektronische gasklephuizen verbeteren de doseerbaarheid bij lage en middelhoge toeren, terwijl extra vermogen in het hogere bereik zorgt voor een opwindend, sportief karakter.
Net als de iconische Z1 combineert de 948 cc vier-in-lijn motor kracht met souplesse en controle. De elektronische gasklephuizen verbeteren de doseerbaarheid bij lage en middelhoge toeren, terwijl extra vermogen in het hogere bereik zorgt voor een opwindend, sportief karakter.
De elegant gevormde druppelvormige brandstoftank vormt het hart van het ontwerp en verwijst rechtstreeks naar de legendarische Z1. De vloeiende lijnen lopen door naar de kenmerkende ducktail, waardoor het silhouet een harmonieuze balans heeft tussen klassiek en modern. Details zoals de ronde LED-koplamp, dubbele analoge tellers en ovale LED-achterlichtunit eren de tijdloze charme van de originele Z1.
De elegant gevormde druppelvormige brandstoftank vormt het hart van het ontwerp en verwijst rechtstreeks naar de legendarische Z1. De vloeiende lijnen lopen door naar de kenmerkende ducktail, waardoor het silhouet een harmonieuze balans heeft tussen klassiek en modern. Details zoals de ronde LED-koplamp, dubbele analoge tellers en ovale LED-achterlichtunit eren de tijdloze charme van de originele Z1.
De Z900RS is leverbaar in drie varianten: de klassieke Z900RS, de stijlvolle Black Ball Edition en de exclusieve SE. De standaardversie krijgt een Candy Tone Red kleurstelling geïnspireerd op de Z-modellen uit de jaren ’70, terwijl de Black Ball Edition een volledig zwart uiterlijk combineert met klassiek Z1-logo. De SE onderscheidt zich met het opvallende Fireball-design en goudkleurige veringselementen voor een premium uitstraling.
De Z900RS is leverbaar in drie varianten: de klassieke Z900RS, de stijlvolle Black Ball Edition en de exclusieve SE. De standaardversie krijgt een Candy Tone Red kleurstelling geïnspireerd op de Z-modellen uit de jaren ’70, terwijl de Black Ball Edition een volledig zwart uiterlijk combineert met klassiek Z1-logo. De SE onderscheidt zich met het opvallende Fireball-design en goudkleurige veringselementen voor een premium uitstraling.
Of het nu in de stad is of op bochtige buitenwegen: de rechtop en ontspannen zithouding van de Z900RS biedt comfort en controle in gelijke mate. Bij uitvoeringen met het lage zadel zorgt een smaller stuur voor extra vertrouwen bij kleinere rijders.
Of het nu in de stad is of op bochtige buitenwegen: de rechtop en ontspannen zithouding van de Z900RS biedt comfort en controle in gelijke mate. Bij uitvoeringen met het lage zadel zorgt een smaller stuur voor extra vertrouwen bij kleinere rijders.
De geavanceerde elektronische managementsystemen van Kawasaki ondersteunen de rijder om maximaal te genieten van het verfijnde, precieze karakter van de Z900RS. Dankzij feedback van de IMU werkt het ABS met nog meer nauwkeurigheid, wat bijdraagt aan controle en vertrouwen in elke situatie.
De geavanceerde elektronische managementsystemen van Kawasaki ondersteunen de rijder om maximaal te genieten van het verfijnde, precieze karakter van de Z900RS. Dankzij feedback van de IMU werkt het ABS met nog meer nauwkeurigheid, wat bijdraagt aan controle en vertrouwen in elke situatie.
Via Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone draadloos verbinden met de motorfiets. Zo hebben ze altijd toegang tot ritgegevens, instellingen en meldingen – een moderne toevoeging aan een tijdloos icoon.
Via Rideology The App Motorcycle kunnen rijders hun smartphone draadloos verbinden met de motorfiets. Zo hebben ze altijd toegang tot ritgegevens, instellingen en meldingen – een moderne toevoeging aan een tijdloos icoon.
Met één druk op de knop kan een constante snelheid worden ingesteld, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
Met één druk op de knop kan een constante snelheid worden ingesteld, wat lange snelwegritten nog comfortabeler maakt.
De vering en remmen van de Z900RS zijn van supersport-niveau. De 41 mm USD-voorvork met instelbare demping en de Horizontale Back-Link achtervering zorgen voor comfort én precisie. Radiaal gemonteerde remklauwen leveren een krachtig, lineair remgevoel met optimale controle.
De vering en remmen van de Z900RS zijn van supersport-niveau. De 41 mm USD-voorvork met instelbare demping en de Horizontale Back-Link achtervering zorgen voor comfort én precisie. Radiaal gemonteerde remklauwen leveren een krachtig, lineair remgevoel met optimale controle.
Met de Quick Shifter kan zonder koppeling worden op- én teruggeschakeld, wat zorgt voor soepele acceleraties en gecontroleerd afremmen – perfect in lijn met het sportieve, verfijnde karakter van de Z900RS.
Met de Quick Shifter kan zonder koppeling worden op- én teruggeschakeld, wat zorgt voor soepele acceleraties en gecontroleerd afremmen – perfect in lijn met het sportieve, verfijnde karakter van de Z900RS.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KTRC biedt meerdere modi om sportief rijden en toeren met vertrouwen te ondersteunen.
KTRC, Kawasaki’s geavanceerde tractiecontrolesysteem, biedt meerdere standen met oplopend ingrijpniveau: de minder ingrijpende modi focussen op maximale drive uit de bocht bij sportief rijden, terwijl de meer ingrijpende standen bij detectie van wielspin het motorvermogen terugnemen zodat je zowel korte gladde stukken als langere trajecten met weinig grip – zoals nat asfalt, kasseien of gravel – met meer vertrouwen kunt nemen, zeker op modellen met IMU-feedback.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KTRC biedt meerdere modi om sportief rijden en toeren met vertrouwen te ondersteunen.
KTRC, Kawasaki’s geavanceerde tractiecontrolesysteem, biedt meerdere standen met oplopend ingrijpniveau: de minder ingrijpende modi focussen op maximale drive uit de bocht bij sportief rijden, terwijl de meer ingrijpende standen bij detectie van wielspin het motorvermogen terugnemen zodat je zowel korte gladde stukken als langere trajecten met weinig grip – zoals nat asfalt, kasseien of gravel – met meer vertrouwen kunt nemen, zeker op modellen met IMU-feedback.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.
Gebaseerd op ervaring uit de racerij gebruikt de Assist & Slipper Clutch twee verschillende nokken: de assistkoppeling trekt de platen steviger tegen elkaar voor een lichtere hendelbediening, terwijl de slipperfunctie bij hard terugschakelen de druk juist verlicht om te voorkomen dat het achterwiel blokkeert of begint te stuiteren, wat vooral bij sportief en circuitgebruik veel vertrouwen geeft.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Geluidstuning verbetert de beleving die een Kawasaki motorfiets biedt door de sensaties die de rijder voelt aan te vullen met een zorgvuldig samengestelde auditieve component.
Geluid Tuning houdt in dat Kawasaki het inlaat- en/of uitlaatgeluid bewust heeft afgestemd via geluidsmetingen en specifieke componentvormen, zodat het motorgeluid een belangrijk deel wordt van de beleving en de sensaties op de motor versterkt, terwijl prestaties en klank zorgvuldig in balans worden gehouden.
Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.
Vergeleken met de traditionele, verticaal geplaatste Uni-Trak-demper, ligt de schokdemper bij Horizontal Back-link achtervering bijna horizontaal dicht bij het zwaartepunt, wat massacentralisatie bevordert, ruimte onder de swingarm vrijmaakt voor een grotere uitlaatkamer en een compacter, lichter uitlaatsysteem, en de demper bovendien verder weg houdt van uitlaathitte, waardoor de dempingsprestaties constanter blijven.
Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor.
Dankzij een ingebouwde Bluetooth-module in het instrumentenpaneel kunnen rijders hun motor draadloos koppelen aan hun smartphone via Rideology The App, om ritlogs, notificaties en voertuiginfo op de telefoon te bekijken en – afhankelijk van het model – instellingen zoals rijmodi of displayvoorkeuren vanaf de smartphone aan te passen, wat de beleving en het gebruiksgemak naar een hoger niveau tilt.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 11.8:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 73.4 x 56.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 948 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 36 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 85.0 kW {116 PS} / 9,300 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 98.0 N•m {10.0 kgf•m} / 7,700 rpm |
| CO2 uitstoot | 117 g/km |
| Brandstofverbruik | 5.0 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.627 (83/51) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 2.600 (39/15) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 1.950 (39/20) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.600 (24/15) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.389 (25/18) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.217 (28/23) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.069 (31/29) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.867 (43/15) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 98 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 140 mm |
| Band, voor | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
| Band, achter | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
| L x B x H | 2,100 x 865 x 1,150 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 35° / 35° |
| Wielbasis | 1,465 mm |
| Grondspeling | 140 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 845 mm |
| Rijklaargewicht* | 216 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 197 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 300 mm |
| Type remklauw voor | Brembo radiaal gemonteerd, M4.32 monobloc, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
| Diameter van voorvering | Ø 41 mm |
| Vering, achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories
Houd je handen warm onderweg met een handvatverwarmingssysteem dat ergonomisch is ontworpen om de dikte van het handvat minimaal te vergroten.
Help je motor te beschermen tegen omvalschade. Frame sliders van hoogwaardig zwart ABS-kunststof met Kawasaki-logo worden gemonteerd met fabrieksontworpen metalen beugels. Inclusief de benodigde beugels, montagematerialen en montage-instructies. Frame sliders bieden extra bescherming maar voorkomen niet alle vormen van schade.
Accessoirelader voor gebruik via een normaal stopcontact. Laadt één accu wanneer verwijderd uit de motor; met een tweede lader kunnen twee accu’s tegelijk worden geladen. Via de plug-in laadkabel op de motor kan één lader beide accu’s tegelijk laden dankzij het batterijbeheersysteem. Voorzien van interne koelfan en LED-statusindicator (rood: fout, oranje: laden, groen: vol). Alleen voor binnengebruik, TÜV/UKCA/CE-goedgekeurd.
Grote Café Style Smoke Windscreen voor verbeterde windbescherming.
Gemaakt van duurzaam ABS-nylon. Het functionele, stijlvolle en compacte ontwerp van deze vooras-slider biedt een extra beschermingsniveau en helpt de vork te beschermen tegen mogelijke omvalschade. Inclusief montage-instructies en alle benodigde montagematerialen. Let op: vooras-sliders helpen te beschermen maar voorkomen niet alle vormen van schade.