Inpage Navigation Section: Overzicht
Gemaakt om het summum te vormen qua motorprestaties: De Ninja H2R is een geblazen motorisch meesterwerk. Gecreëerd met gebruikmaking van alle beschikbare technische divisies binnen de Kawasaki-groep. De Ninja H2R heeft een revolutionair motorblok met allesverpletterende prestaties, de hoogste kwaliteit componenten voor het rijwielgedeelte en een hele reeks hoogwaardige details – alles tezamen vormt dit een legende op twee wielen.
Kleur
Vanaf €58.400,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De compressor van de Ninja H2R is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division.
De compressor van de Ninja H2R is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division.
Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken. Sommige daarvan geheel nieuw, andere afkomstig van andere afdelingen in het Kawasaki-concern.
Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken. Sommige daarvan geheel nieuw, andere afkomstig van andere afdelingen in het Kawasaki-concern.
Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak, alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping, wat de belastbaarheid verhoogt.
Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak, alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping, wat de belastbaarheid verhoogt.
De volledig elektronische sturing van de gaskleppen betekent dat de ECU niet alleen de hoeveelheid benzine (via de injectoren), maar ook de hoeveelheid lucht (via de gaskleppen) naar de motor volledig controleert. De optimale injectie en gasklepstand resulteert in een vloeiende gasrespons en maximaal vermogen. Het systeem draagt ook bij aan een verminderde uitstoot.
De volledig elektronische sturing van de gaskleppen betekent dat de ECU niet alleen de hoeveelheid benzine (via de injectoren), maar ook de hoeveelheid lucht (via de gaskleppen) naar de motor volledig controleert. De optimale injectie en gasklepstand resulteert in een vloeiende gasrespons en maximaal vermogen. Het systeem draagt ook bij aan een verminderde uitstoot.
Het is geen toeval dat de Ninja H2R vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.
Het is geen toeval dat de Ninja H2R vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.
In plaats van spiegels heeft de Ninja H2R carbonfiber vleugels op de bovenkuip. Deze zijn ontwikkeld door Kawasaki’s Aerospace Company en ze zijn aan hun uiteinde voorzien van kleine winglets.
In plaats van spiegels heeft de Ninja H2R carbonfiber vleugels op de bovenkuip. Deze zijn ontwikkeld door Kawasaki’s Aerospace Company en ze zijn aan hun uiteinde voorzien van kleine winglets.
Het volledig van titanium gemaakte uitlaatsysteem is zeer eenvoudig van opzet. Het bestaat uit de uitlaatbochten en collector plus een enkele verbindingspijp naar de rechte, megafoonvormige einddemper.
Het volledig van titanium gemaakte uitlaatsysteem is zeer eenvoudig van opzet. Het bestaat uit de uitlaatbochten en collector plus een enkele verbindingspijp naar de rechte, megafoonvormige einddemper.
Dankzij de enkelzijdige swingarm kan de uitlaat dichter tegen het achterwiel worden geplaatst, wat meer grondspeling in bochten oplevert.
Dankzij de enkelzijdige swingarm kan de uitlaat dichter tegen het achterwiel worden geplaatst, wat meer grondspeling in bochten oplevert.
De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.
De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.
Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft. De hoogwaardige Brembo-onderdelen zorgen daarbij voor zeer lineair aangrijpen en een soepele bediening.
Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft. De hoogwaardige Brembo-onderdelen zorgen daarbij voor zeer lineair aangrijpen en een soepele bediening.
Bijzondere aandacht is besteed aan de koeling van de cilinderkop, om te zorgen dat de koelcapaciteit gelijke tred houdt met het enorme vermogen dat de compressormotor levert. Extra grote koelvloeistofkanalen zorgen voor optimale koeling van de hete zone rond de verbrandingskamers.
Bijzondere aandacht is besteed aan de koeling van de cilinderkop, om te zorgen dat de koelcapaciteit gelijke tred houdt met het enorme vermogen dat de compressormotor levert. Extra grote koelvloeistofkanalen zorgen voor optimale koeling van de hete zone rond de verbrandingskamers.
De lucht voor de compressor wordt aangevoerd via twee inlaten in de neus. Hun gezamenlijke oppervlak is 13.000 mm2 - wat tekenend is voor de hoeveelheid lucht die er nodig is om de ruim 300 pk te genereren.
De lucht voor de compressor wordt aangevoerd via twee inlaten in de neus. Hun gezamenlijke oppervlak is 13.000 mm2 - wat tekenend is voor de hoeveelheid lucht die er nodig is om de ruim 300 pk te genereren.
Een stalen vakwerkframe vormt een elegante, lichtgewicht oplossing om aan de hoge eisen te voldoen die aan dit rijwielgedeelte worden gesteld.
Een stalen vakwerkframe vormt een elegante, lichtgewicht oplossing om aan de hoge eisen te voldoen die aan dit rijwielgedeelte worden gesteld.
Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat koelende olie naar zowel de motor zelf, de supercharger als de versnellingsbak voert.
Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat koelende olie naar zowel de motor zelf, de supercharger als de versnellingsbak voert.
De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2R het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten en modellen van historische betekenis.
De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2R het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten en modellen van historische betekenis.
Het display bevat een weergave van de huidige en maximaal behaalde hellingshoek.
Het display bevat een weergave van de huidige en maximaal behaalde hellingshoek.
De Ninja H2R is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter. In combinatie met het enorme motorvermogen en de speciale versnellingsbak zorgt de contactloze quickshifter voor supersnel opschakelen en een naadloze, raketachtige acceleratie.
De Ninja H2R is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter. In combinatie met het enorme motorvermogen en de speciale versnellingsbak zorgt de contactloze quickshifter voor supersnel opschakelen en een naadloze, raketachtige acceleratie.
KCMF monitort tijdens het volledige verloop van de bocht – van insturen, via de apex tot het uitaccelereren – zowel de motor- als chassisparameters. Door remkracht en motorvermogen continu te moduleren helpt het systeem de overgang tussen accelereren en remmen te verfijnen en ondersteunt het de rijder bij het nauwkeurig volgen van de ideale lijn. Op de Ninja H2R bewaakt KCMF de volgende systemen: KTRC (inclusief tractie-, wheelie- en slidecontrole) KLCM KIBS (inclusief pitching- en bochtremcontrole) Kawasaki Engine Brake Control
KCMF monitort tijdens het volledige verloop van de bocht – van insturen, via de apex tot het uitaccelereren – zowel de motor- als chassisparameters. Door remkracht en motorvermogen continu te moduleren helpt het systeem de overgang tussen accelereren en remmen te verfijnen en ondersteunt het de rijder bij het nauwkeurig volgen van de ideale lijn. Op de Ninja H2R bewaakt KCMF de volgende systemen: KTRC (inclusief tractie-, wheelie- en slidecontrole) KLCM KIBS (inclusief pitching- en bochtremcontrole) Kawasaki Engine Brake Control
De zitpositie is gemaakt op het rijden van zeer hoge snelheden en circuitgebruik. Om de rijder extra steun te geven onder hevige acceleratie is de achterzijde van het zadel voorzien van een heupsteun. Deze steun is 15 millimeter naar achteren te verstellen voor langere rijders.
De zitpositie is gemaakt op het rijden van zeer hoge snelheden en circuitgebruik. Om de rijder extra steun te geven onder hevige acceleratie is de achterzijde van het zadel voorzien van een heupsteun. Deze steun is 15 millimeter naar achteren te verstellen voor langere rijders.
In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht. Dit alles is gecombineerd met de allernieuwste Brembo's Stylema radiale remklauwen.
In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht. Dit alles is gecombineerd met de allernieuwste Brembo's Stylema radiale remklauwen.
De toevoeging van de befaamde Öhlins TTX-schokdemper biedt tal van voordelen voor de rijder: Meer stabiliteit aan de achterzijde Uitstekende demping en verhoogd rijcomfort Superieure feedback van het wegdek Extra stabiliteit bij hoge snelheden
De toevoeging van de befaamde Öhlins TTX-schokdemper biedt tal van voordelen voor de rijder: Meer stabiliteit aan de achterzijde Uitstekende demping en verhoogd rijcomfort Superieure feedback van het wegdek Extra stabiliteit bij hoge snelheden
De elektronisch geregelde stuurdemper van de H2R is ontwikkeld samen met Öhlins, een van de meest gerespecteerde fabrikanten van stuurdempers.
De elektronisch geregelde stuurdemper van de H2R is ontwikkeld samen met Öhlins, een van de meest gerespecteerde fabrikanten van stuurdempers.
Dankzij de compacte IMU van Bosch wordt een extra laag precisie toegevoegd aan de al zeer geavanceerde systemen zoals KTRC, KLCM en KIBS. De IMU monitort inertie over zes vrijheidsgraden, waarbij zowel longitudinale, laterale en verticale versnelling als rol- en pitchsnelheid nauwkeurig worden gemeten.
Dankzij de compacte IMU van Bosch wordt een extra laag precisie toegevoegd aan de al zeer geavanceerde systemen zoals KTRC, KLCM en KIBS. De IMU monitort inertie over zes vrijheidsgraden, waarbij zowel longitudinale, laterale en verticale versnelling als rol- en pitchsnelheid nauwkeurig worden gemeten.
De compressor van de Ninja H2R is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division.
De compressor van de Ninja H2R is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division.
Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken. Sommige daarvan geheel nieuw, andere afkomstig van andere afdelingen in het Kawasaki-concern.
Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken. Sommige daarvan geheel nieuw, andere afkomstig van andere afdelingen in het Kawasaki-concern.
Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak, alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping, wat de belastbaarheid verhoogt.
Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak, alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping, wat de belastbaarheid verhoogt.
De volledig elektronische sturing van de gaskleppen betekent dat de ECU niet alleen de hoeveelheid benzine (via de injectoren), maar ook de hoeveelheid lucht (via de gaskleppen) naar de motor volledig controleert. De optimale injectie en gasklepstand resulteert in een vloeiende gasrespons en maximaal vermogen. Het systeem draagt ook bij aan een verminderde uitstoot.
De volledig elektronische sturing van de gaskleppen betekent dat de ECU niet alleen de hoeveelheid benzine (via de injectoren), maar ook de hoeveelheid lucht (via de gaskleppen) naar de motor volledig controleert. De optimale injectie en gasklepstand resulteert in een vloeiende gasrespons en maximaal vermogen. Het systeem draagt ook bij aan een verminderde uitstoot.
Het is geen toeval dat de Ninja H2R vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.
Het is geen toeval dat de Ninja H2R vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.
In plaats van spiegels heeft de Ninja H2R carbonfiber vleugels op de bovenkuip. Deze zijn ontwikkeld door Kawasaki’s Aerospace Company en ze zijn aan hun uiteinde voorzien van kleine winglets.
In plaats van spiegels heeft de Ninja H2R carbonfiber vleugels op de bovenkuip. Deze zijn ontwikkeld door Kawasaki’s Aerospace Company en ze zijn aan hun uiteinde voorzien van kleine winglets.
Het volledig van titanium gemaakte uitlaatsysteem is zeer eenvoudig van opzet. Het bestaat uit de uitlaatbochten en collector plus een enkele verbindingspijp naar de rechte, megafoonvormige einddemper.
Het volledig van titanium gemaakte uitlaatsysteem is zeer eenvoudig van opzet. Het bestaat uit de uitlaatbochten en collector plus een enkele verbindingspijp naar de rechte, megafoonvormige einddemper.
Dankzij de enkelzijdige swingarm kan de uitlaat dichter tegen het achterwiel worden geplaatst, wat meer grondspeling in bochten oplevert.
Dankzij de enkelzijdige swingarm kan de uitlaat dichter tegen het achterwiel worden geplaatst, wat meer grondspeling in bochten oplevert.
De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.
De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.
Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft. De hoogwaardige Brembo-onderdelen zorgen daarbij voor zeer lineair aangrijpen en een soepele bediening.
Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft. De hoogwaardige Brembo-onderdelen zorgen daarbij voor zeer lineair aangrijpen en een soepele bediening.
Bijzondere aandacht is besteed aan de koeling van de cilinderkop, om te zorgen dat de koelcapaciteit gelijke tred houdt met het enorme vermogen dat de compressormotor levert. Extra grote koelvloeistofkanalen zorgen voor optimale koeling van de hete zone rond de verbrandingskamers.
Bijzondere aandacht is besteed aan de koeling van de cilinderkop, om te zorgen dat de koelcapaciteit gelijke tred houdt met het enorme vermogen dat de compressormotor levert. Extra grote koelvloeistofkanalen zorgen voor optimale koeling van de hete zone rond de verbrandingskamers.
De lucht voor de compressor wordt aangevoerd via twee inlaten in de neus. Hun gezamenlijke oppervlak is 13.000 mm2 - wat tekenend is voor de hoeveelheid lucht die er nodig is om de ruim 300 pk te genereren.
De lucht voor de compressor wordt aangevoerd via twee inlaten in de neus. Hun gezamenlijke oppervlak is 13.000 mm2 - wat tekenend is voor de hoeveelheid lucht die er nodig is om de ruim 300 pk te genereren.
Een stalen vakwerkframe vormt een elegante, lichtgewicht oplossing om aan de hoge eisen te voldoen die aan dit rijwielgedeelte worden gesteld.
Een stalen vakwerkframe vormt een elegante, lichtgewicht oplossing om aan de hoge eisen te voldoen die aan dit rijwielgedeelte worden gesteld.
Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat koelende olie naar zowel de motor zelf, de supercharger als de versnellingsbak voert.
Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat koelende olie naar zowel de motor zelf, de supercharger als de versnellingsbak voert.
De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2R het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten en modellen van historische betekenis.
De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2R het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten en modellen van historische betekenis.
Het display bevat een weergave van de huidige en maximaal behaalde hellingshoek.
Het display bevat een weergave van de huidige en maximaal behaalde hellingshoek.
De Ninja H2R is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter. In combinatie met het enorme motorvermogen en de speciale versnellingsbak zorgt de contactloze quickshifter voor supersnel opschakelen en een naadloze, raketachtige acceleratie.
De Ninja H2R is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter. In combinatie met het enorme motorvermogen en de speciale versnellingsbak zorgt de contactloze quickshifter voor supersnel opschakelen en een naadloze, raketachtige acceleratie.
KCMF monitort tijdens het volledige verloop van de bocht – van insturen, via de apex tot het uitaccelereren – zowel de motor- als chassisparameters. Door remkracht en motorvermogen continu te moduleren helpt het systeem de overgang tussen accelereren en remmen te verfijnen en ondersteunt het de rijder bij het nauwkeurig volgen van de ideale lijn. Op de Ninja H2R bewaakt KCMF de volgende systemen: KTRC (inclusief tractie-, wheelie- en slidecontrole) KLCM KIBS (inclusief pitching- en bochtremcontrole) Kawasaki Engine Brake Control
KCMF monitort tijdens het volledige verloop van de bocht – van insturen, via de apex tot het uitaccelereren – zowel de motor- als chassisparameters. Door remkracht en motorvermogen continu te moduleren helpt het systeem de overgang tussen accelereren en remmen te verfijnen en ondersteunt het de rijder bij het nauwkeurig volgen van de ideale lijn. Op de Ninja H2R bewaakt KCMF de volgende systemen: KTRC (inclusief tractie-, wheelie- en slidecontrole) KLCM KIBS (inclusief pitching- en bochtremcontrole) Kawasaki Engine Brake Control
De zitpositie is gemaakt op het rijden van zeer hoge snelheden en circuitgebruik. Om de rijder extra steun te geven onder hevige acceleratie is de achterzijde van het zadel voorzien van een heupsteun. Deze steun is 15 millimeter naar achteren te verstellen voor langere rijders.
De zitpositie is gemaakt op het rijden van zeer hoge snelheden en circuitgebruik. Om de rijder extra steun te geven onder hevige acceleratie is de achterzijde van het zadel voorzien van een heupsteun. Deze steun is 15 millimeter naar achteren te verstellen voor langere rijders.
In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht. Dit alles is gecombineerd met de allernieuwste Brembo's Stylema radiale remklauwen.
In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht. Dit alles is gecombineerd met de allernieuwste Brembo's Stylema radiale remklauwen.
De toevoeging van de befaamde Öhlins TTX-schokdemper biedt tal van voordelen voor de rijder: Meer stabiliteit aan de achterzijde Uitstekende demping en verhoogd rijcomfort Superieure feedback van het wegdek Extra stabiliteit bij hoge snelheden
De toevoeging van de befaamde Öhlins TTX-schokdemper biedt tal van voordelen voor de rijder: Meer stabiliteit aan de achterzijde Uitstekende demping en verhoogd rijcomfort Superieure feedback van het wegdek Extra stabiliteit bij hoge snelheden
De elektronisch geregelde stuurdemper van de H2R is ontwikkeld samen met Öhlins, een van de meest gerespecteerde fabrikanten van stuurdempers.
De elektronisch geregelde stuurdemper van de H2R is ontwikkeld samen met Öhlins, een van de meest gerespecteerde fabrikanten van stuurdempers.
Dankzij de compacte IMU van Bosch wordt een extra laag precisie toegevoegd aan de al zeer geavanceerde systemen zoals KTRC, KLCM en KIBS. De IMU monitort inertie over zes vrijheidsgraden, waarbij zowel longitudinale, laterale en verticale versnelling als rol- en pitchsnelheid nauwkeurig worden gemeten.
Dankzij de compacte IMU van Bosch wordt een extra laag precisie toegevoegd aan de al zeer geavanceerde systemen zoals KTRC, KLCM en KIBS. De IMU monitort inertie over zes vrijheidsgraden, waarbij zowel longitudinale, laterale en verticale versnelling als rol- en pitchsnelheid nauwkeurig worden gemeten.
De compacte en zeer efficiënte Supercharged Motor toont de technologische kracht van de KHI Group.
De compacte, zeer efficiënte Supercharged Motor van Kawasaki is volledig in eigen huis ontwikkeld en combineert een speciaal voor motorfietsen ontworpen supercharger met geavanceerde technologie uit andere KHI-divisies, zodat over een breed toerenbereik hoge druk en minimale warmteontwikkeling worden gerealiseerd zonder intercooler, met als resultaat explosieve acceleratie in een verrassend compacte krachtbron.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Silver Mirror Lak gebruikt een zilverlaag voor een sterk reflecterende, glasachtige metaalglans.
Silver Mirror Lak is een hoogwaardige Kawasaki-lak met een sterk reflecterende, glasachtige metaallook: in de schaduw oogt hij als de basiskleur, maar in het zonlicht weerspiegelt het zuivere zilverlaagje de omgeving en benadrukt het de lijnen van de kuip, waarbij het handmatig aangebrachte, meerlagige lakproces zorgt voor een diep en luxueus effect dat je normaal alleen op exclusieve showmodellen ziet.
KTRC met 3 modi en 9 niveaus biedt maximale tractiecontrole, sportieve prestaties en extra vertrouwen op gladde ondergronden.
Het 9-mode KTRC-systeem bundelt de beste eigenschappen van eerdere Kawasaki-tractiecontroles: drie basisstanden met elk drie instelbare niveaus maken in totaal negen instellingen mogelijk, van sportief weinig ingrijpen tot maximaal vertrouwen op glad wegdek, terwijl een optionele Rain Mode het motorvermogen en de gasrespons verder tempert en extra grip en controle biedt in natte omstandigheden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
KLCM optimaliseert acceleratie vanuit stilstand door motorvermogen elektronisch te beheren en wielspin te voorkomen.
KLCM ondersteunt de rijder bij maximale acceleratie vanuit stilstand: met het gas vol open en de koppeling ingetrokken begrenst het systeem het toerental, regelt vervolgens het vermogen bij het wegrijden om wielspin te voorkomen en het voorwiel laag te houden, en schakelt automatisch uit bij hoge snelheid of in de derde versnelling, zodat je telkens een gecontroleerde, snelle launch hebt.
Kawasaki Engine Brake Control laat de rijder zelf kiezen hoeveel motorrem wordt toegepast.
Het Kawasaki Engine Brake Control-systeem laat de rijder instellen hoeveel motorrem wordt toegepast; wanneer het systeem is geactiveerd wordt de motorrem verminderd, wat de machine vooral op het circuit of bij sportief rijden rustiger en gemakkelijker te controleren maakt bij het aanremmen.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
De compacte en zeer efficiënte Supercharged Motor toont de technologische kracht van de KHI Group.
De compacte, zeer efficiënte Supercharged Motor van Kawasaki is volledig in eigen huis ontwikkeld en combineert een speciaal voor motorfietsen ontworpen supercharger met geavanceerde technologie uit andere KHI-divisies, zodat over een breed toerenbereik hoge druk en minimale warmteontwikkeling worden gerealiseerd zonder intercooler, met als resultaat explosieve acceleratie in een verrassend compacte krachtbron.
Input van de IMU – Inertial Measurement Unit zorgt voor nauwkeurigere informatie over de voertuigoriëntatie en tilt Kawasaki’s elektronica naar een hoger niveau.
IMU – Inertial Measurement Unit staat voor verbeterd inzicht in de voertuigoriëntatie: de IMU meet versnellingen en draaibewegingen op meerdere assen, terwijl Kawasaki’s eigen dynamische model in de ECU al deze data combineert met band- en wegcondities, zodat het motormanagement veel preciezer kan ingrijpen en de elektronische hulpsystemen op een hoger, feedbackgericht niveau functioneren voor maximale controle en rijplezier.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.
KCMF bewaakt motor- en chassisparameters tijdens het volledige bochtverloop – van insturen tot uitaccelereren – en stuurt systemen zoals KTRC, KIBS en Engine Brake Control aan, om remkracht en motorvermogen vloeiend te laten overgaan en de rijder te helpen strak zijn gekozen lijn door de bocht te volgen.
Silver Mirror Lak gebruikt een zilverlaag voor een sterk reflecterende, glasachtige metaalglans.
Silver Mirror Lak is een hoogwaardige Kawasaki-lak met een sterk reflecterende, glasachtige metaallook: in de schaduw oogt hij als de basiskleur, maar in het zonlicht weerspiegelt het zuivere zilverlaagje de omgeving en benadrukt het de lijnen van de kuip, waarbij het handmatig aangebrachte, meerlagige lakproces zorgt voor een diep en luxueus effect dat je normaal alleen op exclusieve showmodellen ziet.
KTRC met 3 modi en 9 niveaus biedt maximale tractiecontrole, sportieve prestaties en extra vertrouwen op gladde ondergronden.
Het 9-mode KTRC-systeem bundelt de beste eigenschappen van eerdere Kawasaki-tractiecontroles: drie basisstanden met elk drie instelbare niveaus maken in totaal negen instellingen mogelijk, van sportief weinig ingrijpen tot maximaal vertrouwen op glad wegdek, terwijl een optionele Rain Mode het motorvermogen en de gasrespons verder tempert en extra grip en controle biedt in natte omstandigheden.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
KLCM optimaliseert acceleratie vanuit stilstand door motorvermogen elektronisch te beheren en wielspin te voorkomen.
KLCM ondersteunt de rijder bij maximale acceleratie vanuit stilstand: met het gas vol open en de koppeling ingetrokken begrenst het systeem het toerental, regelt vervolgens het vermogen bij het wegrijden om wielspin te voorkomen en het voorwiel laag te houden, en schakelt automatisch uit bij hoge snelheid of in de derde versnelling, zodat je telkens een gecontroleerde, snelle launch hebt.
Kawasaki Engine Brake Control laat de rijder zelf kiezen hoeveel motorrem wordt toegepast.
Het Kawasaki Engine Brake Control-systeem laat de rijder instellen hoeveel motorrem wordt toegepast; wanneer het systeem is geactiveerd wordt de motorrem verminderd, wat de machine vooral op het circuit of bij sportief rijden rustiger en gemakkelijker te controleren maakt bij het aanremmen.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) Dit systeem helpt rijders om hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door ze in staat te stellen om te schakelen met het gas vol open.
KQS – Kawasaki Quick Shifter helpt rijders hun acceleratie op het circuit te maximaliseren door opschakelen mogelijk te maken met het gas vol open en zonder koppeling; bij versies met downshift-functie wordt tijdens terugschakelen automatisch tussengas gegeven, zodat ook terugschakelen zonder koppeling soepel en gecontroleerd verloopt.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.
KIBS is een geavanceerd ABS-systeem dat via de koppeling tussen ABS-ECU en motor-ECU veel meer parameters meeneemt dan alleen wielsnelheid; door remdruk, gasstand, toerental, koppeling en versnelling te analyseren kan het systeem de voorrem uiterst precies regelen, grote drukschommelingen voorkomen, het opkomen van het achterwiel beperken en de controle bij hard aanremmen en terugschakelen verbeteren.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger |
|---|---|
| Compressieverhouding | 8.3:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 76.0 x 55.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 998 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting met dubbele inspuiting: 50 mm x 4 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 228.0 kW {310 PS} / 14,000 rpm |
|---|---|
| Maximum vermogen met RAM air | 240.0 kW {326 PS} / 14,000 rpm |
| Maximum koppel | 165.0 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 rpm |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 1.551 (76/49) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 3.188 (51/16) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.526 (48/19) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 2.045 (45/22) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.727 (38/22) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.524 (32/21) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 1.348 (31/23) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.333 (42/18) |
| Type frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
|---|---|
| Spoor | 108 mm |
| Veerweg voor | 120 mm |
| Veerweg achter | 135 mm |
| Band, voor | 120/600 R17 |
| Band, achter | 190/650 R17 |
| L x B x H | 2,070 x 850 x 1,160 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 27° / 27° |
| Wielbasis | 1,450 mm |
| Grondspeling | 130 mm |
| Brandstofcapaciteit | 17.0 liter |
| Zithoogte | 830 mm |
| Rijklaargewicht* | 216 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 196 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Dubbele semi-zwevende Brembo schijven |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 330 mm |
| Type remklauw voor | Brembo radiaal gemonteerd, Stylema monoblok, tegenovergesteld 4-zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 250 mm |
| Type achterremklauw | Brembo, dubbele zuiger, tegenovergesteld |
| Vering, voor | Omgekeerde vork met compressie- en rebounddemping, instelbare veervoorspanning en top-outveren |
| Diameter van voorvering | Ø 43 mm |
| Vering, achter | - |
Inpage Navigation Section: Accessories
Enkelzijdige achterbok speciaal voor Ninja H2-modellen. Extra breed en hoger voor gebruik met bandverwarmers. 35 mm stalen buis, zwarte poedercoating, vrij-draaiende pen met dubbele lagers, nylon wielen met rubberband. Afmetingen L70 × B63 × H43 cm, gewicht 5,8 kg. Axle-pin apart verkrijgbaar.