Inpage Navigation Section: Overzicht
De W230 laat je kennis maken met puur motorplezier. Met een karaktervolle, luchtgekoelde, ééncilinder en gestemde ‘’peashooter’’ uitlaat brengt hij je met één druk op de knop terug naar de jaren ’60. Door z’n vriendelijk rijgedrag, ontspannen zithouding en laag rijklaargewicht kan iedereen kennismaken met dit originele icoon. Schitterende ontwerpdetails zoals de koelvinnen, dubbele schokdempers, spaakwielen en speciale badges tonen niet alleen respect voor het verleden maar ook de liefde voor details.
Kleur
Vanaf €5.499,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Met 143 kg behoort de W230 tot de lichtste motoren in het 250cc retro sport-segment. Dat draagt bij aan de wendbaarheid, het vertrouwen en een uitstekende pk-/gewichtsverhouding.
Met 143 kg behoort de W230 tot de lichtste motoren in het 250cc retro sport-segment. Dat draagt bij aan de wendbaarheid, het vertrouwen en een uitstekende pk-/gewichtsverhouding.
De W230 zet de trotse W-traditie voort met stijlelementen die al sinds het origineel in trek zijn. De eenvoudige, tijdloze schoonheid spreekt liefhebbers van klassieke motoren direct aan.
De W230 zet de trotse W-traditie voort met stijlelementen die al sinds het origineel in trek zijn. De eenvoudige, tijdloze schoonheid spreekt liefhebbers van klassieke motoren direct aan.
Er is veel aandacht besteed aan een aangename, pulserende beleving bij lage tot middentoerentallen. De klassieke zithouding, het ritmische motorkarakter en de verfijnde uitlaatklank versterken het typische W-gevoel.
Er is veel aandacht besteed aan een aangename, pulserende beleving bij lage tot middentoerentallen. De klassieke zithouding, het ritmische motorkarakter en de verfijnde uitlaatklank versterken het typische W-gevoel.
Met een van de laagste zithoogtes in zijn klasse is de W230 toegankelijk voor een breed publiek, waardoor de W-traditie meer rijders bereikt dan ooit.
Met een van de laagste zithoogtes in zijn klasse is de W230 toegankelijk voor een breed publiek, waardoor de W-traditie meer rijders bereikt dan ooit.
Het frame is slank, compact en licht, waardoor de motor vlot stuurt en geschikt is voor zowel nieuwe als terugkerende rijders. Het resultaat is een uitgebalanceerd, toegankelijk motorchassis.
Het frame is slank, compact en licht, waardoor de motor vlot stuurt en geschikt is voor zowel nieuwe als terugkerende rijders. Het resultaat is een uitgebalanceerd, toegankelijk motorchassis.
De positie van stuur, zadel en voetsteunen zorgt voor een ontspannen, rechtop zithouding die de controle over de motor vergemakkelijkt.
De positie van stuur, zadel en voetsteunen zorgt voor een ontspannen, rechtop zithouding die de controle over de motor vergemakkelijkt.
De sierlijke uitlaatbocht mondt uit in een pea-shooter demper die de uitstraling van de vroege W-modellen oproept. De uitlaatklank is afgestemd op een diepe bas en een pulserend gevoel bij acceleratie. Tijdens het cruisen blijft het volume subtiel, vergelijkbaar met windgeruis, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.
De sierlijke uitlaatbocht mondt uit in een pea-shooter demper die de uitstraling van de vroege W-modellen oproept. De uitlaatklank is afgestemd op een diepe bas en een pulserend gevoel bij acceleratie. Tijdens het cruisen blijft het volume subtiel, vergelijkbaar met windgeruis, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.
De 18” voorwiel en 17” achterwiel met spaken geven de W230 een stijlvolle, klassieke uitstraling met soepel stuurgedrag en een volwassen, big-bike look.
De 18” voorwiel en 17” achterwiel met spaken geven de W230 een stijlvolle, klassieke uitstraling met soepel stuurgedrag en een volwassen, big-bike look.
Het slanke, compacte chassis maakt de W230 gemakkelijk hanteerbaar voor een breed scala aan rijders. Het smalle ontwerp draagt bovendien bij aan een ontspannen, laagdrempelige beenplaatsing richting de grond.
Het slanke, compacte chassis maakt de W230 gemakkelijk hanteerbaar voor een breed scala aan rijders. Het smalle ontwerp draagt bovendien bij aan een ontspannen, laagdrempelige beenplaatsing richting de grond.
Het stuurgedrag is bewust ontspannen gehouden, zoals bij de klassieke W-modellen. De motor reageert voorspelbaar op input en stuurt soepel door bochten.
Het stuurgedrag is bewust ontspannen gehouden, zoals bij de klassieke W-modellen. De motor reageert voorspelbaar op input en stuurt soepel door bochten.
De ronde meters in retro-stijl, voorzien van een geïntegreerd LCD-scherm, combineren klassieke, overzichtelijke looks met moderne informatieweergave.
De ronde meters in retro-stijl, voorzien van een geïntegreerd LCD-scherm, combineren klassieke, overzichtelijke looks met moderne informatieweergave.
De karakteristieke teardrop-tank draagt bij aan de tijdloze W-uitstraling en wordt gesierd door een speciaal ontworpen 3D-embleem dat het model duidelijk onderscheidt.
De karakteristieke teardrop-tank draagt bij aan de tijdloze W-uitstraling en wordt gesierd door een speciaal ontworpen 3D-embleem dat het model duidelijk onderscheidt.
De ronde koplamp- en achterlichtbehuizingen verwijzen duidelijk naar de oorspronkelijke W-modellen en versterken de elegante retro-uitstraling.
De ronde koplamp- en achterlichtbehuizingen verwijzen duidelijk naar de oorspronkelijke W-modellen en versterken de elegante retro-uitstraling.
De verhoudingen van de W230 zijn perfect in balans, met een authentieke W-silhouet dat is geïnspireerd op het origineel en de andere modellen in de W-familie.
De verhoudingen van de W230 zijn perfect in balans, met een authentieke W-silhouet dat is geïnspireerd op het origineel en de andere modellen in de W-familie.
Het motorblok biedt zowel qua uiterlijk als rijgevoel een authentiek vintage karakter. Grote, afgeronde koelribben en zorgvuldig vormgegeven onderdelen creëren klassieke looks binnen een moderne constructie.
Het motorblok biedt zowel qua uiterlijk als rijgevoel een authentiek vintage karakter. Grote, afgeronde koelribben en zorgvuldig vormgegeven onderdelen creëren klassieke looks binnen een moderne constructie.
Dankzij het hoge massatraagheidsmoment van de krukas levert de motor een prettig pulserend gevoel. Het royale koppel dat direct beschikbaar is bij het openen van het gas zorgt voor een plezierige, betrokken rijervaring in het lage en middentoerengebied.
Dankzij het hoge massatraagheidsmoment van de krukas levert de motor een prettig pulserend gevoel. Het royale koppel dat direct beschikbaar is bij het openen van het gas zorgt voor een plezierige, betrokken rijervaring in het lage en middentoerengebied.
Details zoals het klassieke zadel, de stalen spatborden en spaakwielen creëren een tijdloze uitstraling die rijders al bij de eerste aanblik herkennen en waarderen.
Details zoals het klassieke zadel, de stalen spatborden en spaakwielen creëren een tijdloze uitstraling die rijders al bij de eerste aanblik herkennen en waarderen.
Met 143 kg behoort de W230 tot de lichtste motoren in het 250cc retro sport-segment. Dat draagt bij aan de wendbaarheid, het vertrouwen en een uitstekende pk-/gewichtsverhouding.
Met 143 kg behoort de W230 tot de lichtste motoren in het 250cc retro sport-segment. Dat draagt bij aan de wendbaarheid, het vertrouwen en een uitstekende pk-/gewichtsverhouding.
De W230 zet de trotse W-traditie voort met stijlelementen die al sinds het origineel in trek zijn. De eenvoudige, tijdloze schoonheid spreekt liefhebbers van klassieke motoren direct aan.
De W230 zet de trotse W-traditie voort met stijlelementen die al sinds het origineel in trek zijn. De eenvoudige, tijdloze schoonheid spreekt liefhebbers van klassieke motoren direct aan.
Er is veel aandacht besteed aan een aangename, pulserende beleving bij lage tot middentoerentallen. De klassieke zithouding, het ritmische motorkarakter en de verfijnde uitlaatklank versterken het typische W-gevoel.
Er is veel aandacht besteed aan een aangename, pulserende beleving bij lage tot middentoerentallen. De klassieke zithouding, het ritmische motorkarakter en de verfijnde uitlaatklank versterken het typische W-gevoel.
Met een van de laagste zithoogtes in zijn klasse is de W230 toegankelijk voor een breed publiek, waardoor de W-traditie meer rijders bereikt dan ooit.
Met een van de laagste zithoogtes in zijn klasse is de W230 toegankelijk voor een breed publiek, waardoor de W-traditie meer rijders bereikt dan ooit.
Het frame is slank, compact en licht, waardoor de motor vlot stuurt en geschikt is voor zowel nieuwe als terugkerende rijders. Het resultaat is een uitgebalanceerd, toegankelijk motorchassis.
Het frame is slank, compact en licht, waardoor de motor vlot stuurt en geschikt is voor zowel nieuwe als terugkerende rijders. Het resultaat is een uitgebalanceerd, toegankelijk motorchassis.
De positie van stuur, zadel en voetsteunen zorgt voor een ontspannen, rechtop zithouding die de controle over de motor vergemakkelijkt.
De positie van stuur, zadel en voetsteunen zorgt voor een ontspannen, rechtop zithouding die de controle over de motor vergemakkelijkt.
De sierlijke uitlaatbocht mondt uit in een pea-shooter demper die de uitstraling van de vroege W-modellen oproept. De uitlaatklank is afgestemd op een diepe bas en een pulserend gevoel bij acceleratie. Tijdens het cruisen blijft het volume subtiel, vergelijkbaar met windgeruis, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.
De sierlijke uitlaatbocht mondt uit in een pea-shooter demper die de uitstraling van de vroege W-modellen oproept. De uitlaatklank is afgestemd op een diepe bas en een pulserend gevoel bij acceleratie. Tijdens het cruisen blijft het volume subtiel, vergelijkbaar met windgeruis, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.
De 18” voorwiel en 17” achterwiel met spaken geven de W230 een stijlvolle, klassieke uitstraling met soepel stuurgedrag en een volwassen, big-bike look.
De 18” voorwiel en 17” achterwiel met spaken geven de W230 een stijlvolle, klassieke uitstraling met soepel stuurgedrag en een volwassen, big-bike look.
Het slanke, compacte chassis maakt de W230 gemakkelijk hanteerbaar voor een breed scala aan rijders. Het smalle ontwerp draagt bovendien bij aan een ontspannen, laagdrempelige beenplaatsing richting de grond.
Het slanke, compacte chassis maakt de W230 gemakkelijk hanteerbaar voor een breed scala aan rijders. Het smalle ontwerp draagt bovendien bij aan een ontspannen, laagdrempelige beenplaatsing richting de grond.
Het stuurgedrag is bewust ontspannen gehouden, zoals bij de klassieke W-modellen. De motor reageert voorspelbaar op input en stuurt soepel door bochten.
Het stuurgedrag is bewust ontspannen gehouden, zoals bij de klassieke W-modellen. De motor reageert voorspelbaar op input en stuurt soepel door bochten.
De ronde meters in retro-stijl, voorzien van een geïntegreerd LCD-scherm, combineren klassieke, overzichtelijke looks met moderne informatieweergave.
De ronde meters in retro-stijl, voorzien van een geïntegreerd LCD-scherm, combineren klassieke, overzichtelijke looks met moderne informatieweergave.
De karakteristieke teardrop-tank draagt bij aan de tijdloze W-uitstraling en wordt gesierd door een speciaal ontworpen 3D-embleem dat het model duidelijk onderscheidt.
De karakteristieke teardrop-tank draagt bij aan de tijdloze W-uitstraling en wordt gesierd door een speciaal ontworpen 3D-embleem dat het model duidelijk onderscheidt.
De ronde koplamp- en achterlichtbehuizingen verwijzen duidelijk naar de oorspronkelijke W-modellen en versterken de elegante retro-uitstraling.
De ronde koplamp- en achterlichtbehuizingen verwijzen duidelijk naar de oorspronkelijke W-modellen en versterken de elegante retro-uitstraling.
De verhoudingen van de W230 zijn perfect in balans, met een authentieke W-silhouet dat is geïnspireerd op het origineel en de andere modellen in de W-familie.
De verhoudingen van de W230 zijn perfect in balans, met een authentieke W-silhouet dat is geïnspireerd op het origineel en de andere modellen in de W-familie.
Het motorblok biedt zowel qua uiterlijk als rijgevoel een authentiek vintage karakter. Grote, afgeronde koelribben en zorgvuldig vormgegeven onderdelen creëren klassieke looks binnen een moderne constructie.
Het motorblok biedt zowel qua uiterlijk als rijgevoel een authentiek vintage karakter. Grote, afgeronde koelribben en zorgvuldig vormgegeven onderdelen creëren klassieke looks binnen een moderne constructie.
Dankzij het hoge massatraagheidsmoment van de krukas levert de motor een prettig pulserend gevoel. Het royale koppel dat direct beschikbaar is bij het openen van het gas zorgt voor een plezierige, betrokken rijervaring in het lage en middentoerengebied.
Dankzij het hoge massatraagheidsmoment van de krukas levert de motor een prettig pulserend gevoel. Het royale koppel dat direct beschikbaar is bij het openen van het gas zorgt voor een plezierige, betrokken rijervaring in het lage en middentoerengebied.
Details zoals het klassieke zadel, de stalen spatborden en spaakwielen creëren een tijdloze uitstraling die rijders al bij de eerste aanblik herkennen en waarderen.
Details zoals het klassieke zadel, de stalen spatborden en spaakwielen creëren een tijdloze uitstraling die rijders al bij de eerste aanblik herkennen en waarderen.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Luchtgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 9.0:1 |
| Kleppensysteem | SOHC, 2 valves |
| Boring x Slag | 67.0 x 66.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 233 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 32 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 12.9 kW {17.5 PS} / 7,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 18.6 N•m {1.9 kgf•m} / 5,800 rpm |
| CO2 uitstoot | 58 g/km |
| Brandstofverbruik | 2.5 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.871 (89/31) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 3.000 (39/13) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.067 (31/15) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.556 (28/18) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.261 (29/23) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.040 (26/25) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.852 (23/27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.714 (38/14) |
| Type frame | - |
|---|---|
| Spoor | 99 mm |
| Veerweg voor | 117 mm |
| Veerweg achter | 95 mm |
| Band, voor | 90/90-18 M/C 51S |
| Band, achter | 110/90-17 M/C 60S |
| L x B x H | 2,125 x 800 x 1,090 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 40° / 40° |
| Wielbasis | 1,415 mm |
| Grondspeling | 150 mm |
| Brandstofcapaciteit | 12.0 liter |
| Zithoogte | 745 mm |
| Rijklaargewicht* | 143 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 133 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 265 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 37 mm |
| Vering, achter | Dubbele schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories