Inpage Navigation Section: Overzicht
Onze ode aan één van de oudste motormerken van Japan. De Kawasaki Meguro S1 is een moderne klassieker met 100 jaar erfgoed op zijn naam. Met een karaktervolle, luchtgekoelde, ééncilinder en gestemde ‘’peashooter’’ uitlaat brengt de S1 je met één druk op de knop terug naar de jaren ’60. Iconische ontwerpdetails als de tank met chromen accenten, speciale Meguro badges en traditionele instrumentarium verwijzen terug naar het verleden. Door z’n vriendelijk rijgedrag, ontspannen zithouding en laag rijklaargewicht kan iedereen (opnieuw) kennismaken met deze iconische merknaam.
Kleur
Vanaf €6.199,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
De looks van de Meguro S1 zijn rechtstreeks geïnspireerd op de originele Kawasaki 250 Meguro SG. Eén blik op de zwart-chromen brandstoftank en de link met het verleden is meteen duidelijk. In de trotse historische van Meguro is het tijdloze design van de S1 al 100 jaar stijlvol en dat zal het ook in de toekomst blijven.
De looks van de Meguro S1 zijn rechtstreeks geïnspireerd op de originele Kawasaki 250 Meguro SG. Eén blik op de zwart-chromen brandstoftank en de link met het verleden is meteen duidelijk. In de trotse historische van Meguro is het tijdloze design van de S1 al 100 jaar stijlvol en dat zal het ook in de toekomst blijven.
De combinatie van de zithouding, het uitlaatgeluid en de handling van de Meguro geven de rijder een authentieke rijbeleving. De Meguro S1 vormt de perfecte kennismaking met moderne klassiekers.
De combinatie van de zithouding, het uitlaatgeluid en de handling van de Meguro geven de rijder een authentieke rijbeleving. De Meguro S1 vormt de perfecte kennismaking met moderne klassiekers.
De hoogwaardige afwerking van de Meguro S1 is terug te zien in de details van de motor, met verfijnde accenten terugkomend in het ontwerp. Van het zadel tot de verlichting en de uitlaat, elk detail toont de liefde en aandacht voor details.
De hoogwaardige afwerking van de Meguro S1 is terug te zien in de details van de motor, met verfijnde accenten terugkomend in het ontwerp. Van het zadel tot de verlichting en de uitlaat, elk detail toont de liefde en aandacht voor details.
De 18” en 17” spaakwielen geven de Meguro S1 een onderscheidende, stijlvolle uitstraling en dragen bij aan het soepele rijgedrag.
De 18” en 17” spaakwielen geven de Meguro S1 een onderscheidende, stijlvolle uitstraling en dragen bij aan het soepele rijgedrag.
Het slanke chassis met compacte proporties zorgt voor moeiteloze en lichte handling. Gecombineerd met de lage zithoogte en rijklaargewicht van slechts 143kg is de Meguro toegankelijk voor uiteenlopende type rijders.
Het slanke chassis met compacte proporties zorgt voor moeiteloze en lichte handling. Gecombineerd met de lage zithoogte en rijklaargewicht van slechts 143kg is de Meguro toegankelijk voor uiteenlopende type rijders.
De brandstoftank heeft een druppelvorm die bijdraagt aan de Meguro-geïnspireerde uitstraling en is voorzien van een 3D Meguro-embleem, welke direct in het oog springt.
De brandstoftank heeft een druppelvorm die bijdraagt aan de Meguro-geïnspireerde uitstraling en is voorzien van een 3D Meguro-embleem, welke direct in het oog springt.
De retro tellers met een geïntegreerd LCD-scherm hebben een speciale kleurstelling en lettertype die doen denken aan oude Meguro-motoren. Onderaan prijkt het iconische rode “Meguro”-logo in katakana (Japans schrift).
De retro tellers met een geïntegreerd LCD-scherm hebben een speciale kleurstelling en lettertype die doen denken aan oude Meguro-motoren. Onderaan prijkt het iconische rode “Meguro”-logo in katakana (Japans schrift).
De volle zwarte lak wordt gecombineerd met chromen afwerkingen, wat dit model zijn kenmerkende Meguro-uitstraling geeft, nauw aansluitend bij de modellen uit het verleden.
De volle zwarte lak wordt gecombineerd met chromen afwerkingen, wat dit model zijn kenmerkende Meguro-uitstraling geeft, nauw aansluitend bij de modellen uit het verleden.
De elegante, klassieke Meguro-look wordt verder versterkt door de originele koplampbehuizing, de retro achterlichtunit en de grote richtingaanwijzers.
De elegante, klassieke Meguro-look wordt verder versterkt door de originele koplampbehuizing, de retro achterlichtunit en de grote richtingaanwijzers.
Bij het ontwerp is extra zorg besteed om klassieke looks te combineren met een moderne prestaties. Zo is het motorblok prachtig vormgegeven met klassieke details zoals de grote, afgeronde koelvinnen op de cilinderkop.
Bij het ontwerp is extra zorg besteed om klassieke looks te combineren met een moderne prestaties. Zo is het motorblok prachtig vormgegeven met klassieke details zoals de grote, afgeronde koelvinnen op de cilinderkop.
De uitlaatbocht en demper zijn gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal en hebben een gepolijste afwerking. De uitlaatbocht eindigt in een ‘pea-shooter’-stijl demper, die de klassieke uitstraling van vroege Meguro-modellen prachtig nabootst.
De uitlaatbocht en demper zijn gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal en hebben een gepolijste afwerking. De uitlaatbocht eindigt in een ‘pea-shooter’-stijl demper, die de klassieke uitstraling van vroege Meguro-modellen prachtig nabootst.
Het motorkarakter van de Meguro S1 is met veel aandacht vormgegeven om zoveel mogelijk karakter over te brengen aan de rijder. Vanaf lage toeren is er al ruim koppel voor handen waardoor cruisen met de Meguro S1 moeiteloos is en je optimaal kunt genieten.
Het motorkarakter van de Meguro S1 is met veel aandacht vormgegeven om zoveel mogelijk karakter over te brengen aan de rijder. Vanaf lage toeren is er al ruim koppel voor handen waardoor cruisen met de Meguro S1 moeiteloos is en je optimaal kunt genieten.
De positie van het stuur, het zadel en de voetsteunen plaatsen de rijder in een ontspannen, rechte zithouding, wat de controle over de motor vergemakkelijkt. Precies zoals bij de klassieke Meguro-modellen.
De positie van het stuur, het zadel en de voetsteunen plaatsen de rijder in een ontspannen, rechte zithouding, wat de controle over de motor vergemakkelijkt. Precies zoals bij de klassieke Meguro-modellen.
Het uitlaatgeluid is gebaseerd op dat van de originele Kawasaki 250 Meguro SG, waarbij het geluid van het originele model is gebruikt om de klank van de Meguro S1 te verfijnen. Het resultaat is een diepe, volle toon met een herkenbare klank bij acceleratie.
Het uitlaatgeluid is gebaseerd op dat van de originele Kawasaki 250 Meguro SG, waarbij het geluid van het originele model is gebruikt om de klank van de Meguro S1 te verfijnen. Het resultaat is een diepe, volle toon met een herkenbare klank bij acceleratie.
Het vintage-stijl zadel met witte bies, de stalen spatborden voor en achter, en de spaakwielen geven de Meguro S1 een uitstraling die herinnert aan de originele Meguro-modellen.
Het vintage-stijl zadel met witte bies, de stalen spatborden voor en achter, en de spaakwielen geven de Meguro S1 een uitstraling die herinnert aan de originele Meguro-modellen.
De looks van de Meguro S1 zijn rechtstreeks geïnspireerd op de originele Kawasaki 250 Meguro SG. Eén blik op de zwart-chromen brandstoftank en de link met het verleden is meteen duidelijk. In de trotse historische van Meguro is het tijdloze design van de S1 al 100 jaar stijlvol en dat zal het ook in de toekomst blijven.
De looks van de Meguro S1 zijn rechtstreeks geïnspireerd op de originele Kawasaki 250 Meguro SG. Eén blik op de zwart-chromen brandstoftank en de link met het verleden is meteen duidelijk. In de trotse historische van Meguro is het tijdloze design van de S1 al 100 jaar stijlvol en dat zal het ook in de toekomst blijven.
De combinatie van de zithouding, het uitlaatgeluid en de handling van de Meguro geven de rijder een authentieke rijbeleving. De Meguro S1 vormt de perfecte kennismaking met moderne klassiekers.
De combinatie van de zithouding, het uitlaatgeluid en de handling van de Meguro geven de rijder een authentieke rijbeleving. De Meguro S1 vormt de perfecte kennismaking met moderne klassiekers.
De hoogwaardige afwerking van de Meguro S1 is terug te zien in de details van de motor, met verfijnde accenten terugkomend in het ontwerp. Van het zadel tot de verlichting en de uitlaat, elk detail toont de liefde en aandacht voor details.
De hoogwaardige afwerking van de Meguro S1 is terug te zien in de details van de motor, met verfijnde accenten terugkomend in het ontwerp. Van het zadel tot de verlichting en de uitlaat, elk detail toont de liefde en aandacht voor details.
De 18” en 17” spaakwielen geven de Meguro S1 een onderscheidende, stijlvolle uitstraling en dragen bij aan het soepele rijgedrag.
De 18” en 17” spaakwielen geven de Meguro S1 een onderscheidende, stijlvolle uitstraling en dragen bij aan het soepele rijgedrag.
Het slanke chassis met compacte proporties zorgt voor moeiteloze en lichte handling. Gecombineerd met de lage zithoogte en rijklaargewicht van slechts 143kg is de Meguro toegankelijk voor uiteenlopende type rijders.
Het slanke chassis met compacte proporties zorgt voor moeiteloze en lichte handling. Gecombineerd met de lage zithoogte en rijklaargewicht van slechts 143kg is de Meguro toegankelijk voor uiteenlopende type rijders.
De brandstoftank heeft een druppelvorm die bijdraagt aan de Meguro-geïnspireerde uitstraling en is voorzien van een 3D Meguro-embleem, welke direct in het oog springt.
De brandstoftank heeft een druppelvorm die bijdraagt aan de Meguro-geïnspireerde uitstraling en is voorzien van een 3D Meguro-embleem, welke direct in het oog springt.
De retro tellers met een geïntegreerd LCD-scherm hebben een speciale kleurstelling en lettertype die doen denken aan oude Meguro-motoren. Onderaan prijkt het iconische rode “Meguro”-logo in katakana (Japans schrift).
De retro tellers met een geïntegreerd LCD-scherm hebben een speciale kleurstelling en lettertype die doen denken aan oude Meguro-motoren. Onderaan prijkt het iconische rode “Meguro”-logo in katakana (Japans schrift).
De volle zwarte lak wordt gecombineerd met chromen afwerkingen, wat dit model zijn kenmerkende Meguro-uitstraling geeft, nauw aansluitend bij de modellen uit het verleden.
De volle zwarte lak wordt gecombineerd met chromen afwerkingen, wat dit model zijn kenmerkende Meguro-uitstraling geeft, nauw aansluitend bij de modellen uit het verleden.
De elegante, klassieke Meguro-look wordt verder versterkt door de originele koplampbehuizing, de retro achterlichtunit en de grote richtingaanwijzers.
De elegante, klassieke Meguro-look wordt verder versterkt door de originele koplampbehuizing, de retro achterlichtunit en de grote richtingaanwijzers.
Bij het ontwerp is extra zorg besteed om klassieke looks te combineren met een moderne prestaties. Zo is het motorblok prachtig vormgegeven met klassieke details zoals de grote, afgeronde koelvinnen op de cilinderkop.
Bij het ontwerp is extra zorg besteed om klassieke looks te combineren met een moderne prestaties. Zo is het motorblok prachtig vormgegeven met klassieke details zoals de grote, afgeronde koelvinnen op de cilinderkop.
De uitlaatbocht en demper zijn gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal en hebben een gepolijste afwerking. De uitlaatbocht eindigt in een ‘pea-shooter’-stijl demper, die de klassieke uitstraling van vroege Meguro-modellen prachtig nabootst.
De uitlaatbocht en demper zijn gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal en hebben een gepolijste afwerking. De uitlaatbocht eindigt in een ‘pea-shooter’-stijl demper, die de klassieke uitstraling van vroege Meguro-modellen prachtig nabootst.
Het motorkarakter van de Meguro S1 is met veel aandacht vormgegeven om zoveel mogelijk karakter over te brengen aan de rijder. Vanaf lage toeren is er al ruim koppel voor handen waardoor cruisen met de Meguro S1 moeiteloos is en je optimaal kunt genieten.
Het motorkarakter van de Meguro S1 is met veel aandacht vormgegeven om zoveel mogelijk karakter over te brengen aan de rijder. Vanaf lage toeren is er al ruim koppel voor handen waardoor cruisen met de Meguro S1 moeiteloos is en je optimaal kunt genieten.
De positie van het stuur, het zadel en de voetsteunen plaatsen de rijder in een ontspannen, rechte zithouding, wat de controle over de motor vergemakkelijkt. Precies zoals bij de klassieke Meguro-modellen.
De positie van het stuur, het zadel en de voetsteunen plaatsen de rijder in een ontspannen, rechte zithouding, wat de controle over de motor vergemakkelijkt. Precies zoals bij de klassieke Meguro-modellen.
Het uitlaatgeluid is gebaseerd op dat van de originele Kawasaki 250 Meguro SG, waarbij het geluid van het originele model is gebruikt om de klank van de Meguro S1 te verfijnen. Het resultaat is een diepe, volle toon met een herkenbare klank bij acceleratie.
Het uitlaatgeluid is gebaseerd op dat van de originele Kawasaki 250 Meguro SG, waarbij het geluid van het originele model is gebruikt om de klank van de Meguro S1 te verfijnen. Het resultaat is een diepe, volle toon met een herkenbare klank bij acceleratie.
Het vintage-stijl zadel met witte bies, de stalen spatborden voor en achter, en de spaakwielen geven de Meguro S1 een uitstraling die herinnert aan de originele Meguro-modellen.
Het vintage-stijl zadel met witte bies, de stalen spatborden voor en achter, en de spaakwielen geven de Meguro S1 een uitstraling die herinnert aan de originele Meguro-modellen.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
ABS voorkomt wielblokkering tijdens het remmen en zorgt zo voor stabiele remprestaties.
ABS voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer er hard wordt geremd of wanneer de rijder remt op ondergronden met weinig grip, zoals nat asfalt of putdeksels; dankzij verfijnde, uitgebreid geteste software biedt Kawasaki ABS stabiele remprestaties en extra gemoedsrust, met speciale systemen zoals KIBS voor supersportmodellen en K-ACT ABS voor zware tourmotoren, zodat elke rijstijl optimaal wordt ondersteund.
| Type motor | Luchtgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 9.0:1 |
| Kleppensysteem | SOHC, 2 valves |
| Boring x Slag | 67.0 x 66.0 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 233 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 32 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 12.9 kW {17.5 PS} / 7,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 18.6 N•m {1.9 kgf•m} / 5,800 rpm |
| CO2 uitstoot | 58 g/km |
| Brandstofverbruik | 2.5 l/100km |
| Transmissie | 6 versnellingen |
| Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
| Primaire overbrengingsverhouding | 2.871 (89/31) |
| Overbrengingsverhouding 1e | 3.000 (39/13) |
| Overbrengingsverhouding 2e | 2.067 (31/15) |
| Overbrengingsverhouding 3e | 1.556 (28/18) |
| Overbrengingsverhouding 4e | 1.261 (29/23) |
| Overbrengingsverhouding 5e | 1.040 (26/25) |
| Overbrengingsverhouding 6e | 0.852 (23/27) |
| Eindaandrijving | Gesloten ketting |
| Eindoverbrengingsverhouding | 2.714 (38/14) |
| Type frame | - |
|---|---|
| Spoor | 99 mm |
| Veerweg voor | 117 mm |
| Veerweg achter | 95 mm |
| Band, voor | 90/90-18 M/C 51S |
| Band, achter | 110/90-17 M/C 60S |
| L x B x H | 2,125 x 800 x 1,090 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 40° / 40° |
| Wielbasis | 1,415 mm |
| Grondspeling | 150 mm |
| Brandstofcapaciteit | 12.0 liter |
| Zithoogte | 740 mm |
| Rijklaargewicht* | 143 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 133 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Remmen, voor | Enkele schijf |
|---|---|
| Diameter voorrem | Ø 265 mm |
| Type remklauw voor | Dubbele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 220 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Telescopische vork |
| Diameter van voorvering | Ø 37 mm |
| Vering, achter | Dubbele schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories