Inpage Navigation Section: Overzicht
Maak kennis met de toekomst van vaarplezier: de Jet Ski STX160. Als evolutie van de legendarische STX-lijn tilt dit model plezier op het water naar een hoger niveau. Met meer features dan ooit tevoren combineert de Jet Ski STX160 moderne styling, geavanceerde technologie en zelfverzekerde wendbaarheid.
Kleur
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Het sportieve, wendbare karakter van de STX 160-serie is meteen zichtbaar. De strak gevormde voorzijde, met scherpe lijnen en accentverlichting (op de LX-S, LX en R), geeft de scooter een moderne, energieke uitstraling. De iets hogere neus en de vloeiende lijnen die van voor naar achter doorlopen creëren een slank en scherp silhouet dat perfect past bij de dynamische, speelse vaareigenschappen waar deze modellen in uitblinken.
Het sportieve, wendbare karakter van de STX 160-serie is meteen zichtbaar. De strak gevormde voorzijde, met scherpe lijnen en accentverlichting (op de LX-S, LX en R), geeft de scooter een moderne, energieke uitstraling. De iets hogere neus en de vloeiende lijnen die van voor naar achter doorlopen creëren een slank en scherp silhouet dat perfect past bij de dynamische, speelse vaareigenschappen waar deze modellen in uitblinken.
Bovenop de al sterke basis voegt de vernieuwde STX 160-serie een reeks prestatie- en comfortfeatures toe. Dat maakt deze sportieve runabout niet alleen leuker om te varen, maar ook praktischer en gebruiksvriendelijker in het dagelijks gebruik.
Bovenop de al sterke basis voegt de vernieuwde STX 160-serie een reeks prestatie- en comfortfeatures toe. Dat maakt deze sportieve runabout niet alleen leuker om te varen, maar ook praktischer en gebruiksvriendelijker in het dagelijks gebruik.
Het STX 160-platform staat voor speels, dynamisch vaarplezier, vooral op vlak water. Dankzij de lichte, wendbare romp krijg je precies dat energieke stuurgevoel waar deze serie om bekendstaat. Nieuwe comfortfeatures maken de ervaring nog aangenamer, zodat elke rit — van ontspannen toeren tot sportief spelen — nog meer plezier biedt.
Het STX 160-platform staat voor speels, dynamisch vaarplezier, vooral op vlak water. Dankzij de lichte, wendbare romp krijg je precies dat energieke stuurgevoel waar deze serie om bekendstaat. Nieuwe comfortfeatures maken de ervaring nog aangenamer, zodat elke rit — van ontspannen toeren tot sportief spelen — nog meer plezier biedt.
Het brede motocross-stijl stuur, met ronde grepen en een stuurpad, ziet er niet alleen sportief en agressief uit — het geeft ook extra controle tijdens dynamisch varen. Daardoor voelt vooral de R-versie nog directer en plezieriger aan om te besturen.
Het brede motocross-stijl stuur, met ronde grepen en een stuurpad, ziet er niet alleen sportief en agressief uit — het geeft ook extra controle tijdens dynamisch varen. Daardoor voelt vooral de R-versie nog directer en plezieriger aan om te besturen.
De achteruitrijcamera, geplaatst achter het achterzadel, geeft een extra blik op wat er achter de Jet Ski gebeurt. Handig bij het trekken van een waterskiër of wakeboarder, maar ook tijdens het aanmeren of manoeuvreren in krappe ruimtes.
De achteruitrijcamera, geplaatst achter het achterzadel, geeft een extra blik op wat er achter de Jet Ski gebeurt. Handig bij het trekken van een waterskiër of wakeboarder, maar ook tijdens het aanmeren of manoeuvreren in krappe ruimtes.
De stijlvolle LED-accentlampen in de bumper geven de STX 160-modellen een opvallend, krachtig gezicht. Ze zorgen niet alleen voor een moderne uitstraling, maar brengen de STX-lijn visueel dichter bij Kawasaki’s luxere ULTRA-modellen. Zo onderscheiden deze Jet Ski’s zich duidelijk van andere waterscooters in hun klasse.
De stijlvolle LED-accentlampen in de bumper geven de STX 160-modellen een opvallend, krachtig gezicht. Ze zorgen niet alleen voor een moderne uitstraling, maar brengen de STX-lijn visueel dichter bij Kawasaki’s luxere ULTRA-modellen. Zo onderscheiden deze Jet Ski’s zich duidelijk van andere waterscooters in hun klasse.
De voorbumper fungeert als spatbescherming en houdt opspattend water zoveel mogelijk weg bij de rijder tijdens het varen. Ook blijft er minder water in de voetruimtes staan, wat zorgt voor meer comfort tijdens elke rit.
De voorbumper fungeert als spatbescherming en houdt opspattend water zoveel mogelijk weg bij de rijder tijdens het varen. Ook blijft er minder water in de voetruimtes staan, wat zorgt voor meer comfort tijdens elke rit.
Ideaal voor langere toertochten: met deze functie houd je een constante kruissnelheid aan zonder het gas vast te hoeven houden. Met één druk op de knop pas je de snelheid eenvoudig aan. Cruise Control is voortaan standaard op alle modellen binnen de STX 160-serie.
Ideaal voor langere toertochten: met deze functie houd je een constante kruissnelheid aan zonder het gas vast te hoeven houden. Met één druk op de knop pas je de snelheid eenvoudig aan. Cruise Control is voortaan standaard op alle modellen binnen de STX 160-serie.
De STX-romp is al jarenlang een vaste waarde binnen Kawasaki’s Jet Ski-lijn — en dat is niet voor niets. Het lichte, wendbare ontwerp past perfect bij sportief varen, met precies dat speelse en directe stuurgevoel waar rijders in deze klasse naar zoeken. Een romp die vertrouwen geeft én volop plezier biedt op het water.
De STX-romp is al jarenlang een vaste waarde binnen Kawasaki’s Jet Ski-lijn — en dat is niet voor niets. Het lichte, wendbare ontwerp past perfect bij sportief varen, met precies dat speelse en directe stuurgevoel waar rijders in deze klasse naar zoeken. Een romp die vertrouwen geeft én volop plezier biedt op het water.
Met KSRD wordt de reverse bucket elektrisch uitgeklapt en kun je met een duimschakelaar op het rechter stuur eenvoudig de stuwkracht bedienen. Dit maakt manoeuvreren op lage snelheid veel eenvoudiger en volledig met één hand te controleren. Zodra de reverse bucket actief is, helpt hij bovendien mee met vertraging, wat extra controle geeft bij krappe of drukke situaties op het water.
Met KSRD wordt de reverse bucket elektrisch uitgeklapt en kun je met een duimschakelaar op het rechter stuur eenvoudig de stuwkracht bedienen. Dit maakt manoeuvreren op lage snelheid veel eenvoudiger en volledig met één hand te controleren. Zodra de reverse bucket actief is, helpt hij bovendien mee met vertraging, wat extra controle geeft bij krappe of drukke situaties op het water.
De hoog geplaatste, scherp vormgegeven neus geeft de STX 160 een gestroomlijnd en langgerekt silhouet. Het resultaat is een moderne, next-generation uitstraling die helemaal past bij de nieuwe standaard van Kawasaki Jet Ski-modellen.
De hoog geplaatste, scherp vormgegeven neus geeft de STX 160 een gestroomlijnd en langgerekt silhouet. Het resultaat is een moderne, next-generation uitstraling die helemaal past bij de nieuwe standaard van Kawasaki Jet Ski-modellen.
De 1.498 cc, vloeistofgekoelde viercilinder reageert vlot en levert betrouwbare prestaties, zonder gebruik van turbo of supercharger. Hij combineert krachtige acceleratie met schone emissies, een gunstig verbruik en een soepel, gezinsvriendelijk vermogensaanbod. Een sterke en bewezen krachtbron voor sportief én ontspannen vaarplezier.
De 1.498 cc, vloeistofgekoelde viercilinder reageert vlot en levert betrouwbare prestaties, zonder gebruik van turbo of supercharger. Hij combineert krachtige acceleratie met schone emissies, een gunstig verbruik en een soepel, gezinsvriendelijk vermogensaanbod. Een sterke en bewezen krachtbron voor sportief én ontspannen vaarplezier.
Naast de Smart Learning Operation (SLO)-modus kunnen bestuurders kiezen uit Full, Middle en Low Power. Zo stem je het vermogen eenvoudig af op ervaring, omstandigheden en comfort.
Naast de Smart Learning Operation (SLO)-modus kunnen bestuurders kiezen uit Full, Middle en Low Power. Zo stem je het vermogen eenvoudig af op ervaring, omstandigheden en comfort.
Met één handbeweging pas je de trimstand van de romp aan jouw vaarstijl en de wateromstandigheden aan. Zo blijft de Jet Ski precies zo afgesteld als jij wilt, voor een optimale en voorspelbare rit in elke situatie.
Met één handbeweging pas je de trimstand van de romp aan jouw vaarstijl en de wateromstandigheden aan. Zo blijft de Jet Ski precies zo afgesteld als jij wilt, voor een optimale en voorspelbare rit in elke situatie.
Het grote, makkelijk afleesbare 7-inch full-colour TFT-display biedt meerdere weergavemodi, bediening via een jog-dial, Bluetooth-connectiviteit en infotainmentfuncties. Het strakke scherm maakt bij elke rit direct indruk en versterkt de premium uitstraling van de Jet Ski.
Het grote, makkelijk afleesbare 7-inch full-colour TFT-display biedt meerdere weergavemodi, bediening via een jog-dial, Bluetooth-connectiviteit en infotainmentfuncties. Het strakke scherm maakt bij elke rit direct indruk en versterkt de premium uitstraling van de Jet Ski.
Binnen de STX 160-serie heeft elk model zijn eigen karakter. Door kleur en striping op verschillende manieren toe te passen, krijgt iedere uitvoering een herkenbare look. Zo heeft de R-versie een sportieve middentreep, terwijl de LX dankzij horizontale kleuraccenten juist een bredere, luxere uitstraling krijgt.
Binnen de STX 160-serie heeft elk model zijn eigen karakter. Door kleur en striping op verschillende manieren toe te passen, krijgt iedere uitvoering een herkenbare look. Zo heeft de R-versie een sportieve middentreep, terwijl de LX dankzij horizontale kleuraccenten juist een bredere, luxere uitstraling krijgt.
Het embleem aan de voorzijde, ontworpen in lijn met Kawasaki’s topmodellen, geeft de Jet Ski een dynamische en opvallende uitstraling. Het krachtige front wekt een gevoel van trots en eigenaarschap.
Het embleem aan de voorzijde, ontworpen in lijn met Kawasaki’s topmodellen, geeft de Jet Ski een dynamische en opvallende uitstraling. Het krachtige front wekt een gevoel van trots en eigenaarschap.
De geïntegreerde kikkers bieden handige bevestigingspunten om de Jet Ski snel en eenvoudig vast te leggen aan een steiger.
De geïntegreerde kikkers bieden handige bevestigingspunten om de Jet Ski snel en eenvoudig vast te leggen aan een steiger.
Het sportieve, wendbare karakter van de STX 160-serie is meteen zichtbaar. De strak gevormde voorzijde, met scherpe lijnen en accentverlichting (op de LX-S, LX en R), geeft de scooter een moderne, energieke uitstraling. De iets hogere neus en de vloeiende lijnen die van voor naar achter doorlopen creëren een slank en scherp silhouet dat perfect past bij de dynamische, speelse vaareigenschappen waar deze modellen in uitblinken.
Het sportieve, wendbare karakter van de STX 160-serie is meteen zichtbaar. De strak gevormde voorzijde, met scherpe lijnen en accentverlichting (op de LX-S, LX en R), geeft de scooter een moderne, energieke uitstraling. De iets hogere neus en de vloeiende lijnen die van voor naar achter doorlopen creëren een slank en scherp silhouet dat perfect past bij de dynamische, speelse vaareigenschappen waar deze modellen in uitblinken.
Bovenop de al sterke basis voegt de vernieuwde STX 160-serie een reeks prestatie- en comfortfeatures toe. Dat maakt deze sportieve runabout niet alleen leuker om te varen, maar ook praktischer en gebruiksvriendelijker in het dagelijks gebruik.
Bovenop de al sterke basis voegt de vernieuwde STX 160-serie een reeks prestatie- en comfortfeatures toe. Dat maakt deze sportieve runabout niet alleen leuker om te varen, maar ook praktischer en gebruiksvriendelijker in het dagelijks gebruik.
Het STX 160-platform staat voor speels, dynamisch vaarplezier, vooral op vlak water. Dankzij de lichte, wendbare romp krijg je precies dat energieke stuurgevoel waar deze serie om bekendstaat. Nieuwe comfortfeatures maken de ervaring nog aangenamer, zodat elke rit — van ontspannen toeren tot sportief spelen — nog meer plezier biedt.
Het STX 160-platform staat voor speels, dynamisch vaarplezier, vooral op vlak water. Dankzij de lichte, wendbare romp krijg je precies dat energieke stuurgevoel waar deze serie om bekendstaat. Nieuwe comfortfeatures maken de ervaring nog aangenamer, zodat elke rit — van ontspannen toeren tot sportief spelen — nog meer plezier biedt.
Het brede motocross-stijl stuur, met ronde grepen en een stuurpad, ziet er niet alleen sportief en agressief uit — het geeft ook extra controle tijdens dynamisch varen. Daardoor voelt vooral de R-versie nog directer en plezieriger aan om te besturen.
Het brede motocross-stijl stuur, met ronde grepen en een stuurpad, ziet er niet alleen sportief en agressief uit — het geeft ook extra controle tijdens dynamisch varen. Daardoor voelt vooral de R-versie nog directer en plezieriger aan om te besturen.
De achteruitrijcamera, geplaatst achter het achterzadel, geeft een extra blik op wat er achter de Jet Ski gebeurt. Handig bij het trekken van een waterskiër of wakeboarder, maar ook tijdens het aanmeren of manoeuvreren in krappe ruimtes.
De achteruitrijcamera, geplaatst achter het achterzadel, geeft een extra blik op wat er achter de Jet Ski gebeurt. Handig bij het trekken van een waterskiër of wakeboarder, maar ook tijdens het aanmeren of manoeuvreren in krappe ruimtes.
De stijlvolle LED-accentlampen in de bumper geven de STX 160-modellen een opvallend, krachtig gezicht. Ze zorgen niet alleen voor een moderne uitstraling, maar brengen de STX-lijn visueel dichter bij Kawasaki’s luxere ULTRA-modellen. Zo onderscheiden deze Jet Ski’s zich duidelijk van andere waterscooters in hun klasse.
De stijlvolle LED-accentlampen in de bumper geven de STX 160-modellen een opvallend, krachtig gezicht. Ze zorgen niet alleen voor een moderne uitstraling, maar brengen de STX-lijn visueel dichter bij Kawasaki’s luxere ULTRA-modellen. Zo onderscheiden deze Jet Ski’s zich duidelijk van andere waterscooters in hun klasse.
De voorbumper fungeert als spatbescherming en houdt opspattend water zoveel mogelijk weg bij de rijder tijdens het varen. Ook blijft er minder water in de voetruimtes staan, wat zorgt voor meer comfort tijdens elke rit.
De voorbumper fungeert als spatbescherming en houdt opspattend water zoveel mogelijk weg bij de rijder tijdens het varen. Ook blijft er minder water in de voetruimtes staan, wat zorgt voor meer comfort tijdens elke rit.
Ideaal voor langere toertochten: met deze functie houd je een constante kruissnelheid aan zonder het gas vast te hoeven houden. Met één druk op de knop pas je de snelheid eenvoudig aan. Cruise Control is voortaan standaard op alle modellen binnen de STX 160-serie.
Ideaal voor langere toertochten: met deze functie houd je een constante kruissnelheid aan zonder het gas vast te hoeven houden. Met één druk op de knop pas je de snelheid eenvoudig aan. Cruise Control is voortaan standaard op alle modellen binnen de STX 160-serie.
De STX-romp is al jarenlang een vaste waarde binnen Kawasaki’s Jet Ski-lijn — en dat is niet voor niets. Het lichte, wendbare ontwerp past perfect bij sportief varen, met precies dat speelse en directe stuurgevoel waar rijders in deze klasse naar zoeken. Een romp die vertrouwen geeft én volop plezier biedt op het water.
De STX-romp is al jarenlang een vaste waarde binnen Kawasaki’s Jet Ski-lijn — en dat is niet voor niets. Het lichte, wendbare ontwerp past perfect bij sportief varen, met precies dat speelse en directe stuurgevoel waar rijders in deze klasse naar zoeken. Een romp die vertrouwen geeft én volop plezier biedt op het water.
Met KSRD wordt de reverse bucket elektrisch uitgeklapt en kun je met een duimschakelaar op het rechter stuur eenvoudig de stuwkracht bedienen. Dit maakt manoeuvreren op lage snelheid veel eenvoudiger en volledig met één hand te controleren. Zodra de reverse bucket actief is, helpt hij bovendien mee met vertraging, wat extra controle geeft bij krappe of drukke situaties op het water.
Met KSRD wordt de reverse bucket elektrisch uitgeklapt en kun je met een duimschakelaar op het rechter stuur eenvoudig de stuwkracht bedienen. Dit maakt manoeuvreren op lage snelheid veel eenvoudiger en volledig met één hand te controleren. Zodra de reverse bucket actief is, helpt hij bovendien mee met vertraging, wat extra controle geeft bij krappe of drukke situaties op het water.
De hoog geplaatste, scherp vormgegeven neus geeft de STX 160 een gestroomlijnd en langgerekt silhouet. Het resultaat is een moderne, next-generation uitstraling die helemaal past bij de nieuwe standaard van Kawasaki Jet Ski-modellen.
De hoog geplaatste, scherp vormgegeven neus geeft de STX 160 een gestroomlijnd en langgerekt silhouet. Het resultaat is een moderne, next-generation uitstraling die helemaal past bij de nieuwe standaard van Kawasaki Jet Ski-modellen.
De 1.498 cc, vloeistofgekoelde viercilinder reageert vlot en levert betrouwbare prestaties, zonder gebruik van turbo of supercharger. Hij combineert krachtige acceleratie met schone emissies, een gunstig verbruik en een soepel, gezinsvriendelijk vermogensaanbod. Een sterke en bewezen krachtbron voor sportief én ontspannen vaarplezier.
De 1.498 cc, vloeistofgekoelde viercilinder reageert vlot en levert betrouwbare prestaties, zonder gebruik van turbo of supercharger. Hij combineert krachtige acceleratie met schone emissies, een gunstig verbruik en een soepel, gezinsvriendelijk vermogensaanbod. Een sterke en bewezen krachtbron voor sportief én ontspannen vaarplezier.
Naast de Smart Learning Operation (SLO)-modus kunnen bestuurders kiezen uit Full, Middle en Low Power. Zo stem je het vermogen eenvoudig af op ervaring, omstandigheden en comfort.
Naast de Smart Learning Operation (SLO)-modus kunnen bestuurders kiezen uit Full, Middle en Low Power. Zo stem je het vermogen eenvoudig af op ervaring, omstandigheden en comfort.
Met één handbeweging pas je de trimstand van de romp aan jouw vaarstijl en de wateromstandigheden aan. Zo blijft de Jet Ski precies zo afgesteld als jij wilt, voor een optimale en voorspelbare rit in elke situatie.
Met één handbeweging pas je de trimstand van de romp aan jouw vaarstijl en de wateromstandigheden aan. Zo blijft de Jet Ski precies zo afgesteld als jij wilt, voor een optimale en voorspelbare rit in elke situatie.
Het grote, makkelijk afleesbare 7-inch full-colour TFT-display biedt meerdere weergavemodi, bediening via een jog-dial, Bluetooth-connectiviteit en infotainmentfuncties. Het strakke scherm maakt bij elke rit direct indruk en versterkt de premium uitstraling van de Jet Ski.
Het grote, makkelijk afleesbare 7-inch full-colour TFT-display biedt meerdere weergavemodi, bediening via een jog-dial, Bluetooth-connectiviteit en infotainmentfuncties. Het strakke scherm maakt bij elke rit direct indruk en versterkt de premium uitstraling van de Jet Ski.
Binnen de STX 160-serie heeft elk model zijn eigen karakter. Door kleur en striping op verschillende manieren toe te passen, krijgt iedere uitvoering een herkenbare look. Zo heeft de R-versie een sportieve middentreep, terwijl de LX dankzij horizontale kleuraccenten juist een bredere, luxere uitstraling krijgt.
Binnen de STX 160-serie heeft elk model zijn eigen karakter. Door kleur en striping op verschillende manieren toe te passen, krijgt iedere uitvoering een herkenbare look. Zo heeft de R-versie een sportieve middentreep, terwijl de LX dankzij horizontale kleuraccenten juist een bredere, luxere uitstraling krijgt.
Het embleem aan de voorzijde, ontworpen in lijn met Kawasaki’s topmodellen, geeft de Jet Ski een dynamische en opvallende uitstraling. Het krachtige front wekt een gevoel van trots en eigenaarschap.
Het embleem aan de voorzijde, ontworpen in lijn met Kawasaki’s topmodellen, geeft de Jet Ski een dynamische en opvallende uitstraling. Het krachtige front wekt een gevoel van trots en eigenaarschap.
De geïntegreerde kikkers bieden handige bevestigingspunten om de Jet Ski snel en eenvoudig vast te leggen aan een steiger.
De geïntegreerde kikkers bieden handige bevestigingspunten om de Jet Ski snel en eenvoudig vast te leggen aan een steiger.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
Elektronisch geregelde gaskleppen laten de ECU de ideale hoeveelheid lucht en brandstof aan de motor leveren.
Kawasaki’s volledig elektronische gasklepbediening laat de ECU zowel de brandstofinspuiting als de stand van de gaskleppen nauwkeurig regelen, wat zorgt voor een soepele, natuurlijke gasrespons, lagere emissies en de mogelijkheid om moderne hulpsystemen zoals KTRC, S-KTRC, KLCM, Kawasaki Engine Brake Control en Elektronische Cruise Control nauwkeuriger aan te sturen.
Elektronische Cruise Control houdt de snelheid vast en vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten voor meer touringcomfort.
Elektronische Cruise Control houdt met één druk op de knop de gekozen snelheid aan zonder dat de rijder het gas constant hoeft vast te houden, wat de belasting van de rechterhand vermindert, ontspannend cruisen op lange afstanden mogelijk maakt en zo het rijcomfort op reis aanzienlijk verhoogt.
Power Modes maken het mogelijk het motorvermogen aan te passen aan de rijomstandigheden.
Modellen met meerdere Power Modes geven de rijder eenvoudig de keuze uit verschillende vermogensafgiftes: naast Full Power zijn er één of twee standen (Middle, Low) waarin het maximale vermogen wordt begrensd en de gasrespons milder is, zodat je het karakter van de motor kunt afstemmen op rijomstandigheden, ervaring en persoonlijke voorkeur.
Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.
Een goede pasvorm is cruciaal voor comfort en controle; ERGO-FIT is het systeem waarmee rijders via verstelbare of uitwisselbare onderdelen zoals zadel, stuur en voetsteunen hun ideale zitpositie kunnen samenstellen, zodat rijders met verschillende lengtes en rijstijlen toch die natuurlijke houding vinden waarin comfort en controle perfect in balans zijn.
De Zuinig Rijden Indicator verschijnt op het display wanneer het brandstofverbruik gunstig is en stimuleert efficiënt rijden.
Met behulp van nauwkeurige motorelektronica zorgt de Zuinig Rijden Indicator ervoor dat de rijder in één oogopslag ziet wanneer het verbruik gunstig is: zodra de ECU registreert dat snelheid, toerental, gasstand en andere factoren samen zorgen voor een lage brandstofconsumptie verschijnt het ECO-symbool op het display, zodat je jouw rijstijl kunt aanpassen om het rijbereik te vergroten en de impact op het milieu te beperken.
| Type motor | Watergekoeld, 4-takt, vier-in-lijn |
|---|---|
| Compressieverhouding | 10.6:1 |
| Kleppensysteem | DOHC, 16 valves |
| Boring x Slag | 83.0 x 69.2 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 1,498 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 60 mm |
| Smering | Geforceerde smering, semi-dry sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | Digitaal |
| Maximum vermogen | 112.0 kW {152 PS} / 7,500 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 144.0 N•m {14.7 kgf•m} / 6,000 rpm |
| L x B x H | 3,310 x 1,180 x 1,120 mm |
|---|---|
| Brandstofcapaciteit | 78.0 liter |
| Rijklaargewicht* | 423 kg |
| | *Het rijklaargewicht omvat alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
| Geschat drooggewicht** | 360 kg |
| | **Het geschatte drooggewicht omvat niet alle noodzakelijke materialen en vloeistoffen voor een correcte werking, een volledig gevulde brandstoftank (meer dan 90% van de totale inhoud) en, indien meegeleverd, een gereedschapsset. |
Inpage Navigation Section: Accessories