Inpage Navigation Section: Overzicht
Krachtig, wendbaar en boordevol praktische features. De nieuwe Brute Force 450 is de perfecte ATV om te gebruiken voor werkzaamheden in krappe situaties of sportief off-road plezier. Deze ATV wordt geleverd met T-homologatie en is goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.
Kleuren
Show all
Show less
Vanaf €8.799,00
Inpage Navigation Section: Gallerij
Inpage Navigation Section: Features & Specs
Uitrusting voor T-homologatie omvat een trekoog in de voorbumper, spiegels, een claxon, waarschuwingslichten, een kentekenplaathouder met verlichting en een remwaarschuwingslamp boven het instrumentenpaneel.
Uitrusting voor T-homologatie omvat een trekoog in de voorbumper, spiegels, een claxon, waarschuwingslichten, een kentekenplaathouder met verlichting en een remwaarschuwingslamp boven het instrumentenpaneel.
Zowel de LED-koplampen als de achterlichten zijn voorzien van geïntegreerde richtingaanwijzers.
Zowel de LED-koplampen als de achterlichten zijn voorzien van geïntegreerde richtingaanwijzers.
De Brute Force 450 is standaard voorzien van een trekhaak en stroomaansluiting voor de verlichting van de aanhanger.
De Brute Force 450 is standaard voorzien van een trekhaak en stroomaansluiting voor de verlichting van de aanhanger.
Een snelheidsbegrenzer ondersteunt bestuurders bij werkzaamheden of taken. Een knop onder en links van het instrumentenpaneel activeert deze modus (en licht op wanneer deze is geactiveerd).
Een snelheidsbegrenzer ondersteunt bestuurders bij werkzaamheden of taken. Een knop onder en links van het instrumentenpaneel activeert deze modus (en licht op wanneer deze is geactiveerd).
Een speciale schakelaar voor de LED-werklamp dat op het stuur is gemonteerd, maakt het mogelijk om deze onafhankelijk van de koplampen in- en uit te schakelen. Wanneer de werklamp aanstaat, licht de knop op om bestuurders eraan te herinneren niet te rijden*. *In Europa mag de stuur-gemonteerde LED-werklamp niet worden gebruikt tijdens het rijden op openbare wegen.
Een speciale schakelaar voor de LED-werklamp dat op het stuur is gemonteerd, maakt het mogelijk om deze onafhankelijk van de koplampen in- en uit te schakelen. Wanneer de werklamp aanstaat, licht de knop op om bestuurders eraan te herinneren niet te rijden*. *In Europa mag de stuur-gemonteerde LED-werklamp niet worden gebruikt tijdens het rijden op openbare wegen.
Kleiner dan de 750–800cc-klasse maar groter en sterker dan de 300cc-modellen: de Brute Force 450 zit precies tussen beide segmenten en biedt zo de perfecte balans. Hij combineert krachtige prestaties met een volledige uitrusting, waardoor hij in zijn klasse helemaal mee vooraan staat. Een ideaal formaat voor zowel werk als recreatie.
Kleiner dan de 750–800cc-klasse maar groter en sterker dan de 300cc-modellen: de Brute Force 450 zit precies tussen beide segmenten en biedt zo de perfecte balans. Hij combineert krachtige prestaties met een volledige uitrusting, waardoor hij in zijn klasse helemaal mee vooraan staat. Een ideaal formaat voor zowel werk als recreatie.
De Brute Force 450 staat helemaal in lijn met wat je van Kawasaki mag verwachten: degelijkheid en betrouwbaarheid. Het volledig verstevigde frame is gebouwd voor echt terreinwerk, terwijl de rem- en veringscomponenten zijn ontworpen om sterk, duurzaam en voorspelbaar te presteren. Zo kun je in alle omstandigheden met een gerust gevoel op pad.
De Brute Force 450 staat helemaal in lijn met wat je van Kawasaki mag verwachten: degelijkheid en betrouwbaarheid. Het volledig verstevigde frame is gebouwd voor echt terreinwerk, terwijl de rem- en veringscomponenten zijn ontworpen om sterk, duurzaam en voorspelbaar te presteren. Zo kun je in alle omstandigheden met een gerust gevoel op pad.
De Brute Force 450 behoudt de krachtige, compacte uitstraling die de Brute Force-reeks kenmerkt. Hij oogt agressief en lichtvoetig tegelijk, precies wat je verwacht van een mid-size ATV. Het robuuste, moderne design geeft hem een zelfverzekerde en doelgerichte look die perfect past bij zijn off-road karakter.
De Brute Force 450 behoudt de krachtige, compacte uitstraling die de Brute Force-reeks kenmerkt. Hij oogt agressief en lichtvoetig tegelijk, precies wat je verwacht van een mid-size ATV. Het robuuste, moderne design geeft hem een zelfverzekerde en doelgerichte look die perfect past bij zijn off-road karakter.
De Brute Force 450 mag dan compact zijn, hij is verrassend compleet uitgerust. Met stevige voor- en achterdragers, praktische opbergvakken, een bekerhouder en een 12V-aansluiting heb je alles bij de hand voor zowel werk als ontspannen trailritten. Alles draait hier om gebruiksgemak, zodat je meteen aan de slag kunt.
De Brute Force 450 mag dan compact zijn, hij is verrassend compleet uitgerust. Met stevige voor- en achterdragers, praktische opbergvakken, een bekerhouder en een 12V-aansluiting heb je alles bij de hand voor zowel werk als ontspannen trailritten. Alles draait hier om gebruiksgemak, zodat je meteen aan de slag kunt.
Met een trekvermogen van 476 kg kan de Brute Force 450 in tal van werksituaties ondersteunen. De voordrager biedt plaats aan 34 kg, terwijl de achterdrager tot 68 kg kan meenemen. Zo combineert hij compacte afmetingen met opvallend veel inzetbaarheid.
Met een trekvermogen van 476 kg kan de Brute Force 450 in tal van werksituaties ondersteunen. De voordrager biedt plaats aan 34 kg, terwijl de achterdrager tot 68 kg kan meenemen. Zo combineert hij compacte afmetingen met opvallend veel inzetbaarheid.
Het brede zitvlak, het speciaal ontworpen zadelmateriaal en de royale padding zorgen ervoor dat je altijd comfortabel zit — zowel tijdens langere ritten als bij dagelijks gebruik.
Het brede zitvlak, het speciaal ontworpen zadelmateriaal en de royale padding zorgen ervoor dat je altijd comfortabel zit — zowel tijdens langere ritten als bij dagelijks gebruik.
Sportieve banden met sterke tractie en goede schokabsorptie versterken de offroadcapaciteiten van de Brute Force 450 en bieden vertrouwen op uiteenlopend terrein.
Sportieve banden met sterke tractie en goede schokabsorptie versterken de offroadcapaciteiten van de Brute Force 450 en bieden vertrouwen op uiteenlopend terrein.
Met een geoptimaliseerde frameconstructie beschikt de Brute Force 450 over de stevigheid en duurzaamheid die nodig zijn om uiteenlopende omstandigheden aan te kunnen. Het frame is gebouwd voor echte belasting en kan zonder moeite tegen een stootje.
Met een geoptimaliseerde frameconstructie beschikt de Brute Force 450 over de stevigheid en duurzaamheid die nodig zijn om uiteenlopende omstandigheden aan te kunnen. Het frame is gebouwd voor echte belasting en kan zonder moeite tegen een stootje.
Niet te groot en niet te klein, de compacte body van de Brute Force 450 heeft het ideale formaat. Hij is geschikt voor een breed scala aan rijders, biedt voldoende ruimte om lading mee te nemen en is compact genoeg om op de meest uiteenlopende bestemmingen aan te komen.
Niet te groot en niet te klein, de compacte body van de Brute Force 450 heeft het ideale formaat. Hij is geschikt voor een breed scala aan rijders, biedt voldoende ruimte om lading mee te nemen en is compact genoeg om op de meest uiteenlopende bestemmingen aan te komen.
De 443 cc motor levert prestaties die tot de sterkste in zijn klasse behoren, maar blijft tegelijk heel beheersbaar. Hij bouwt soepel koppel op vanaf lage toeren en blijft krachtig door het hele bereik, waardoor je in uiteenlopende situaties kunt rekenen op betrouwbare, allround prestaties.
De 443 cc motor levert prestaties die tot de sterkste in zijn klasse behoren, maar blijft tegelijk heel beheersbaar. Hij bouwt soepel koppel op vanaf lage toeren en blijft krachtig door het hele bereik, waardoor je in uiteenlopende situaties kunt rekenen op betrouwbare, allround prestaties.
Een, op het stuur gemonteerde, LED-lamp zorgt voor extra verlichting precies waar je die nodig hebt. Omdat de lamp meedraait met de stuurrichting, houd je ook in het donker goed zicht op het pad voor je — een praktisch voordeel in zowel recreatief als dagelijks gebruik.
Een, op het stuur gemonteerde, LED-lamp zorgt voor extra verlichting precies waar je die nodig hebt. Omdat de lamp meedraait met de stuurrichting, houd je ook in het donker goed zicht op het pad voor je — een praktisch voordeel in zowel recreatief als dagelijks gebruik.
Het 3D "Kawasaki" embleem is de kers op de taart van het moderne uiterlijk van de Brute Force 450.
Het 3D "Kawasaki" embleem is de kers op de taart van het moderne uiterlijk van de Brute Force 450.
LED-koplampen en achterlichten aan de voorkant zien er niet alleen modern uit, maar zorgen ook voor uitstekende verlichting.
LED-koplampen en achterlichten aan de voorkant zien er niet alleen modern uit, maar zorgen ook voor uitstekende verlichting.
Dankzij geoptimaliseerde veren en zorgvuldig afgestemde demping blijft de onafhankelijke wielophanging stevig en voorspelbaar reageren, ook wanneer het terrein ruw wordt. Het resultaat is een comfort en plezier, zowel tijdens recreactie als bij de dagelijkse klussen.
Dankzij geoptimaliseerde veren en zorgvuldig afgestemde demping blijft de onafhankelijke wielophanging stevig en voorspelbaar reageren, ook wanneer het terrein ruw wordt. Het resultaat is een comfort en plezier, zowel tijdens recreactie als bij de dagelijkse klussen.
Het zorgvuldig vormgegeven bodywork geeft de Brute Force 450 een krachtige, robuuste uitstraling, vooral aan de voorzijde. De kleurstellingen en graphics versterken zijn moderne, sportieve look en maken duidelijk dat hij klaar is voor actie.
Het zorgvuldig vormgegeven bodywork geeft de Brute Force 450 een krachtige, robuuste uitstraling, vooral aan de voorzijde. De kleurstellingen en graphics versterken zijn moderne, sportieve look en maken duidelijk dat hij klaar is voor actie.
De hydraulische schijfremmen leveren directe, betrouwbare remkracht wanneer je die nodig hebt. Dat zorgt voor extra controle en gemoedsrust op trail en terrein.
De hydraulische schijfremmen leveren directe, betrouwbare remkracht wanneer je die nodig hebt. Dat zorgt voor extra controle en gemoedsrust op trail en terrein.
Uitrusting voor T-homologatie omvat een trekoog in de voorbumper, spiegels, een claxon, waarschuwingslichten, een kentekenplaathouder met verlichting en een remwaarschuwingslamp boven het instrumentenpaneel.
Uitrusting voor T-homologatie omvat een trekoog in de voorbumper, spiegels, een claxon, waarschuwingslichten, een kentekenplaathouder met verlichting en een remwaarschuwingslamp boven het instrumentenpaneel.
Zowel de LED-koplampen als de achterlichten zijn voorzien van geïntegreerde richtingaanwijzers.
Zowel de LED-koplampen als de achterlichten zijn voorzien van geïntegreerde richtingaanwijzers.
De Brute Force 450 is standaard voorzien van een trekhaak en stroomaansluiting voor de verlichting van de aanhanger.
De Brute Force 450 is standaard voorzien van een trekhaak en stroomaansluiting voor de verlichting van de aanhanger.
Een snelheidsbegrenzer ondersteunt bestuurders bij werkzaamheden of taken. Een knop onder en links van het instrumentenpaneel activeert deze modus (en licht op wanneer deze is geactiveerd).
Een snelheidsbegrenzer ondersteunt bestuurders bij werkzaamheden of taken. Een knop onder en links van het instrumentenpaneel activeert deze modus (en licht op wanneer deze is geactiveerd).
Een speciale schakelaar voor de LED-werklamp dat op het stuur is gemonteerd, maakt het mogelijk om deze onafhankelijk van de koplampen in- en uit te schakelen. Wanneer de werklamp aanstaat, licht de knop op om bestuurders eraan te herinneren niet te rijden*. *In Europa mag de stuur-gemonteerde LED-werklamp niet worden gebruikt tijdens het rijden op openbare wegen.
Een speciale schakelaar voor de LED-werklamp dat op het stuur is gemonteerd, maakt het mogelijk om deze onafhankelijk van de koplampen in- en uit te schakelen. Wanneer de werklamp aanstaat, licht de knop op om bestuurders eraan te herinneren niet te rijden*. *In Europa mag de stuur-gemonteerde LED-werklamp niet worden gebruikt tijdens het rijden op openbare wegen.
Kleiner dan de 750–800cc-klasse maar groter en sterker dan de 300cc-modellen: de Brute Force 450 zit precies tussen beide segmenten en biedt zo de perfecte balans. Hij combineert krachtige prestaties met een volledige uitrusting, waardoor hij in zijn klasse helemaal mee vooraan staat. Een ideaal formaat voor zowel werk als recreatie.
Kleiner dan de 750–800cc-klasse maar groter en sterker dan de 300cc-modellen: de Brute Force 450 zit precies tussen beide segmenten en biedt zo de perfecte balans. Hij combineert krachtige prestaties met een volledige uitrusting, waardoor hij in zijn klasse helemaal mee vooraan staat. Een ideaal formaat voor zowel werk als recreatie.
De Brute Force 450 staat helemaal in lijn met wat je van Kawasaki mag verwachten: degelijkheid en betrouwbaarheid. Het volledig verstevigde frame is gebouwd voor echt terreinwerk, terwijl de rem- en veringscomponenten zijn ontworpen om sterk, duurzaam en voorspelbaar te presteren. Zo kun je in alle omstandigheden met een gerust gevoel op pad.
De Brute Force 450 staat helemaal in lijn met wat je van Kawasaki mag verwachten: degelijkheid en betrouwbaarheid. Het volledig verstevigde frame is gebouwd voor echt terreinwerk, terwijl de rem- en veringscomponenten zijn ontworpen om sterk, duurzaam en voorspelbaar te presteren. Zo kun je in alle omstandigheden met een gerust gevoel op pad.
De Brute Force 450 behoudt de krachtige, compacte uitstraling die de Brute Force-reeks kenmerkt. Hij oogt agressief en lichtvoetig tegelijk, precies wat je verwacht van een mid-size ATV. Het robuuste, moderne design geeft hem een zelfverzekerde en doelgerichte look die perfect past bij zijn off-road karakter.
De Brute Force 450 behoudt de krachtige, compacte uitstraling die de Brute Force-reeks kenmerkt. Hij oogt agressief en lichtvoetig tegelijk, precies wat je verwacht van een mid-size ATV. Het robuuste, moderne design geeft hem een zelfverzekerde en doelgerichte look die perfect past bij zijn off-road karakter.
De Brute Force 450 mag dan compact zijn, hij is verrassend compleet uitgerust. Met stevige voor- en achterdragers, praktische opbergvakken, een bekerhouder en een 12V-aansluiting heb je alles bij de hand voor zowel werk als ontspannen trailritten. Alles draait hier om gebruiksgemak, zodat je meteen aan de slag kunt.
De Brute Force 450 mag dan compact zijn, hij is verrassend compleet uitgerust. Met stevige voor- en achterdragers, praktische opbergvakken, een bekerhouder en een 12V-aansluiting heb je alles bij de hand voor zowel werk als ontspannen trailritten. Alles draait hier om gebruiksgemak, zodat je meteen aan de slag kunt.
Met een trekvermogen van 476 kg kan de Brute Force 450 in tal van werksituaties ondersteunen. De voordrager biedt plaats aan 34 kg, terwijl de achterdrager tot 68 kg kan meenemen. Zo combineert hij compacte afmetingen met opvallend veel inzetbaarheid.
Met een trekvermogen van 476 kg kan de Brute Force 450 in tal van werksituaties ondersteunen. De voordrager biedt plaats aan 34 kg, terwijl de achterdrager tot 68 kg kan meenemen. Zo combineert hij compacte afmetingen met opvallend veel inzetbaarheid.
Het brede zitvlak, het speciaal ontworpen zadelmateriaal en de royale padding zorgen ervoor dat je altijd comfortabel zit — zowel tijdens langere ritten als bij dagelijks gebruik.
Het brede zitvlak, het speciaal ontworpen zadelmateriaal en de royale padding zorgen ervoor dat je altijd comfortabel zit — zowel tijdens langere ritten als bij dagelijks gebruik.
Sportieve banden met sterke tractie en goede schokabsorptie versterken de offroadcapaciteiten van de Brute Force 450 en bieden vertrouwen op uiteenlopend terrein.
Sportieve banden met sterke tractie en goede schokabsorptie versterken de offroadcapaciteiten van de Brute Force 450 en bieden vertrouwen op uiteenlopend terrein.
Met een geoptimaliseerde frameconstructie beschikt de Brute Force 450 over de stevigheid en duurzaamheid die nodig zijn om uiteenlopende omstandigheden aan te kunnen. Het frame is gebouwd voor echte belasting en kan zonder moeite tegen een stootje.
Met een geoptimaliseerde frameconstructie beschikt de Brute Force 450 over de stevigheid en duurzaamheid die nodig zijn om uiteenlopende omstandigheden aan te kunnen. Het frame is gebouwd voor echte belasting en kan zonder moeite tegen een stootje.
Niet te groot en niet te klein, de compacte body van de Brute Force 450 heeft het ideale formaat. Hij is geschikt voor een breed scala aan rijders, biedt voldoende ruimte om lading mee te nemen en is compact genoeg om op de meest uiteenlopende bestemmingen aan te komen.
Niet te groot en niet te klein, de compacte body van de Brute Force 450 heeft het ideale formaat. Hij is geschikt voor een breed scala aan rijders, biedt voldoende ruimte om lading mee te nemen en is compact genoeg om op de meest uiteenlopende bestemmingen aan te komen.
De 443 cc motor levert prestaties die tot de sterkste in zijn klasse behoren, maar blijft tegelijk heel beheersbaar. Hij bouwt soepel koppel op vanaf lage toeren en blijft krachtig door het hele bereik, waardoor je in uiteenlopende situaties kunt rekenen op betrouwbare, allround prestaties.
De 443 cc motor levert prestaties die tot de sterkste in zijn klasse behoren, maar blijft tegelijk heel beheersbaar. Hij bouwt soepel koppel op vanaf lage toeren en blijft krachtig door het hele bereik, waardoor je in uiteenlopende situaties kunt rekenen op betrouwbare, allround prestaties.
Een, op het stuur gemonteerde, LED-lamp zorgt voor extra verlichting precies waar je die nodig hebt. Omdat de lamp meedraait met de stuurrichting, houd je ook in het donker goed zicht op het pad voor je — een praktisch voordeel in zowel recreatief als dagelijks gebruik.
Een, op het stuur gemonteerde, LED-lamp zorgt voor extra verlichting precies waar je die nodig hebt. Omdat de lamp meedraait met de stuurrichting, houd je ook in het donker goed zicht op het pad voor je — een praktisch voordeel in zowel recreatief als dagelijks gebruik.
Het 3D "Kawasaki" embleem is de kers op de taart van het moderne uiterlijk van de Brute Force 450.
Het 3D "Kawasaki" embleem is de kers op de taart van het moderne uiterlijk van de Brute Force 450.
LED-koplampen en achterlichten aan de voorkant zien er niet alleen modern uit, maar zorgen ook voor uitstekende verlichting.
LED-koplampen en achterlichten aan de voorkant zien er niet alleen modern uit, maar zorgen ook voor uitstekende verlichting.
Dankzij geoptimaliseerde veren en zorgvuldig afgestemde demping blijft de onafhankelijke wielophanging stevig en voorspelbaar reageren, ook wanneer het terrein ruw wordt. Het resultaat is een comfort en plezier, zowel tijdens recreactie als bij de dagelijkse klussen.
Dankzij geoptimaliseerde veren en zorgvuldig afgestemde demping blijft de onafhankelijke wielophanging stevig en voorspelbaar reageren, ook wanneer het terrein ruw wordt. Het resultaat is een comfort en plezier, zowel tijdens recreactie als bij de dagelijkse klussen.
Het zorgvuldig vormgegeven bodywork geeft de Brute Force 450 een krachtige, robuuste uitstraling, vooral aan de voorzijde. De kleurstellingen en graphics versterken zijn moderne, sportieve look en maken duidelijk dat hij klaar is voor actie.
Het zorgvuldig vormgegeven bodywork geeft de Brute Force 450 een krachtige, robuuste uitstraling, vooral aan de voorzijde. De kleurstellingen en graphics versterken zijn moderne, sportieve look en maken duidelijk dat hij klaar is voor actie.
De hydraulische schijfremmen leveren directe, betrouwbare remkracht wanneer je die nodig hebt. Dat zorgt voor extra controle en gemoedsrust op trail en terrein.
De hydraulische schijfremmen leveren directe, betrouwbare remkracht wanneer je die nodig hebt. Dat zorgt voor extra controle en gemoedsrust op trail en terrein.
| Type motor | Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor |
|---|---|
| Compressieverhouding | 9.1:1 |
| Kleppensysteem | SOHC, 4 valves |
| Boring x Slag | 89.0 x 71.2 mm |
| Cilinderinhoud (cm3) | 443 cm³ |
| Brandstofsysteem | Brandstofinspuiting: 38 mm x 1 |
| Smering | Geforceerde smering, wet sump |
| Start systeem | Elektrisch |
| Ontstekings systeem | ECU-besturing (volledige transistor) |
| Maximum vermogen | 24.0 kW {32 PS} / 7,000 rpm |
|---|---|
| Maximum koppel | 33.0 N•m {3.4 kgf•m} / 6,500 rpm |
| Transmissie | CVT, 2 versnellingen, achteruit |
| Primaire overbrengingsverhouding | 3.110 ~ 0.800 |
| Eindoverbrengingsverhouding | 3.091 |
| Type frame | Dubbele cradle frame, hoogwaardig stalen buis |
|---|---|
| Spoor | 11 mm |
| Veerweg voor | 194 mm |
| Veerweg achter | 201 mm |
| Band, voor | 90/90-21 M/C 54S |
| Band, achter | AT24 x 10-12 |
| L x B x H | 2,035 x 1,110 x 1,185 mm |
| Stuurhoek links / rechts | 42° / 42° |
| Wielbasis | 1,215 mm |
| Grondspeling | 235 mm |
| Brandstofcapaciteit | 16.0 liter |
| Zithoogte | 880 mm |
| Rijklaar gewicht | 310 kg |
| Parkeerrem | Mechanical internal expansion type on rear wheels |
|---|---|
| Remmen, voor | Dubbele schijven |
| Diameter voorrem | Ø 202 mm |
| Type remklauw voor | Enkele zuiger |
| Remmen, achter | Enkele schijf |
| Diameter achterrem | Ø 202 mm |
| Type achterremklauw | Enkele zuiger |
| Vering, voor | Dubbele draagarm met instelbare voorspanning |
| Vering, achter | Dubbele draagarm met instelbare voorspanning |
Inpage Navigation Section: Accessories