back to model

Kawasaki
Technologie Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

KTRC (3-mode)

Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki’s meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.

Dit systeem combineert de techniek van 1-mode KTRC (gemaakt op stabiliteit in gladde omstandigheden door bandslip te voorkomen) met die van S-KTRC, dat zorgt voor maximale acceleratie tijdens bijvoorbeeld circuitgebruik door de optimale hoeveelheid bandslip te behouden.
Met een handige knop op het stuur kun je zelfs tijdens het rijden drie verschillende standen van de tractiecontrole selecteren. Stand 1 en 2 zijn geprogrammeerd op een sportieve rijstijl en zorgen voor optimale tractie (en dus acceleratie) bij uitaccelereren van bochten, zoals S-KTRC. Stand 1 en 2 verschillen in de mate van ingrijpen: stand 1 is voor voor droog, goed wegdek en grijpt het minst in, stand 2 is iets behoudender.
Stand 3 is juist voor gladde omstandigheden en werkt zoals het 1-mode KTRC, waarbij het vermogen wordt teruggeregeld zodra wielspin wordt geconstateerd. Dit is ideaal voor rijden in de regen of op slechte, glibberige wegdekken.