Kawasaki
Technologie Chassis management

Sinds onze eerste motorfiets in 1950, streeft Kawasaki voortdurend nieuwe technologieën na, voor het produceren van onze high-performance motoren. Tegenwoordig worden onze modellen gevuld met tal van originele Kawasaki technologische snufjes.

ABS

ABS (Anti-lock Brake System, oftewel AntiBlokkeerSysteem) zorgt voor veilig en stabiel remmen door het voorkomen van blokkerende wielen.

Te hard of te abrupt remmen, nat wegdek of gladde plekken in het wegdek: onder deze omstandigheden bestaat het gevaar van blokkerende wielen. ABS voorkomt dit. Het Kawasaki-ABS wordt geregeld door een zeer nauwkeurig rekenprogramma dat gebaseerd is op talloze testen onder zeer uiteenlopende rijomstandigheden. Door voor een stabiele, veilige remvertraging te zorgen, voelt de motor zeker en voorspelbaar aan. Dat geeft de rijder meer vertrouwen en dat is essentieel voor meer rijplezier. Er zijn verschillende soorten ABS, omdat verschillende soorten rijders ook verschillende eisen stellen. KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) bijvoorbeeld is specifiek ontwikkeld voor supersportmotoren, die door hun korte bouw bij maximaal vertragen vrijwel geheel op hun voorrem remmen. K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) is een gecombineerd systeem dat voor- en achterrem aan elkaar koppelt, wat een stabiel remgedrag oplevert op zware toermotoren. Kawasaki werkt voortdurend aan de ontwikkeling van deze steeds meer gespecialiseerde remsystemen.