Waar de hand gebouwde Ninja H2 al bekend stond om zijn imposante vermogensafgifte, heeft Kawasaki er voor komend modeljaar nog een stap bovenop gedaan. Zo steeg het standaardvermogen van de Ninja H2 van 200pk naar een imposante 231pk. Het officiële Ram-Air vermogen van de 2019 Ninja H2 wordt binnenkort bekend gemaakt. Dat de Kawasaki ingenieurs een unieke prestatie hebben geleverd blijkt eens te meer uit het feit dat ondanks de enorme vermogenstoename het brandstofverbruik ongewijzigd is gebleven.
De indrukwekkende combinatie van prestaties en efficiëntie is onder meer te danken aan diverse onderdelen die overgenomen zijn van de succesvolle Ninja H2 SX Sport Tourer, waaronder het inlaattraject en de ECU. Verder werd de 2019 Ninja H2 voorzien van de nieuwste Bridgestone RS11 banden en hoogwaardige Brembo “Stylema” remklauwen. Deze nieuwe remklauwen bieden een verbeterde koeling van de remblokken voor een meer direct en beter voorspelbaar remgevoel.
Naast diverse visuele updates, waaronder een nieuw Supercharged logo en een unieke zelfherstellende laklaag is de 2019 Ninja H2 als eerste Kawasaki uitgerust met een TFT display met Bluetooth connectiviteit. Hierdoor is het mogelijk om via een smartphone de motor te linken aan de nieuwe “Kawasaki Rideology” app. Eenmaal gekoppeld, kan de smartphone een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. De unieke zelfherstellende laklaag van de Ninja H2 is door Kawasaki volledig in eigen huis ontwikkeld en vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.
Naast de reguliere Ninja H2 biedt Kawasaki voor 2019 tevens de zeer exclusieve Ninja H2 Carbon, voorzien van een ultrasterke lichtgewicht carbon topkuip, speciaal mat lakwerk en een hoogwaardige Öhlins achterschokdemper.
De 2019 Kawasaki Ninja H2 en Ninja H2 Carbon zullen later dit jaar op de internationale Motor Shows te bewonderen zijn.
Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl